/spanien/barcelona/forum/10750.aspx/spanien/barcelona/forum/10750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-15 13:49
addeh

Även Kaka gjorde ett par stycken när han kom tillbaks tror jag.

Kollade på videon. Får det till nio straffmål och elva mål där han bara petar in den med ingen i närheten, där målvakten är och köpte korv. Det är rätt mycket.

Men samtidigt som Hutch säger så är han en äkta målskytt, och då gör man sådana där mål och vet exakt hur man ska löpa för att komma i sådana lägen. Just egenskapen har han utevcklat sen Unitedtiden, men jag tycker också han tappat mycket som t.ex förmågan att ta sig förbi en spelare.

Annars så filmar Marcelo igår och åker ut. Kan knappt tänka mig hur det hade låtit om Alves gjorde något liknande. Men nu hör man ingenting om det.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-09-15 13:08
Madrid filmar aldrig eller hur Mourinho??? Såg pinsamt ut...
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-09-15 13:07
Madrid filmar aldrig eller hur Mourinho??? Såg pinsamt ut...
Barcelona Gabriel
2011-09-15 13:06
Vart kan man se Marcelos filmning?
Atlético addeh
2011-09-15 12:28
Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!

Både Benzema och Sergio Ramos gjorde straffmål för Madrid förra säsongen, så då det blir minst elva.

Att Ronaldo ofta gör ganska enkla mål är ingenting du inbillar dig, det är fakta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-15 11:31
Ronaldo bör väl få en avstängning för uttalandet om domaren? Om Wenger och sir. Alex får det med jämna mellanrum så bör Ronaldo också få det.

Man ska akta sig för att kalla domaren "embarresment" ett par gånger efter matchen och säga att han aldrig ska döma en match mer.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-15 11:05
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Ju, ursäkta för ett sent svar.

Lagerbäck pratade mycket om Messi – att han är mångsidig som gör mål, assister och dirigerar. Han drog lite statistik om honom (som t ex att Messi stod för 40 procent av assisterna till mål i Barca förra säsongen - jag vet inte om det stämmer, men det är imponerade i så fall). Han berättade om hur en försvarare ska möta honom (t ex att det är bättre för försvararen att följa Messi hela tiden och inte gå på, m fl).
De visade en bild med placeringen av alla Messis mål i CL. De allra flesta är från inne i straffområdet och mest från höger sidan.

Lagerbäck pratade också mycket om Barca förstås – många olika saker som vi redan känner till. Han tror fortfarande på att Barca är en stor favorit att vinna turneringen.

Jag gillar att lyssna på hur han drar paralleller med andra matcher från olika vm- turneringar och olika spelare från Sverige osv. Han har ju varit med i mycket och han har mycket att berätta. Många trevliga små anekdoter.

T ex att han satt och åt lunch tillsammans med en mycket ung Villas-Boas, när V-B var assisterande tränare i Chelsea med Mou. Chelsea ordnade då en konferens och föreläsaren var Lagerbäck. De ville höra hur Lagerbäck arbetar osv. Lagerbäck skojade att det var mycket snack då om defensiven inom fotboll.
Ja, sådana små historier.
Hutch
2011-09-15 09:32
Man kan inte klaga på att han gör mycket petmål och enkla mål. Ronaldo är alltid där när bollen kommer, han har utvecklat ett målsinne som heter duga. Inte många anfallare har en sådan näsa för mål just nu. Han lyckas nästan trycka in bollen i varenda match nuförtiden. Han kan göra mål, men han har också tappat mycket andra egenskaper sedan Man U-tiden.
Barcelona DM1982
2011-09-15 09:26
Marcelo såg förvånad ut när han blev utvisad igår. "Men, men...vi ska ju få straff när vi lägger oss i straffområdet. Det räcker ju att lägga sig utanför för att få straff".

Tyvärr Marcelo, du får väl öva lite mer på att filma. Kolla om di Maria har tid att lära upp dig, det blir proffsträning då.

Annars var det roliga resultat igår. City hade många chanser att avgöra men lyckades bara få till ett kryss (mot ett lag som vi mosade med 5-0). United kryssade bara mot ett relativt svagt lag. Inter förlorade mot Trabaso....Trabsiso...något turkiskt lag. Känns skönt att se dem kollapsa helt, har inte mycket över för det laget.
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-15 03:27
Btw: Fifa 12 är ett skämt.

Många nya bra funktioner men är du en missbrukare av att använda/hålla in "rund" så kommer du vara fet-torsk.

Fa-an vilket skit.
Aja, får gå tillbaka till hederliga CS 1.6 träsket ala 2004.
Där har inget ändrats =)

Fan, dom förstörde NHL för mig när dom införde spel med joysticks, nu förstör dom Fifa också.
God damn, kan lika gärna sälja PS3an nu.. :P
Barcelona Napao
2011-09-15 02:50
Senor Grande Pep på länken hittar du matchen http://skpd-hd-football.blogspot.com/
2011-09-15 02:01
Siempre Barça

I det här klippet gör C.Ronaldo 9 straffmål.
Vet inte om han slog alla eller om Alonso tog några.
Sen vet jag inte heller om han missade någon.

En annan jävligt kul grej jag noterade i klippet i länktips är de fruktansvärda enkla målen C.R gör.
Jag tappade fan räkningen på alla alá "Fifa få en sidledspass och öppet mål" som han gjorde.
Är det jag som inbillar mig eller gör Ronaldo mer enkla mål än Messi?
Dom snackar om att Messi är kass utan Xavi och Iniesta men vad fan, Ronaldo blir ju serverad öppet mål på minst 15-20 stycken av de där 53 målen.
Lägen som inte ens jag hade missat.
Barcelona XAVI6
2011-09-15 01:59
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/09/14/2665834/i-will-only-negotiate-with-barcelona-if-santos-agree-neymars

neymars far har sagt att han endast är villig och förhandla med barca om santos kommer överens med barca.
Barcelona Siempre Barça
2011-09-15 01:53
vet nån här inne hur många straffar real fick med sig föra året? i ligan och helst med video youtube, skicka igenom PM
Grace/Wastelands
2011-09-15 01:21
Varför värva Thiago Silva när vi har Busquets och Mascherano som bra mittbackar. Och keita som pivote. Vi behöver ingen mer back
Peshmerge - AS9
2011-09-15 00:20
Marcelo tror det är La liga så han får med sig en straff när han ska filma. Så skämmig! Tyvärr är det inte spanska kassa domare som dömmer i CL, tack och lov.

Men vad ska Mou säga om domarens insats och röda kortet nu då? eller är han nöjd och tyst om det kanske för han fick med sig 3p.
Barcelona Siempre Barça
2011-09-15 00:19
kan man spela online på fifa 12 demo ????????
,Sami
2011-09-15 00:07
Pique och Thiago Silva hade varit en DRÖM! Men finns inte en chans att Milan släpper Thiago Silva. Plus så skrev han väl på ett nytt kontrakt.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-09-15 00:05
Haha alltså vad pinsam Marcelo är, herregud...
Barcelona Riiio!!
2011-09-15 00:00
Neymar och Thiago Silva nästa år så är det garanterad Samba fotboll!!

Fyfan Pique och Thiago Silva, helt sjukt!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-15 00:00
Frodo

Hehe såg filmningen nyss, pinsamt av Marcelo.
Barcelona Frodo
2011-09-14 23:58
Jag läste precis att Marcelo blev utvisad efter en dykning. Med tanke på att Real numera får straffar efter filmningar utanför straffområdet antar jag att Marcelo tänkte att det bara var en formalitet att lägga sig ner för att få straff.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-14 23:52
Gällande Thiago Silva så är han en fantastisk bra spelare. Sen är ju frågan om vi skulle värva honom när vi kan få Botia för väldigt lite pengar?
Iof verkar ju inte Pep och ledningen vara så specielt sugna på att värva Botia, hade man varit det hade man nog köpt honom i sommras tror jag.

Thiago Silva skulle dock bli ganska dyr, tror inte ens Milan skulle kunna tänka sig att sälja honom och om dem nu skulle göra det så vill dem som sagt ha mycket pengar.
Men av vad jag har förstått kommer Barca ha en bra mycket större transferbudget i kommande transferfönster än vad man hade denna sommar, Faus pratade om en budget på €100 Miljoner för kommande sommrar. Så isåfall skulle vi ju ha råd att köpa Thiago Silva, fast detklart Rosell verkar ju vilja använda en stor del av pengarna till att värva Neymar...
2011-09-14 23:51
Gonzalez_Barca

Den är hemsk, vill bara kräkas när jag ser den. :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-14 23:50
Finns en falsk rödgul tröja, men ni som undrar hur det hade kunnat se ut kan se på länktipset.
2011-09-14 23:46
addeh

Som Kataloniens landslags tröja, fasiken vad den var snygg!
Kan ju finputsas lite dock :P

Men antar du menar Röd/Gul som Galatasaray :)

Nej, nu blir det FIFA 12 demo ett tag.
Atlético addeh
2011-09-14 23:41
Heywood Jablome

Jag väntar fortfarande på en rödgul-randig bortatröja i ren Katalonien-anda. Kanske kommer det nästa säsong?
Barcelona tarrak
2011-09-14 23:34
Om ni läser inlägget från 23.12 (och även det första) så ser ni att det inte var den rödblåa tröjan han syftade på, utan den gamla bortatröjan.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-14 23:29
Inspirationen kom från Basel iaf.

Lite märkligt att det aldrig blev röd-gula-färger för FC Barcelona. Med tanke på anknytningen till Katalonien och hur samspelet mellan FC Barcelona och Katalonien har varit.

...ändå är jag glad att det blev röd-blått. :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-14 23:22
Gonzalez_Barca

det var faktiskt tvärtom. Gamper spelade i Basel som ung (eller bodde han där?) och därför var det faktiskt han som tog deras färger :) precis som Juventus tog Notts Countys färger. true story.
Annons: