/spanien/barcelona/forum/10742.aspx/spanien/barcelona/forum/10742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tribente_magico
2012-01-09 21:05
Undrar vilkan det är som röstar fram världens bästa spelare?,

Förbundskaptener, Lagkaptener i europas topplag? och vilka mer?
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 21:05
Ja, killen var skönaste marängen på länge.
BARCA-més que un club
2012-01-09 21:04

ops där va han ju :)
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-09 21:03
Akram [Los Gladiadores]

Det är ju alltid uppskattat när det kommer seriösa maränger och diskuterar. Håller även med om forumen, trevlig kväll!
Real Madrid (. )( .) Ösut Mezil (. )( .)
2012-01-09 21:03
Baugrana91

Ja ni vann ju klubblagsvm så? går väl inte säga emot?

Dock undrar man hur tex, suarez, forlan, etoo? kan ligga så högt upp
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 21:01
1. Leo Messi 47,88%

2. Cristiano Ronaldo 21,6%

3. Xavi Hernández 9,23%

4. Andrés Iniesta 6,01%

5. Wayne Rooney 2,31%

6. Luis Suárez 1,48%

7. Diego Forlán 1,43%

8. Samuel Eto'o 1,34%

9. Iker Casillas 1,29%

10. Neymar 1,12%

14. David Villa 0,53%

16. Xabi Alonso 0,48%

18. Eric Abidal 0,36%

19. Dani Alves 0,34%

21. Cesc Fàbregas 0,29%

23. Gerard Piqué 0,22%

Barcelona är bäst i världen.
Real Madrid Akram [Los Gladiadores]
2012-01-09 21:00
Xaviesta

Jag kan tycka att det borde finnas en anmäl-knapp vid varje inlägg och att SvenskaFans centralredaktion tillsätter en grupp personer som bara agerar forumrävar över hela SvenskaFans, allt som anmäls får denna grupp människor hantera och avgöra vilket straff som är bäst. Centralredaktionen kanske kan erbjuda den gruppen de verktyg som krävs för att kunna bestraffa vedervärdigt beteende. Denna grupp ska inte arbeta ideelt då jag känner att det är ett arbete och inte en hobby att sitta och rensa i forum, man kan inte begära att någon ska spendera sin fritid till att rensa annan mans skit.

Jag bara slänger ur mig idéer och hoppas att någon har orken och ambitionen att ta detta till högre instans...

Känns som att jag stjäl fokus från era spelares triumfer ikväll och ska dra mig tillbaka nu, ni får ha en fortsatt trevlig kväll gott folk och må bästa lag vinna...
Barcelona Riiio!!
2012-01-09 20:57
Xabi Alonso kan jag la leva med (även om det enligt mig fanns bättre spelare på hans position under året) men Ramos WTF? Haha iår har han varit en Gigant i mittförsvaret men va fan förra året va han bajs.. verkligen bajs!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-09 20:56
Men hur länge kan Messis guldbollar hålla på? I och för sig kan en skada, gud förbjude, göra att han kanske eventuellt missar den något år men fortsätter han spela på något i närheten av den här nivån han hållit i flera säsonger nu så kommer han vinna några stycken till.

Sen utvecklas ju han hela tiden. Tycker egentligen han har blivit bättre för varje säsong under Pep. 08-09 var han en spnkig dribbelytter so0m gjorde rätt många mål, inget ont om honom då men han känns just som en sådan om man jämför med dagens Lionel Messi. En fantastiskt komplett fotbollsspelare som dominerar vad han gör. Han har till och med snyggaste kostymen.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 20:54
Akram

Okej, men då kan jag tala om för dig att nivån har sjunkit nåt ofantligt i bägge forumen. Jag har försökt belysa vissa restriktioner som Barcaredaktionen borde göra, tex stänga vårt forum under matchdag och även dagen efter match, precis som på Puertan.

Men att hoppas på att dagisnivån i bägge forum skall förbättras med samma nötter som kastar paj fram och tillbaks och hetsar kan du glömma. Det kommer aldrig bli av, då är det bättre att sära på folk genom stängda forum.

Tyvärr.

Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-01-09 20:54
Messi var den spelaren som gjorde mest i landslaget förra året (Utan Xavi och Iniesta) Mer mål än spelare som Ronaldo, Gomez, RVP och många andra. Han gör 53 mål med klubblaget och vinner skytteligan i Champions Leauge och assist ligan i Spanien (mer assist än Xavi och Iniesta tsm, men han kan ju inte spela utan dessa två.) Han presterar i dom stora matcherna inte minst mot Real Madrid där han tar Barcelona vidare med dom två målen på Bernabeu. Går vidare till finalen där han gör mål och han utser som man of the match och turneringens bästa spelare.

Messi till Ronaldo : Broshan, ska du ha en guldboll? Jag får inte plats med alla på min hylla.
Andreas-
2012-01-09 20:52
Tre raka guldbollar har grabben förtjänat, overkligt vilken spelare det är. Alla spelare jag sett spela framstår i princip som dåliga jämfört med Messi. Så bra är den grabben.

Messi får gärna plocka upp den 4e guldbollen efter att vi vunnit en ny trippel :)
Barcelona Blaugrana91
2012-01-09 20:51
Xavi alltså 3a igen....

Xavi förtjänade att komma 2a åtminstone.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-09 20:50
Dani Alves

Nej, han sitter på bänken.
Barcelona Dani Alves y Iniesta <3
2012-01-09 20:49
Arsenals match började nyss, spelar Henry?
Postat via SvenskaFans-appen
Nitrogen
Bara till att gratulera messi och pep för sina priser. Är även nöjd att sir alex fick ett pris.
Xaviesta

Som sagt, jag har ingen aning om vem som skriver vad dessa dagar då jag inte är admin på SF längre, hade jag varit del av en redaktion hade jag känt det ansvaret. Nu såg jag endast inlägget här nere som var så vidrigt att jag kände mig manad att ägna ett inlägg åt enbart den saken. Finns rötägg i alla familjer, sanningen är tyvärr sådan och de upplysta på diverse forum lider av att sådant beteende tolereras i viss utsträckning.

Det jag menar är, om en Madridsupporter skriver ett vidrigt inlägg här känns det nästan som att han får cred inne på Puertan för tilltaget istället för att anmälas till red. för att spärras. Den toleransen har jag svårt för. Åt bägge hållen.
2012-01-09 20:45
Akram Okej, det visste jag inte. Helt otroligt hur Real och Barca dominerar fotbollen, hur känns det för de andra storlagen undrar man.
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 20:44
Akram

Kör vi enligt din linje, borde Kaljic stängas av alltså. Bra, fixar du det lite snabbt, är du bussig!

(TTD ska vi inte ens snacka om, och även många många "culés här inne")
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-09 20:44
Vet man ordningen på alla andra spelarna utanför topp 3?
2012-01-09 20:42
Okie

Där ser man, längesen jag vistades på dessa forum, har helt missat det. Tack!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-09 20:42
Stort av er Madridistas att komma in och gratta Messi här.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-09 20:41
Dude, det var ett skämt det jag skrev, lugna er hahaha.

Och Messi behöver faktiskt inte förlora röster bara för att Ronaldo får fler. Xavi och Iniesta och Rooneys röster hade räckt.

Verkligheten är att Messi har fler röster än 2:an, 3:an, 4:en, och 5:an tillsammans förmodligen.
2012-01-09 20:41
Dani Alves y Iniesta

Nu är jag inte lika aktiv på SvenskaFans som för ett par år sen när jag skrev för Real Madrid-redaktionen så jag har ingen som helst koll på vem som skriver vad på dessa sidor nu för tiden men alla såna inlägg bör per automatik belönas med en IP-spärr. Har länge tyckt att framförallt Real och Barcelona redaktionerna ska ha ett samarbete för att hålla sån här skit utanför forumet. Om någon här missköter sig på Puertan ska personen inte bara straffas på Puertan utan även på forumet som han helst vill vara på, det är det straffet som kommer att kännas. Och vice versa så klart.

Real Madrid Okie - CalleGol
2012-01-09 20:40
Ett stort grattis till Messi och Pep, helt välförtjänt!

-

Akram

Det finns ju en gillaknapp?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-09 20:38
Grande Leo! Grande Barca! Älskar denna klubb.
2012-01-09 20:38
Hade det funnits en gilla-knapp hade jag använt den vid Kajanus inlägg. Instämmer totalt. Båda Peps och Messis priser är helt välförtjänta och det är resultatet av en klubb i harmoni som siktar mot gemensamma mål som ett lag. Därför vinner ert lag dessa priser idag men även lagpriserna de senaste åren.

Barcelona Xaviesta
2012-01-09 20:37
Kajanus

Gott snack!
Barcelona Xaviesta
2012-01-09 20:37
Älgen

När det väl finns på svart och vitt, blandar de in korruption och fiffel i bortförklaringarna. Om Messi vinner det varje år nu fram till att han lägger av , är han ändå inte världen bästa genom tiderna.
2012-01-09 20:36
Akram Håller med, men...har du sett vad el pasillo och turkisk duo skriver dag in och dag ut inne hos er?
Annons: