/spanien/barcelona/forum/10763.aspx/spanien/barcelona/forum/10763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2011-09-13 23:55
Barcelona 2 - 2 AC Milan | All Goals and Highlights
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-13 23:54
Det var inte Keitas fel... jösses. Nu sover jag bort mina sorger. Hade varit så gott att tvåla dit Milan ju, och så sjukt trist/frustrerande att inte göra det när man borde kunnat. But it´s just a game. Bona nit!
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2011-09-13 23:52
Från "matchrapporten"

"Målskyttar: Min1. Pato, Min36 Pedro, Min50 Villa, Min 93 Nesta"
Har för mig att det inte var Nesta som var sista målskytt.

Aja, olyckligt. Spelarna ser så jävla mätta ut och ska, som vanligt börja lalla när de har en ledning! Stäng matchen istället!

Visca
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-09-13 23:51
Jag är så jävla less! Vill inte se någon jävla mer experimenterande från Guardiolas sida! Ingen jävla Keita som pivote och snälla gud aldrig, aldrig vill jag mer se Busquets och Masch som mittbackar! Vad har hänt medd mentaliteten hos spelarna? Vad har hänt med att stänga matcher! Första säsongen och förra säsongen var det manita nästan varje match bara för att "säkra" matchen nu verkar man nöja sig med 2-1, 1-0, 2-0! Det är sjukt! Som senaste veckorna nu när Iniesta, Pique och Alexis är skadade vill jag se den här elvan nästan alla matcher:

Valdes
Dani Abidal Puyol Adriano
Busquets
Xavi Cesc
Pedro Messi Villa.

Nu får det fan va slut på experimenterandet med Keita.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-13 23:48
Grace/Wastelands

Haha, det märks att jag är trött. Stort steg mot gruppsegern menade jag ;)
Barcelona II Barça II
2011-09-13 23:47
barcetia - Asexis7:

Ja det gör han, inte alltid, men ofta. Jag tycker att Affellay ska peta Pedro, inte Villa. Kom igen nu, tycker du verkligen att Pedro har varit bra hittills? Känner inte alls igen Pedro, tyvärr. Synd att Sanchez blev skadad.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-13 23:46
Allegri: "Barca remain the best team in the world, but they can draw sometimes as well"
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-13 23:42
|| Barca ||

Men ändå steppar han alltid fram när vi behöver honom som mest?
Grace/Wastelands
2011-09-13 23:42
1.70-ligan

Vinst i den här matchen hade väl inte påverkat någon kamp om någon ligatitel alls? Eller hur menar du?
Barcelona ronnie10
2011-09-13 23:41
Sersari, Alvés enfotadhet gör honom tyvärr extremt lättläst. Ändå är han världens (förmodligen) bästa högerback, för att inte säga ytterback.

Fatta vad den mannen skulle kunna prestera om han kunde skjuta, passa och framförallt slå inlägg med vänstern också... Då skulle han bli dubbelt så svår att läsa, och inte alltid bli tvungen att passa bakåt, slå utsidor eller vrida runt kroppen då han viker in i straffområdet... och han viker in 10 gånger per match, minst.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-13 23:40
Det här är så sjukt jävla irriterande, frustrerande och jobbigt. Vi borde vunnit matchen och tagit ett stort kliv mot ligatiteln. Nu är det dags att resa sig, barca. Hoppas på en bra dag imorgon.

Kul att se Abidal idag dock. Han var grym. Hoppas han inte skadade sig på riktigt
Barcelona II Barça II
2011-09-13 23:40
barcetia - Asexis7;

Killen har precis kommit tillbaka från skada. Villa har missat bättre chanser än så, flera gånger.
Barcelona papillon
2011-09-13 23:39
Mycket tjat om Keita. Tycker att han sköter sig bra som pivote, han vinner mycket boll defensivt och spelar enkelt sen är kanske inte passningsspelet det bästa. Busquets kvaliteter är väl tvärtom, bra passningsspelare men är inte lika aggressiv och vinner inte lika mycket boll som Keita.

Det är i backlinjen det skiter sig. Går inte att ha två innermittfältare som mittbackspar, en är acceptabelt men inte två!!!
2011-09-13 23:36
|| Barca ||

Som jättechansen han fick idag. Garanterar att både Pedro och Villa hade satt den..
Barcelona DM1982
2011-09-13 23:34
Sersari

"Laget verkar inte vara i bästa form just nu"

Det är inte meningen att de ska vara i bästa form, den kommer senare. När vi möter Milan borta bör vi vara på högstanivån.
Barcelona II Barça II
2011-09-13 23:33

barcetia - Asexis7:

Hur ska han göra det om han aldrig får chansen? Eller du kanske menar när han får 10minuter när matcherna mer eller mindre är avgjorda och Barcelona bara passar runt bollen?
Barcelona Sersari
2011-09-13 23:31
Jag vill inte se Keita som pivote igen, det får räcka nu. Vi tappar för mycket med han på den positionen, han hör inte hemma där helt enkelt. Så fort Pique är tillbaka måste Sergio upp till sin naturliga plats igen. Alves var för övrigt katastrof idag, så oeffektiv och så lättläst på samma gång.

Laget verkar inte vara i bästa form just nu, vi får helt enkelt vara tålmodiga och stötta laget och vår tränare när de behöver oss. Det är nu fansen ska lyfta laget, det är det minsta de förtjänar av oss.
Barcelona Messidinho_10
2011-09-13 23:30
II Barça II

Vad snackar du om, Pedro var den enda som kämpade och slet som ett djur samt gjorde mål. Han var klart G ikväll.

Affellay var katastrof och hade en stor del av 2-2målet.
Barcelona Smogen
2011-09-13 23:28
ronnie10

bra sagt
Barcelona DM1982
2011-09-13 23:28
Milan försvarade med hela sitt lag i eget straffområde (eller eller mindre), de får två chanser och gör mål. Väldigt imponerande. Vi rullar på bra och gör mål mot ett ultradefensivt lag, också bra.

Visst hade det känts bättre om vi hade dödat matchen innan men det är inte så att det bara är att göra mål när man känner för det. Milan försvarade sig bra och det räckte långt. Vi spelar slarvigt, nu är det dags att hitta rullet igen.

Kanske mot Osasuna hemma?

Nu får det räcka med experimenten i backlinjen, det finns killar som kan spela mittbackar, låt dem göra det. Busquets måste spela pivote, det blir en helt annan matchbild när han gör det. Nu känns det bara som om Pep har gett sig fan på att spela in helt fel killar i mittbackspositionen, sluta med det.
2011-09-13 23:27
|| Barca ||

Han får visa först att han ska peta Pedro. Fucked up logics annars.
Barcelona II Barça II
2011-09-13 23:24
Även om Pedro gjorde mål idag så tycker jag att han är dålig nuförtiden. Jag tycker att han borde bänkas då får Affellay bevisa att han platsar i Barcelona.

Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Håller med dig.
Barcelona NoGo™
2011-09-13 23:23
Pfff vilken jävla piss kväll det blev då! Matchen hade vi, riktigt klantigt att släppa in mål i slutet sådär och väldigt iriterande att de inte stängde matchen tidigare.

Men det tyngsta är ju att Iniesta är borta 4 veckor :( så jävla tråkigt.

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller med, +1
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-13 23:23
Dags att sluta fjanta sig med Mascherano och Busquets som mittbackspar och dags att sluta fjanta sig med Keita som pivote. Jag älskar alla 3 spelarna men de ska spela på sina riktiga positioner, speciellt de 2 sistnämnda.
Barcelona ronnie10
2011-09-13 23:20
Vissa som skrivit har rätt om fans. Grace/Wastelands och några andra nick, i anseendet att de som reagerar på en sån här match blir kallade "medgångsfans" medan det egentligen är de riktiga fansen som engagerar sig och strävar efter perfektion efter en sån här match.

För jag vill fan säga en sak. Det är ni som säger "Äh, vad gör det här, vi går vidare ändå" och "Banna xyz för de kritiserar barca och är medgångsfans", som är de riktiga medgångsfansen.

De som har varit med ett tag (eller ska jag kanske säga "vi"), de (vi) har sett exakt såna här matcher förut, och då 2 sker på rad blir man orolig. Varför? Försts och främsts för att man är ett äkta fans, men också, och detta är stort: För att det är exakt såhär det sett ut då en storhetstid tagit slut. Dream team, Rivaldos Barcelona och Rijkaards Barcelona, slutet av deras storhetstider har kännetecknas av precis samma sak: Tappade ledningar, avslappning i ledningar, ingen vill göra det svåra/jobbiga i ledning... Vissa kallar det "mättnad", jag kanske inte vill gå så långt, men att vi tappar poäng mot lag som vi är sååååååååå mycket bättre än, det är inte bra.

Efter 2 matcher tror jag ingenting, jag tror vi har en jäkligt bra chans på ligan, CL och CDR. Men börjar det här ske upprepade gånger, ja det är så man förlorar matcher och titlar i onödan.

Nu tror jag inte detta kommer ske, utan jag vill mer påpeka att det snarare är de äkta fansen som vet hur det känns att kamma 0 då man har bästa laget, än medgångsfansen som bara varit med under vinstperioder, som vill belysa dåliga tendenser direkt. För 5 sådana här poängtapp till så kan ligan vara förlorad, så bra är Real. Och det räcker med 1 sån här match för att åka ur CL. Huvva.
Barcelona Messidinho_10
Smogen

Japp ok, det var det jag menade oxå..
Barcelona Barcelona10Messi
2-2 mot Sociedad och Alexis 6-8 veckor out!

2-2 mot Milan och Iniesta 4 (?) veckor out!

Herregud va hemska dagar det här...
Barcelona Criff -Llourinho
2011-09-13 23:19
Busquets måste bort från backlinjen, och det är illa kvickt. Fy fan han gör misstag som sista man.
Real sociedad matchen & nu denna.
Skyller inte ens på honom, utan Pep får faktiskt ta sitt ansvar & inse att Busquets håller inte som mittback.
Barcelona Smogen
2011-09-13 23:19
Messidinho_10

Jag skrev ju vad jag tycker är likt....läs igen. :)
Barcelona Messidinho_10
2011-09-13 23:17
Smogen

Likt på vilket sätt? Menar du det att det håller gå åt skogen nu eller som det gjorde med RJK?
Annons: