/spanien/barcelona/forum/10718.aspx/spanien/barcelona/forum/10718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-21 20:12
Noterar att Di Maria har filmat sig hela vägen till Reals bänk idag och ersätts av Callejon med den fruktansvärda frisyren. Känns som att det är en markering från Mou med tanke på hur Di Maria hade sig i söndags? Annars är ju Raphael Varane intressant i försvaret tillsammans med Carvalho..
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-09-21 20:07
Haha hela arenan sjunger ese portugues, hijo puta es.
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-21 19:59
Ingen idé att kolla på Real matchen.

Racing är bedrövliga i år, vinner inte Real med 0-2 eller mer är det riktigt dåligt.
Såg Racings senaste match mot Atletico och skrattade mig nästan igenom matchen, ska dessa herrar kunna utmana Real Madrid? Nåväl, kanske 1 gång av 100.
Bara att hoppas att den gången är idag då.

Själv väljer jag Simpsons på tv6.
Barcelona GerardPiqué3
2011-09-21 19:57
Valdes-Alves-Abidal-Puyol-Adriano-Xavi-Busi-Thiago-Villa-Cesc-Messi

Så vill jag se vår 11a ikv :)
Barcelona GG08
2011-09-21 19:55
den närkingska älgen

Ja du har nog rätt i att det kommer om en timme.
2011-09-21 19:50
GG08

Det känns som att det kort han spelar ut gång på gång är Keita, och det kortet har rätt många tröttnat på vid det här laget. VI får se, elvan släpps väl ca en timme innan..
Barcelona GG08
2011-09-21 19:46
Jag håller med om att Fabregas skall vara med från star, Men Guardiola vet man aldrig vad han har i rock ärmen
2011-09-21 19:45
Tror inte att de har den officiella startelvan, det känns som att det finns andra spelare innan Cesc som behöver vila.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-09-21 19:43
Bra stream till Realmatchen!
2011-09-21 19:39
Sami

Det SKA vara Fabregas, fattar inte vad Keita gör i startelvan.
,Sami
2011-09-21 19:36
Jag vill gärna se Fabregas istället för Keita.
Barcelona GG08
2011-09-21 19:16
Var inne och kollade Sport.es och dom har följande lag uppställning:
Valdes, Alves,Pyol,Mascherano,Abidal
Xavi,Busquets,Keita
Villa,Messi,Pedro

Så får vi se om det blir så
VISÇA BARÇA
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-21 18:47
Mascherano är knappat långsam, han är snabbare än både Piqué och Puyol. Om Abidal startar som vänsterback kommer han ändå dra sig in i mitten och bilda trebackslinje vilket öppnar upp för Dani Alves på andra kanten. Tycker det är smartare att spela med Alves-Mascherano-Puyol-Abidal som backar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-21 18:34
addeh

Vill också ha Puyol/Abidal som mittlås ikväll, men inte är väl Mascherano direkt långsam? Tycker han känns betydligt snabbare än Busquets, vilket förvisso inte innebär att man är en speedkula. Men jag tycker att han är rätt kvick.

Aja, hoppas ändå på Alves-Pyuol-Abidal-Adriano som backlinje ikväll. Tycker Adriano behöver spela samtidigt som Masken kanske skulle behöva lite vila. Adriano gjorde en fantastisk match senast på Mestalla för övrigt
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-09-21 18:25
För er som kan läsa spanska kan jag (nog) rekommendera boken i länktips, som är skriven av Marti Perarnau. Han är en av de bättre journalisterna i Spanien när det gäller Barca, och framför allt la Masia som denna bok handlar om.

Det går också att följa honom på twitter, dessutom skriver han bra analyser med korta punkter efter i princip varje match.

Men som sagt, man måste kunna läsa spanska.

Vore kul om el Flaco kunde läsa igenom den och skriva en artikelserie om talangfabriken - men det är kanske för mycket att begära :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-21 18:16
barca_joe

Ja just det, hade faktiskt glömt det.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-21 18:14
GerardPique3

Jag har gjort så att datorn väljer fritt bland några favoritbilder och skiftar automatiskt mellan dom var 20e minut. Orkar dock inte ladda upp alla och sedan länka varenda en här :p
Barcelona barca_joe
2011-09-21 18:09
L.A.M nr10 - 1-0 ifjol blev det, Messi avgjorde sent efter pass från Adriano
Barcelona GerardPiqué3
2011-09-21 18:05
Ingen som har några snygga bakgrundsbilder med barcamotiv? Alla på hemsidan är från 09-10. Lite tråkigt
Atlético addeh
2011-09-21 17:47
Även om jag tycker Mascherano gjort ett bra jobb som mittback hoppas jag att Abidal kompanjerar med Puyol i afton. El capitá är given med tanke på sina ledaregenskaper, han behövs i sådana här matcher, även om han inte må vara i sina bästa form. Förklaringen att jag hellre ser Abidal än Mascherano som mittback är enkel. Vi behöver snabbhet ikväll, mot spelare som Soldado, Piatti & Pablo går det inte ha sega ben. Abidal är vår klart snabbaste försvarare och jag anser att han behövs centralt. Adriano får således ta fransmannens plats till vänster i backlinjen.

På mittfältet hoppas jag på samma trio som mot Osasuna, det gick ju trots allt helt okej då. Busquets som pivoté med Xavi & Thiago framför. Den sistnämnde har bevisat att han kan ta ett större defensivt ansvar och då han är en betydligt bättre passningsspelare än Keita tycker jag det är självklart att Thiago ska spela.

Fábregas är given i startelvan efter sina prestationer sedan han anlände till klubben. Frågan är om det blir som mittfältare eller "anfallare". Jag både tror och hoppas att det blir som "anfallare", snarare en falsk nia, jämnsides med Messi. Sista platsen tar en formtoppad Villa. Har dock en känsla av att el Guaje kommer göra en precis ytterligare en blek insats mot sitt forna lag.

Hade det inte varit för Villas två mål mot Osasuna och hans frisparksmål mot Milan hade jag hellre valt att spela med Pedro. Känns konstigt att jag som älskar den lille kanariern helst vill utesluta honom från startelvan ikväll. Fast det klart, jag blir naturligtvis inte besviken om han får starta, han gör alltid bra ifrån sig - speciellt i stora matcher.

Ronaldinho10yElfenomeno9

Hazard är fantastisk. Undra vart han hamnar nästa säsong. Kan mycket väl bli Spanien. Barcelona, Madrid & Málaga lär väl främst vara sugna på hans underskrift och har budgeten som krävs för att värva honom.
Barcelona MQUC
2011-09-21 17:45
Hutch//

Innerst inne håller jag med dig, att testa nytt borta mot valencia kanske inte är det smartaste, dock vill jag helst inte se varken busquets eller masken på mittbacken öht, men nu är läget som de är.

På tal om mittbackar, hur stor chans tror ni vi har att få över T.Silva till Barcelona i framtiden? kommer Milan aldrig släppa honom oavsätt summa?
jag tycker han är världens bästa mittback just nu, och det har jag tyckt sen en tid tillbaka, att få se han och Pique i ett mittlås i framtiden vore en dröm.
Hutch
2011-09-21 17:37
MQUC

Mascherano har ju spelat upp sig som mittback. Han har förbättrat positionsspelet och har visat att han är stabil. Jag tror inte att det är en bra idé att sätta in Keita där, han kommer att fabbla i positionsspelet och det kommer att bita oss i röven. Jag känner inte att det behöver experimenteras i en sådan här match.
2011-09-21 17:23
Hazard! Vilken spelare asså! Kolla in hans senaste mål mot Bordeaux.
Barcelona MQUC
2011-09-21 17:21
Jag är lite sugen på se Keita som mittback, litar inte riktigt på Mascherano, Keita har ju deffensiva egenskaper och hans huvudspel är bland de bästa i hela ligan, visst han är orutinerad på den possen men Capitano kan nog styra och ställa med han så det ordnar sig :)

Alltså hoppas jag på följande ikväll;

Ville mellan stolparna.

Dani-Puyol-Keita-Abidal

--------Busquets-----------

----Xavi------Fabregas---

Messi----Villa---Pedrito

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-21 17:19
elbraco

Jag tror det blivit oavgjort två gånger på Mestalla med Pep som tränare. Förra säsongen blev det 0-0 och någon annan gång 2-2. Annars så känns den där elvan onekligen som den mest troligaset, dock hoppas jag Pep även i en sådan här match vågar starta med Thiago, tror han skulle göra ett bra jobb.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-21 17:15
Förresten pratade Guardiola väldigt mycket om Qatar och Qatar Foundation under presskonferensen om Valenciamatchen. Kan vara intressant för redaktionen att skriva om ;) bara ett tips!
2011-09-21 17:12
Keita!!!!! Skojar du med mig eller?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-21 17:05
för att göra B-guden nöjd kommer lite info om dagens match:

-skadade spelare för barca; iniesta, pique och alexis.
-skadade spelare för valencia; mehmet topal och ricardo costa.
-messi har gjort sex mål och tre assist under sina elva matcher mot valencia. inte så pjåkigt. tio matcher i ligan och en i copan.
-victor valdes har spelat sexton matcher mot valencia, släppt in tolv mål och hållit nollan sju gånger.
-valencias soldado och messi delar skytteligan på fem mål.
-guardiola har aldrig förlorat mot valencia på mestalla som tränare. på tre möten har han två vunna och en oavgjord.
-valencia har gjort sammanlagt 124 mål på barcelona genom historien vilket är snäppet bättre än barcelonas 120.
-medelåldern i valencia; 24.9 jämfört med barcelonas 27.1.
Pep säger själv att han inte har bestämt sig om han ska lira med en trebackslinje eller inte. han tycker det verkar riskabelt.
-Sport skriver att elvan troligen kommer se ut följande

Alves---Mascherano----Puyol---Abidal
--------Xavi----Busquets---Keita--------
Pedro----------Messi----------Villa

uttråkad? ja.
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-21 16:56
Jag älskar den här delen av museumet, en korridor med massa projektordukar (tror det är 12st megastora).

Jag satt där och bara njöt i säkert 30 minuter (såg "filmen" flera gånger om)
Man fick rejält med gåshud i alla fall :P

Ett tips för er som åker till Barcelona, besök museumet.

Ps: Tititititititititititi HENRY! ; )
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-21 16:55
Hoppas verkligen vi vinner ikväll nu! Men nästan lika viktigt är det att inte åka på fler skador. Klarar vi båda dessa saker somnar jag gott ikväll :)
Annons: