/spanien/barcelona/forum/10758.aspx/spanien/barcelona/forum/10758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca111
2011-09-16 20:48
Gerard deulofeu från start!
Barcelona Abbe.
2011-09-16 20:44
Miño,Montoya,Gómez,Bartra,Planas,Jonathan,Rafinha,Sergi Roberto,Kiko,Rodri i Deulofeu.

Deulofeu får chansen från start idag. Det var på tiden. Han har imponerat när han fått hoppa in i föregående matcher.
Barcelona Barca-nist
2011-09-16 20:40
i love Dreambox ...
Barcelona Rambla~
2011-09-16 19:47
Canal+, era as. Dags att avsluta sitt abonnemang. :P
Barcelona Abbe.
2011-09-16 17:56
Hetfield

Det är väl så. Anglofilerna i detta land befinner sig även innanför Canal + lokaler, och därför så får vi aldrig se den utlovade satsningen på La Liga.

Det som stör mig allra mest är att Canal + Fotboll enbart är tillgänglig om du har MAX-paketet, vilket kostar 459 :- i månaden. Jag är enbart intresserad av att ha sportkanalerna då jag vill se den spanska fotbollen, därför känns det helt befängt att beställa MAX-paketet då jag även skulle få en hel del kanaler som jag aldrig skulle bruka.

Man har ett Sport-paket, men inte fasen finner man Canal + Fotboll där. Jag tycker det är värdelöst. FC Barcelona blir utkonkurrerade av Växjö. Otäckt.
Barcelona Hetfield
2011-09-16 17:43
Jag tycker att la liga älskarna i Sverige är väldigt mesiga. När tv9 (om det var den) misshandlade Serie A förra säsongen genom att visa få matcher och istället visa deckare så röt alla fansen till, Italien redaktionen skapade en hel artikel om det osv (jag tror att det var Henrik Edman från Milan redaktionen).

Om man betalar X antal kronor varje månad för att se spansk fotboll då ska kanalen visa det, svårare än så är det inte. Nu tror jag inte att medelsvensson bryr sig om la liga, det är snarare t.ex: PL som gäller, men de som älskar la liga ska ju förstås försöka samla ihop namn och ständigt maila de. Jag har inte canal + då det är för dyrt och de är för dåliga. Tv4 sport satsar verkligen på Serie A, vilket är jättebra då man kan se på alla de viktiga matcherna därifrån. De har även bra kommentatorer och bra studio (förutom Birro), så jag är nöjd med deras satsning.
Barcelona Abbe.
2011-09-16 17:05
Nu är den där jäkla Elitserien igång igen och då ska vi La Liga-fans få anpassa oss. FC Barcelona - Osasuna går därför på Canal + Fotboll i helgen eftersom Växjö - Linköping möter varandra.

Fan, blir så less på det här. När C+ tog över rättigheterna inför förra säsongen så utlovade man en satsning. Den har fortfarande inte synts till. Lockar verkligen inte Barças hemmamatch mer än Växjö - LHC?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-16 16:53
jaha, missade en sådan liten detalj :P

isåfall är det ju bara skitsnack. real får lika många fördelar som vilket annat topplag som helst. och domarna är ju ABSOLUT inte emot dom, inget snack om saken.
Grace/Wastelands
2011-09-16 16:00
Spanienred tar väl upp att domarna är emot Real Madrid? Åtminstone enligt rubriken "Har Real Madrid domarna emot sig?"

Märkte dock att Robert ifrågasatte det påståendet.
Jag vet inte jag, har man bollen och är ett stort lag så får man lätt mycket frisparkar och straffar. Men det är tråkigt att filmningar snarare har eskaleterat de senaste åren än avtagit. Trist utveckling som förtar en del av den spanska fotbollen just nu tycker jag.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-16 15:57
förresten, är det inte lite konstigt att spanienred tar upp att real får fördelar av domarna men inte barcelona?

trodde kritiken mot domarna angående detta gällde alla topplag och inte just real? eller har jag missat något? anses Real få extra mycket fördelar?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-16 15:45
nedanstående kommentar bör vara obligatorisk att läsa för alla p12or, haters och medgångsfans.

en slags bibel för de som påstår sig vara troende.
väl skrivet!
Grace/Wastelands
2011-09-16 15:37
Att jämföra Mourinho och Real Madrid med Hitler och Tyskland känns väl ändå en aning smaklöst. Tycker ju inte att beteenden från Barcelona respektive Real Madrid är så otroligt olikt. Det är i mångt och mycket samma sorters fans bara två olika sidor av någon slags objektiv verklighet. Båda sidor hävdar att sin subjektiva syn på saker och ting är den rätta.

Jag kan inte direkt påstå att jag håller med om allt Barcelona gör och tycker allt som kommer från det här lägret är värt speciellt mycket mer än Real Madrids agerande. Tror ganska många hade accepterat ett liknande beteende från Barcelona om situationen var den motsatta, att Real Madrid spelade vacker fotboll och var framgångsrika och dessutom lyckades få fram mycket ungdomar samtidigt som Barcelona mer famlade i mörkret efter någonting. Att då se Barcelona bli förnedrade gång på gång hade nog fått den mest sansade att tänka över sina metoder mot Real Madrid.

Jag som svensk distanssupporter kan inte direkt säga att klubbens mentalitet genomsyrar mig som vissa verkar hävda. Det är två framgångsrika klubbar som har ungefär samma beskärda del av vettiga respektive konstiga fans. Det är inte så enkelt som att kalla alla maränger för idioter och alla culés för vettiga.

Debatten når aldrig något slut då båda sidor anser sig ha 100 % rätt och ser den andra sidan som idioter.

Och att tro att alla våra spelare agerer mycket mer korrekt än Real Madrids dito är en aning naivt. Lika provocerade ni blir av madrids spelare blir ju maränger av våra spelares uttalanden. Men då vi/ni inte ser provokation i våra egna spelares uttalanden blir det inte så tydligt som det vi ser Madrids spelare säga.

Som svensk bosatt i Göteborg utan kopplingar till Spanien, Katalonien eller Barcelona kan jag inte direkt sätta mig in i situationen och konflikten. Det vore bara udda att tro att jag kan. Därmed försöker jag hålla mig objektiv till det hela, snarare så att jag stör mig på när idioter uttalar sig om saker, men det rör båda sidor och även bortom just Real Madrid och Barcelona. Men att tro att det existerar någon större skillnad på cules och merengues är bara dumt att tro. Det gör det inte, bara präglan av den sista tidens framgång/motgång för respektive klubb som får agerandet att rätta sig därutefter.

Tror ju att det är ganska mycket tillfälligheter att man blev culé och inte maräng, eller supporter till någon annan klubb för den delen, så det är nog rätt vettigt att hålla sig ödmjuk gällande hela situationen.

Vidare så är det rätt vettigt att kunna analysera sitt ogillande av Real Madrid, härstammar det från att man ogillar deras metoder och deras sätt att agera eller handlar det blint om att man håller på Barcelona och således ska tycka illa om dom.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-16 15:36
Roligt med Euro Talk :D
Barcelona Deulofeu
2011-09-16 15:34
Jag kan bara inte låta bli trots att detta är ett forum för Barca...

Det är nästan svårt att göra något liknande om Messi för han är inte så stor i truten.Xavi däremot är hyfsat frispråkig men han talar mer saningar än Cristina.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-16 15:23
En Mourinho-bubbla... Hitlers Tyskland var likadan... :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-16 14:26
Barcelonito

Precis. Domslut jämnar nästan alltid ut sig. Mot Getafe fick Real en straff som de inte skulle haft, dock händer det Barca ibland också. Det som jag stör mig på är alla Realfans som inte kan fatta hur Barca kan få så mycket fördelar medan alla domarna är emot dem, och helt blundar för när man inte skulle haft en straff eller när man skulle haft rött eller gult kort.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-16 14:19
Känns så larvigt och ogenomtänkt att låta en Barca- och en Realsupporter svara på frågor om fördelar hos domarna.

Fråga resterande 18 lagen i La Liga så spottar de nog både Barca och Real i ansiktet. Tror alla Barcasupportrar har förstått att det jämnar ut sig i längden och att Barca får kanske lite mer fördelar, men Realfansen lever i en Mourinho-bubbla och verkar totalt hjärntvättade. Skamligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-16 14:17
Barcadinho

Enda vettiga förklaringen. Spelare som Ronaldo och Di María har ju filmat en längre tid men nu verkar andra i laget ta efter. Marcelo har jag aldrig sett som någon filmare men efter matchen mot Zagreb och även mot Barcelona i ligan förra säsongen så verkar han anslutit sig till gänget.

Äckligt lag på så många sätt. Spelar fult, filmar, klagar. Hade dränkt mig själv om jag hållit på den klubben.
Barcelona Teddyculè
2011-09-16 14:11
Barcadinho// Word!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2011-09-16 13:12
Jag brukar inte bry mig om alla de artiklar som beskriver saker och ting hos marängerna. Men rubriken "Har Real Madrid domarna emot sig?" är så löjlig och missvisande så att jag måste reagera på den.

Vi har sett på en kort tid 4 straff filmningar av 4 OLIKA spelare från laget som har ledet till konsekvenser (DI Maria, CR, Arbeloa och Marcelo).

Det handlar inte längre om tillfälligheter eller att en specifik spelare är extraordinär på att filma. Det handlar om en ny fotbolls kultur inom laget.
Det finns inget annat som kan förklara hur 4 olika spelare kör med straff filmningar under en sån kort tid.
En tråkig och negativ kultur inom laget som gör människor som har lagt märke till det nästan spyfärdiga.
Eller har ni en annan förklaring till detta fenomen?
Det har ju gått knappt tre veckor sen sommaruppehållet slutade.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-16 12:59
visste att nåt inte stämde med pique. När skadan uppstod skulle han nog hinna tillbaka tills Milanmatchen. Sen blev det tyst ett tag och sen kom beskedet att det tar tio dagar till. Känner igen mönstret..
Barcelona Barca4eva
2011-09-16 12:42
Bäst att han är tillbaka mot Atletico..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-16 11:40
Sport skrev igår att han blir borta tio dagar till. Sen är det svårt att säga om det är sant eller inte men det skulle betyda att han missar matchen mot Valencia på Mestalla vilket skulle vara en katastrof.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-09-16 11:29
Snälla kan nån berätta när Pique kommer tillbaka?
Barcelona Deulofeu
2011-09-16 10:22
L.A.M Nr 10 visst är det så att det är svårare i segunda a. Håller med men samtidigt vinner man precis allt alltså trippeln gör man mycket rätt vad man än har för lag.

Hoppas Eusebio får ordning på laget och att Oscar Garcia fortsätter i juvenil ett tag till det verkar som sagt funkar riktigt bra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-16 09:32
Deuolfeu

Juvenil A-laget har dock mycket lättare motstånd än Barca B. Man spelar mot spelare i sin egen ålder där man är helt överlägsna medan Barca B spelar mot vuxna män i spanska andradivisionen, stor skillnad. Hoppas dock också att Eusebio börjar spela Deulofeu mer, han kan inte utvecklas om han sitter på bänken 75 minuter varje match. Idag tycker jag nog Kiko borde få starta mot sitt gamla lag på sin gamla arena men man nog peta in Deulofeu i startelvan också.
Barcelona Deulofeu
2011-09-16 09:15
Viktig match ikväll för Barca Athletic som endast har tre pinnar efter tre matcher.Det är så oerhört viktigt att vi behåller laget i den näst högsta serien för att behålla och locka till oss ungdomar.Tar vi inte poäng snart blir det oroligt och då kommer Eusebio inte våga starta talangerna utan köra på gamlingarna som vi har i laget och stoppa utvecklingen för några spelare.

Kollar man på Oscar Garcia som är coach i juvenil a går han från klarhet till klarhet.Han vann allt förra året och blir av med 8 superstars från laget har inlett säsongen med att vinna allt och har dessutom vunnit båda matcherna i next gen den sista igår borta mot Man city.Om Eusebio inte får ordning på laget snart tycker jag det finns en självklar kandidat till den posten.En enkel lösning vore att börja starta Deulofeu då får nog Eusebio stanna tror jag...Så bra tycker jag han är men man är nog lite färgad med tanke på mitt nick.

Match som sagt ikväll borta mot Hercules och kul för Kiko att komma tillbaka till sin gamla hemmaarena.Jag tror Deulofeu startar ikväll det är dags nu han fick en halvtimma senast och skapar ständigt oreda.
Barcelona Deulofeu
2011-09-16 08:55
Barca-nist en mycket bra artikel någon som är saklig och inte bara stryker Mourinho medhårs.Många verkar vara rädda för att kritisera honom för hans titlar och han får nästan bete sig hur som helst.

Skönt att Uefa gav honom er avstängning.Jag menar inget efterspel alls med tanke på vad som hände i supercupen det är ju sjukt.Men det är historia nu.

Jag funderar på att åkan ned och se någon match i next gen för att få se talangerna matcherna går tydligen på Barca b arenan (mini estadi) nästa match var den 29 jag ska försöka boka in så man åker och får se b-laget,next gen och a-laget på minimalt med dagar och maximalt med fotboll.
Barcelona Barca-nist
2011-09-16 01:44
Esk: I år måste Mourinho leverera
Barcelona Deulofeu
2011-09-16 01:30
De lär lira när det drar ihop sig. Riktigt trist att inte kunna se matchen.
Annons: