/spanien/barcelona/forum/10778.aspx/spanien/barcelona/forum/10778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-09-13 22:58
Hörna mot Barça=mål. Fy fan vad pissigt att gång på gång släppa in sånna skitbollar. Nu tänker jag lägga mig och försöka glömma den här matchen medans andra försöker skylla det här på Keite, suck.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2011-09-13 22:57
Bra, nu kanske folk fattar varför vi köpte Cesc. Jävla idioter som skriver:
- "ööhh Barca har skulder och köper en dyr spelare"
- "Barca har redan tillräckligt många mittfältare" bla bla bla...
Grace/Wastelands
Hutch

Busquets lär väl vara bänkad? Keita är ju vår nya pivote nu.'

All hail Keita.
Barcelona Man1
Iniesta borta 4 veckor? Fyfaan
Hutch
2011-09-13 22:56
Jag skiter i ifall detta kryss inte betyder jättemycket, jag är besviken på den taktiska dispositionen vilket inte gick hem. Busquets och Mascherano är inga naturliga mittbackar, de är bollskickliga men de har inte positionspelet. Puyol och Pique saknades tydligt. Tack gode gud att Puyol är tillbaka på planen, han är så saknad.

Nya tag!
Barcelona Messidinho_10
Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!

Vad kan du om fotboll snälla??
Barcelona II Barça II
Ja men problemet är att vi egentligen inte har en backlinje, vi har mittfältare som spelar mittbackar. Pep syns på en ”spelande” mittback är överdriven enligt mig.
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-13 22:55
Abbe.

Skitbra! ...... =/
Barcelona Smogen
2011-09-13 22:55
Jävla Lagerbäck, sådana som han förstör fotbollen! Fotboll ska vara underhållning, inte att vinna till varje pris!
Barcelona Woods
2011-09-13 22:53
Ikväll vill jag bara skrika ut: Skyll er själva era mätta, lata och ointresserade lallare! Ett snedsteg är okej, två är definitivt ett för mycket. Efter förra matchen kunde jag sansa mig och inse att ibland får man ha en "off" dag på jobbet. Men efter detta?

Vill någon överhuvudtaget göra mål i den här matchen? Messi vill alltid göra mål och kommer, trots att han hade en sådär dag för att vara messi-mått mätt, undan med godkänt.

Men annars då? Totalt ointresserat.

Underkänt till alla förutom Messi, Keita och Abidal.

Xavi? Sparar du dig till slutet av säsongen? Börjar bli gammal och kör på 70 procent så här till en början? Har nedgången börjat? Fruktansvärt blek.

Pedro? Stort frågetecken enligt mig. Är han beredd att ge 100? Lallar mest runt och jag får känslan av att han tror att han är en större spelare än vad han är just nu. Kämpa!

Dani Alves? Sluta var så förbannat ambvivalent, kör på och skjut som en häst ibland istället för att göra något meningslöst så fort du kommer in i straffområdet.

Pep? Sluta tro att två mittfältare är en bra lösning som mittbackspar. Skäll ut laget för deras totala brist på killer istinct.
Barcelona Abbe.
2011-09-13 22:53
Enligt radio Marca blir Iniesta borta i fyra veckor.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-13 22:52
Det gör ju inte så mycket att kryssa i ett CL-gruppspel där motståndet (särskilt Plzen och Borisov) är lite svagare, vi går ju vidare ändå. Säsongen har nyss dragit igång och vi har inte kommit upp i riktigt normal standard, men det kommer med tiden. Naturligtvis kan man orda och tycka om laguttagningen, jag själv tycker att vissa spelare inte skulle spelat och vissa av de som gjorde det skulle spela på andra positioner. Samtidigt är jag ganska säker på att det inte är såhär man kommer att starta när det gäller som mest och alla är friska.

Det viktigaste är ju att vinna gruppen, även om det kanske kommer att sitta inne, men resterande hemmamatcher bör bli målfester. Tror inte att Milan gör lika många mål.

Milan spelade också bra försvarsspel, icke att förglömma.
Thiago en mi corazón!
Det är en gåta varför vi alltid ska tappa poäng efter första landslagsuppehållet.. Vi måste kunna vara mer effektivare , vi lallade för mycket boll runt deras straffområde , vadfan skjut? Får ni inte det eller? Xavi , Cesc , Villa , Iniesta , Messi alla dessa herrar har ett bra skott men man väljer det svåra alternativet en chipp in i straffområdet. Blir ibland fustrerad på detta.

Och jag fattar inte med Peps galna uppställningar ? GAAH , hoppas han inser att det är hans fel att vi tappa poäng.

Hoppas alla höjer sig mot Osasuna och kommer tillbaka med formen som den var mot Villareal.

Bona nit!
Hutch
Då är det bara att ladda för nästa match. Puyol är troligtvis tillbaka från start och Busquets får spela på sin ordinarie position. Pique är väl också snart tillbaka.

Visca!
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
Canalates

Messinho_10 bör sitta på psyket, det är inget påhopp utan fakta.
Han är nog inget Barca-fan heller utan en medgångare av rang.
Barcelona Man1
Canaletes

Messidinho är inget Barca fan.

Barcelona Éluc
2011-09-13 22:51
Några uppgifter på Iniestas skada?
Barcelona Katalano
2011-09-13 22:50
Hihi, nu är det igång. Divor alltså, såg vi samma match?
Barcelona Senor Grande Pep
Förstår inte det här kaoset i forumet, fan...vi måste erkänna att vi inte spelade vårt bästa ikväll. Men vafan, det är trots allt Milan vi mötte, SÅ dåliga är de inte...ni som är sura underskattade dem nog en aning för mkt.

Hutch
II Barca II

I stundens hetta, det är ett skämt. Men jag känner av någon speciell relation personerna emellan. Keita borde inte ha spelat, han gjorde en okej prestation men backlinjen led för det.
Barcelona Andresito
Lugna er, det är inte hela världen, för 2 år sedan hade vi 5 av 12 möjliga poäng efter 4 matcher, och förra året hade vi 8 av 12 möjliga.
Pep är nog minst lika orolig över poängtappen de senaste matcherna som vi är. Men vet ni vad det bästa är? Finns det någon som kan fixa detta så är det Pep, mark my word. Snart rullar flera manitas in.
Barcelona Bernie
Den här matchen skapar nog mycket ilska i Barca-lägret. De måste hålla ihop mer än någonsin nu, alla vet om att det inte var ett rättvisst resultat. Att stänga av matcher, måste man bli bättre nu på.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-13 22:49
Tycker det är ett rättvist resultat, men på grunden av att vi snodde en CL-titel från Milan år 2006 :-)
Barcelona Canaletes
Messidinho_10

Du är den mest konstigaste Barcafan jag har stött på... dina kommentarer är verkligen fucked up.
Barcelona GerardPiqué3
Detta är kanon, efter två X både i CL och Ligan kommer Pep hålla laget på tå, nu kommer vi vara mer skärpa resten av säsongen då spelarna inser att man inte är några utomjordingar som gör vad man vill med vilket lag som helst. Hellre otur/oskärpa idag och 1 poäng mot Milan är fler X i ligan. För i CL kommer vi gå vidare oavsett, 2 skräplag + milan i gruppen som alla vet. Sen är jag minst lika besviken som er andra, skräpmatch. Tråkigaste matchen på länge.
Barcelona II Barça II
2011-09-13 22:48
Hutch:

Jävligt respektlöst att skriva så om Pep och Keita fruar
Barcelona Canaletes
Någon som kan skriva statistik från matchen?
Barcelona excellence
Smogen du har missuppfattat det helt.
elbraco - Bojan y Thiago
excellence

en komplimang mot våran klubb hade varit om vi rullade ut Milan med 4-0 som sig bör (utan att verka för dryg) och inte släppa in två skitmål. har man 2-1 och Milan får fast situation i 93:e minuten så är det fan dags att vakna upp och fokusera.
blir så jävla sur på sånt här...dags att göra något annat så man inte somnar förbannad, speciellt när man har en femtimmars svintråkig föreläsning framför sig imorron.

ciao!

"PUYOL SPELADE IDAG" är mantrar jag kommer upprepa för mig själv när jag ska sova. det lär få mig på bättre tankar iaf.
Barcelona ronnie10
Vi spelade skitbra så länge vi var i underläge (efter de hämtat sig från chocken), blev aningen sämre då vi kvitterade, men fortfarande bra fram tills vi tar ledningen.

Efter det sprider spelarna ut sig så gott det går och kör kvadraten. Ingen vill ta den svåra vägen, de jobbiga löpningarna... Slå de chansartade inläggen, prova de chansartade skotten...

Jag vet att det är Pep. Jag bara vet det. Han är så jävla galen i bollinnehav att jag bara vet att det är han som säger att de alltid ska slå korta hörnor. Liksom hur ofta gör vi mål på hörnor? Okej, aldrig. Om man räknar in vårt följande bollinnehav, tills vi tappar bollen? Fortfarande extremt sällan. Andra lag gör mål på typ var 5:e hörna.

Villa t.ex. känns som ett perfekt exempel. Idag passar han i sidled/bakåt i minst 10 lägen där han bombarderat ett skott i Valencia. I säkert 20 lägen söker han en yta där han kan ta emot bollen på fötterna då han i samma läge i Valencia hade tagit en löpning in mot målområdet för att kunna nicka eller skarva ett inlägg.

Messi, Pedro, tar de någon löpning mot mål utan boll? Tror inte. Skjuter de i lägen? Knappast. Xavi och Fabregas, hur ofta provar de att slå den svåra djupledsbollen? De bara rullar runt, runt runt.

Jag vill inte tro att alla spelare helt plötsligt är jätterädda för att slå bort bollen bara för att man ligger i ledning. Jag tror allvarligt att det är lagets taktik - då vi har ledning, behåll bollen så motståndarna inte kan göra mål. Och då duger det inte att slå inlägg som är 60/40 att man tappar bollen, eller skjuta på mål som är 90/10 att den går till målvakt, till inspark, till motståndare på retur eller till en retur som sen går till inspark. Och då ger det ju inget att ta löpningar in i boxen för att kunna nicka inläggen som Alves aldrig slår, eller höjdbollarna Fabregas och Xavi aldrig slår. FAaaaan varför börjar vi spela skit SÅ FORT VI ÄR I LEDNING?

VI SÅG EXAKT SAMMA JÄVLA SYMPTOM MOT SOCIEDAD. Så fort vi tar en "stabil" ledning, så slutar alla spelare att "pröva", att våga försöka alternativet som kanske är 10 % att göra mål och 90 % att tappa bollen, och gör istället alltid alternativet som är 5 % att göra mål eller tappa bollen, och 95 % att behålla bollen.
Annons: