/spanien/barcelona/forum/10775.aspx/spanien/barcelona/forum/10775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2011-09-14 09:30
Dags för laget att vakna, dags att bänka Keita och spela Mascherano och Busquets på deras riktiga positioner.

Det är endast 6p mot Osasuna och Valencia som gäller nu.
AndreD - R.I.P. Andy Whitfield
2011-09-14 08:58
Sami

Var är du? Du skulle bjuda mig på middag sa du...
Barcelona Deulofeu
2011-09-14 08:36
Det tristaste med matchen är Iniestas skada skönt att Fabregas finns och även Thiago som ersättare men det blir säkert Keita eftersom Pique snart är tillbaka och Busquets troligen flyttas fram.

Det viktigaste med matchen var att Pedro och Villa båda nätade även fast ingen av dem var speciellt bra.Nu kanske det lossnar lite för dem.

För att hitta ljusglimtar från matchen ser det ut som Abidal är på väg tillbaka synd bara med hörnan i sista miuten men det är mest otur och skicklighet av Milan.

Dags för Valdes att göra en räddning snart...Det kändes fantastiskt at se Puyul tillbaka.

Vi kommer igen efter två raka x kommer vinsten åter mot ett tajt Osasuna.Dags för Villa,Pedro samt Fabregas att kliva fram nu när vi har spelare skadade på deras positioner.

Barcelona Canaletes
2011-09-14 07:18
Jeffren

Keep ya head up! ;)
Barcelona Jeffren
2011-09-14 06:43
Godmorgon Har inte kunnat sova utav den dåliga match vi gjorde att ha mycket boll i en match utan att vinna är ingen hitt Se på Milan tre/fyra chanser 2 mål där har Ni skillnaden Nä på väg till jobb ska böi underbart att tänka på annat Ha en bra dag alla från en besviken supporter
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-14 05:30
ronnie10

Kära Ronnie.

Det är stor skillnad på att klaga på laget och att "klaga" på laget.
Efter en sådan här match bör man gå och sova och sedan dagen efter kanske börja fundera på vad som gick snett.

När "jag" syftar på medgångsfans om man nu egentligen kan kalla de fans var när folk skrev ungefär så här:

"J*vla pisslag"
"Överbetalda nollor"
"J*vla fi**lag"
"AVGÅ j*vla skithög"

Ja, du förstår vart jag vill komma.
Man kan inte vinna varje match, så är det.
Bollen är rund och kommer alltid vara.

Men det är i motgångar man ska stötta laget, inte skriva att laget i sitt hjärta är ett jävla "skitlag" osv, det om nåt är att vara ett plast-fan.

I am out.
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-14 04:07
Shanghai - WWE Champion Pepe

Haha, lägg ner.
Slå upp ordet ironi i ordboken, något jag tror många var när dom sa att vi skulle köra över Milan.

Dessutom, om Kalle säger att vi vinner med 10-0 över Milan, spela roll?
Det är inte vi som står på planen.
Så jag skulle snarare säga att den IQ-befriade är du själv.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-14 03:05
tikitaka-GOOL

Dock ska du väl inte skälla ut Keita för att han får speltid, är väl isåfall Pep du ska skälla på.

Men jag håller med, totalt onödigt att spela Keita i den här matchen och det sa jag så fort jag såg startelvan. Visst Keita är en spelare som är bra att ha, man kan slänga in honom i en match där vi behöver lite "fysisk styrka". Men inte ska han starta som pivote i en hemmamatch mot ett segt Milan, det är otroligt konstigt tänkt av Pep. Som sagt nu var ju inte poängtappet enbart Keitas fel, men han gör knappast spelet bättre genom att spelas på fel position.

Likaså hela den här grejen mittbacksplatserna, varför starta med Busquets som MB? Busquets är en av världens bästa DM och han gör Barcas spel mycket mer stabilt då han spelar på sin ordinarie plats på mittfältet. Som MB är han dock ingen höjdare och det har vi sett i två matcher i rad nu, han är alldeles för seg, som någon annan sa, hur tänker Pep när han väljer att spela Busquets mot en snabb Pato? Helt obegripligt.

Jag har inga problem med att Mascherano används som mittbacksreserv, tvärtom faktiskt. Han är riktigt bra som MB och dessutom riktigt snabb, är bara bra att han kan spela där så han får mer speltid, han är för bra för att sitta på bänken hela tiden vilket han skulle fått göra då Busquets är förstaval som pivote (Eller ja ska vara det allafall...)

Nej i framtiden vill jag inte se Busquets spela som MB, han ska spela på mittfältet!

Jag är ganska säker på att vi faktiskt hade vunnit matchen utan problem om vi ställt upp följande elva:

Valdes
Alves-Mascherano-Abidal/Puyol-Adriano/Abidal
Xavi-Busi-Iniesta
PMV

Men jag hoppas att Pep efter båda dessa "floppmatcher" inser att han inte ska överdriva med att exprimentera allt för mycket med elvan.

Hoppas verkligen att laget kommer tillbaka taggade mot Osasuna nu, förhoppningsvis kommer en reaktion från dessa två fiaskomatcher, reaktionen får gärna bli det jag tippar..;)

Jaja nu måste man verkligen sova. God natt på er!
Barcelona Shanghai - WWE Champion Pepe
2011-09-14 02:42
Jag hoppas att några få Culés som skrev vi krossar Sociedad och Milan är nöjda. Haha, där fick ni. "Vi ska krossa Milan" och ni fortsatte vara kaxiga.

Jag vet att jag har skrivit i princip samma inlägg nästan varje gång, men jag vill få slut på detta att några personer kommer underskattar vartenda motstånd. Jag tror inte att en vettig person skriver så som några skrev med underskattning av Milan. Dessa person är antingen IQ-befriade eller p12 som går efter en specifik spelare.

Jag hoppas att ni är glada nu!
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-09-14 02:27
Més que un Esport

Mycket bra inlägg!

Delar i stort sett allting du skriver, kunde inte sagt det bättre själv,

Vad hände med MVP sammarbetet??
Villa är ju helt iskall, förutom frisparksmålet, som dock va jävligt snyggt. Så gör han inget speciellt ute på planen, han misslyckas i stort sett alltid med one touch spelet och väggningar som messi söker med honom!
Stör mig som fan hur han alltid när han får bollen på kanten, trotts att han kommer i fart ska sakta ner, vika inåt "förbi" ytterbacken och sen slå en passning bakåt, han gjorde det rättigenom hela matchen, utmanade inte en enda gång på utsidan för att slå ett inlägg. (så vi gjorde mål på real i 5-0 matchen när han utmanade ramos)

Måste ju variera lite, annars blir det ju för enkelt att försvara sig då deras backar hinner förbereda sig postionsmässigt när de vet att den passningen kommer slås....

Pedro är han också kall, men är smartare i sina löpningar än vad villa är. Och samma sak där, one touch/väggspelet är inte heller hans starka sida, men bättre än villas.
Och inte lika ensidig, han försökte utmana någon gång, men att han inte lyckas komma om zambrotta är lite oroväckande.

Och förhelvete upp med busi på den jävla pivote postionen nu innan dem glömmer bort allt vad trianglar innebar.

Sist men inte minst vill jag bara säga

FUCKING KEITA din jävla stealer, speltid som thiago hade behövt ska du suga åt dig,

Fan va irriterande det är att han får spela så mycket
Barcelona Canaletes
2011-09-14 02:13
Ni som mår dåligt eller inte är glada så kolla länken.
Sätt på fullskärm och ha allt släckt ;)
Barcelona Més que un Esport
2011-09-14 01:56
Det är inte lite ironiskt att Milan gör mål i 1:a samt sista minuten.. Där får vi för att inte vara på tårna. Aja. Det finns mycket att säga om försäsong, transfers och allt annat. I grund och botten handlar det om inställning. Ibland känns det som om laget litar för mycket på att Messi ska avgöra.
Men visst, hade vi bara satt 3-1 så hade vi sett ett forum fritt från klagomål och kråksång, eller spikat igen vid 2-1 för den delen.

Matchen i sig känns väldigt systematisk för hur Barca anno 11/12 lirar så här långt. Jag köper den konstiga uppladdningen, skador, rotationer med mera. Däremot blir jag otroligt förbannad när jag ser denna slapphet i anfallsspelet. Löp för i He#&!%e!
Spring!
Stå inte där och vänta på att den perfekta passen kommer för det gör den inte. Vad hände med det flytande spelet? Vad hände med överlapp på kanten? One-touch?
Hur många gånger såg vi inte en spelare kring 2/3:e utan alternativ? Jag talar framför allt om mittfältet. Gah! Frustrerande.

När vi drar ner tempot till 2 sekunder per beslut försvinner hela meningen med vårt possession game. Det blir totalt ofarligt om motståndaren kan följa alternativen. Besluten på mittfältet (eller mittplan om ni så vill) måste vara instant! Jag vill inte se detta velande över ett passningsalternativ. Vi är bättre än så. Vi har sett prov på det de senaste åren!

Vad hände med den där one-touch passningen?
Vad hände med trianglarna?
Vad hände med rörelsen?

Ibland blir det lite mycket
"Early one morning, with time to kill"

Just saying...
Peshmerge - AS9
2011-09-14 01:27
Asså Busi mot Pato? komigeeen..! vad tänker Pep på? Jag är inte sur över resultatet. Men sur över Peps misstag på sistone. Det är som att lägga Oleguer på Cristina t.e.x. Han har ingenting som kan stoppa Pato. Och Pato har allt för att göra bort Busi och göra mål, och det gjorde han också på 24 sekunder. Snälla nån Kör med Alves-Masken-Abidal-Adriano. Där har man snabbhet och lugnet i backlinjen.

Och Keita? Vafaasen gör Keita inne? Jag var inte alls förvånad över om han skulle starta innan matchen. varför inte starta med Xavi-Busi-Cesc och anfallet
Pedro-Messi-Iniesta. Men där är Peps andra misstag. Jag snackar om big mistake asså!

Om R.Sociedad kan skaka Barcas backlinje med Busi och alla passnigar som gick åt helvete pga Keita som gör avståndet långt mellan Iniesta och Xavi att hitta varan med tanke på hur enklare det är att spela med Busi för dem båda. Keita ser vilsen ut i mitten. Och busi ännu mer där bak. Så vi hoppas Pep gör om och gör rätt framöver. Med tanke på att 2-2 var så orättvist resultat..

Visca Barca!
Barcelona Barcelona10Messi
2011-09-14 01:14
Känns som att ett köp av en mittback i januari är ett måste? Kommer bli svårt att hitta en som kan spela Champions dock..
Barcelona Riiio!!
2011-09-14 01:04
enligt mitt tips nu som ni ser så kommer allt vara bra på lördag ca 22.00 =)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-09-14 00:54
Hatar bara landskamper som förstör allt, vi var fan glödheta efter Porto o Villareal matcher så kommer skit EM kvalet o vi förlorar 4 p på 2 matcher.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-09-14 00:48
Xavi6

Det är väl ingen som gråter över detta resultat?
Jag menar 2-2 med sjukhuset vid våran sidan samt storlag på besök är inte fy och skäms. Inte ovanligt att laget är tröga i starten, men det som bådar gott är att de gångerna vi tappat onödiga poäng i början har laget vunnit titlar, kan vi göra om det månne?

Statestiken säger jaaaaaaaaaaaa
Barcelona Riiio!!
2011-09-14 00:44
Hade varit skönt för Pep o ha samma "val" av storspelare på backsidan och tänker mest på mittbacks-sidan som han har på mittfältet just nu med en Keita i bra matchtempo i alla fall (även om han inte är min favoritspelare för han spelar på helt fel position) och Fabregas.. otroligt bra mittfält och brett.... fattar inte varför Pep inte vill ha det likadant där bak då vi i 2 år nu har haft problem...

Herregud Maxwelll, Milito, Busquets, Mascherano har spelat stora avgörande matcher på helt fel positioner mot Real te.x de senaste åren... håller inte i längden. Hade varit nice med en någorlunda stor spelare som kan tänka sig bänken nu iår och sen nästa år antingen bilda mittlås med Pique eller att Abidal verkligen spelar mittback HELA nästa år och att man då satsar på en vänsterback av rang eller spelar adriano där men har en backup som te.x Monreal eller nått..
Barcelona XAVI6
2011-09-14 00:39
Alla lag hamnar i formsvackor vi tar igen det. Pressen är enorm på att barca ska vinna helatiden. Barca 4 ever<3
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-09-14 00:38
Luuugn grabbar, låt milan fira krysset som om de har vunnit Finalen. Det är inte lätt o komma till Camp Nou o ta poäng, de klarade det, vi får gratta de helt enkelt.
Jag är mycket nöjd över spelet annars, vi har bara inte marginalerna på vår sida och dessutom har våra motståndare världens tuuuuur.

Visca el barca, STOLT CULES!
2011-09-14 00:36
Riiio

Fyfan skadorna har inte varit oss nådiga minsann.

Alvés

Verkligen skönt att ha en bra och bred trupp för engång skull, även om bredden på mittbackar inte är den bästa så är jag glad att vi värvat som vi gjort. Hoppas inte på någon panik nyförvärv på mittbacks positionen då vi sett hur det blir med sånna köp, men detta måste fan fixas nästa sommar.
,Sami
2011-09-14 00:30
Sanchez hade varit perfekt att ha idag en grym spelare som kan göra sin gubbe. Synd att han är skadad.
Barcelona Riiio!!
2011-09-14 00:24
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Ca en månad blir han borta... jävligt surt med en ordinarie back, ordinarie mittfältare och en ordinarie(?) anfallare
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-14 00:22
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

4 veckor blir han borta, baksida lår.. I detta läge är man lycklig över att ha Cesc som är en av världens bästa mittfältare i truppen och nu när han är i form.
2011-09-14 00:19
Som vanligt så går det inte vår väg i början av säsongen, men som tur så tappr vi poäng i början och inte när det verkligen gäller. Vi kommer igen, ser inte optimalt ut utan riktiga mittbackar och det har vi sett 2 matcher på raken men its cool.

Är mest orolig över Iniesta, hur allvarligt var det?
Barcelona Barca Barca
2011-09-14 00:16
Barcadinho. //

Cruyff har stor käft. Men han har i mina ögon/öron nästan alltid rätt. En levande legend. Att vi inte ens värvar en mittback och slänger in Fontas eller får behöva möblera om mittfältet och försvaret när Puyol o Pique e borta är också en punkt Pep borde få kritik för. Tror inte Rosell hade sagt nej till att värva en mitback ifall Pep begärt det.
Barcelona Riiio!!
2011-09-14 00:15
Satan va gött.. trodde han va veck minst 2v till... Tänkte på hemmamatchen mot Atletico som också är snart, den brukar vi ju krossa och då får alla spelare en sån positiv bootkick tror jag! Måste få med oss ett kryss eller helst vinst borta mot Valencia
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-14 00:08
Riiio!!

Nu i veckan bör han börja träna med laget
Barcelona Senor Grande Pep
2011-09-14 00:08
Ja
Barcelona Messidinho_10
2011-09-14 00:07
Grabbar jag minns inte, förlängde Alves sitt kontrakt i sommras eller?
Annons: