/spanien/barcelona/forum/10728.aspx/spanien/barcelona/forum/10728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-09-19 16:23
Eluc

Haha, varför?
Barcelona Éluc
2011-09-19 16:19
Okej, jag är kär i Fjäll!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-19 15:54
basaric - Cesc? No! Gago? Yes!

Fint det, då hinner han vara tillbaka och få lite minuter mot Valencia.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-19 15:54
Hahaha 60 miljoner för en 92:a? 10 miljoner/år? Neymars son lär inte få några problem med att komma in i privatskolorna i framtiden iaf.

Skönt att Real fick honom, vill se en anfallstrio med Pedro - Messi - Sanchez i flera år framöver, de tre kan bli perfekta för varandra och med Thiago - Busquets - Fabregas.... Vi har framtiden säkrad. På bänken Deulofeu, Rafinha, J2S, Bojan (om vi tar tillbaka honom) osv. Vad ska man säga?? Neymar hade varit högst överflödig i laget, hur grym han än är. Men rivalerna måste också ha sina stjärnor.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-19 15:48
Along side other first team squad plus 4 from the reserves, Muniesa, Cuenca, Armando and Riverola, Gerard Piqué has worked with the group at full capacity. #fcblive
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 15:36
På tal om annat så känns ligan riktigt intressant i år. Vi har såklart Barca och Real som båda tappat poäng redan efter tre omgångar. Valencia ser ruskigt starka ut med tre raka segrar, snacka om att de gjort en grym silly season. Real Betis är väl inget lag som kommer slåss där upp i toppen men det är ändå värt att nämna ett lag som tagit full pott efter tre matcher som nykomlingar. Málaga förlorade i och för sig mot Sevilla men har också börjat bra och ser ut att kunna slåss om CL i år.

Atlético har bara fyra poäng men ser ut att kunna bli att räkna med. Dock kommer de nog fortsätta vara väldigt ojämna vilket vi tydligt ser redan nu då de vunnit en, spelat oavgjort en gång samt förlorat en match. Villarreal och Athletic har varit riktiga besvikelser än sålänge, bara en poäng var för lag som ska kriga om CL.

Det har bara gått tre omgångar men man kan ändå se lite redan nu vilka lag som kommer bli starka i år och vilka lag som kommer floppa. Just nu känns det riktigt intressant men vi får se hur det utvecklar sig.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-19 15:33
Andres Iniesta Lujan

En närking till? Gött i så fall.

Tycker att vi släpper Mou-diskussionen nu tills Clasicot är nära igen och det här kommer upp på tapeten ännu en gång.

Det gick ju bra för nykomlingarna i helgen. Någon som har några tankar om dom? Vilka hänger kvar, och hur bra går det för dom? Jag tror att Betis kan hänga kvar och ta en plats mellan 10-15 iom att det är så jävla jämt där nere. Tror dock att Rayo och Granada får det svårare. Håller en tumme för Rayo dock, sköna fans och de får gärna byta plats med Getafe..
Barcelona Katalano
2011-09-19 15:29
Frodo

Nja, jag uppfattar det som så att att hans spelare inte gillar när motspelarna håller på så. Att de har svårt att behålla fokus i sådana situationer.
Barcelona Frodo
2011-09-19 15:09
Katalano

Det är klart att han hycklar när han säger att hans spelare inte spelar fult, filmar samt att de inte förstår sig på den fula sidan av fotbollen.
Barcelona Katalano
2011-09-19 15:04
Jag stör mig inte längre på Mourinhos gnäll. Han är mest komisk nu. Alla hans utspel gör att man inte alls tar honom seriöst.

Angående hans uttalanden om Levante så tycker jag dock inte att det är gnäll utan han säger ju att det är en del av spelet och att de hade förberett sig på beteendet från Levante. På så sätt hycklar han inte när han själv använder samma taktik mot Barcelona.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2011-09-19 15:02
den närkingska älgen
Är du från kumla.. isåfall vem?

btw. Reals mål för säsongen borde vara att undvika nedflyttning. Getafe höll på att få med sig poäng om det inte vore för Ronaldo som filmade till sig en straff (utanför straffområdet). Mot Dinamo Zagreb i CL kunde det lika gärna ha blivit oavgjort och nu förlust mot Levande. Fortsätter dem spela såhär så kan dem bara drömma om ligatiteln.
2011-09-19 15:01
Klart att han klagar. Det gör han ju vart han än hamnar, jag menar, det är alltid samma gamla visa när han försöker bygga känslan av att han och hans lag är misspriviligerade av domare och förbund. Problemet är att han har vunnit överallt där han har hamnat, här vinner han inte, vi är för bra. Det har gjort att något slagit mer eller mindre slint i huvudet på honom och han har urartat med konspirationsteorier och viljan att vinna till VARJE pris som finns. Hutch har helt rätt i att Reals spelare har filmat, spelat jävligt fult och ibland brutalt i de Clasicon som varit sedan Mou kom till Real. Dit jag ville komma innan jag gled in på annat är att när Real inte plockar en massa titlar, men vi gör det i deras ställe, framstår han bara som patetisk, galen och arrogant. Såvitt jag vet har väl till och med spanjorerna tröttnat en smula på hans ständiga gnäll och konspirationer. Real har ju spelar som filmar så det sjunger om det och Di Maria och Cristina är helt klart värst, men vi är ju inte oskyldiga heller, särskilt inte i vårens Clasicon.
Hutch
2011-09-19 14:47
Bitchar Mourinho på Levantes aktioner nu? Det Levante gjorde har Real gjort i varenda El Clasico som Mourinho coachat laget. De provocerar, spelar fult, you name it. Mourinho klagar när det passar honom.

Real seriefilmar. Det har förekommit filmningar i varenda match på sistone. Och så klagar man på Barcelona.
Barcelona Frodo
2011-09-19 14:31
"They know how to provoke, to simulate, to waste time and not give the ball. This is also football and our players do not like these things. No one does it better than Levante in this league."

Mou fortsätter grina. Hur kan han klaga på filmare när hans egna spelare håller på som de gör? Di Maria agerade som om han blivit slagen i ansiktet av Mike Tyson. De senaste veckorna har vi fått se på flertalet grova filmningar utan någon kontakt från hans spelare. Arbeloa filmade till sig straff mot Chile, Ronaldo mot Getafe och Marcelo misslyckades med detsamma mot Zagreb. Di Maria var i farten igår.

Vad gäller fult spel finns det klipp som visar att psykfallet Pepe sparkade Xavi Torres på hälen och slog till honom i huvudet. Hans lag både filmar och använder sig av övervåld. Har han ingen skam när han attackerar Levante som är ett lag som inte har råd att köpa spelare och där spelarna i truppen tillsammans tjänar mindre än Cristiano?
Barcelona Katalano
2011-09-19 14:31
Hutch

Såg nu 2 artiklar där Neymar förkastade ryktet och att han inte alls genomgått undersökningen.

Bra mycket rykten om killen iaf. Han får gärna gå dit för mig också. Skulle vara kul att se honom i La Liga, även om det är för Madrid. Tror att han behöver ett par år för att utvecklas bra. Tveksamt om Madrid är rätt klubb då dock.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 14:29
Cahill till Barca är ju så fail det bara kan bli. Visst, han kanske är passningsskicklig om man jämför med PL men i Barca måste du vara något utöver det vanliga. Det finns flera andra mittbackar i La Liga som är bättre men framförallt mer spelskickliga, kan behålla bollen inom laget och inte rensa upp den på läktaren under press.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 14:25
Otroligt skönt att å¨terigen ha Real bakom oss. Både Valencia och Real Betis(!) har full pott än sålänge så vi ligger trea, men vinner vi mot Valencia nu i veckan så ser det riktigt ljust ut för oss då jag inte tror Betis kan hålla samma form en längre period. Både Barcelona och Real har tappat poäng mot lite sämre lag nu, frågan är om vi klarar av att ta två vinster mot både Valencia och Atlético. Det blir nog väldigt viktigt, för gör vi det så kan vi vara i toppen av ligan ett bra tag.
Hutch
2011-09-19 14:24
Det är väl inte officiellt än men det blir troligtvis Real han går till. För mig får han gärna gå dit, hans personlighet passar Real Madrid. Ronaldo och Neymar får bråka med varandra om varför den ene inte passade den andre.
Barcelona Katalano
2011-09-19 14:20
Nån som har källa till att Neymar skulle vara klar för Real. Har inte läst nåt om det...
2011-09-19 13:56
Evans? Har visserliggen spelat upp sig aningen de senaste matcherna, men hela förra säsongen var han ju en katastrof. Visst, Vidic har några år kvar, men han och Rio är ju skadade rätt mycket? Tror nog att Sir Alex kan tänka sig att Investera i Cahill, han blir inte dyrare än 17 miljoner pund (utköpsklausul). Annars står det mellan Spurs och Chelsea.
Grace/Wastelands
2011-09-19 13:27
Vidic har nog 4-5 år kvar på toppen. Evans har väl knappt gjort ett misstag den här säsongen och spås ju en lysande framtid. Jag är tämligen säker på att Cahill inte hamnar i United. Cahill är väl inte heller så överjävulskt bra? Evans just nu är ju riktigt stabil själv och Vidic är som sagt långt ifrån slut som du verkar tro.
Barcelona Frodo
2011-09-19 13:25
Gary Cahill är inget för Barca. Han är knappt något för Arsenal ens. Det är säkert någon engelsk journalist som hittat på ryktet och på så sätt samtidigt hypat upp en landsman.
2011-09-19 13:25
Sedan har ju Arsenal behov av en bra mittback, men allvarligt, hur stor är chansen att Wenger plockar in honom? Han får ju högre lön i Spurs och deras framtid ser ju fan så mycket ljusare ut än Gunners.
2011-09-19 13:23
Grace/Wastelands

Så tänkte jag också. Men sedan tänkte jag efter. Johnny Evans håller inte riktigt enligt mig. Han blandar och ger för mycket, han kommer att kunna bli en ny O'Shea eller Wes Brown. Angående Smalling är han överjävulskt bra som högerback, betydligt bättre än Da Silva-bröderna som man inte vet vart man har. Jag blir inte förvånad om Sir Alex väljer att skola om honom till högerback på riktigt. Vidic och Ferdinand är ju skadade mest hela tiden numera, jag tror således att man plockar in Cahill och om 2-3 år spelar med en backlinje bestående av
Smalling-Jones-Cahill-Fabio.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-19 13:23
jag vet inte, tror inte det nödvändigtvis måste vara ett löst rykte med Cahill. Är bara en känsla jag har, lite som Afellay förra vintern. En billig investerng som ger laget en extra boost inför våren ,med ett nytt ansikte. Dessutom kan det mycket väl bli en smart värvnig även på siktl win/win.

Sen har ju förvisso Pep sagt att man inte vill ha nån back men om det ändå finns i hans tankar kan nog Cahill vara ett alternativ
Barcelona Rodriiguees
2011-09-19 13:18
Är det bara jag eller ser Cesc större ut i Barca? Kollade på hans sololöpning mot Tottenham för nån säsong sen då såg han jävligt snabb ut samt lite mindre? Är det jag bara jag eller någon mer här som tycker det?
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2011-09-19 13:13
Varför skulle Cahill gå till United?

Dom har Evans, Smalling, Jones, Vidic och Ferdinand. Dom har nog minst behov av alla lag i världen. Snarare Chelsea, Arsenal eller Spurs som skulle behöva honom.
,Sami
2011-09-19 13:11
Det hade varit underbart att ha en ung Nesta i Barca. Älskar den backen.
2011-09-19 13:11
Botia och Bartra istället för Cahill, absolut. Jag tror att detta är ett klassiskt "hittapånågotsjuktsåviharnågotattskrivaom-rykte" och sanningshalten är nog ungefär lika med noll. Tror att Gary Cahill går till Man United under vintern.
Barcelona Rambla~
2011-09-19 13:00
Cahill är ett fake-rykte som vi nog kan lägga till handlingarna.
Annons: