/spanien/barcelona/forum/10761.aspx/spanien/barcelona/forum/10761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GerardPiqué3
2011-09-13 23:05
Varför tog inte Barca chansen och värvade Mertesacker ? Lång försvarare som kunnat vara ett hot på hörnor offensivt, och en trygghet defensivt. Funkar inte med längden på våra spelare, känner mig alltid orolig vid hörnor mot oss. Exakt som Arsenal i CL i våras, vi hade koll på matchen men så fick dom en hörna, woops självmål och ny matchbild exakt som idag.
Barcelona Bernie
2011-09-13 23:05
Äh, nu har man lugnat ner sig lite i alla fall. Visst har inte vi startat säsongen på ett sätt som vi har önskat, men förra året så startade vi inte heller på ett övertygande sätt och kunde då titta tillbaka och rycka på axeln för den där förlusten mot Hercules ex. Vi vann både Champions Leauge och ligan. Så vi ska nog lugna ner oss lite. Bona nit!
Barcelona Woods
2011-09-13 23:04
Två mediokra matcher med usel inställning samt en skadad nyckelspelare i vardera av dem. 1-1 och Fabregas skadad nästa gång då om detta ska fortsätta. Det sistnämnda är svårt att värja sig mot. Däremot vill jag se att Pep har gett laget en rejäl hårtork att det är 100 procent som gäller annars blir det bänken.
Barcelona excellence
"Det är nu Peps ledaregenskaper sätts på prov. Nu har vi gjort 2 SKIT matcher på raken, nu måste det hända nåt!!"

Förstår ni själva inte det konstiga i det här? Ni har just spelat en match mot Milan som har 18 ligatitlar och 7 championsleague titlar och har totalt spelat ut dem. Milan har nte kunnat slå 3 stycken pass i rad och vissa av er klassar det här som en "skitmatch". Seriööst, vakna till. Det var storspelat av er som vanligt med vissa dåliga moment så som dåligt försvarsspel på fasta situationer?

Igen: Den som sover på silversäng drömmer om guld.
Hutch
addeh

Amen brother!
Barcelona Smogen
2011-09-13 23:03
Folk här inne verkar inte se skillnad på att komma etta eller tvåa i gruppen. Tycker det är rätt viktigt att man vinner, det är ju lite skillnad på att möta Man U i åttondelsfinas istället för Benfica.
Visst, nu kommer folk säga att "Barcelona ska ändå vinna alla matcher", men under en stenhård vår med späckat matchprogram är det kanske lite skönt att slippa möta topplag helt i onödan.
Atlético addeh
Andreas-

Eller så spelar man med Abidal/Puyol som fanns tillgängliga och ger fan i att använda Busquets i fel position och ständigt spela med Keita som pivoté. Problemet löst.
Barcelona Smogen
dubbel
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Han skrev ju att det var peps fel
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona10Messi
2011-09-13 23:02
Jag tvekar inte en enda sekund att vi till slut kommer vinna gruppen för vi är bättre än Milan och det största med Barca är att dem presterar när det verkligen gäller...så har det iaf varit och jag hoppas det fortsätter..

Det sägs att riktigt supportrar igenkännes i motgång???
Andreas-
2011-09-13 23:02
Alltså, tror alla såg idag att vi fan borde värvat en back i sommar. Tänk om Pique/Puyol saknas i en viktig CL-match alternativt el Clasico eller annan tuff match i ligan. Då kommer vi få problem.
Grace/Wastelands
2011-09-13 23:01
Namn: Lionel Messi n10
Sänt: 2011-09-13 22:58
"Alltså oavgjorda resultate har ingen men Peps uppställning att göra vi spelade bra vi dominera men dom hade sin sista chans och dom tog vara på den så enkelt. Skyll inte på spelare. Vi har en match kvar mot dom Milano där måste dom attackera så det kommer bli annorlunda."

Ehm, det är inte Peps fel och det är inte spelarnas fel? Vilkas fel är det då att vi inte kan hålla i våra ledningar?
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
Messidinho_10

Jo, visst.
Ska vi testa en grej?
Vi gör så att du inte är här när nästa match är och ser om det vänder då.
Uteslutningsmetoden, du vet..
Barcelona Jeremiah
detta är skönheten med fotboll, allt kan hända.. fanns mkt positivt idag´, va positiva
Barcelona Barca4eva
2011-09-13 23:00
Några måste ju fan bli spärrade nu..
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-13 23:00
Faktum är att vi är otroligt dåliga på att försvara oss mot hörnor.

När jag var på el Clasico (Supercupen) så snackade jag mycket med en Holländare bredvid mig om just detta fenomen.
Man fick det ju bekräftat också när Madrid petade in 2 mål på hörna.

En till lång back hade inte skadat.
Hutch
2011-09-13 22:59
Grace/Wastelands

Jag skojar inte när jag säger att jag inte blir förvånad. Keita lär väl också få kaptensbindeln snart. Han gör en bra match ikväll, men vi blev tvungna att spela med två pivotes som mittbackar.
Barcelona Abbe.
Det är nu bekräftat att vi tvingas spela utan Iniesta i fyra veckor framöver. Trist.
Barcelona Messidinho_10
Det är nu Peps ledaregenskaper sätts på prov. Nu har vi gjort 2 SKIT matcher på raken, nu måste det hända nåt!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Det måste väl andå vara normalt att i alla fall reagera och kritisera det faktum att laget två matcher i rad tappar en ledning.

Att bara tycka att det är "väl lugnt" känns apatiskt och likgiltigt. Och fel.

En gång är okej, två gånger är en vana.
Man kan ju t ex ifrågasätta att plocka ut Keita i ett läge där han gör som mest nytta, eller det faktum att spelarna tappar spelidé och fokus.
Vad beror det på?

Men det är bättre att sitta och skratta åt folk som i alla fall visar lite engagemang, tydligen. Så sant som det är sagt, detta forum tenderar att bli mer ett skämt något annat.
Pinsamt!
Barcelona Mangi
2011-09-13 22:58
Min ända oro med bredden som Guardiola har fått nu är att laguttagningarna blir si och så!! Jag kan inte förstå varför varför Adriano inte startade till vänster och Abidal i mitten!!? Hur många ggr ska Busques få chansen där bak? Tycker hans mittbakspel är under all kritik...
Barcelona Lionel Messi n10
Alltså oavgjorda resultate har ingen men Peps uppställning att göra vi spelade bra vi dominera men dom hade sin sista chans och dom tog vara på den så enkelt. Skyll inte på spelare. Vi har en match kvar mot dom Milano där måste dom attackera så det kommer bli annorlunda.
Barcelona Alvés - Por Que?
It has been confirmed that Andrés Iniesta has a hamstring injury to his left leg. He is expected to be out of action for 4 weeks. #fcblive

Tur att vi har Cesc nu ...
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
Hörna mot Barça=mål. Fy fan vad pissigt att gång på gång släppa in sånna skitbollar. Nu tänker jag lägga mig och försöka glömma den här matchen medans andra försöker skylla det här på Keite, suck.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2011-09-13 22:57
Bra, nu kanske folk fattar varför vi köpte Cesc. Jävla idioter som skriver:
- "ööhh Barca har skulder och köper en dyr spelare"
- "Barca har redan tillräckligt många mittfältare" bla bla bla...
Grace/Wastelands
Hutch

Busquets lär väl vara bänkad? Keita är ju vår nya pivote nu.'

All hail Keita.
Barcelona Man1
Iniesta borta 4 veckor? Fyfaan
Hutch
2011-09-13 22:56
Jag skiter i ifall detta kryss inte betyder jättemycket, jag är besviken på den taktiska dispositionen vilket inte gick hem. Busquets och Mascherano är inga naturliga mittbackar, de är bollskickliga men de har inte positionspelet. Puyol och Pique saknades tydligt. Tack gode gud att Puyol är tillbaka på planen, han är så saknad.

Nya tag!
Barcelona Messidinho_10
Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!

Vad kan du om fotboll snälla??
Barcelona II Barça II
Ja men problemet är att vi egentligen inte har en backlinje, vi har mittfältare som spelar mittbackar. Pep syns på en ”spelande” mittback är överdriven enligt mig.
Annons: