/spanien/barcelona/forum/10749.aspx/spanien/barcelona/forum/10749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-19 19:31
Barcelona B leder med 0-1 i 73 minuten.
Målskytt: G Deulofeu
Barcelona el Maestro!
2011-11-19 19:30
BB-Barceloneta :
Det är Abidal och Pedro som inte är med i truppen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-19 19:30
Småtrevlig elva även om jag är väldigt besviken över att Fontas inte fick chansen i kväll heller. Och är det verkligen rätt att ha Busquets utanför truppen? Vid närmare eftertanke så är det nog det, vi har Mascherano på bänken.

Tycker även det är tråkigt att Villa "petas" så ofta nu för tiden men kanske är det bra att ge honom lite vila inför Milanmatchen. Det resonemangen köper jag. Frågan är om det var så Pep tänkte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 19:29
Mojito

Om det är någon gång Keita ska spela som pivote så är det när Cesc och Xavi startar samtidigt. Då kan de två sistnämnda dela på uppgifterna i speluppbyggnaden och Keite tar hand om defensiven. Jag tror någon av spanjorerna ofta kommer gå ner djupt för att hämta boll och då tar den andra automatiskt plats högre upp i planen. Keita är som en tvåvägsspelare.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-11-19 19:26
el maestro! Endast 4 av 7 spelare syns på din länk, barcastuff rapporterar att Iniesta sitter på bänken och Busquets och Pedro på läktaren
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 19:25
Tror Alexis gör en riktigt bra match idag. Har det på känn. Riktigt kul att både chilenaren och Cuenca spelar från start samtidigt med Messi i mitten , blir riktigt bra det här.
Barcelona el Maestro!
2011-11-19 19:24
BB-Barceloneta//
Nej, det stämmer inte. Se på min länk.

Edit:
Det stämmer, tar tillbaka mitt tidigare påstående!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Det ska bli intressant att se om Xavi kommer agera som i matchen mot Porto, dvs ansvara både för uppspelsfasen och speluppbyggnaden - nu när Keite åter startar som pivote.

Vore underbart om Messis samarbete med Cesc börjar klicka igen som i början av säsongen.

Förutspår 2 saker ikväll;

1.Maxwell skadar sig
2.Messi gör hat-trick
Barcelona Doogge
Tja grabbar har ni någon bra länktips som visar matchen? de finns för många i rojadirecta och de flesta är skit dåligt kvalite kan ni vara snälla och skicka någon typ canal+ spanska eller något Hare bäst sanchez nättar i dag
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 19:23
Bra elva förutom att det inte finns någon Iniesta på planen. Underhållningsvärdet sjunker enormt. Men nåja, härligt anfall där ingen av Villa och Pedro återfinns, kul att Puyol och Piqué bildar mittlås och Maxwell får spela då Abidal säkerligen behöver lite vila.
2011-11-19 19:22
Nej, Iniesta är på bänken. Busquets och Pedro på läktaren
Barcelona el Maestro!
2011-11-19 19:19
Iniesta sitter på läktaren.
Barcelonistas
2011-11-19 19:18
Ingen Iniesta...
Barcelona el Maestro!
2011-11-19 19:18
westinho - Sergio #16//

... Och Cesc som anfallare. Varför inte Alexis?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-11-19 19:17
Såg startelvan precis. Gillar inte att Cesc och Xavi spelar samtidigt på plan, de är väldigt lika i sin spelstil, man måste ha någon som kan bryta mönstret, och då tyder jag så klart på Iniesta och Thiago.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-11-19 19:16
el Maestro!

Eftersom de har landslagsmatcher i benen, vilket inte Keite har. Dessutom möter de Milan om ett par dagar.
Barcelona el Maestro!
2011-11-19 19:14
Varför keita som dif. mittfältare när både Busquets och Mascherano är tillgängliga?
Kan det ha att göra med att det är en tuffmånad framöver. En match var tredje dag blir det ju.
2011-11-19 19:14
Kul att Cuenca får fortsatt förtroende, bra att Maxwell startar också rycker jag. Abidal är säkert sliten medans Maxwell behöver speltid, annars rätt väntad startelva. Jag tycker dock att Iniesta får stå åt sidan fler gånger än vanligt nu, vet ej vad det beror på. Tycker faktiskt han borde spela i stort sett hela tiden, överraskande att han inte startar
Atlético addeh
2011-11-19 19:13
Nej, va fan. Xavi & Cesc har verkligen inte fått till det tillsammans som mittfältare. Båda är för lika och går i stort sett aldrig på egna genombrott. Med Keita som pivoté blir det knappast så mycket rörligare.

Kul att både Cuenca & Alexis startar dock!
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-11-19 19:09
Cuenca från start! P-P bildar mittlås och Maxwell till vänster. Keita som DCM var ingen högoddsare. Stark elva.

Line up (Official): Valdés; Alves, Piqué, Puyol, Maxwell; Xavi, Keita, Cesc; Cuenca, Messi, Alexis
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 19:06
Mourinho :)
Barcelona Chico micho
2011-11-19 19:00
Ser att det pratas om Pep

En hypotetisk fråga: Om PEP "lämnar" efter denna säsong, vem eller vilka tränare kan ni tänka er ta över detta lag?

Motivera gärna varför?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 18:44
1.70-ligan

Men det är ändå så tydligt när Pep inte litar på en spelare. Han kanske får spela ibland men det är matcher där det inte spelar någon roll hur det går. Han gör allt för att inte spela spelaren. Som Fontás, Pep skulle säkert spela Keite som mittback hellre än Fontás i en viktig match, om alla andra 5-6 spelare är borta som verkar gå före Fontás. Så var det för Caceres och Chyg i slutet också, vad som helst utom dem. Zlatan var lite skillnad då han var en crack men man märkte ändå att Pep helst inte såg svenske på planen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-19 18:13
LAM nr 10

Det är svårt att tro, men Pep sägs vara jätteglad över Fontas kontraktsförnyelse och har inga planer på att ens låna ut honom
2011-11-19 18:08
elbraco Helt rätt, det har han nämnt i veckan "We may play tommorow with a defense of four" "To play with 3 is a most animated thing, you must be very very very intense"
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-19 17:58
LAM Har för mig att Pep sa att det lär bli 4-backslinje. Eller att han antydde det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-19 17:53
Det har ju hänt några gånger att Pep helt pötsligt slutar tro på en spelare. Det har säkert sina anledningar. Ibland gillar jag det men ibland är det lite småirriterande också. Det var så med Hleb, Caceres, Zlatan och Chygryk blaand annat. Hoppas bara inte det händer samma sak med Fontás nu. Det känns som han sitter långt inne i frysboxen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-11-19 17:43
Roberto (goalkeeper Zaragoza): "If we could choose a day to play against Barcelona, it would be this one, after an international break."
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-19 17:20
Startar inte Fontás är det något som inte riktigt stämmer..
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-19 16:55
B-guden
Annons: