/spanien/barcelona/forum/10725.aspx/spanien/barcelona/forum/10725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-20 14:13
Som kantspelare i dagsläget har vi ju det vi behöver inom truppen. Det är ju klart att Kun hade gått in och tagit en startplats, men nu satsade vi inte allt på honom vilket är jävligt surt. Ett namn som dyker upp i huvudet på mig när vi snackar yttrar är David Silva, men jag vet inte riktigt om det är vad vi behöver. Har dessutom dålig koll på hur hög lön han har även om det känns som att den är skyhög. Samtidigt gör han för lite mål och är väl mer av en mittfältare, är väl smartare att köra vidare med Pedro/Alexis och hoppas på att någon av ungdomarna kan ta klivet och blomma ut och blir riktigt bra. Men en stor anfallsvärvning innan sommaren 2013 känns inte logisk någonstans.
Barcelona Hetfield
2011-09-20 14:12
Villa kommer ju ersättas, så varför är diskussionen meningslös?
Grace/Wastelands
2011-09-20 14:08
Räknas inte? Varför inte? För du har satt upp en kravbild som ska passa perfekt till Cavani. Nej, detta är en diskussion jag sett förrut som inte kommer leda någon vart.
Och inte något jag vill delta i. Du har klart för dig att Cavani vore perfekt. Jag är ganska övertygad om att sätta honom på en kant är som att använda Piqué som ytterback.

Atlético addeh
2011-09-20 14:08
Varför sitter vi egentligen och har en sådan här diskussion? Känns ganska lamt att snacka om potentiella värvningar när transferfönstret precis stängdes. Nåja, det finns väl inte så mycket annat att göra.

För övrigt har vi redan en bättre version av Lavezzi i Pedro så honom kan vi skippa direkt.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-20 14:07
våran kantposition är inte till för att göra mål på, det ska Messi till största delen ta hand om. Lavezzi däremot...springer som en hund och hade bidragit fantastiskt mycket till presspelet. Jag hade verkligen inte tackat nej till en krigare som honom i laget.

jag tycker inte det är nödvändigt att det måste handla om en anfallare. du säger ju själv att cavani spelar på ytterpositionen trots att han är anfallare. vore det inte bättre att ha en renodlad ytter istället då?
eller måste han kunna avsluta?

För en anfallare som egentligen har sjuka avslut har vi redan i Villa och det går ju sådär va?
Grace/Wastelands
2011-09-20 14:07
Lavezzi hade nog kunnat göra en del mål i Barcelona. Stod ju för ungefär 20 assist förra säsongen för Napoli.

Tycker egentligen inte ens att det känns intressant att diskutera spelarköp efter 3 omgånar spelade av säsongen.
Barcelona Hetfield
2011-09-20 14:06
"Finns det någon annan anfallare i världen som kan tänkas vara bättre än Cavani på kanten? Inte en ytter, utan en anfallare som kan spela på kanten för Barcelona."

Lavezzi räknas inte, han är en ytter och alldeles för dålig på avslut för att kunna ersätta Villa. Nämn en annan tillgänglig spelare.
Barcelona Salcini
2011-09-20 14:04
Hetfield:

Lavezzi är också ett bättre alternativ. Cavani är en spelare som skall hålla sig runt straffområdet, få en boll och använda kanske max tre tillslag innan han placerar in den. Han har inte förmågan att dribbla sig igenom, vilket är viktigt att kunna göra från kanten. Han känns helt enkelt inte som den killen. Men en Eto'o-roll får han gärna gå in på. Där är han nog det bästa alternativet med sitt press spel i försvaret och rörelse i anfallet.

Edit:ser nu att andra tagit lavezzi som alternativ
Hutch
2011-09-20 14:04
Nja, Lavezzi springer som Forrest Gump men avslutar alldeles för dåligt.
Grace/Wastelands
2011-09-20 14:02
Lavezzi
Barcelona Hetfield
2011-09-20 14:02
Jag får väl omformulera frågar. Vi får prata om en tillgänglig spelare, annars är ju Rooney och Kun självklara, men de går inte.
Barcelona Nesto
2011-09-20 14:01
Rooney,Eto'o,Villa,Aguero,Tevez,RVP Är väl anfallare som skulle skulle sköta det bättre än Cavani på kanten.
Grace/Wastelands
2011-09-20 14:01
Att spela med Cavani på en kant är som att sätta Piqué som högerback. Säkert bra, väldigt bra kanske, Men knappast spelarens ultimata roll och på en kant finns det säkerligen andra som kan göra det bättre än Cavani.
Barcelona Katalano
2011-09-20 14:00
Hetfield

Rooney tror jag skulle göra ett mycket bra jobb på kanten. Känns omöjligt att få hit honom i nuläget dock.

Kun är givetvis en perfekt spelare för oss också men som du nämner så finns det inte många att välja bland.
,Sami
2011-09-20 14:00
Helle Aguero än Cavani.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-09-20 13:59
Hetfield

Sergio Kun Aguero

Hade varit optimalt. Svarar på din fråga och inte tillgängligheten av spelaren.
Barcelona Denyo ©
2011-09-20 13:58
Du verkar bara vilja ha bänknötare till barca vem ska cavani peta?
och cavani på kanten tror du han kommer vara lika effektiv? cavani är en målgörare av rang du plötsligt tar bort alla hans mål ja då har du en helt okej fotbollspelare kvar men inget mer
Atlético addeh
2011-09-20 13:58
Hetfield

Hade vi velat ha Cavani hade vi förmodligen gått för honom istället för Alexis. Vi behöver inte ytterligare en anfallare av 250-miljoners klassen. När Villa lämnar får vi se, men då hoppas jag minst någon spelare underifrån är redo att ta steget upp. Dessutom verkar ju Cesc lagt vantarna på en av anfallspositionerna så framtiden är omöjlig att förutspå.

Det ultimata hade varit att köpt Kun i somras. Nu gör han kaos i Premier League istället. Seriously, vi hade blivit odödliga.
Barcelona Hetfield
2011-09-20 13:51
Finns det någon annan anfallare i världen som kan tänkas vara bättre än Cavani på kanten? Inte en ytter, utan en anfallare som kan spela på kanten för Barcelona.

Jag kommer inte på någon.
Barcelona Nesto
2011-09-20 13:47
Nu följde jag inte Serie A och napoli förra säsongen lika intensivt som den här men vad kan egentligen Cavani tillföra till vårt lag?
Mål? Vi har Messi som spelar centralt och sprutar in mål.
Så länge Pep sitter som coach kommer man nog inte längre köpa in en renodlad striker såvida dom inte kan arbeta mycket bra på en ytterposition.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-20 13:39
cavani är väl en bra spelare men jag tror inte han hade gjort det bättre än någon annan bra anfallare i fotbollseuropa. förstår inte hur han ska vara bättre än de anfallare vi redan har heller med tanke på handbollspelet vi lirar.

dessutom så har napoli något stort på gång, låt inte våran klubb förstöra det bara för att någon är värvningskåt. dessutom; med tanke på hur galen de laurentiis är så hade han krävt minst 50 för cavani. att köpa stora stjärnor från mindre klubbar är aldrig billigt. Se bara på hur mycket vi fick pröjsa för Sanchez jämfört med Fabregas. inte mycket mer och då är ändå cesc klart bättre.
Barcelona Hetfield
2011-09-20 13:37
Äh, vi får se hur det blir.
Atlético addeh
2011-09-20 13:35
Hetfield

Att du orkar...

Cavani är en spelare som kämpar och sliter, men det är verkligen ingen ultimat spelare att ha på kanten, alltså vore han helt onödig i dagens Barcelona. Att ha en spelare på bänken "bara för att" är inget man lägger €40 miljoner på.

Cavani är tillsammans med Falcao bäst i världen när det gäller att spela som spjutspets. Låt honom vara det.

Med det sagt menar jag inte att jag ogillar Cavani, tvärtom. Han är helt fantastisk, och det är en av mina favoriter. I min bok passar han dock inte in i detta Barça.

En spelare som Alexis var precis det vi behövde. En spelare som kan ta sig förbi sin gubbe, har speed och ett bra målsinne. Det är vad vi fick. Måste ändå erkänna att jag fortfarande är lite sur över att vi inte gick all in för Kun.
Barcelona Hetfield
2011-09-20 13:33
Varken Sanchez eller Pedro är några "målgörare" som Villa. Om man vill hitta en ersättare till Villa på vänsterkanten så ska personen vara målfarlig. Det går inte att ha två dribbelnissar på varsin kant, det blir för mycket tryck på att Messi ska stå för alla målen. Villa är inte världens bästa ytter, men han är trots allt en striker.

Det är nog så Pep resonerar (tror jag). Sanchez och Pedro kämpar om samma plats medan Villas ersättare ska hittas.

Grace/Wastelands
2011-09-20 13:32
Jag älskar Cavani. Men jag håller samtidigt på Napoli och vore pissigt om han drar för då suger Napoli igen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-09-20 13:31
Jag undrar framförallt om Cavani-ryktet är sant. Det känns lite som det dyker upp lite väl påpassligt efter att han sänkt Milan med sina tre mål. Det är ju så det brukar vara: spelare X presterar något exeptionellt i en "mindre" klubb = spelare X ryktas till de största klubbarna.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-20 13:31
Känns väl inte jättesannolikt att man plockar in Cavani? Visst börjar Villa bli till åren men det finns ju ersättare i Alexis och Pedro, nu gör ju dessutom Fabregas väldigt bra ifrån sig högre upp i banan och Iniesta kan ju spela där även han. Angående priset är jag säker på att det inte kommer att vara så pass bra att det blir värt att köpa Cavani. Vi får nog räkna med att betala minst 40 miljoner euro för honom, och det är det ju inte värt. Det finns dessutom unga spelare i B-laget som har potential att bli riktigt bra. Cavani kontrar som andra nämnt främst in sina mål, känns det som i alla fall. Dessutom känns han ju inte som någon som "slår" sin försvarare och utmanar. Nej, jag tror inte att Cavani är en optimal värvning för Barca och dessutom känns det här ryktet rätt löst..
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-20 13:29
cavani håller faktiskt ofta till på kanten och gör det bra, så för den delen är jag inte orolig. Frågan är bara om han behövs, särskilt i relation till vad han lär kosta.
Barcelona Hetfield
2011-09-20 13:25
Hur ofta lyckas Villa eller Pedro göra det? Villa springer ju runt som en vilsen hund och Pedro utmanar ytterst sällan (vilket han inte ska göra heller).

Det är väl utmärkt att man får in en anfallare som är nog den bästa anfallare i världen på att göra mål på ett tillslag. Pass, boom rakt in i mål.

Om man kan köpa en dribbelnisse för 40 miljoner (i värde) så kan man lägga lite mindre för el matador. Han erbjuder något unikt, vi har redan gott om tekniska spelare och korta spelare. Det är nog det Pep vill ha.
Hutch
2011-09-20 13:22
Är det verkligen optimalt att spela med en Cavani på ytterplatsen? Att han uppnår alla krav till att spela ytterforward i Barcelona är det inget snack om, men får han ut max av sin kapacitet på den positionen? Cavani är iaf en spelare som gärna deltar i presspelet och jobbar hem, det gör han i en ytterposition i Barcelona. Hur hög är sanningshalten i ryktet tro?
Annons: