/spanien/barcelona/forum/10720.aspx/spanien/barcelona/forum/10720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-19 19:00
Andra kupongen i första deltävlingen
1:a Muhamed Basaric – vinner den exklusiva 0 rätt-tröjan som kommer med posten.
2:a Olof Hedman – vinner en helårsprenumeration av tidningen Offside.
3:a Peter Börken Johansson – vinner en helårsprenumeration av tidningen Offside.

Som ni ser så kom jag etta, men jag undrar om någon av er vet om det finns möjlighet att byta ut tröjan mot tidningen offside?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 18:36
El Clasico i en final hade lätt varit drömmen. Om Real hade koncentrerat sig på spelet så hade det varit en drömfinal spelmässigt, men det hade blivit en besvikelse om det blir lika fult och gnälligt som i våras. Allt beror ju på vilka som möts innan också. Barca kan ju möta United eller Real i kvarten eller semin.

En match som jag verkligen hade velat se är United-Real Madrid. Jävlar vad intressant det hade varit. De har inte möts än med Reals nya galacticos-lag, jag tror att senaste gången var 2003. I alla fall tror jag United hade vunnit i ett dubbelmöte, men det knappt. Det hade som sagt varit otroligt roligt att se dessa lag mot varandra och hur de skulle spela. Känns som Real är bäst i kontringsspel och när de möter United så kanske de måste föra matchen.
Barcelona el Maestro!
2011-09-19 18:20
Angående Champions League. Jag är inte säker på om Barca kan nå final igen men jag blir inte förvånad om Man United når final igen. United har nått final 3 gängar sedan 2008. Det är rekord. En vinst och två förluster.

Det hade varit bästa om det blir Barca vs United igen för tredje gången. Denna gång har United lärt sig sina läxor, tror jag. De har börjat med kortpassningsfotboll och det går fort när de väl befinner sig i motståndarnas planhalva.

Sir Alex utvecklar och utvecklas vidare trots sin höga ålder...
Barcelona Hetfield
2011-09-19 18:01
En sak till som de flesta glömmer bort. Man C saknar vinnare. Kun har bara vunnit EL, Dzeko har väl inte vunnit något speciellt, Nasri har inte vunnit något, Silva har väl inte heller vunnit några stora titlar (nåja, EM och VM, men han spelade knappt i VM). De saknar vinnare, man kan inte vinna utan vinnare.

Atlético addeh
2011-09-19 17:59
Tror som Hetfield att City behöver minst något år till på sig innan de kan hota på allvar i Champions League. Det är världsspelare, men det tar ett tag att spela ihop sig. Dessutom kan vi inte glömma att flera av spelarna i viss mån saknar erfarenhet från spel i CL.

Håller dock fast vid att City vinner Preamier League. United ser starka ut, även om man får allt när det gäller domslut med sig, men jag tror deras stadskonkurrenter blir för svåra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 17:57
Jag tror absolut inte City vinner CL. När de möter Barca, Madrid eller till och med United så kommer de få det oerhört tufft. De behöver något mer än bara superstjärnor, de behöver ett bättre lagsspel vilket man knappast får över en natt eller med en rik ägare som bara köper, köper och köper. Gruppen blir det såklart svårt pga lottningen men jag tror man grejar den, sen får vi se i åttondelen vilka man stöter på. Grejen är ju att City troligen kommer tvåa så de kan direkt möta tex Barca och Madrid, och då kan det säga stopp redan med 16 lag kvar.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-19 17:57
Hetfield

Skulle vilja säga att det är tvärtom faktiskt. De har en väldigt stark backlinje, som är duktig i luften. De har ett bra mittfält med Nasri och DS samtidigt som dom har en världsklass forward i Aguëro. Kombinera detta med en framtida världsmålvakt i form av Hart så har du ett farligt lag som kan orsaka mycket skada under 2 diskvalifikations matcher. Samtliga spelare har även erfarenhet vilket är ett plus i kanten.

Citys probem i ligan är att deras spelare spelar inte för klubben utan för den egna fickan, och kan då spela väldigt nonchalant ifall man eder eller mter dåliga lag.
Barcelona Hetfield
2011-09-19 17:48
Återigen, titta på lagen som har vunnit CL de senaste åren, det är lag med en stark stomme. Man C har på pappret väldigt härliga spelare som skulle få de flesta lagen att darra av skräck, men samtidigt så är det som en väldigt stor ballong. Det minsta lilla trycket så spricker den, det krävs inte mycket för att ta ner Man C.

Det är just där Man C faller, de har för få karaktärsspelare som presterar även när laget är dåligt. Nej, Man C kan utmana om PL men i CL är de chanslösa.
Grace/Wastelands
2011-09-19 17:47
L.A.M Nr 10

Jo, visserligen. Men City har väl ett spel som är på gång. Båda lagen bygger ju på lagspel med individuella prestationer. Jag tror inte City går och vinner. Men att säga att dom är alldeles för dåliga är att ta i. Jag ser dom som en av 4 utmanare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-19 17:46
United kommer vinna Pl igen tror jag. city har som hetfield skriver ett riktigt bra lag men tyvärr är det för många nyinköpta. klubbkänslan och sammanhållningen tror jag inte sitter där den ska riktigt ännu. nästa år kanske.

fan vad kul att napoli vann igår. det ger mig förhoppningar om att dom inte var ett one-year-wonder utan faktiskt kan satsa en hel säsong ut. deras problem förra året var väl att dom inte hade tillräckligt med bredd som höll klass men nu har dom ett starkt mittfält och dessutom en goran pandev som kan slängas in.
ska bli spännande att följa!
Barcelona Hetfield
2011-09-19 17:44
Återigen, titta på lagen som har vunnit CL de senaste åren, det är lag med en stark stomme. Man C har på pappret väldigt härliga spelare som skulle få de flesta lagen att darra av skräck, men samtidigt så är det som en väldigt stor ballong. Det lilla minsta trycket så spricker den, det krävs inte mycket för att ta ner Man C.

Det är just där Man C faller, de har för få karaktärsspelare som presterar även när laget är dåligt. Nej, Man C kan utmana om PL men i CL är de chanslösa.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 17:42
Grace/Wastelands

Ja men vi har ju ett fungerande lagspel till skillnad från City. Även om Villa och Pedro eller kanske till och med Messi har en dålig dag så kan vi ändå vinna viktiga matcher.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 17:41
Hetfield

Du överdriver med City. De har väldigt många klasspelare i laget och det kan ta dem väldigt långt, i alla fall till kvartsfinal i CL och att slåss om en ligatitel.

Det där lilla extra som behövs för att vinna ligan och CL, dvs vara ett lag och inte bara ha många duktiga spelare, det tycker jag City saknar. Real Madrid är ett fantastiskt exempel på det, har haft grymma spelare hur länge som helst men har inte det där lagspelet som man vinner stora titlar med. Hur som helst tror jag ändå City tar sig vidare från gruppen.
Grace/Wastelands
2011-09-19 17:39
Hetfield

Jo, men spelar dom samtidigt så är inte direkt chansen så stor att Nasri är på dåligt humör, samma dag som Aguero är osynlig och Dzeko är usel.

Liknande saker kan ju sägas om våra spelare. Pedro och Villa är ojämna, Fabregas viker ner sig i viktiga matcher. Messi är IBLAND osynlig. Alves blandar och ger. Piqué kan likaså göra helt sjuka misstag. Alla spelare kan göra det. Men att samtliga av Citys offensiva spelare helt plötsligt skulle gå och bli dåliga genom en hel turnering bara för att chansen finns har jag svårt att se. Dock har dom ju en svår grupp att ta sig vidare ifrån.

Det blir en ganska lång ekvation för att samtliga spelare i deras offensiv ska vara usla samma match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 17:37
Villarreal gjorde det väldigt bra förra säsongen, i år har man dock inlett katastrofalt. I Cl hade man kunnat haft en chans men då kan man inte förlora på hemmaplan, man hade behövt minst ett kryss mot Bayern. Nu ser jag det som otroligt svårt att man ska vinna mot Bayern eller City borta, vilket man nog måste göra för att gå vidare. Mot Napoli blir det också tufft. Äh, jag tror Villarreal får det väldigt svårt att ta sig vidare, såvida inte alla andra lag på något sätt tar poäng av varandra.
Barcelona Hetfield
2011-09-19 17:33
Man C har ett väldigt flashigt lag, men jag tror fortfarande inte på det laget. Nasri, Silva, Kun och Dzeko kan slå vilket lag som helst, men samtidigt kan de falla ihop mot vilket lag som helst. Nasri är en humörsspelare, Silva är fantastisk, Kun kan bli helt osynlig och Dzeko är ingen spelare som tar sitt lag till en CL titeln. Om man tänker på vad som finns bakom de så är det en Tevez som verkar mest vilja bort och en Balotelli som är ojämn.

Dessutom så är varken Barry, De Jong osv. några toppspelare enligt mig. Nä, jag tror inte ett dugg på de, det blir Napoli som tar andraplatsen i gruppen.
Grace/Wastelands
2011-09-19 17:25
City borde ju verkligen gå vidare. Men Bayern har ju inlett oförskämt bra i både Bundesliga och CL. Napolis nyckelmatch nu är Villarreal, dom MÅSTE ta 3p hemma där först och främst.
Barcelona Hetfield
2011-09-19 17:24
Villarreal kan hamna strax ovanför nedflyttningsstrecket för min del. Rossi förtjänar att få spela i ett bra lag, jag vet att De Laurentiis har ringt och pratat med Rossi.

Jag tror att Bayern och Napoli går vidare, Man C känns för "meh".
Grace/Wastelands
2011-09-19 17:09
Villarreal kommer definitivt inte ta en topp 4 i år.

Real, Barca och Valencia känns på förhand givna. Sedan flaggar jag för Malaga, Sevilla och Atletico som utmanare till den 4:e
platsen.

Jag hoppas bara att Villarreals dåliga form håller i sig till nästa CL omgång så Napoli kan ta en blytung seger i jakten på avancemanget där. Vore inte fel emd en Bayern seger mot City oxå.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-19 17:03
De lär bli Puyi-Masken
Barcelona Éluc
2011-09-19 16:50
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Visserligen är Piqué tillbaka i full träning, men inte startar han mot Valencia?
Barcelona Hetfield
2011-09-19 16:45
Knappast. Keita lär starta som pivote igen.

Eluc

Haha jaha, Fjäll är en väldigt skön person och en väldigt bra programledare. Jag är så trött på färglösa programledare som bara ställer frågor som "varför" och "hur", som den där Peter Jihde, fyfan, har lust att spy så fort jag ser honom. Jag hoppas att Viasat eller tv4 anställer honom.

Innan någon säger att "färglösa" är rasistiskt så är det bara ett uttryck.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-19 16:37
Skönt att Pique är tillbaka i full träning. Nu kan vi äntligen ställa upp med Alves - Pique - Puyol - Abidal igen. Det var på tiden!
Barcelona Éluc
2011-09-19 16:34
Hetfield

Checka in Spanien-delen på dagens ET. Delen där han verkligen tokhyllar Barca. Dessutom ger han en liten känga till Borell och hans Arsenal. Gotta love Fjäll, man!
Barcelona Hetfield
2011-09-19 16:23
Eluc

Haha, varför?
Barcelona Éluc
2011-09-19 16:19
Okej, jag är kär i Fjäll!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-19 15:54
basaric - Cesc? No! Gago? Yes!

Fint det, då hinner han vara tillbaka och få lite minuter mot Valencia.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-19 15:54
Hahaha 60 miljoner för en 92:a? 10 miljoner/år? Neymars son lär inte få några problem med att komma in i privatskolorna i framtiden iaf.

Skönt att Real fick honom, vill se en anfallstrio med Pedro - Messi - Sanchez i flera år framöver, de tre kan bli perfekta för varandra och med Thiago - Busquets - Fabregas.... Vi har framtiden säkrad. På bänken Deulofeu, Rafinha, J2S, Bojan (om vi tar tillbaka honom) osv. Vad ska man säga?? Neymar hade varit högst överflödig i laget, hur grym han än är. Men rivalerna måste också ha sina stjärnor.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-19 15:48
Along side other first team squad plus 4 from the reserves, Muniesa, Cuenca, Armando and Riverola, Gerard Piqué has worked with the group at full capacity. #fcblive
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 15:36
På tal om annat så känns ligan riktigt intressant i år. Vi har såklart Barca och Real som båda tappat poäng redan efter tre omgångar. Valencia ser ruskigt starka ut med tre raka segrar, snacka om att de gjort en grym silly season. Real Betis är väl inget lag som kommer slåss där upp i toppen men det är ändå värt att nämna ett lag som tagit full pott efter tre matcher som nykomlingar. Málaga förlorade i och för sig mot Sevilla men har också börjat bra och ser ut att kunna slåss om CL i år.

Atlético har bara fyra poäng men ser ut att kunna bli att räkna med. Dock kommer de nog fortsätta vara väldigt ojämna vilket vi tydligt ser redan nu då de vunnit en, spelat oavgjort en gång samt förlorat en match. Villarreal och Athletic har varit riktiga besvikelser än sålänge, bara en poäng var för lag som ska kriga om CL.

Det har bara gått tre omgångar men man kan ändå se lite redan nu vilka lag som kommer bli starka i år och vilka lag som kommer floppa. Just nu känns det riktigt intressant men vi får se hur det utvecklar sig.
Annons: