/spanien/barcelona/forum/10768.aspx/spanien/barcelona/forum/10768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-17 16:55
elbraco - Bojan y Thiago

Haha, det där googla du fram eller hur :P
Som southpark fan så tyckte jag det var lite kul men har å andra sidan en lite torftig humor.

En rolig grej som jag minns var Turkiet i någon fotbollsmatch för något år sen.

Dom ligger under eller har oavgjort och behöver ett mål.
Då smäller "Semih Senturk" in en kasse på stopptid.

Sen turk + Stopptid, lite kul var det och minns det väl. Dock inte vad matchen gällde tyvärr.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 16:52
Kilkenny är ett hyfsat vanligt efternamn tror jag. också namnet på en ganska god öl.
2011-09-17 16:51
Rivaldo - The Greatest

Järnkrok var ju kung i JVM i Kanada =)
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-09-17 16:49
//
Skratta också bär jag såg det hahaha
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-09-17 16:48
Andreas

Riktigt kul namn hahaha, på tal om kul namn är ändå brynäskillen som gjorde mål nyss - Kalle Järnkrok, antingen har ja lite kass humor men låter så kul när man säger det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 16:26
Nej startelvan släpps alltid en timme innan avspark.
Grace/Wastelands
2011-09-17 16:24
Thiago en mi corazón!

Jag har bara en spelare jag vet startar. Keita som pivote.
Thiago en mi corazón!
2011-09-17 16:20
Är taggad som tusan!

Någon som vet om officiell 11:a har släppts?
2011-09-17 16:13
N. Kilkenny gjorde precis mål för Bristol City.

Är det bara jag som finner det namnet otroligt roligt? :P
Barcelona GerardPiqué3
2011-09-17 16:12
Hoppas verkligen Cesc får starta ikväll ! Ser gärna honom i den släpande rollen bakom messi :) Sen får Puyol gärna starta, fan va vårt mittlås va instabilt i tisdags.
Barcelona älskabarcelona
2011-09-17 16:11
Pique tränade med laget idag . Han borde ju vara redo till Valencia matchen .
Ryo Miyaichi !
2011-09-17 16:01
Nesto;

Bra att det stängs så man slipper den pinsamma stämningen.

Ni såg väl hur det varit här inne efter 2-2 matcherna? :-)

Jäkla skit med självmål haha.. Jag som tyckte vi var grymma i första..

Men men, thats life! Cheers.
Grace/Wastelands
2011-09-17 15:59
Nesto

Jag såg detta.

Arsenal vinner ligan nästa år.
Championship that is.
Barcelona Nesto
2011-09-17 15:52
Grace/Wastelands

Det roligaste är väl ändå att Arsenals forum stängs så fort de blir förlust :P
Grace/Wastelands
2011-09-17 15:46
Konscielny är verkligen usel.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 15:41
Blackburn låg sist också. Nu ligger man elva med fyra poäng. Arsenal har också bara fyra poäng på fem matcher. De spelar inte i CL nästa säsong.
Grace/Wastelands
2011-09-17 15:40
Sitter hon seriöst i studion och läser fotbollsspelares twitters? Är det en tjänst som bidrar med något alls?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 15:39
koscielny + andre santos är komik.

äh, har man bettat för ett nyinköpt arsenal mot blackburn på ewood park får man fan skylla sig själv.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 15:39
Robinson var grym den här matchen. Arsenal skapade rätt mycket på slutet men Robinson höll kvar dem i matchen.

Förlust för Arsenal mot Blackburn. Man kan verkligen inte lita på det laget.
Grace/Wastelands
2011-09-17 15:38
Arsenal är fan komik
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 15:37
jävlar, två superräddningar av robinson och någon decimeter av mertesacker från att arsenal har kvitterat.

NÄRA igen av chamakh.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 15:32
1.70-ligan

inte i andra halvlek nej.

äh, i slutet av förra säsongen var inte arsenal speciellt bra. allt snack om att man litade på sitt passningsspel och sin grundidé var bara skitsnack då.
där blandade man 70% bollinnehav till att tappa en fyramåls ledning till 4-4 mot newcastle så att säga att dom var mycket bättre då är krydd som fan.
och ja, dom kunde slå manchester united en helg för att i nästa helg torska mot wigan med 0-2. varför?
som du säger själv så saknade man rutin och erfarenhet.

i dagens arsenal har man mertesacker som har erfarenhet som en 30-åring och han är typ 25. man har arteta som är äldre än fabregas, spelare som har gått från ungdomar till "medelålders" (song, walcott, djorou etc).
vad är medelåldern i elvan idag? 26-27? därav att jag tycker att arsenal har bättre balans nu.
+ att man inte litar på världsklasspelarna.

4-3 nu.

man ska inte heller glömma att Arsenal INTE *är det första storlag som tappar poäng på ewood park. Dom är som Bilbao är i spanien, en jävla arena att åka till.
arenan tar 31 000 och antalet invånare i blackburn är 80 000. Säger väl allt?

sen finns det mycket annat man kan skylla på. arsenal har vermaelen borta och då tvingas man spela med överskattade fjunisen koscielny.
2011-09-17 15:27
4-3, Arsenal reducering!

Spännande uppslutning!
2011-09-17 15:26
1.70-ligan

På grund av min sportsbetting kan jag inte ha koll på mer än A-laget tyvärr.
Måste ha koll på Championship, Premier League och hela Spanska ligan.
Sen måste man ju ha något som liknar ett normalt liv också så det blir helt enkelt så att man får prioritera.

Men försöker hänga med i Barca B kollen här på sidan när jag kan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-17 15:23
elbraco

Jo men vadå? Balansen är väl knappast på topp idag? :P

Ifjol var Arsenal ett lag med en idé i det man gjorde. Man hade ett grundspel som man kunde luta sig tillbaka mot, som alla kände sig säkra i. God balans med andra ord. Ovanpå det fanns ett par världsstjärnor som extra krydda... En bra dag kunde de slå vilket lag som helst! Problemet var bara att det saknades rutin och en mentalitet att vara bäst när det gäller som mest. Men potentialen fanns där och det laget man hade ifjol skulle nog mycket väl kunna utmana om titlar så småningom. Kanske redan i år om alla stannat.

Wengers snack om lagbygge var inte vara tomma ord. Det gick sakta men säkert framåt, även om det var med betoning på sakta. Cesc och Nasri var grundpelarna i det Arsenal han byggde på. När de försvann rasade bygget samman och man måste nu bygga om.

Grace/Wastelands
2011-09-17 15:23
Arsenal som klubb är på väg neråt. Inte topp 4 i år och till nästa år är nog inte ens Wenger kvar.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 15:22
återigen, jag sa inte att arsenal var bättre i år, men balansen är bättre.
kolla bara på nasri, han var riktigt bra under hösten förra året men på våren var han mycket sämre. bär man sitt lag för länge händer det.

nu har dom ingen som bär dom och "tvingas" spela tillsammans.

Barcelona el Maestro!
2011-09-17 15:20
Ja, Arsenal blir ett mittenlag. De kommer inte att hålla sig kvar i topp 4. Det får bli Euro league för Wenger i nästa säsong.
Grace/Wastelands
2011-09-17 15:17
Tycker Arsenals andra halvllek såväl offensivt som defensivt är katastrofal

Första halvlek var dom väl okej, inte mer. Dom är definitivt sämre i år än förra året.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 15:16
1.70-ligan

jag vet inte om jag skrev att dom var bättre nu men BALANSEN är bättre. det är hela laget som spelar, inte bara två lirare. sen hade vilket lag som helst saknat individuella giganter som nasri och fabregas men jag tycker inte arsenal lider jättemycket av spelarförlusterna.

haha ja, 4-2 men blackburn är fortfarande inte det bättre laget. bara två tabbar signerat song och koscielny som gör att blackburn leder. sen är b'burn sjukt effektiva med, det ska man ge dom. men jag tycker ändå arsenal spelar bättre.
Annons: