/spanien/barcelona/forum/10741.aspx/spanien/barcelona/forum/10741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-12-28 22:05
Grace/Wastelands När ens IQ är så lågt som det går så räknas man som ett troll >.>
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2011-12-28 22:03
¡Golazo Gonzalo!

Nej, jag utgår exakt från vad han säger. Han säger att han tycker ligan ser säker ut då ni är tre poäng före och han är nöjd med ligan. Jag säger att jag personligen är missnöjd med ligaspelet trots att vi bara är 3p bakom. Fortsätter båda lagen ta 3p så står vi där vid el clasico som avgörande match. Vinner då Barcelona den matchen så är vi före. Har ni då plötsligt gått från att ha varit skitbra i ligan till dåliga för att ni förlorar den matchen? Har ni inte det utan fortfarande är nöjda med ligaspelet så kan ni visst vara nöjda med ligaspelet trots att ni då ligger tvåa. Det utgår totalt från det han säger.

Och då han inte verkar ta hänsyn till det el clasico möte som ni har störst chans att vinna så utgår jag ifrån att el clasico mötet på Camp Nou är av än mindre vikt.

Real Madrid ¡Golazo Gonzalo!
2011-12-28 22:01
Grace/Wastelands

Helt sjukt hur du kan lägga ord i mun på någon så mycket, oh my god. Du tar en sak som han säger och sedan bygger på det flera steg och säger att en andraplats är bra - enligt han! Du borde läsa och svara på det han skriver och inte hitta på massa saker och låtsas tänka logiskt.
Grace/Wastelands
2011-12-28 21:59
Okie - CalleGol

Vad spelar det för roll för oss att ni vunnit alla matcher förutom den mot oss? Ni förlorade fortfarande mot Barcelona, Och ja, det kan bli så att ni vinner ligan trots det. Men då är det ju snarare vi själva som gjort en dålig säsong då vi rimligen (i och emd att vi slog er är bättre) bör slå de sämre lagen som Real Madrid lyckas bättre emot. Och då är det knappast endast ert egna spel som gjort er till mästare. Vinner ni däremot el clasico som kommer kan ingen ta ifrån er att ni var bättre än oss den här säsongen (antagligen, om inget annat sker).

Men vinner ni i år trots 2 torskade clasicon så är det ju snarare Barcelona som underpresterat. Om som det ser ut nu så är matchen på Camp Nou en nyckelmatch. Och att ni helt plötsligt skulle vinna där har jag svårt att se. Givetvis lär båda lagen tappa poäng på vägen dit och skadeläget avgör säerkligen också.
Real Madrid Okie - CalleGol
2011-12-28 21:56
Måste säga att jag håller med Xaviesta. Barca och Real är de två bästa lagen i världen just nu, och jag kan inte se något annat lag komma i närheten. United? Om de hade haft samma form som för 2-3 år sedan så kanske de skulle kunna bli rankade före Real, men just nu absolut inte.

Väldigt många här inne som underskattar Real, och klagar på att de är överskattade. Att säga att Real inte har imponerat denna säsongen överhuvudtaget är ju bara helt idiotiskt. Vi är inte bra mot större lag? Jaså? Vi lyckades ju vinna över bla Sevilla och Valencia, två lag ni kryssade mot. Nu säger jag absolut inte att Real Madrid är bättre än Barca, inte heller att de är på samma nivå. Barca har de senaste 4 åren dominerat totalt mot Real, som bara har lyckats vinna en El Clasico, och därför går det helt enkelt inte att säga att Real är bättre. Spelar ingen roll om det är en mental spärr eller vad det nu är, Barca vinner över oss och de är just nu bättre.

Menmen, det blir intressant att se hur säsongen slutar. Tror och hoppas som vanligt på att Real tar trippeln! Hoppas på El Clasico i CL-finalen, även fast man har börjat tröttna på dessa matcher. :)
Grace/Wastelands
2011-12-28 21:55
Han är inget troll.
Barcelona Barca4eva
2011-12-28 21:55
Jag vet inte vad som är mest patetiskt, att troll kommer in hit eller att folk svarar?
Grace/Wastelands
2011-12-28 21:53
El Pasillo

Roligt att du kan vara stolt över ert lags prestation i ligan för en gångs skull då, samtidigt som cules antagligen är generellt missnöjda med ligaspelet. Och ändå skiljer det bara 3p och räcker att Barcelona hemma i nästa el clasico så är situationen fortfarande den omvända.

Och då du påstår ni varit bra i ligan trots att ni torskat el clasico hemma så får jag förmoda att en förlust borta mot Barcelona på Camp Nou är förväntat då du tydligen tycker att Real Madrid gjort det bra i ligan med en torsk hemma mot oss. Således kan det mycket väl bli så att Barcelona slutar före er tack vare en till vinst i ett el clasico. Och då har väl Real Madrid då fortfarande enligt dig gjort en bra säsong i ligan.

Därmed kan man ju konstatera att det kan bli så att du är nöjd med att komma tvåa i år då du inte bryr dig om el clasico matcherna för att tycka att spelet i La Liga varit bra.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-28 21:51
El Pasillo

Så du tycker man ska gå efter titlar? ja vi kan ju gå efter titlar dem senaste 3 åren.

FC Barcelona 13
Real Madrid 1

Du säger att ligan känns säker alltså? Intressant...
Är du medveten om att Real ska möta Barca på Camp Nou? Du tror Real vinner där alltså? När dem inte ens kan vinna hemma...

Att Barca tappat onödiga poäng tidgare under säsongen har varit för dels skador, 3-backslinjen som tidigare inte funkat riktigt samt dålig motivation.

Efter att Barca förlorade mot Getafe har man kört över allt i sin väg inklusive Real, spelet ser otroligt mycket bättre ut än tidigare, likaså spelarnas motivation. Även 3-backslinjen har börjat funka nu.
Så att du säger att det känns säkert att Real vinner ligan får mig bara att skratta, men visst var självsäkra, det har ju funkat förut...eller?

Många Realfans, speciellt du lever i en drömvärld. Trots att ni inte vunnit en stor titel på flera år så anser ni att ni är bäst och det är fruktansvärt pinsamt. Som sagt vakna upp ur din drömvärld och försök vara lite ödmjuk.
Barcelona Xaviesta
2011-12-28 21:43
El Parasito

Hur det än går i år så är Real Madrid lillebror nuförtiden. Barca tävlar inte mot er längre, de tävlar mot historien.

Han en fortsatt 3vlig kväll, min herre :)
Grace/Wastelands
2011-12-28 21:42
El Pasillo

Så det är den här säsongen nu som helt plötsligt räknas och de tre tidigiare är skitsamma eller?

Du är verkligen en jävla dåre.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-28 21:41
Xaviesta

Anledningen till att Real inte vunnit ligan är på grund av Barca ja, men anledningen till att Real inte presterat i CL är knappast enbart på grund av Barca utan för att Real helt enkelt inte varit bra ute i europa dem senaste åren och åkt ut mot andra europeiska lag.

Sen ja Real har en bättre elva en United, men fortfarande är United bättre som ett LAG. Och ja United åkte ur CL men det tror jag berodde mycket på underskattning från deras sida.

Sen tycker jag faktiskt inte att United har varit så dåliga överlag, dem inledde säsongen imponerade och krossade allt i sin väg. Sen har dem liksom oss haft väldigt mycket skador, sånt visar sig i spelet. Jag tycker dessutom det är starkt att dem trots dåligt spel den senaste tiden raddat upp 1-0 vinster, för som sagt har man mycket skador och spelet låst sig så är det imponerade att allafall vinna matcherna.

Tycker inte Real imponerar spelmässigt alls, dem är bra på kontringar men i övrigt nej. Visst dem spelar bra och kan styra spelet mot sämre lag, men man ser direkt att så fort dem möter lag som är bra så kan dem inte strya spelet.

Ett Man United på topp är bättre än Real.
Real Madrid El Pasillo
2011-12-28 21:38
Vi får väll se vem som står med flest titlar efter säsongen helt enkelt!

Ligan känns säker, kanske för att Barcelona var dåliga i ligan och Real varit magiska.

Så rikta in er på CL, men det kommer ändå bli svårt att vinna den andra året i rad.

Vi snackar i Maj.
Barcelona Xaviesta
2011-12-28 21:29
Blaugrana91

Anledningen till att Real inte vinner något är ju just Barcelona. United har haft samma problem. Hade United och Barca mötts i CDR-finalen i våras tror jag inte att United hade slagit oss med 1-0 efter förlängning. Reals problem är Barca. Inget annat lag, det är min uppfattning. Dom har bättrre spelare på varje position jämfört med Uniteds elva. Lägg till att United är mitt i en generationsväxling, de åkte ut ur CL redan i gruppspelet (relativt enkel grupp dessutom), hackat sig fram i ligan med en massa 1-0 matcher (har kollat på varje match dom spelat i år i PL), imponerar inte.

Det enda laget som imponerar på mig spelmässigt förutom mitt eget Barca, är (störigt men sant) Real.

Jag vet att United vunnit ligan och tagit sig till CL final i två av de tre senaste årent. Visst fan har de PRESTERAT bättre än Real Madrid, men ett bättre lag är dom inte, my opinion.

Barcelona Frodo
2011-12-28 21:25
Sändningarna från PL är av högsta klass precis som Grace/Wastelands säger. TV-produktion med bild, kameravinkel, ljud, ljus etc betyder väldigt mycket för själva upplevelsen för tittarna. Om man kollar på själva kvaliteten spelmässigt tycker jag att la liga är bäst men det skiljer sig inte särskilt mycket mellan de fyra toppligorna i Europa.

Dessutom förstår jag inte varför man ska välja att kolla på enbart en liga. Blir det match mellan Bayern-Dortmund, Milan-Juventus eller City-United så väljer åtminstone jag det före Getafe-Zaragoza bara för att ta det som ett exempel. Det är ju vissa lag man fastnar för och vill kolla på.

Tyvärr är ju anglofilerna den värsta sorten i det här landet då de är insnöade i Skys marknadsföring. Dagen då el clasico spelades var flera på diverse engelska lagforum på SF tvungna att basunera ut att de minsann inte skulle kolla på matchen för att PL var bäst. Samtidigt var det trådar på 50-60 sidor på riktiga engelska forum om el clasico så det är snarare så att anglofilerna i det här landet har någon form av mindervärdskomplex som gör att de måste skryta med sin lojalitet till England.

Det gäller att höja blicken ibland för det finns lag från olika ligor som spelar väldigt bra fotboll. Förra året fastnade jag för Dortmund som spelade en riktigt bra fotboll. Om la liga-hatarna kollar ordentligt kan de finna ett lag som exempelvis Athletic Bilbao som har lirare som Llorente, Ander, Martinez och Munian. I England där man kommer i byxorna åt lirare som Cleverley och Jones finns det ingen ung spelare som kan matcha en spelare som Muniain.

Barca har förlorat fler poäng i ligan än United och City som dessutom har en match mer spelad. Ibland vill inte folk använda sig av logik och fakta i sina argument utan kör stenhårt på ignorans.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-12-28 21:23
Xaviesta

Men hej, sluta nu, Pasillo har ju rätt - det finns ju "anledningar" till att Real inte vunnit över Barca så mycket.

Först var Schusters fel, sen var det Pellegrinis. Och skadorna.
Därefter var laget inte sammanspelat, och efter det slutade man klippa gräset för sent på Bernabéu.
På den tiden var det också domarnas fel, och att Barca började filma.
Tydligen hade Laporta, eller Unicef, mutat UEFA också, vilket var uppenbart.
Sen kom toppen när Real vann CdR, då var allt i sin ordning. För en gångs skull.
Men när sen nuvarande säsong satte igång så var laget inte heller då sammanspelat, vilket kanske låter konstigt, men så var ju fallet..!
Senaste förlusten berodde på tur för Barca, otur för Real. Inget annat.
Por Qué liksom, det fattar väl alla.

Irony is da bitch... Saxat ur en madridistas dagbok...

Det är sjukt hur man vägrar inse den sanning som resten av världen ser.
Hade inte Kaljic klippt och klistrat inne i puertan hade man kanske haft en annan och mer korrekt verklighetsuppfattning generellt sett. men icke.

Man blir fan mörkrädd ibland...

Barcelona Blaugrana91
2011-12-28 21:19
Xaviesta

Med tanke på att många av dem övriga lagen i La Liga inte håller så värst bra kvalité längre så tror jag helt klart att lag som United, Bayern, Chelsea, Arsenal (kanske), Man City hade kunnat hålla jämna steg med allafall Real i ligan, tror däremot dem skulle haft svårare att kunna hänga på Barca i det långa loppet. För i en liga är Barca nästan omöjliga att rå på, över det långa loppet allafall.

Sen håller jag inte med om att Barcafans underskattar Real, några veckor innan El Clasico var det väldigt många som var helt säkra på att Barca skulle få det svårt, men vad hände jo vi vann utan några större problem.
Realfansen var däremot som vanligt självsäkra och underskattade Barca. Men det fick dem betala för återigen.

En match mellan United och Real? Den matchen hade United vunnit.
United kanske inte har lika många stjärnor i sitt lag som Barca och Real, men dem har en stabilitet och vinnarmentalitet som Real saknar.

Som sagt du överskttar Real.
Barca är överlägsen etta i världen, därefter United, sen kommer Real.
1 titel på vad är det 4 år är verkligen inte nog för att vara världens näst bästa lag.

El Pasillo

Jaså så du kommer in här, du brukar snacka mycket skit inne i Puertan, så du får ursäkta men jag tar inte dina argument på så stort allvar.

Real är absolut inte Barcas enda riktiga motstånd, att du säger det tyder på okunnighet. Jag ser Bayern som ett betydligt svårare motstånd än Real, även Chelsea har Barca haft svårt för , iof var ju det ett tag sen.

Vet du vad jag tycker det är otroligt komiskt att du tror Real hade slagit Man United och Arsenal "lätt", för det hade ni verkligen inte gjort.
United har när dem är på topp ett bättre lag än Real och nu menar jag inte spelare för spelare utan som LAG är United bättre än Real.
Även Arsenal kan när dem spelar på topp ställa till det för vilket lag som helst. Så att du tror att Real hade vunnit lätt är komiskt som sagt.

Ja, vad har Real gjort i Europa dem senaste åren? Du tar upp att dem var semifinal förra året? Jaha och? Det var Schalke 04 också.
Real hade en väldigt lätt väg under utslagningsfasen, Lyon och Tottenham och sedan mötte man ett tufft motstånd (Barca) och åkte då ut. Så bara för att Real gick till semin gör absolut inte att dem presterat i europa dem senaste åren.
Hur har det gått förgående år? Ut i åttondel var det va? 6 år i rad t.o.m?
Så nej Real har varit usla i europa dem senaste åren.

Jaha Real borde vunnit mot Milan med 5-0 säger du, ja Barca borde ha vunnit med 10-0 förra året mot Real på Camp Nou.

Att lag som Milan och Inter har kunnat prestera bra mot Barca beror på två orsaker.
I Milans fall var Barca långt ifrån toppform under möterna, speciellt i första matchen på Camp Nou. I returen på San Siro spelade man med en 3-backslinje samt skanade Iniesta, Dani Alves och Pique, men vann ändå.

Inter lyckades slå ut Barca eftersom dem parkerade en köttmur framför mål, med den taktiken kan t.o.m Almeria slå Barca...

Slutligen är jag så trött på att höra dessa bortförklaringar ni realfans har...
Du menar alltså att Real blivit utspelade dem här senaste 4 åren för att real har så stor respekt för Barca? Haha du får ursäkta men det var den sämsta bortförklaring jag någonsin hört.
Barcelona är bättre på alla punkter det är därför man vinner.

Vidare säger du att Real har ett lika bra lag som Barca, är du allvarlig?
Barca är bättre på i princip samtliga positioner.

Det är dags för dig och många andra att vakna upp ur drömvärlden ni lever i.

Real hade lekt ut United? Haha....

Ett tips om du vill ha "normala" svar, försök ha normala åsikter.

Grace/Wastelands
2011-12-28 21:18
El Pasillos syn på Real är att dem alltid är lika bra som Barcelona även om de de torskar 8 raka möten och tar hem en av totalt typ 16 titlar på 4 år när Barcelona tar hem de andra möjliga. När däremot Real Madrid tar t.ex en ligatitel så är väl Real Madrid mycket mycket bättre än Barcelona. Logisk kullerbytta som endast en tvättäkta idiot kan resonera sig fram till som rationell.
Barcelona Xaviesta
2011-12-28 21:17
ponta p

Absolut icke. Jag ändrar gärna min uppfattning om du kommer med något bra. Jag är ingen Kaljic för fan,

Enlighten me! :)
ponta p
2011-12-28 21:12
Tydligen har vi redigt olika uppfattningar om fotboll så denna diskussion är ingen idé att ens ta.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2011-12-28 21:11
El Pasillo
Säg mig var har ni hållit hus de tre senaste åren? Ni har ju inte rosat marknaden precis. Cl semi och en trasig CdR pokal stoltserar ni med på tre år. Varje år låter de likadant. Ni är störst bäst vackrast. Vi kommer vinna ligan. Vi kommer ta hem Cl. Vi är världens bästa lag. Sedan när säsongen summeras står ni där som trattar. Samma visa varje år. Tala är silver tiga är guld. Lär er lite av det.
Barcelona Xaviesta
2011-12-28 21:08
ponta p

Det finns INGET lag på planeten som har så många växlar att sätta i som Barca och Real. Deras helt galna rivalitet har gjort att dom triggat varandra till osannolika höjder. United är mitt i en generationsväxling. DU drömmer, min vän, om du tycker United är i närheten av Real. Gruppspelet i CL visar väl klart och tydligt min poäng. Jag skäms inte ett dugg.

Däremot när mr. Pasillo kommer och säger att Real och Barca är lika bra - DEN grodan borde vara olaglig att vräka ur munnen.
Barcelona Xaviesta
2011-12-28 21:03
Ramos nr 4

Real Madrid i ett nötskal.
ponta p
2011-12-28 20:59
Xaviesta; Att påstå att Real hade vunnit 85-90 av 100 matcher mot United är så dumt så jag vet inte vad. Ett United med hela spelare och i form är minst lika bra som ett Real med detsamma. Usch, skäms nästan lite över det du skrev.
Real Madrid Ramos nr 4
2011-12-28 20:51
Xaviesta gör en sandwhich till mig snälla.
Barcelona Xavi#6
2011-12-28 20:47
Xaviesta Bra skrivet. Du gjorde min kväll på jobbet, Tack för det!
Barcelona Xaviesta
2011-12-28 20:37
El Pasillo

Real har lika bra lag som Barca? Ta av brillorna för fan.
Barca har 15-20 års försprång i utvecklingen. det kan Perez inte köpa sig ikapp, men det fattar han inte.

Självklart sitter det i fötterna. Barcaspelarna är snabbare i tanken, BÄTTRE med fötterna och one-touch spelet, mer precisa i passningspelet, ligger bättre i positionerna osv osv osv. Inne på puertan tröstar sig madridfansen med att det enda problemet är självförtroendet.

Keep dreaming. Den dagen ni äntligen slår Barca efter full tid, är det för att Barca gjort en dålig match. Inbilla dig inget annat.

Alla världens bästa lag är på planeten Tellus, Real är uppe i rymden så bra dom är, men Barcelona befinner sig i ett annat solsystem. om man nu ska jämföra på pekboks-språk.

In i köket med dig och gör en sandwhich till mig.
Barcelona Hetfield
2011-12-28 20:34
Inte för att vara taskig, men bara för att Real Madrid tog sig till semifinalen förra året så betyder det inte att de helt plötsligt är "starka" i CL.

Seriously, hur har det gått för de senaste åren?
Grace/Wastelands
2011-12-28 20:27
El Pasillo

Så egentligen, trots typ 7 av 8 förluster de senaste fyra åren är Real Madrid jämnbra med Barcelona? Men när Real vinner över oss så förmodar jag att Real Madrid är mycket bättre?

Du brukar snacka så mycket skit om Barcelona inne på Puertan så dina försök till artighet får mig bara att vilja spy. Var ärlig istället och försök inte vara artig. Den är så genomskinlig med tanke på all skit du snackar om Barcelona dagarna i ända inne på ert egna forum.
Grace/Wastelands
2011-12-28 20:21
Xaviesta

Naivt och direkt idiotiskt spel är inte direkt charmigt tycker jag. Dessa lag vet att de kommer få spö med 12 - 0 om de spelar som de gör men gör det ändå. Det är inte charmigt, bara idiotiskt och envist.

Annons: