/spanien/barcelona/forum/10772.aspx/spanien/barcelona/forum/10772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 17:57
Barca-nist

I lol'd.
Barcelona Barca-nist
2011-12-08 17:46
Här är Mourinhos 10 budord enligt Marca:

ska vi översätta de till svenska ?

1. Släpp inte in ett mål i första halvlek = släpp inte förbi Messi även om han springer förbi och försöker göra mål

2. Publiken ska göra Bernabéu till ett helvete för Barça.=vi bjuder in varenda Ultras Sur som finns.

3. Glöm domaren. Undvik kort. = glöm domaren vi gör som vi brukar göra, slåss

4. Utnyttja styrkan i luftrummet. = Vår enda fördel längden utnyttja det

5. Släpp inte bollen med blicken för en sekund. = släpp inte förbi folk med eller utan boll

6. Täck ytorna. Fall tillbaka när vi markerar= vi kontrar direkt efter att vi har försvarat oss 92 % av matchen med alla spelare

7. Intensitet, press, snabbhet och rytm. = Intensitet, press mot hälarna, skådespeleri skolan ska vi ej glömma Marcello, Pepe och Di maria

8. En extrem insats och rörelse för att trötta ut Barça= En extrem insats och rörelse för att inte tröttas ut av Barça

9. Koncentration och rörelse kombinerat= mer snack mindre fotboll

10. Självförtroende. Vi ska inte spela med oro= saknar vi självförtroende så kan vi köpa en ny startelva till våren.
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 17:44
Dill - Busquets!!

Det blev en fyrling med El Clasico. 2:a ;P
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-12-08 17:26
Malcolm är galen! Ljus framtid.

Någon som ska oddsa på el clasico? I så fall vad för spel och hur mycket?
Barcelona Keite
2011-12-08 17:19
Inte uppmärksammats så mycket men Barça värvade ju japanen Takefusa Kubo. Diggar hans intervju på slutet haha så skön :D

Här ett annat klipp från japansk TV:
http://youtu.be/LUiCJ2TuArQ
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-08 17:16
ännu en madridkrönika som fokuserar på Barcelona. Börjar bli pinsamt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-12-08 17:14
Hur bra är bilden på C Sports? Kan någon snälla svara... funderar på att fixa det såhär innan matchen
Barcelona B-Guden
2011-12-08 17:13
Mattej1907

Om jag får bestämma så blir det

Alves Pique Puyol/Masken Abidal
Xavi Busquet Iniesta
Pedro Messi Alexis

Jag vill inte se villa missa fler frilägen därför ska han bänkas.
Puyol eller masken, ett svårt val, Mittfältet ska vara X-B-I
Anfallet pedro messi alexis är det jag hoppas på men att spela messi på högerkanten med Cesc som falsk nia är också tänkbart.

Jag hoppas verkligen att inte Villa startar jag fattar inte varför han alltid skjuter rakt på målvakten -.-
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 16:48
Hetfield

Jaha, jag tänkte mer på Guardiolas svar när han anklagades för att ha svurit till domaren, eller något.

Whatever though.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-08 16:41
DM1982

Verkar som om du har hört Malcolm på kärleksattack :P
Tala är silver, men tiga är guld....
Barcelona DM1982
2011-12-08 16:39
comprende

Tala är silver, hålla käften är guld.

Kan du lägga när tjaffset? Det är så trist att läsa här när du nappar på allt möjligt. Lugna ner dig nu så att man kan läsa här igen.
Mattej1907
2011-12-08 16:32
Vilken laguppställning blir det i helgen?
Barcelona Andresito
2011-12-08 16:31
Hjälp Barca att dominera Team of the Year i år igen!
-------------------------------
Valdés

Alves - Piqué - Masche - Abidal

Götze - Xavi (C) - Iniesta - Mata

Messi - Gomez

Pep
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-08 16:31
Jag kan inte tänka mig att Pep lämnar Piqué utanför startelvan. Även om jag varit stundtals besviken på honom under hösten så känns det som han behövs i den här matchen. Hans längd och passningsspel kommer vara rejält viktigt på lördag. Å andra sidan så är det tre riktigt bra mittbackar vi har till vårt förfogande så blir inte förvånad eller orolig vilka två det än blir. Såhär på förhand känns det dock som det står mellan Puyol och Mascherano för Pep dock.
Barcelona Keite
2011-12-08 16:30
Guardiola incidenten med domarn
,Sami
2011-12-08 16:29
Att inte starta med Pique är dödsstraff. Pique ska fan vara med mot Real!
Hutch
2011-12-08 16:19
Sport inkluderar inte Pique i en eventuell startelva men jag känner att han behövs i en match som denna där han alltid har motivationen på topp och spelar med ett enormt självförtroende. Han och Puyol är det ultimata mittbacksparet, vi behöver tyngd där bak. Sen är han expert på att neutralisera Ronaldo.

Pep lämnar sällan Pique åt sidan men denna gång ser det kanske ut att bli så. Mascherano har skött sig med bravur och helt tjänstefel vore det inte att starta med argentinaren. I anfallet har Pep en del val. De formstarkaste är i nuläget Cesc - Messi - Alexis.
Barcelona Hetfield
2011-12-08 15:57
Barca4eva

Guardiola kritiserade en domaren under matchen, det var då han blev utvisad. Han påpekade bara att domaren hade fel om en sak.

Man ska väl få ha rätten att påpeka en sak som är fel, det är däremot helt befängt att gå ut i media och komma med spekulationer om saker.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-12-08 15:45
Under matchen har Guardiola haft synpunkterna på domare, med all rätt. Han har till och med blivit utvisad två gånger. En gång korrekt, den andra felaktigt.

Han har själv sagt: "Jag kommer att ifrågasätta domaren när han dömer fel" och då menar han på fotbollsplan. Men i mediarummet har jag aldrig hört honom säga någonting negativt om en domaren.
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 15:42
"A Barcelona coach doesn't discuss the referee's performance" Pep Guardiola

Det Hetfield nämnde är det enda han har sagt och det räknas väl inte direkt som kritik?
Barcelona Hetfield
2011-12-08 15:37
Pep kritiserade väl en domare under matchen, det var ju då han blev avstängd. Men det var ju mer att han påpekade att domaren hade gjort fel.
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 15:35
Jag har aldrig hört något om att Pep har kritiserat domarna öppet?
Atlético addeh
2011-12-08 15:33
Det märks verkligen att el Clásico väntar runt hörnet nu. Allt man borde fokusera på går inte att fokusera på. Bäst att gå i idé redan nu. Eller som många andra köra på sprit, fast det är bra påfrestande det också.

Uh.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-08 15:30
Den där blinkningen och tummen upp var nog det sämsta beviset någonsin.
Killen tar ju bollen varpå Både Gomis och Lopez vill ha den och Zagrebkillen nickar ju och visar tummen och som för att visa "jaja, lugna er" typ.

FOLIEHATTEN PÅ!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
comprende.

När har Guardiola sagt någonting om domaren? I negativ bemärkelse.
Barcelona Blaugrana91
comprende

Ursäkta mig, men det är väldigt SÄLLAN Pep går ut och klagar på domarna, vare sig vi fått något med oss eller mot oss.

Pep är en gentleman, Mourinho är ett svin.
Hutch
2011-12-08 15:28
comprende

Nu handlade dock Barcelonistas inlägg om hur Mourinho hycklar väl?
Barcelona comprende
2011-12-08 15:24
Mourinho kanske är en hycklare.

Men finns det någon tränare som klagar på om man får domslut med sig i en viktig match? Säg mig vem?

Det är klart man gillar det när det är bra för en men ogillar och klagar när det är dåligt.

Tror ni Pep hade sagt "vi borde inte fått det där målet" Pep har klagat på domarna i flera matcher också, klart man inte klagar när det är till ens FÖRDEL.

Det gäller spelare, domare, vanliga människor och allt vad det heter.

Det som dock är skillnaden är att Mourinho gör allt mycket större och värre, medans andra tränare/spelare gör det lite lugnare.

Diskutera matchen istället. För jag tror ingen här är ens i närheten av att veta hur startelvan kan komma att se ut. Många frågetecken.
Barcelonistas
2011-12-08 15:19
Comprende

Mannen varför tar du upp Real Madrid i diskussionen? Jag har inte nämnt dom, detta handlade om Mourinho och hans hyckleri.
Hutch
2011-12-08 15:17
comprende

Det jag tror att han i grund och botten menar är att Mourinho är en hycklare vilket han faktiskt har rätt i. När hans lag blir felaktigt bortdömda så gillar han att göra långa tal i presskonferenser där han skyller på allt & alla..faktum är att det funnits avgörande matcher där hans lag också fått stora fördelar.
Annons: