/spanien/barcelona/forum/10703.aspx/spanien/barcelona/forum/10703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-25 22:03
Hetfield.

Jag har inget emot rotation och att spelare ska vilas. Vad vi sett under matcherna är att vi har lägen, men vi får inte in bollen. Under Rijkaards tid förlorade vi bollinnehavet mot lag, vårt försvarsspel såg ut som någonting taget från en pojklagsmatch och spelarna underpresterade vecka ut och vecka in.

Vi försvarar oss väl. Inte släppt in ett mål i ligaspelet på 6-7 matcher (?), vi blir inte tillbakapressade och vi lyckas stoppa kontringar.

Jag är inte orolig. Är du?
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-10-25 22:02
Visst man kan klaga över spelet, men jag tror denna vinst är en rejäl moralboost för laget, det höll på att gå åt helvete och spelarna kände nog på sig att dem inte gått in med 100% inställning, så att komma undan med 1-0 inför hemmamatch i helgen mot ett "halvbra" motstånd gör dem nog supertaggade, tror vi får se ett helt annat barca i helgen och spelarna vet nog om själva att dem inte gjorde så bra ifrån sig idag.

Detta vill iaf jag se mot mallorca;

Valdes
Alves Mascherano Abidal
Busquets
Xavi Thiago
Cesc
Villa Messi Iniesta
Barcelona el Maestro!
2011-10-25 22:02
1.70-ligan:
nejdå, det är Granada som har spelat väldigt bra. Man måste erkänna när motståndet gör bra från sig.
2011-10-25 22:01
Den som var sämst sett till nivå var Messi. Har han någonsin varit så här dålig? Inte någon gång under förra säsongen var han så här osynlig. En dålig Messi gör inte mål, men han gör assist.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-10-25 22:01
Messi va inte bra de kan alla köpa.

Men Villa fy faaaaaaaaaaaaan han verkar inte ens farlig vid lägen, de som att man vet att han kommer göra bort sig sr ut som en oerfaren spelare..

Vi byter ut Messi visst men vem fan ska man ta in ???
Barcelona Hetfield
2011-10-25 22:00
Heywood

Du klagade på att folk klagade på Peps rotationer och drog paralleller till Rijkaard, såg du hur det går när man roterar och ändrar för mycket på spelsystemet?

Detta är typisk Rijkaard match under hans sista år, mycket bolltrillande men ingen gjorde något vettigt. Inga mål (förutom frisparksmålet).
Barcelona Rambla~
Alvés - Por Que?

Men lugna ner dig lite nu. Vi måste väl få klaga lite när de spelar så uselt som de gjorde i kväll. Det fattar väl vi också att det inte alltid kommer att se ut så här. Jag tycker bara att de kan prestera lite bättre när det finns sådan klass i truppen.
Barcelona den närkingska älgen
Det här var inte en bra match. Det enda som var bra var att vi vann, men det är fan inte lätt att vinna på beställning, det kan vi ta med oss. Spelet såg bättre ut i början av säsongen, och det är naturligt att det kommer en dipp nu. Hursomhelst, starkt att vinna trots att spelet hackar.

Några punkter;

- Pedro. Ser riktigt svag ut. Spelet funkar inte och han krånglar mest till det för sig, riktigt synd att han gick sönder också. 100% oflyt.
- Messi. Där snackar vi formsvacka. Han ser inte inspirerad ut, men det vänder, var så säkra.
+ Mascherano. Går från klarhet till klarhet som mittback, mycket bra. Vore kul att få se honom med Pique när denne kommer tillbaka från skada.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-25 21:59
Alvés - Por Que?

När något som Busquets gör blir matchens höjdpunkt vet man hur dålig matchen var. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
Den här matchen glömmer vi. Ingen bra insats på något plan. Det enda positiva är ett snyggt frisparksmål från Xavi. Cuenca gör det godkänt. Men alla spelare måste höja sig flera snäpp. Pedro, Messi, Cesc, Alves med flera. Sen är det en jävla gåfotboll också, vilket irriterar mig mest av allt. Tappar man bollen stannar man upp, ingen rörelse alls i laget. Nu har vi gjort några dåliga matcher på sistonde, krävs skärpning i helgen mot Mallorca!

Men som sagt, vi glömmer den här skiten.
Barcelona Blaugrana80
Det var med fan den pinsammaste matchen Barca spelat på länge.. Varför göra det så svårt varför inte döda matchen i första? Varför ge domarna chansen att stå i centrum... Vi är så dåliga på att kontra..Dags att Vila Messi, Xavi nästa match.. Skönt med 3 poäng iaf...
Barcelona 1.70-ligan
Ingen rolig match alls. Grundspelet är rätt OK men viljan och skärpan saknas hos samtliga spelare. Busquets får dock med beröm godkänt, lika så Cuenca. Fin debut från honom.. synd att han inte fick kröna det med ett mål bara! Avslutet var inte dåligt, målvakten gjorde det bra och den var trots det ytterst nära att gå in,
Barcelona el Maestro!
2011-10-25 21:58
Det är bara att inse att små lagen kommer att spela så här i fortsättningen både mot Barca och mot Real Madrid.

Levante-syndromet har spridit sig ordentligt
10 män framför bollen och kontring är det som gäller nu. Lägg till att de pressar också bollhållaren.
Det blir tufft.
Barcelona Man1
Det jag stör mig på är att Xavi oftast tar en extra touch när vi ska ställa om till anfallsspelet. Det gör att det går för långsamt. Sen att varje anfall ska gå genom Messi är bara konstigt. Han är världens bästa fotbollsspelare men han kan inte avgöra varje match åt oss. Det är bara fel...
Barcelona Alvés - Por Que?
PS Busquets tunnel var matchens höjdpunkt.
Thiago en mi corazón!
Kan vara den sämsta matchen jag har sett från Barcas sida , tempofattigt , ingen rörelse , konstiga uppställningar av Pep , konstiga byten , en blek Leo, en överdriven domare , och ingen effektivitet.. Trots med en man mer under c 35 min lyckades vi inte sätta in ett mål.
Hoppas allt vänder tills på lördag mot Mallorca!

Övrigt;Tycker Busi var den bästa idag.
Barcelona Rambla~
El Nino Maravilla

Vad gjorde Cuenca som var sämre än det någon annan barcaspelare presterade i kväll? Haha på dig själv skulle jag istället vilja säga.
Barcelona koon
2011-10-25 21:57
Domaren är riktigt, riktigt rutten.
Men han är inte den enda. Dagens insats är medioker. Och det finns flera tecken på att något inte står rätt till.

Det verkar som om laget inte kan göra mål utan Leo. Man letar efter honom i varje anfall. Det går hur bra att rulla runt som helst. Men det allra sista, det MÅSTE Leo vara inblandad i. Är han inte det, blir den som måste avsluta nervös och vet inte riktigt hur han ska göra och det blir pannkaka.

Leo har växt upp den här säsongen och jag ser tecken på en viss arrogans. Hur många spelare har inte blivit för stora för sitt eget bästa? Är Leo på väg dit? Eller är det bara en svacka?

Barcelona utan Messi fungerar inte. Så enkelt är det. Vi kan fungera tillfälligt, någon annan kan vikariera och glänsa, men Leo behövs och jag hoppas vid gud att han hittar tillbaka till själv snabbt. För ge oss ett lag som förutom att försvara sig också kan anfalla och vi vi ryker.

Det blir tufft redan på lördag.
Barcelonistas
2011-10-25 21:56
Helvete känner att jag måste ta mig hvt och gå lägga mig efter att ha sett detta sömnpiller till fotboll. Hur som helst viktigt med 3 poäng, och jag hoppas verkligen att vi kommer ur den här formsvackan.
Barcelona Alvés - Por Que?
Löjlig nivå här inne.. Vissa beter sig som bortskämda snorungar.. Visca Barca vi kommer i toppform till stormatcherna, skiter i hur vi spelar just nu men vinst är vinst!
Riktigt dålig match från vår sida. Baserat på den här matchen skulle jag aldrig tro att Granada skulle ligga överlägset sist? Den publiken förtjänar bättre.

Sådana här matcher dyker upp då och då. Skönt att inte tappa poäng, det här är bara lugnet före stormen. Vi alla vet att Pep aldrig någonsin skulle äventyra en titel och när det börjar dra ihop sig kommer vi att spela med den bästa elvan möjligt.
Barcelona Canaletes
Sämsta ever vafan, och Messi idag. No hase falta desir nada mas...
Barcelona Riiio!!
Visst 3 poäng o så men herregud så jävla dåligt spel asså.

Helt jävla orörliga spelare och man ser hur mycket Xavi o Iniesta (cesc) lider då dem i stort sett aldrig har någon att spela bollen på.

Enkla helvetes passningar sitter inte och man bommar återigen 2..3 frilägen. Hade vi mött ett lite bättre lag så hade vi åkt på ett sånt jävla ligg i röven så det finns inte. Ett av de sämsta matcherna rent spelmässigt jag sett Barca de senaste säsongerna.

Helt OK spel av Cuenca även om han väger mindre än va den fule jävla Di Maria gör.... måste biffa till sig lite.

Barcelona Éluc
Vilken jävla skitmatch. Pep ska ge samtliga spelare en örfil. Busquets var dock stabil.
Barcelona malique
messi är världens bästa spelare men sista två matcherna helt kass, underkänt, vill göra mål själv, passar sällan, ge honom en vecka semester eller en petning
BARCA-més que un club
2011-10-25 21:55
EN AV DOM SÄMSTA MATCHERNA JAG SÄTT PÅ LÄNGE FYFAN VA BARCA SÖG ALLTSÅ HERREGUD , IMORGON KOMMER REAL MADRID GÖR 10 MÅL CR7 KOMMER HATTRIC , OCH MESSI BLIR UTAN MÅL SOM VANLIGT

MED EN MAN MINDRE OCH VI KAN INTE SPELA UT GRANADA ALLTSÅ SNACKA OM ATT BARCA HAR HAMNAT I KATASTROF FORM NU HERREGUD. NEJ RIKTIGT PISS MATCH.......
Barcelona Rambla~
Kommentatorn är ju dum i huvudet. Han får det att låta som om det var en jämn match. Granada hade inte en målchans. Nog för att Barcelona var urusla rent ut sagt, där har han rätt, men han försöker ju vinkla allt från skandaldomslut och klanka ner på allt som Barca gjorde i den här matchen. Jävla pajas.
Barcelona El Nino Maravilla
Jaha då får Messi priset som matchens sämsta spelare två matcher irad, inte bra det för världens bäste. Förstår inte varför man inte vågar byta ut honom när han är så här usel, som att vi spelar med 10 man ju.

Sedan Cuenca, haha jag kan ju säga en sak den där killen kommer ALDRIG bli en bra fotbolls spelare. Vad ni sett i honom förr förstår jag verkligen inte.
,Sami
Skönt me seger. Men vilken jävla piss match!!
Barcelona Ronaldinho Jr.
Svagt at Pep att inte byta ut Messi då han idag var usel och då inte med Messimått mätt utan med Laliga-spelaremått....
Annons: