/spanien/barcelona/forum/10714.aspx/spanien/barcelona/forum/10714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-11-23 23:23
comprende

Du underskattar Milan som sagt, visst vi är mycket bättre än Milan. Men att du tror att vi ska åka dit och krossa dem är inte logiskt. Att bara åka till San Siro och vinna med 5-0 och liknande är inte så jäkla lätt, inte ens för Barca.

Såg även att du sa att Lyon är bättre än Milan, seriöst skämtar du?
Barcelona comprende
2011-11-23 23:23
Nogo

"hade Villa gjort mål på sina chanser så hade ingen klagat" det är väll självklart att ingen hade gjort det? Det vore ju dumt, men nu satte han inte sina fina chanser. Han får bra bollar att jobba med men misslyckas.

Jag hittar inte på saker, kritiseras det som borde kritiseras. Eazy as that.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-23 23:22
Villa var inte dålig idag. Han borde tom fått göra ett mål om marginalerna varit på hans sida. Visst har han mer att ge, men det börjar fan bli "inne" att klaga på honom här
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-23 23:21
Tycker också man bör lägga ner alla förolämpningar mot comprende. Efter matchen idag så har man full rätt att kritisera vissa saker, även om vi vann så stämde inte spelet fullt ut.
Barcelonistas
Comprende

Fan va sten du är helt sjukt.
Barcelona Éluc
Frodo

Att han inte blev uttagen är en sak, men inte kan du förvänta dig att han ska starta i en sådan viktig match när han fått väldigt begränsat med speltid för A-laget även i ligan mot betydligt svagare motstånd, och detta på hemmaplan. Sett till vilka försvarare som var tillgängliga göra Pep rätt som ställer upp med en trebackslinje. Rätt för att han egentligen inte hade något bättre alternativ tillgängligt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-23 23:20
Larsson1333

Han gjorde det han skulle, spela enkelt. Hade det varit lika eller om vi legat under hade vi fått se en annan Sanchez, tro mig, efter att ha följt Sanchez i flera år vet att det inte var hans "normala" spelstil.

Sen om det nu är rätt att betala så mycket för "så lite" är en annan femma, med risk för att låta som världens fan-boy.. Vänta tills han får visa hela sitt register.

Man vill väl inte att han ska göra Ronaldinho finter som han sedan misslyckas med, pga Milan backarnas rutin och sedan låta Milan kontra mot en livsfarlig Pato mot vår trebackslinje? Jag är säker på att det var order från Pep för Alexis att inte dribbla så mycket. Mot Real visade han lite av vad han gick för, han var inte matchens spelare men han var helt klart över godkänd för att ha varit hans debutmatch. När han väl kommer igång kommer ni se varför han valdes till årets Serie A spelare.

Återigen, förlåt om jag låter som en fan boy, men jag är chilenare, can't help it.. Inte med Sanchez. :P
Barcelona comprende
2011-11-23 23:20
Blaugrana91

Inte sant. Jag hyllar Barca när dom förtjänar det, innan matchen mot Milan var jag säker på att vi skulle krossa dom för det borde vi. Så mycket bättre är Barca än Milan på alla håll och kanter.

Thiago är Barcas bästa spelare idag. Keita var bättre än vanligt, Messi godkänd men jag förvänta mig att han skulle göra det bättre mot Zambrotta.
Barcelona Barca4eva
2011-11-23 23:19
Sanchez kunde inte göra mycket mer än att försvara samt springa med bollen längs linjen, med tanke på att vi ville försvara ledningen.

Hade hellre sett att han hoppat in tidigare under matchen.
Barcelona NoGo™
2011-11-23 23:19
Så fruktansvärt dålig var inte Villa, hade han gjort mål på sina chanser så hade nog ingen klagat? Men han ska sätta minst ett, det ska man begära av han.

Någon som läst nått om Pique? Hittar nada...
Barcelona Hetfield
2011-11-23 23:18
Blaugrana91

Låt honom få göra det. Han kritiserar ju om saker som stämmer, inte så att han hittar på saker.

comprende

Om du inte är madrista så ta inte åt dig av förolämpningarna du får.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
Har läst då och då här inne och måste fan fråga ett par frågor;

1. "Comprende", varför är du här inne då du tydligt tillhör puertan?

2. Är det ingen som fattar att han/hon är ett realfan???!!
Barcelona 1.70-ligan
Btw, var är de som kallar PL för den bästa ligan i världen? Det ser inte ut så om man ser till hur deras "storlag" har presterat i Europaspelet i år
Barcelona Frodo
2011-11-23 23:17
Éluc

Vi har Montoya som är jagad av flera storklubbar runt om i Europa. Varför inte använda honom som högerback i 4-3-3? Han blev inte ens uttagen till truppen trots att våra två högerbackar var skadade/avstängda.

Jag gillar inte 3-4-3. Vi läcker i försvaret där vi släpper in mål och bjuder på målchanser. Hela anfallsspelet lider av det också.
Barcelona malique
2011-11-23 23:17
compedre du kan inte mycket fotboll ser jag
Barcelona Blaugrana91
2011-11-23 23:16
Hetfield

Självklart ska man få kritisera laget och som sagt jag håller med om att vi inte spelade på topp idag och det har jag redan sagt.

"Comprende" däremot kritiserrar Barca så fort han skriver härinne, ser aldrig att han kommenterrar här annars, utan varje gång han är här skriver han hur dåliga Barca är och hur mycket bättre Real är osv. Som sagt självklart ska man få kritisera laget, men han gör det alltid när han skriver något, alltid något negativt om Barca och något positivt om Real. Klart man börjar undra om han håller på Real.

Även om matchen idag inte var superbra så finns det ändå positiva saker att ta med sig, vi är vidare till slutspel som gruppetta. Vi vinner borta mot Milan trots en 3-backslinje samt viktiga spelare som saknas. Dessutom har vi fortfarande inte förlorat en enda match den här säsongen.

Så som sagt klart man ska kritisera laget men man behöver väl inte överdriva.
Barcelona comprende
2011-11-23 23:15
Sanchez var godkänd, bättre än Villa i alla fall. Att han lekte med Milans backlinje är en lögn då man ser att han inte vågar utmana riktigt än.

Men fortfarande bättre än Villa.

40 miljoner i sjön för Villa.
Barcelona Larsson1333
Eluc

Ja då är det en sak, men med tanke på Villas kvalité säger det ju inte mycket :P

Barca4eva

Ja då har det gått långt, haha, men som sagt, att jämföra med Villas mediokra match är ju fel det med.
Barcelona malique
nej jag skämtar inte,, bara rädd att bli av med en av världens bästa anfallare
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Har någon nån länk när Abate tacklar Fabregas i straffområdet?
Barcelona Éluc
2011-11-23 23:14
Puyol har 2 gula nu. 1 till och han åker på en avstängning. Jobbigt läge.
Barcelona comprende
2011-11-23 23:13
Barcelonistas

Cesc hade fått straff om inte Barca hade fått en tveksam straff i första. För det är mer straff för Cesc än för Xavi.

Frodo

WORD. Fan du kan kritisera utan att bli kallad madridista. Xavi var usel idag, ja. Och han har inte varit bra den här säsongen.

Fabregas verkar ha kvar något från Arsenal. Där var han inte bra mot bra motstånd och inte här heller. Än så länge.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-23 23:13
Ja, den här trebackslinjen. Om nu Piqué var skadad så var det väl inte så mycket att göra, men vi spelar med tre backar alldeles för ofta mot bra lag, och på bortaplan. Milan var duktiga men vårt virriga försvarsspel hjälpte ju dock till. Anfallssmässigt tycker jag det funkade rätt bra dock. Vi gör tre mål på San Siro och hade fler chanser. Så offensiven ska man inte klaga på, defensiven däremot behövs förbättring på, och helst inte genom att fortsätta spela trebackslinje. Det funkar inte mot bättrelag. Visst, mot defensivt spelande lag på CN men inte i en sådan här match som idag.
Barcelona Barca4eva
2011-11-23 23:12
Larsson1333

Äsch, du borde väl förstå när t.o.m Hetfield "berömde" honom ;P
Barcelona Barça-MeTi
malique hoppas du skämtar?
Barcelona Éluc
Larsson1333

Jag tror folk ställer hans prestation i perspektiv med Villas 70 minuter på plan. Då var Alexis världsbäst. Säger en del om Villa.
Barcelona malique
2011-11-23 23:11
klaga inte på villa mycket, hur han ska vara bra när ingen passar han, alla ska passa messi, löjligt ju..... om hade fått alla bollar som han fick i valencia så hade han gjort mycket mål
Barcelona Larsson1333
2011-11-23 23:11
Till alla er som tycker att Sanchez var bra.

Vad var det han gjorde som var speciellt bra? Visst, han kämpade till sig bollen av Aquilani en gång, riktigt bra, men utöver det? Några enkla pass och försök till väggspel, i slutet tappade han ju till och med boll ganska långt ner på vår planhalva.

MIssförstå mig nu inte, jag säger inte att Sanchez var värdelös eller liknande, men en sådan duktig spelare borde kunna få ut mer, menar inte bara i denna match utan totalt. Känns som att folk ibland försöker få det till att han gjort en bättre match än vad han egentligen gjort, bara för att han är vår dyraste värvning i sommar och måste "skyddas" på så sätt.

Någon som vill hålla en diskussion på bra nivå får gärna besvara min fråga
Barcelona Barcelona10Messi
2011-11-23 23:09
Jag skulle faktiskt varit nöjd med en pinne den tionde december.. Real e sjukt starka i år och jag är inte lika säker på poäng detta år (2011, första matchen) än vad jag va innan men men..
Barcelona Éluc
2011-11-23 23:09
Frodo

Om nu Piqué antas vara skadad, hur skulle Pep ha ställt upp? Vi får vänta och se om det faktiskt var en skada eller inte innan vi börjar kritisera.
Annons: