/spanien/barcelona/forum/10739.aspx/spanien/barcelona/forum/10739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2011-09-17 19:12
Så Puyol och Mascherano mittbackar, Sergio Busquets pivote då. Skönt.
Barcelona 1.70-ligan
Bra elva! Lite tråkigt att varken Afellay eller Adriano fick plats dock. Men är kaptenen redo ska han givetvis spela och då resonerar väl Pep som så att Mascherano är viktigare att ha på plan än Adriano. Ibi kanske kan få ett inhopp alla fall. Han måste matchas igång nu.

Blir nog mer av ett slags 4-3-1-2 idag tror jag, som i vissa stunder övergår till antingen 4-3-3 eller 4-3-2-1. Cesc och Messi är de som rör om i grytan.
Barcelona Deulofeu
Cesc spelar falsk nia och Messi falsk högerytter med tanke på Alves. Spännande som sagt lite synd om Afellay dock. Jag är gladast över att Thiago startar han kan driva med bollen som Iniesta så det är naturligt.
Barcelona Siempre Barça
2011-09-17 19:11
nu är nästan alla här inne glada för kieta är med i startelva ?

ELLER
Barcelona Canaletes
2011-09-17 19:11
Ska bli så kul o se Cesc och Thiago tsm.
Hoppas man får se första spelmålet live idag också! :P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 19:10
Thiago hade iofs inte varit helt fel att ha på högerkanten. Kroppsrörelser som Gaucho och sinne som Deco. Plus fina inlägg med högerdojan.
Barcelona NoGo™
Det måste väl ändå bli Thiago som lirar ytter? Fast man vet aldrig vad Pep hittar på :P
Dani Alves.
: Gonzalez_Barca

Det är FEST nu haha :D:D
Barcelona Éluc
2011-09-17 19:09
Fyfan vilken intressant startelva! Frågan är vilka vem av Thiago och Cesc som får agera ytter.
Dani Alves.
Esta es la alineación del FC Barcelona para el partido ante Osasuna: Valdés, Dani Alves, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Messi, Thiago, Mascherano, Sergio y Abidal.

Sport.es
Barcelona Gonzalez_Barca
Barcelona line-up (official): Valdés, Alves, Puyol, Mascherano, Abidal, Xavi, Thiago, Sergio B., Cesc, Villa & Messi

Ingen Keita som pivote! Fram med champangeflaskorna! :D

Nej men kul elva, diggar att Thiago får starta sin tredje raka ligamatch.
Barcelona 1.70-ligan
Gonzalez_Barca

Vartenda ord du skrev om Keita kändes som om det togs direkt ur min mun. Skriver under på allt
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 19:08
vänta nu, hur fan formar han den elvan? cesc på en kant?

Xavi Sergio Thiago
Messi Cesc
Villa

hade dödat för den elvan, men tror tyvärr inte det blir så. Vi har alldeles för brett spel för det.
elbraco - Bojan y Thiago
yes

Barcelona line-up (official): Valdés, Alves, Puyol, Mascherano, Abidal, Xavi, Thiago, Sergio B., Cesc, Villa & Messi #fcblive

oooh, cesc och thiago. fint.
Barcelona Abbe.
Valdés, Alves, Puyol, Mascherano, Abidal, Xavi, Thiago, Sergio B., Cesc, Villa & Messi.

Pedro petas undan alltså. Ska bli intressant att se om Messi flyttar ut mer mot kanten nu när han och Cesc startar samtidigt tillsammans uppe i anfallet.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
Éluc japp
Kvällens startelva.
Valdes Alves Puyol Mascherano Abidal Xavi Thiago Sergio Fabregas Villa Messi

Mycket bra startelva !!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-17 19:07
Det snyggaste målet jag sett Keita göra var frisparksmålet i Mali-tröjan.

Grejen är, jag diggar Keita. Han är en bra spelare och så men han ska INTE spela som en pivote. Det som irriterar mig mest. Jag struntar i om han får spela 60 matcher, men om han spelar 55 av dessa på en position där han har 2 bättre spelare framför sig så är det helt enkelt fel. Dock är Pep som en repad CD-skiva så han lär nog starta pivote ikväll.
Barcelona Éluc
2011-09-17 19:06
Är startelvorna uppe än?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-17 19:06
addeh

"Jag tror Pep kommer motivera sina spelare som om det vore CL-final ikväll. Tror vi får se en väldigt stark elva. Förhoppningsvis med spelare i sina normala positioner. "

Hoppas väldigt mycket på den sista meningen framförallt. Den första är jag säker på att han kommer göra :) Fan va gott det ska bli att se Barca igen! Behöver lite gladfotboll nu
Grace/Wastelands
2011-09-17 18:52
Spelar Valéron fortafande fortboll?! Han gjorde precis mål för Deportivo.
Atlético addeh
2011-09-17 18:51
H.Alavi

Kan hålla med dig om att Pedro inte sett lika "het" ut som vanligt, men han har fortfarande gjort ett strålande jobb utan boll och därför är hans medverkan alltid oerhört viktig. Vi kan väl bara hålla tummarna att målet mot Milan gör att det släpper även målmässigt för El Pedrito också.

Hoppas även Thiago får spela idag. Från start alltså.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-09-17 18:48
Grace/Wastelands:

Det var knappast så länge sen, han har pangat in ett par skott även i Barçatröjan. Mot Shakhtar i CL-kvarten bland annat.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-09-17 18:48
Är pique redan tillbaks ? skulle inte han va skadad 10 dagar till ?? :S
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-09-17 18:44
addeh

Jag ser fram emot att se hur Pedro spelar ikväll. Jag tror och hoppas att målet mot Milan kan ha lättat på trycket som uppstått efter uteblivna prestationer.

Idag Pedrito! Vamos.
2011-09-17 18:41
Grace/Wastelands

Keita är ett hot med sina långskott oavsett om han skjuter ofta eller inte. Kraften finns i vänsterdojan, varför han inte testar ett par skott under matcherna kan vi sitta och diskutera i dagar.
Atlético addeh
2011-09-17 18:39
Jag tror Pep kommer motivera sina spelare som om det vore CL-final ikväll. Tror vi får se en väldigt stark elva. Förhoppningsvis med spelare i sina normala positioner.
Grace/Wastelands
2011-09-17 18:38
När senast var Keita ett hot med sina långskott? Det senaste långskottet han sköt som jag minns gick in var när han ännu spelade för Sevilla.
2011-09-17 18:36
Oavsett om Keite är en bra spelare eller inte så kvarstår faktumet att han är en spelare som representerar FC Barcelona. Jag tror inte ett dugg på någon som påstår att denne inte bryr sig om Keite blev indisponibel.

Det svänger fort här inne, lär er att ha tålamod och att samtidigt ha koll på att spelare som Cesc och Iniesta har stora bekymmer med att hålla sig borta från skador. Spelare som Keite kommer in och ersätter medan Iniesta, Cesc eller någon annan är borta.

Han kanske inte är en spelare som passar in i Barcas ideologi, men han är en spelare som erbjuder bra egenskaper såväl i luftrummet och att skjuta från distans.
Dani Alves.
2011-09-17 18:33
Lyssna grabbar det har fan alltid varit fint spel och mycket säkrare på mitten när Busquets (stavning) spelat tsm med Xavi och Iniesta jag saknar verkligen det !
Barcelona Trippeln
2011-09-17 18:32
Siempre Barça

Keita*

Och han var sämst som vanligt, skulle inte bry mig ett dugg om han på något sätt blev indisponibel under en längre period. Min åsikt.
Annons: