/spanien/barcelona/forum/10776.aspx/spanien/barcelona/forum/10776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2011-09-13 22:48
Hutch:

Jävligt respektlöst att skriva så om Pep och Keita fruar
Barcelona Canaletes
Någon som kan skriva statistik från matchen?
Barcelona excellence
Smogen du har missuppfattat det helt.
elbraco - Bojan y Thiago
excellence

en komplimang mot våran klubb hade varit om vi rullade ut Milan med 4-0 som sig bör (utan att verka för dryg) och inte släppa in två skitmål. har man 2-1 och Milan får fast situation i 93:e minuten så är det fan dags att vakna upp och fokusera.
blir så jävla sur på sånt här...dags att göra något annat så man inte somnar förbannad, speciellt när man har en femtimmars svintråkig föreläsning framför sig imorron.

ciao!

"PUYOL SPELADE IDAG" är mantrar jag kommer upprepa för mig själv när jag ska sova. det lär få mig på bättre tankar iaf.
Barcelona ronnie10
Vi spelade skitbra så länge vi var i underläge (efter de hämtat sig från chocken), blev aningen sämre då vi kvitterade, men fortfarande bra fram tills vi tar ledningen.

Efter det sprider spelarna ut sig så gott det går och kör kvadraten. Ingen vill ta den svåra vägen, de jobbiga löpningarna... Slå de chansartade inläggen, prova de chansartade skotten...

Jag vet att det är Pep. Jag bara vet det. Han är så jävla galen i bollinnehav att jag bara vet att det är han som säger att de alltid ska slå korta hörnor. Liksom hur ofta gör vi mål på hörnor? Okej, aldrig. Om man räknar in vårt följande bollinnehav, tills vi tappar bollen? Fortfarande extremt sällan. Andra lag gör mål på typ var 5:e hörna.

Villa t.ex. känns som ett perfekt exempel. Idag passar han i sidled/bakåt i minst 10 lägen där han bombarderat ett skott i Valencia. I säkert 20 lägen söker han en yta där han kan ta emot bollen på fötterna då han i samma läge i Valencia hade tagit en löpning in mot målområdet för att kunna nicka eller skarva ett inlägg.

Messi, Pedro, tar de någon löpning mot mål utan boll? Tror inte. Skjuter de i lägen? Knappast. Xavi och Fabregas, hur ofta provar de att slå den svåra djupledsbollen? De bara rullar runt, runt runt.

Jag vill inte tro att alla spelare helt plötsligt är jätterädda för att slå bort bollen bara för att man ligger i ledning. Jag tror allvarligt att det är lagets taktik - då vi har ledning, behåll bollen så motståndarna inte kan göra mål. Och då duger det inte att slå inlägg som är 60/40 att man tappar bollen, eller skjuta på mål som är 90/10 att den går till målvakt, till inspark, till motståndare på retur eller till en retur som sen går till inspark. Och då ger det ju inget att ta löpningar in i boxen för att kunna nicka inläggen som Alves aldrig slår, eller höjdbollarna Fabregas och Xavi aldrig slår. FAaaaan varför börjar vi spela skit SÅ FORT VI ÄR I LEDNING?

VI SÅG EXAKT SAMMA JÄVLA SYMPTOM MOT SOCIEDAD. Så fort vi tar en "stabil" ledning, så slutar alla spelare att "pröva", att våga försöka alternativet som kanske är 10 % att göra mål och 90 % att tappa bollen, och gör istället alltid alternativet som är 5 % att göra mål eller tappa bollen, och 95 % att behålla bollen.
Barcelona Man1
2011-09-13 22:47
Messidinho

Va?
Barcelona IlTriplete
Som i början av förra säsongen är vi riktigt ineffektiva, om någon minns 1-1 mot Mallorca osv.

Förresten, inte för att sjunka till en låg nivå men är det inte lite fult att hålla på med samba-dans (syftar på Silva och Pato) framför 98 tusen cules i arenan efter att man gjort mål i sista minuten?
Barcelona R.E.M. god bless them
Bara att bita i dt sura....längtar t san siro... Trodde på kross ida faktiskt, ett revanchsuget barca, men nesta silva va fenomenala...( oj va ja vill ha silva i barca) vi kommer igen o gör det stort...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Senor Grande Pep
De gjorde mål i första minuten och i sista :P weird
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Vem är diva? Spärra idioten är ni snälla
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
excellence

Du har så rätt. Det känns som att folk här inne har glömt bort den bittra känslan av förlust med tanke på alla titlar de senaste åren. Vi är bortskämda.

TA DET LUGNT! Det är inte hela världen.
Barcelona Man1
Det e klart man blir upprymd efter ett skitmål i sista minuten? Ja, vi kommer vinna gruppen men får man inte visa känslor eller?
Barcelona Smogen
2011-09-13 22:46
excellence

Ursäkta, men jag kanske missuppfattade ditt inlägg. Menar du att vi ska vara tacksamma för att vi spelar 2-2 mot ett lag som inte ens vågar anfalla mot oss och som har TVÅ farliga lägen under hela matchen?
Hutch
Pep och Keita lånar varandras fruar säkert, för någon måste det vara. Jag vill inte se att Mascherano någonsin bildar mittbacks-lås med Busquets, herregud vad vilset det stundtals såg ut.

Pique vi behöver dig!!!!!!!
Barcelona Messidinho_10
Vi håller bli som Real med FÖR många divor i laget!!!
Barcelona Ronaldinho Jr.
Helt ärligt så är jag inte så besviken på resultatet då det känns som att vi med lätthet kommer gå vidare ut gruppen ändå, däremot är jag förbannad på att vi inte dödar matchen!! Messi är bra idag men tar alltid några touch för mkt innan han avslutar...fan skjut tidigare!

Abidal var planens gigant!!

Och hur ofta händer det att lagets två målskyttar är lagets två sämsta spelare på planen...
Barcelona DM1982
Lugna ner för för bövelen. Det här är fotboll, sådant händer. Vi kommer etta eller tvåa i gruppen och vi går vidare.

Spelet var bra stora delar men visst ska vi hålla ledningen när det bara är några sekunder kvar. Vi kunde ha fått en straff men fick det inte. Det skulle ha varit frispark på Abidal istället för hörna och mål men vi fick det inte. Känns skönt att man motbevisa allt skitsnack om att vi får fördelar för det får vi inte.

Det är bara att gå vidare, säsongen är lång och inget är vunnet eller förlorat. Så lugna ner er nu.
Barcelona excellence
Rambla, det är inte ni som ska känna det sura, det är Milan supportrar som ska göra det. Ni har ett fotbollslag som får andra s.k. "världslag" att inte ens våga komma över på motståndarhalvan. Det är dem som ska vara arga.
Barcelona II Barça II
Och där vaknade medgångssupportrarna, trevligt :)
Barcelona Senor Grande Pep
Visca el Barca!
Barcelona Rambla~
Busquets förlorar nickduellen vid målet. Precis som mot Sociedad.
Barcelona MVP - 2011
En sak som är säker är att Milan aldrig kommer att vinna CL iår. Hur vi tappade detta och inte vann stort är för mig en gåta.
Andreas-
2011-09-13 22:45
Det är bara så jävla onödigt att ge Milan det här kvitteringsmålet o inte sätta både 3 o 4-1 som vi lätt hade kunnat göra. Blir så frustrerad, fan...
Barcelona El Soap
Visst, vi klarar oss utan problem till åttondel, men det är mest att vi inte kan avsluta matcher länge som är så onödigt.
elbraco - Bojan y Thiago
Milan var med i matchen 30 sekunder efter att matchen startar och 30 sekunder innan matchen slutar och det blir 2-2. det är så jävla ironiskt, typiskt oss att tappa ett resultat.

jaja, lika på hemmaplan....kunde ha blivit förlust.
svårt med positivt tänkande i ett sånt här läge...
Barcelona Rambla~
excellence

Vi vet allt det där men du kan väl förstå att det känns surt med det resultatet när man totalt dominerat spelet på planen?
Barcelona IlTriplete
Vi hade både Maxwell OCH Adriano på bänken. Ändå startar vi med Busquets och Mascherano som mittbackar plus Keita som defensiv mittfältare.. Där förlorade vi matchen.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-09-13 22:44
haha, tipplistan föll... men skön som jag é så sätter jag 250kr på oavgjort i 80' minuten.. vann 3750 kr :D
Barcelona barca de Corazon
fuckign barca varför inte döda matchen istället för att gå sista kvarten-.-
Barcelona CuléAK
Det handlar inte bara om de 3 poängen! Detta kunde ha varit vändningen. Kommer ni ihåg matchen mot Valencia förra säsongen(2-1)? Detta var en match av samma betydelse.

Det är så jävla surt alltså, mår riktigt dåligt.
Annons: