/spanien/barcelona/forum/10736.aspx/spanien/barcelona/forum/10736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Damido
2011-09-18 15:41
Lukas mål i länk för er som missat!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-18 15:28
jävlar vilket grandiost mål av modric! TUNGT!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-18 15:22
Alves kommer säkerligen hålla som högerback minst några år till. Ett problem för honom är dock snabbheten som han kommer tappa rätt fort, och då blir han mycket sämre. Men jag tror som sagt att Montoya är den perfekta ersättaren, och tills det kan han från och med nästa år vara reserv.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-18 15:10
Nu är det väl iofs ingen brådska att utse en ersättare till Alves, då han inte direkt ser ut att dala än... Montoya kommer säkert få en ärlig chans att ta över högerbacksplatsen så småningom, sen får vi se om han blir bra nog att ta den chansen eller inte. Och blir han inte det får man väl leta på marknaden istället. Men den dagen, den sorgen. Det är ingen som vet idag vilka spelare som är mest intressanta om ett par år framåt i tiden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-18 14:56
elbraco

Isla kommer knappast bli någon Alves han heller. Ska vi få en spelare som är lika bra eller åtminstonde ganska nära Danis kvalitéer lär vi få leta länge.

Montoya har ju redan debuterat i landslaget och var helt ordinarie i U-21 samt i Barca B, som ändå spelar i andradivisionen. Han har definitivt potential och även om han kanske inte blir lika bra som Dani Alves så tror jag han kan bli en bra högerback för Barca i framtiden.
Barcelona Damido
2011-09-18 14:54
Bra engelsk stream för er som vill se Tottenham matchen.
Atlético addeh
2011-09-18 14:52
Tanken är ju att Montoya ska bli uppflyttad nästa säsong vilket bör betyda att Maxwell lär försvinna och Adriano helt ses som vänsterback. Det vill mycket till om så inte blir fallet.

Montoya är ingen Alves, det är det ingen som är, men han är inte helt olik honom. Han fyller ständigt på i offensiven och viker ofta på Alves-manér inåt i planen för att bli mer delaktig i spelet. Dessutom håller hans inlägg redan högre klass än Alves.
Barcelona NoGo™
2011-09-18 14:49
Väldigt bra match mellan Tottenham- Liverpool, Spurs har spelat ut pool och leder med 1-0, grymt skott av Modric.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-18 14:49
speaking of montoya, vore det inte bra med en utlåning för honom?
när alves är skadad/bänkas så går ändå adriano, puyol och t.o.m. JDS före honom känns det som.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-18 14:47
jag vet inte vad jag tycker om montoya. han är inte någon alves och har knappast potential att bli en alves heller. det är trots allt periodvis - och i dagsläget - världens bästa högerback vi talar om. visst är det en fin tanke att man ska kunna plocka mycket från canteran men barca är trots allt en av världens bästa klubbar.

stoltheten över en fin ungdomsakademi får inte stå i vägen för verkligheten - att alla spelare inte kommer platsa i barcelona trots att dom är bra.

jag gillar också mauricio isla. och addeh, det faktum att han inte ofta spelar högerback utan även mittfältare är väl snarare ett faktum varför Pep borde vara intresserad av honom? han älskar ju versatila spelare.

som tur är så är detta inte ett aktuellt problem. alves är 28-29 och har flera år kvar på toppen. med hans lungor kan han fortsätta att stoppa ronaldos och di marias tills han är 35. minst.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-18 14:43
Montoya är ju redan flr bra för U-21-landslaget som 20-åring, har redan fått debutera i A-landslaget men spelar ändå bara i ett B-lag i Segundan. Han skulle lätt tagit en plats i ett lag i Primieran men han får bara ha tålamod så kommer han snart bli uppflyttad. Kanske redan nästa år.
Barcelona B-Guden
2011-09-18 14:34
Hetfield

regnar det för mycket kan inte ens värmeplattor göra nåt åt saken det skulle bara förstöra gräset, men det läre ju finnas nån expert där ute som kan lösa det tycker man
Barcelona Decinho
2011-09-18 14:32
addeh,

Jag diskuterar van der Wiel utifall att Montoya flyttar/stannar upp i utvecklingen. Sjävklart hoppas jag att vi aldrig behöver köpa en högerback. Montoya är i min mening redan i nivå med de bästa högerbackarna i Spanien och mycket snart bättre än van der Wiel. Nästan så man hoppas att Alves skadar sig så Montoya får lite speltid. ;)
Atlético addeh
2011-09-18 14:25
Isla som Alves ersättare? Han spelar ju aldrig som ren högerback så det vore en väldig chansning.

Förstår inte hela högerbacksdiskussionen. Vi har redan Montoya.
Barcelona Decinho
2011-09-18 14:23
Hetfield,

Håller med om att Gregory kan gå bort sig i positionsspelet ibland. Men om man tänker efter har han egentligen exakt samma egenskaper som Alves hade när han kom till Barca: Snabbhet, uthållighet, styrka 1v1, teknik och speluppfattning (plus att van der Wiel har riktigt bra inlägg). Försvarsspelet och positionsspelet utvecklade Alves först i Barca och vad är det som säger att van der Wiel inte skulle göra detsamma?

Edit: När man talar om trollen... 2-2 efter ett grymt inlägg av van der Wiel!
Barcelona Hetfield
2011-09-18 14:16
Det är lustigt att det är 2011 och än idag så avbryter man matcher om det regnar för mycket. Man ska väl kunna hitta en lösning på något sätt.

Jag vet inte, kanske ha värmeplattor under planen som värmer bort vattnet.
Barcelona Hetfield
2011-09-18 14:11
Jag blev tyvärr lurad av hypen. Jag har sett Van Der Wiel, han är väldigt atletisk och stark men saknar tyvärr hjärna.

F*ck no. Jag ser hellre Isla som Alves ersättare än Van Der Wiel.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-18 14:11
Susp. Enligt LS.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Decinho
2011-09-18 14:08
Grace/Wastelands

Katastrofal är väl att ta i. Visst straffen var klumpig och han har inte dominerat sin kant likt han brukar göra, men jag står fast vid att Gregory är perfekt för Barca om Montoya skulle stanna upp i sin utveckling.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-18 14:08
Lite små komiska scener i Bergamo mellan Atalanta och Palermo. Himmelen verkar ha öppnat sig det är som en stor swimmingpool på planen. Matchen är just nu avbruten, väntar på besked
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-09-18 14:07
Grace

Heh, tänkte precis skriva samma sak.
Han har varit katastrofal i både tacklingar och positionsspel.
Grace/Wastelands
2011-09-18 13:59
Ni som har snackat om att Van Der Wiel vore en bra värvning kan ju ta och glo på PSV - Ajax. Han är katastrofal och orsakde precis en straff.

2-1 PSV
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-18 13:44
Cesc börjar vinna över mig nu :-)
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-09-18 13:22
Video från gårdagens match med man of the match-Lionel Messi!
Cescs prestation på messis andra är verkligen GRYM
Atlético addeh
2011-09-18 13:02
Frodo

Jag såg tyvärr inte matchen igår, men känslan säger att det är stor chans att Cesc kommer starta mot Valencia - fast på en ytterforwards bekostnad. Det borde göra att antingen Thiago eller Keita petas in i startelvan som mittfältare.

Såg precis målen från igår. Fábregas och Messis samspel är verkligen unikt.

För övrigt leder Cesc assistligan och ligger dessutom på delad tredje plats när det gäller skytteligan. Börjar likna hans säsonger i PL.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-18 12:31
Dags för Atalanta-Palermo med Miccoli i spetsen!
Atlético Almer/skribent för Åtvidabergs FF
2011-09-18 12:18
Video från matchen igår. Det går att se alla målen från matchen.
Barcelona Riiio!!
2011-09-18 12:18
Dem kallar Ronaldo för E Guapo nu i spansk press haha... "den snygge".

Hoppas Pique är tillbaka till Atletico i alla fall, Falcao är riktigt bra och vi behöver en stabil Pique i backlinjen då!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-18 12:02
PSV - Ajax
Tottenham - Liverpool
Rangers - Celtic
Schalke - B.Munchen
United - Chelsea
Napoli - Milan

Finns hur många matcher som helst idag :)
Barcelona Frodo
2011-09-18 12:00
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Cescs medverkan i startelvan har hittills gått ut över våra ytteranfallare. Han har inte startat en enda match som en av två centrala mittfältare. Hans första start som "ren" mittfältare kanske blir mot Valencia.
Annons: