/spanien/barcelona/forum/10704.aspx/spanien/barcelona/forum/10704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Andreas-
2011-09-21 22:52
Asså alla som var så jävla säkra på att den bästa idén var att slänga in Abidal i mitten ist för att värva en riktigt bra mittback kan räcka upp handen o förklara...
Grace/Wastelands
Om Pep kör trebackslinje hela matchen kommer jag seriöst hävda att han är sinnessjuk och störd i huvudet. Ändrar han inte detta blir jag fruktansvärt jävla lack på honom. Han irriterar mig redan rätt ofta med sina dumma beslut, men detta tar fan priset om det blir poängtapp.
Dani Alves.
fan vi måste köra 4-3-3 annars åker vi på stryk och ner med Alves som högerback ut med Keita och in med david villa vaafaaaaaaan
Barcelona Pep, The Creator
Ibland funkar 3-backslinje, och ibland inte som ikväll. Nu fixar vi detta, 45min kvar!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Unicef
2011-09-21 22:51
Att spela Alves som Ytter efter hans offensiva spel sett över den här säsongens start e de fan spöstraff på...
Barcelona Barca-nist
sämsta spelare på plan Alves. allt går fel för den gubben, passning, försvar dribblingar . ibland blir man trött på honom.

hela laget måste vakna, Messi har också tappat en del bollat. Men det är Valencia vi möter och inte Rac.
Barcelona Qanii
Alves är värdelös idag, killen gör ju inget rätt idag! Det kanske beror på att han är lite ovan att ha så hög utgångsposition? Det alldeles för få spelare som sticker i djupet de som gör de bra är Pedro, Fabregas bara, Messi kommer fördjupt ner på plan enligt mig han måste betydligt högre upp och fler bollar på djupet...
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
Inte ens mot Ossasuna på hemmaplan ställde vi upp med 3-4-3 men mot ligans bästa lag i år går det minsann bra..
Barcelona NoGo™
Ska ju fan var tacksamma att det inte står 3,4 -1, kunde lätt stått redan. Ställer inte Pep upp med en 4 backlinje nu i andra kastar jag fan ut tv fan!
Tiki Taka
Vafan gör Alves!? varför hålla i bollen och dribbla när pedro befinner sig på en riktigt bra position i boxen, in med inlägget direkt !!! Sen fattar jag inte vfr Pep kör med en 3-backs linje på Mestalla, helt ofattbart. Dfr försvaret har läckt en del under första halvan. Men nya tag andra halvlek, Visca el Barca !!!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
Måste ordna upp strukturen så att alla spelare känner sig trygga med sin position och roll, så är inte fallet nu.
Barcelona Narvalen
Ja, det är ju inte bara defensiven som brister i den första halvleken. Spelet i allmänhet är under all kritik. Folk hittar inga passningar. Står stilla. Slår bort bollen. Messi är isolerad centralt. Alves har en förstatouch som en hoppstylta. Att spela Messi, en spelare som vinner matcher bara han får hålla i bollen, på en position där han knappt får röra bollen utan att få två knän i ryggen är för mig oförklarligt. :) Får hoppas på lite rokader till andra halvlek.
Barcelona Éluc
In med Puyol centralt, ner med Alves, upp med Busquets på Keitas position, som i sin tur flyttar upp på Cescs position som fyller ut för Alves. Jag vill inte se en jävla trebackslinje i andra halvlek.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
All heder åt valencia, men Barca gör det inte lättare för sig precis.

Dags att täppa till högerkanten, ta in Villa, byt ut Keita och ner med Alves på högerbacken. Låt han radera bort Valencias enda hot - Mathieu, precis som han raderade ut Ronaldo.

Unai Emery har vunnit tränarkampen med bred marginal hittills, dags att el Mister visar upp andra taktpinnar och skäller ut spelarna efter noter.

Ingen är godkänd i första halvlek. Ingen.
Barcelona Gabriel
Vad är det här för jävla experiment?! 3-backslinje borta mot Valencia utan Piqué. Har det totalt slått slint i skallen på Pep eller? Hur i helvete kan han inte se att varenda gång det blir farligt för Valencia så är det på vänsterkanten via Mathieu?

Dags att ändra till en 4-backslinje till den andra halvleken för fortsätter det så här är det bara en tidsfråga innan både 3:an och kanske även 4:an trillar in för Valencia. Det irriterar mig för Valencia tillåts vara bättre än oss pga det här spelsystemet. Man kan inte åka till Valencia och spela med en 3-backslinje när dom är i den här formen, vi blir straffade direkt.

Ändras inte det här inför den andra halvleken kan vi säga hello till första förlusten under säsongen.
Barcelona Decinho
2011-09-21 22:50
Snälla Pep, back to basic i andra. 4-3-3, Alves som högerback, Villa och Pedro som wingers med Messi i mitten, Xavi och Cesc som innermittar. Vi måste ta poäng idag, in med kreativitet.
Barcelona Smogen
Om dom nu kommer igenom samma kant och kommer 3-4 mot 3 hela tiden, täpper man inte till den kanten då? Åtminstone efter de 3-4 första gångerna? Eller i alla fall efter 8-9 gånger? näe...vi skiter i det o låter dom komma igenom på samma sätt 45 gånger till. Bra där!
Barcelona Frodo
Trebackslinjen är katastrofal idag. De kommer förbi på vår högerkant gång på gång. Det hjälper ju inte att Alves är fullständigt värdelös som högerytter. Han slår fan bara bort bollar istället för att skicka in de i boxen. Alves nonchalans tar kål på mig.
Barcelona FC Barcelona #10
Varför ändra på en formation som fungerar (4-3-3) till 3-4-3?
Idiotiskt att använda Alves som högerytter, vad sänder det för signaler till anfallarna/yttrarna i laget när man använder sig utav en högerback som anfallare när det finns anfallare som är friska på bänken.. -.-
Barcelona Zamboza
Valencias vänsterkant har autobahn. Barca blir alltid nedpressade så fort Valencia kommer till anfall på vänsterkanten. Alves är totalt värdelös. Slår en massa felpass och står offside när han har hela banan för sig. Pep, snälla svälj din stolthet och slopa denna jävla 3 backslinje experimentet. Vi möter Valencia på bortaplan.
Grace/Wastelands
Vad fan ska Villa in i andra för? istället för vem? Knappast så att han hjälper vår högerkant att bli mer stabil. Det är ju där det stora såret är. Offensiven är nedprioritetat mot det uppenbara jävla hotet på vår högerkant konstant.
Barcelona Barcadinho.
Tur för oss att det bara står 2-1 och inte mer..
Barcelona Hetfield
Vad sa jag? Lite ödmjukhet hade inte skadat, om vi förlorar idag så har Real Madrid gjort det bättre poängmässigt.

Jag är nöjd med kryss.
Barcelona Messidinho_10
Thiago en mi corazón!

Vi har blivit överkörda och inte haft ett skit att sätta emot! Pep har blivit galen kör med 3backslinje och sen har han Mascherano och Ketia på mf HAHAHHA VILKET SKÄMT!!
Barcelona Blaugrana91
2011-09-21 22:49
Jag fattar inte varför Pep håller på och exprimenterar så här med elvan mot Valencia på BORTAPLAN, vafan tänker han med?? Visst helt okej att göra det på hemmaplan mot något bottenlag, men borta mot Valencia...Helt ologiskt.

Nu är det bara att hoppas att han tar sitt fönuft tillfånga och ändrar inför andra halvlek.
Barcelona Unicef
Sluta lek Pep!!! De här e fan de värsta jag sett!
Ingen vet vem som ska göra vad. Bedrövligt!!!
Barcelona Siempre Barça
asså vi kan inte spela med 3-4-3, alves måste komma ner till yter back, vi kan inte släppa höger kanten.

hoppas pep lägger alves på sin vanliga position.
Barcelona NoGo™
Sämsta halvleken på länge! 4 backlinje nu tack! Alves har fan inte lyckats med en enda pass, det är tamefan bedrövligt! Blir så jävla pissed!
Barcelona Ton
Samtidigt är det lite uppfriskande att se Barca bli upprullat:)
Vi tar dem i 2:a
Barcelona malique
Villa måste in direkt allt annat är okunskap i fotboll
Annons: