/spanien/barcelona/forum/1072.aspx/spanien/barcelona/forum/1072.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2016-02-29 17:53
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Vidal och Arda kan absolut inte lastas för målet.

1. Vidal kände att han var tvungen att chansbryta då Roberto hamnat på efterkälken.

2. Miss nr1, Pique ska absolut inte chansbryta som mittback och absolut inte när han ser att Vidal är ur position. Pique ska bara avvakta och sakta ner anfallet.

3. Miss nr2 går till Mathieu, han står på tok för långt ifrån sin anfallare och markerar ingen. Förstår om han vill täcka upp för Pique men inte när det finns två anfallare i straffområdet. Han borde lagt mer fokus på straffområdet.

4. Miss nr3, Alba. Han om någon ser hela situationen och borde ropat ner Mathieu. Istället tar han Mathieu man och släpper sin egen.

Många fel men absolut inte Vidal och Ardas.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Mdawg
2016-02-29 17:31
@*hjärta* el Jefecitos hesa röst:

Man kan precis som du gör vända på det och säga han haft chansen från straffpunkten fler gånger, och självklart har han då satt fler straffar. Snittet i detta fall är det viktigaste att gå efter, med tanke på att båda ändå slagit en sådan stor mängd straffar i sin karriär så är felmarginalen liten. Det är faktiskt som Enkos säger, inte så markant stor skillnad som folk vill få det till.
Barcelona Rambla~
2016-02-29 17:30
Det har tydligen läckt ut (medvetet?) uppgifter om att Florentino funderar på att kasta in handuken och utflösa nyval i sommar utan att själv kandidera. Detta enligt "El Confidencial'". Droppen för Perez skulle tydligen vara den senaste derbyförlusten.

Vi får se inom kort antar jag hur trovärdiga uppgifter detta är. Detta är ju då värsta tänkbara nyheter för Can Barca. :(
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-29 17:26
@Barcelonistas:

Vi drar inte alltid jämnt du och jag men den skrev jag lite med glimten i ögat. Gott att du kunde skratta åt det :)
Barcelona Rambla~
2016-02-29 17:23
@neymar JR:

Den där j-a T Silva, kan han hålla igen sin käft någon gång.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2016-02-29 17:02
@enkos:

Det är precis samma typ av resonemang som du. Fakta är att cristiano har satt 23 fler straffar än Messi och ändå har han högre snitt med. Så ser verkligheten ut, var en vuxen och suck it up.
Barcelona enkos
2016-02-29 16:51
Det handlar inte om logik utan fakta. Messi har missat få straffar mer än CR oavsett vad ni vill hävda. Skiter nu om Guidetti och Suarez jämförelse. Så sluta vara bitter och hela tiden komma med påhittade bortförklaringar bara för att kontra allt jag skriver.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2016-02-29 16:49
@enkos:

Nyckelordet är _OM_.

med den logiken är Guidetti en nästan lika bra målskytt som Suarez.
Barcelona enkos
2016-02-29 16:49
Benzema blir borta i ca en månad och kan ev missa även El clasico. El clasico har idag bekräftats och går den 2 april 20.30.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-29 16:44
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Lägg miljarden på Pogba bara. Jag tror stenhårt på killen. Han har det där lilla extra. Jobbar hårt, stark, skott och fantastisk teknik. Många påpekar hans ojämnhet i Juve. Jag är säker på att det är pga att han har för mycket ansvar i Juve. I barca skulle han få en roll. Och jag tror att han klarar av den. KILLEN ÄR SJUK! [/QUOTE] Värvar vi Pogba för miljarden så sliter jag av mig håret, bokstavligt talat. Maken till en mer överskattad fotbollspelare finns inte. För långam, dåligt rörelsemönster, mediokert passningspel för att spela på Barcas mittfält. Kommer bli tidernas flopp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-02-29 16:30
Bosketts :
Om nu Messi missar 2 av 10 enligt statistiken så skulle han så på 105 straffar missat 22 , med andra ord 6 fler än Cr. Det är fortfarande inte så stor skillnad !!!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-29 16:24
Barcelonistas

Tyvärr så känns som att Arda tror att spela för barca är nån slags semester. Jag vill se en brinnande Arda. Den vi fick se i Atletico, krigaren.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-29 16:15
Lägg miljarden på Pogba bara. Jag tror stenhårt på killen. Han har det där lilla extra. Jobbar hårt, stark, skott och fantastisk teknik. Många påpekar hans ojämnhet i Juve. Jag är säker på att det är pga att han har för mycket ansvar i Juve. I barca skulle han få en roll. Och jag tror att han klarar av den. KILLEN ÄR SJUK!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-29 15:56
Mascherano - jag ger dig en stående ovation. Skratta lite själv faktiskt. Gabriel - tycker du överdriver lite när det gäller Arda faktiskt. Jag håller med at han inte riktigt kmr upp till den nivån som han hade i Atletico och det beror ju på flera olika faktorer. Glöm inte av att Arda varit borta från spel i 6 månader det kmr ta tid innan han acklimatiserat sig till sättet vi spelar. Just därför har jag inte allt för högs förväntningar än på Arda och Turan. Nästa säsong däremot förväntar jag mig betydligt mer. Min känsla är att Arda kmr bänka Rakitic på sikt vad tror ni om det?
Barcelona Liunil Masse
2016-02-29 15:40
@neymar JR:

Att jaga Verratti är som att jaga en fluga utan en flugsmälla.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-29 15:37
Barcelona LeoMessi
2016-02-29 15:34
100 % Antimadridsta Ja och man tackar väl dom genom att hålla någon form av tillställning som spelaren kommer till?
Barcelona neymar JR
2016-02-29 15:23
Thiago Silva (PSG): "It'd be amazing if Neymar would join us. I've already told him several times, but he never replies... (laughs)" [c+] Men är du inte rädd att han ska ta kaptensbindeln? Nej klubben borde verkligen jaga veratti & marq.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-29 15:16
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Tro fan att Arda hade sprungit hem som en tjur som han fortfarande spelat i Atletico. Vad sysslar han med? Accepterar Lucho sånt skit? Dags att vakna o leverera nu.

Vidal har gjort några bra matcher. Ytterbackarna ska vara högt upp i Luchos system och ska få hjälp av mittfältaren defensivt på samma sida. Skillnaden att spela med Rakitic och Roberto är enorm. Roberto, fanns han på plan igår?
Barcelona Bosketts
2016-02-29 15:07
@enkos:

Nu vill jag inte späda på fullkomligt meningslösa inlägg om Ronaldo eller Madrid, men det är ju ändå en skillnad på att ha slagit 84 straffar jämfört med 105...
Barcelona enkos
2016-02-29 14:49
Det finns många som hävdar att Cr är mycket bättre på straffar än Messi men så är inte fallet. Messi 66/84 = 78.57% Cr 89/105 = 84.76% Det skiljer bara 6.19% . Messi har alltså missat 18 medan Cr 16.
Barcelona enkos
2016-02-29 14:45
Messi har även slagit Rauls rekord och har nu gjort mål i 187 olika ligamatcher!
Barcelona enkos
2016-02-29 14:40
Messis frispark igår var hans sjätte frisparksmål för säsongen vilket betyder att ingen har lyckats med det sedan Ronaldinho 2006-07. Messi har nu gjort 15 mål på frisparkar i ligan bara och det har bara Ronaldinho lyckats med i ligan senaste 25 år . Messi har totalt gjort 25 mål på frispark varav 22 för Barca och 3 för Argentina. 4 av senaste 8 mål på frisparkar kom mot Sevilla.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-02-29 14:40
LeoMessi Det är väl laget som ska tacka spelarna. Barca gjorde ingenting för Valdes eller Puyol. Puyol var vår kapten!! Både Puyol och Valdes förtjänade bättre avslut.
Barcelona neymar JR
2016-02-29 14:01
Det är dags för arda att släppa drömmen och vakna upp till verkligheten. Att han besitter en talang och kvalité för Barcelona är ju ganska självklart. Men nu borde han vakna och prestera.
Barcelona LeoMessi
2016-02-29 13:53
LennyRomario Till skillnad från valdes så tog han farväl av fansen även om han inte kom överens med idioterna som styr Barca. Valdes lämnade på ett sätt som har gjort det extremt svårt för mig att tycka synd om honom nu! Jag accepterade att han ville dra någon annanstans men efter skadan så försvann han och fansen fick inte ens ta farväl av honom! Fans som har stöttat honom när han behövde det som mest och som alltid backade upp trots hans tabbar i inledningen av hans barcakarriär!
Barcelona A good coach is everything!
2016-02-29 13:52
Arda har för mig vart valpig som fan. Snubben har inte vart bra varken defensivt eller offensivt.. Arda känns feg rädd oxh vilsen ut på plan.. Vidal ser faktist ut som en frisk fläkt och har gjort ett antal bra matcher. Skillnaden här är att Vidal får mycket färre matcher än Alves att visa upp sig på..
Barcelona DM1982
2016-02-29 13:38
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ardas obefintliga hemåtpress är tyvärr riktigt uselt dåligt. Överlag så var han inte alls bra igår utan, som någon tidigare skrev, så hade en spelare från b-laget antagligen presterat bättre. Killen är inte purung och han har spelat i den spanska ligan länge, han ska egentligen kliva rakt in och prestera. Än så länge icke godkänt i mina ögon.
Barcelona LennyRomario
2016-02-29 13:25
Vet inte vem här inne det är som brukar säga att Pep är en fis, och att han lämnade med bitter eftersmak. Men kan man ha mer fel? Återupplevde precis Peps farväl på Nou Camp igen. Det är fan en fin hyllning alltså, men det är absolut inte fis och bitter eftersmak. Detta är inget inlägg i någon Pep vs Lucho debatt. Utan bara för att uppmärksamma och påminna om att det faktiskt går att få fina farväl.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-29 13:03
Sevilla goal against Barca Analysis | 02/28/2016

Hoppas A.Vidal och Arda har tittat på det här.
Försöker inte hänga ut dem. Men man vill ju att de ska komma in i laget.

Annons: