/spanien/barcelona/forum/10724.aspx/spanien/barcelona/forum/10724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-10-25 19:26
Startelvan: Valdés, Alves, Mascherano, Abidal, Maxwell, Sergio, Xavi, Cesc, Cuenca, Messi y Pedro.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-10-25 19:25
Villa bänkas, Cuenca från start...
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-10-25 19:24
Valdés, Alves Mascherano, Abidal, Maxwell, Xavi, Busquets, Cesc, Pedro, Messi, Cuenca
Barcelona Abbe.
2011-10-25 19:22
Ryktas om att Cuenca startar.
,Sami
2011-10-25 19:21
Start elvan borde vara ute nu tror ja.
BARCA-més que un club
2011-10-25 19:13
Barcelonistas

Håller med dig kör med samma lag för fan varför ändra formationen hela tiden förstör balansen i truppen.
Barcelona Siempre Barça
V,V
D..A......Mash....Abi...Adrian
...................bus...........
......xavi.................cesc
messi.........villa...........inies
Barcelona Pep_Guardiola
alla matcher, även mot dom små, är lika viktiga. 3 pinnar är alltid 3 pinnar.
är dock inte orolig ens vid rotation, detta tar vi lätt!

har ett antal matchtröjor över som jag släpper för bra pris:

Barcelona Hemma 2011/12 #10 MESSI (S, M, L, XL)
Barcelona Hemma 2011/12 #9 ALEXIS (M, L)
Barcelona Borta 2011/12 #10 MESSI (M)
Barcelona Borta 2011/12 utan tryck (XL)

maila beb3000@hotmail.com om ni är intresserade

Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-25 19:09
hur ser startelvan ut?
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-25 19:09
hur ser startelvan ut?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-25 19:02
Fan det är ju match om 1 timme, känns inte som det :P
Barcelona Frodo
2011-10-25 18:54
Reportage med Bojan från Rom. Jag förstår inte mycket av det som sägs men det är ändå rätt intressant.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-25 18:53
barca löver

Enligt Barcastuff så kommer han bli tillgänglig för spel inom 10 dagar.
barca löver
2011-10-25 18:51
nån som vet när sanchez är tillbaka ?
,Sami
2011-10-25 18:49
Härliga bilder när Barca spelarna kom fram till Granada. Kolla bild nummer 4 haha sjukt skön bild.
Barcelonistas
2011-10-25 18:45
Folk snackar om rotation, men det är just rotation som ställt till det för oss i vissa matcher. 2-2 Matchen mot Sociedad är ett tydligt exempel på vad som kan hända om man roterar för mycket.

Barcelona10Messi

Bojan måste endå vara helt go i huvudet. Förväntar sig att han ska spela när han inte presterar ett skit. Varför ska Guardiola slänga in han i en cl final när han inte förtjänar att spela? Det finns andra spelare som suttit på bänken utan att klaga och även presterat och bidragit med något när dom fått chansen. Jag är glad att han lämnade Barcelona, han har inget här att göra ändå.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-10-25 18:36
Så länge Pep fortsätter att vinna titlar åt Barca och spelarna har förtroende i honom så skiter jag fullständigt i Yayas, Zlatans, Bojans... uttalanden. End of story!!
Barcelonistas
2011-10-25 18:30
Om ni minns föra säsongen så var Pedro ganska usel inledningsvis ochså på säsongen. Sen efter ett tag så började han komma igång och gjorde många viktiga mål för oss. Jag är inte alls orolig över formen på Pedro, jag tror att det bara är en tids fråga innan han är i topp form igen.

Yaya Toure var verkligen en nyckel spelare 2009. Men sen efter den säsongen tycker jag han blev sämre, han kladdade på bollen lite väll för mycket. En pivote i Barcelona ska inte ha boll mycket eller kladda för mycket, det jobbet har Messi Iniesta och Xavi. Om ni kollar Busquets som jag förövrigt tycker är världens bästa pivote så släpper han alltid bollen på ett tillslag i stort sett. Busi är även otroligt lugnt med bollen och vet exakt vad han ska göra när han får bollen.

Visca Busquets!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-25 18:18
Villa har ändå gjort några mål i början av säsongen. Tre och mest i Barca i CL, samt några stycken i ligan och ett snyggt skott mot Real Madrid i cupen. Pedro däremot, han behöver nog känna på bänken ett par matcher. Har inte varit sig själv den här säsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-25 18:15
Det räcker med allt det här tjatet på Pep. Yaya var en duktig spelare men Pep var tydlig med att han inte skulle starta varje match, men ändå få rätt mycket speltid. Yaya var inte okej med det och ville lämna. Sen har jag förlorat mycket respekt för honom. Jag gillade honom i Barca och jag tycker det är förståeligt att han ville bort då spelare av hans kaliber ska starta många matcher i sitt lag. Men nu när han går ut och kritiserar Pep på det här viset, nej. Speciellt nu när det faktiskt var han som ville lämna, jag tror Pep hade velat behålla honom om han accepterade en mindre viktig roll inom laget.
Barcelonistas
2011-10-25 18:14
The Reporter

Det kom som sagt som en chock för oss alla när Pep gjorde sig av med Eto. Guariola ville utveckla vårat anfallsspel och ville ha en lång och fysisk spelare som Ibra. Pep trodde att med Ibra i laget så skulle vi få en ny dimension i vårat anfallsspel, men allt blev bara pankaka istället.

BB-Barceloneta

Vill inte alls se någon rotation ikväll, vi behöver få igång varenda spelare. Framför allt måste vi hitta den rätta balansen i laget, defensiven ser som sakt bra ut men offensiven kan vi så mycket bättre.

Kör med ordinarie lag, det har funkat i 3-4 säsonger nu. Varför ändra på det liksom?
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-10-25 18:08
Jag menar såklart "hur många storstjärnor vågar han vila samtidigt" på mitt senaste inlägg
Postat via SvenskaFans-appen
2011-10-25 18:06
Jag antar att Pep luftar en och annan spelare ikväll, vissa lär få vila med tanke på spelschemat. Men hur många storstjärnor vågar han spela samtidigt, jag tror faktiskt Messi får lite vila. Eller jag tror iaf att han behöver det, han var inte på topp senast och har spelat allt än så länge. Såhär skulle jag vilja se elvan ikväll: Valdes Alves Fontas Mascherano Abidal Thiago Busi Iniesta Pedro Cesc Villa Upptäckte nu att det inte blev extremt med rotation men ändå lite, Messi lär ju spela ändå men jag tror han behöver vila. Jag hoppas att både Villa och Pedro kan komma igång, även om Villa åtminstone slitit och jobbat bra för laget så vore det skönt om det lossnade poängmässigt. Detsamma gäller Pedro, han springer och springer men till ingen nytta, vore skönt om han kunde dra dit nån balja ikväll.
Barcelona Frodo
2011-10-25 17:52
>The Reporter<

Hur blir det favorisering när Busquets är en bättre pivote än Yaya?

Förlåter du inte Pep trots allt han har vunnit i Barca? Att affären var epic fail är alla överens om men det känns överdrivet att aldrig förlåta klubben för det.
Barcelona Frodo
2011-10-25 17:46
Hetfield

Jag gillar Yaya och jag tror att han har fel. I Zlatans och Bojans fall tror jag säkert att Pep ville bli av med de (Bojan temporärt). Men Pep var tydlig med att han ville behålla Yaya men med villkoret att ivorianen inte skulle få något gratis. I Peps ögon var Yaya den mest värdefulla truppspelaren och han fick speltid som mittback, pivote och på mittfältspositionerna framför. Tyvärr räckte det inte för Yaya som bit**ade i pressen via sin agent.

Jag är övertygad om att Yaya hade spelat bredvid Pique vid det här laget om han haft lite mer tålamod. Han har längden som Masch saknar.
Barcelona >The Reporter<
2011-10-25 17:45
Genom åren har Guardiola gjort många fel tycker jag faktiskt, några exempel är bara Yaya och Eto. För mig är alltid Yaya bättre än Busq. Det var nog lite favoriseringen Busq hade ifrån Pep som gjorde att Yaya packade och stack,

Sen Eto'o, han är bara gjord för Barca. Kommer aldrig förlåta hur vi bara skeppade iväg honom och tog hit Zlatan istället, som ledde till Villa senare.
Eto hade allt vi behövde i en anfallare som skulle passa in i vår sätt, det har Villa också, men han får ej spela centralt, pga Messi.
Jag fattar inte och kommer som sagt ALDRIG förlåta Barca och speciellt Pep för att man sålde Lejonet.
Jag har alltid en känsla på att han återvänder till Barca, men den chansen blir bara mindre och mindre med tanke på att han spelar där han gör nu.

Kolla vid 04.00 och frammåt, blir nästan tårögd

Visca El León !
2011-10-25 17:41
Den här guldbollen listan det snackas om, den ska väl inte släppas förren den 1 november?
Barcelona Frodo
2011-10-25 17:30
På tal om mittfältare så är det synd att Busquets inte kom med i Guldbollens top 50 lista.
Barcelona Hetfield
2011-10-25 17:30
Jag skyddar inte egentligen Yaya, jag gillar inte honom och är nästan glad att han är borta, men han är inte precis den första personen som säger att Pep ignorerar spelare som han helst vill se försvinna. Jag vet inte, han är kanske konflikträdd, men det är ju en tränares jobb att vara ärlig med spelarna.

Men nåja, sålänge Pep vinner så får man inte kritisera honom. Det börjar bli för mycket "in Wenger we trust" toner ibland, fast med Pep.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-10-25 17:29
Gissar på följande startelva:

Valdes
Montoya - Fontas - Abidal - Maxwell
Thiago - J.D.S - Keita/iniesta
Pedro - Messi - Cuenca !
Annons: