/spanien/barcelona/forum/107.aspx/spanien/barcelona/forum/107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-11-04 14:43
Katalano Har läst många gånger här inne att den spelaren och den inte passar Lucho's filosofi. Personligen så har jag inte lekt med den tanken innan eftersom man tänkte att han såg vår långsamma handbolls anfall och Lucho korrigerade det snabbt. Plötslig började Barca kontra som aldrig för och det slutade det med guld på alla fronter och en fantastiskt spel där Barca höll bollen när de ville och kontrade när chansen kom. Men nu så där in på tredje säsongen när man tittat närmare på hur Barca spelar nuförtiden så har man börjat undra, hur, hur vill Lucho egentligen att Barca ska spela? När Celta vigo och andra mittenlag börjar spela ut Barca så börjar man verkligen undra. Man kan inte heller komma bort ifrån att han ville ha Arda, Gomez, Mathiue, Rakitic och Vidal. Eller är det klubben som tvingade honom på de spelarna? Jag tror bestämt att han ville ha dem och de är inga spelare som kan styra tempot. Jag har fortfarande inte tittat på någon highlights från Tisdags. Mitt temp klarar inte av det. Det enda bra jag kan ta med mig från den matchen är att ingen mer skador i laget. Det är det enda. Nu till en annan sak. Brukade gå på Goal.com för att läsa lite. Hittade en länk där de visar vilka som hamnade i Cl's sämsta startelva. Blev chockad att se Umtitti hamnade där. Såg hela matchen själv, tyckte att han gjorde bra hela matchen. Finns det fog för det? Juste Rakitic är med också. Om du frågar mig så tycker jag att hela laget borde vara med i flopplistan förutom Umtitti.
Barcelona Katalano
2016-11-04 14:28
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

De flesta här inne är intresserade av Veratti och han diskuteras med jämna mellanrum. Jag skulle älska att värva honom, men dessvärre så passar han inte in i den fotboll som Lucho vill spela med Barca. Veratti ska spela i ett lag som kontrollerar spelet från mittfältet då han kan bära den rollen och styra spelet på ett fantastiskt sätt. Så nära Xavi man kan komma utifrån den aspekten enligt mig. Barca har dock inget styrande mittfält under Lucho och alldeles för lite rörelse utan boll idag vilket gör att till och med Busquets ser medioker ut ibland.

Om Lucho vill gå tillbaka till lite mer possession igen, som under hans första säsong med Barca, då skulle Veratti kunna passa fantastiskt däremot även för Lucho. Annars så skulle andra typer av Mittfältare passa oss mycket bättre.
Barcelona El Pistolero #9
2016-11-04 14:15
Palencia i Barça B är så ruskigt duktig, lätt bäst där. Träningar med A-laget denna säsong? Noll. Förmodligen en ny Grimaldo.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Iniesta70
2016-11-04 14:11
Barcadinho Kloka ord... Bara inte vägen till målet är alltför krokig....:)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-11-04 14:05
@El Pistolero #9:

Det är inte att han inte får spela med Barca som Arda och Vidal.

Det är nu man undrar vad är meningen med att köpa en sån spelare om han inte får spela ändå? Vad är meningen med det?
Jag var emot att Paco inte för att jag tyckte att han var dålig men man tänkte att Munir började precis spela bra och göra ifrån sig när fick chanser. Varför inte fortsätta utveckla honom.

Så synd om Paco. Men jag tror att anledningen att han inte har fått spela så mycket beror på att Barca i den här säsongen har inte dominerat sina matcher som förut.

Nu låter det som Paco är min bror men tycker synd om honom. Från att vara kapten i Valencia till att Munir får mer min än honom i motsatta hållet. Hoppas han har starkt psyke.

Föresten, någon som är sugen på Veratti från P.s.g? När vår mittfält är som den är skulle jag inte någon problem med om Barca hostade upp lika mycket pengar som de köpte för Suarez till PSG.
2016-11-04 13:43
Någon här som har svaret till varför Paco knappt får spela? Varför fick han inte hoppa in mot City när Suarez inte spela bra? Han borde startat mot Granada, fick komma in när det är 10 min kvar... 40M för en spelare Lucho inte använder till någon nytta hittills!
Barcelona Turisten
2016-11-04 13:42
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":
Intuition eller något som ryktats/bekräftats?
Barcelona Cule4life
2016-11-04 13:35
Vill inte jinxa men jag har inte sett Barça torska på ca 20 matcher. Det är något som händer varje gång när dom har torskat som gör att jag inte kan se matchen. Men varje gång jag ser en match så vinner vi.. mina 3 senaste matcher är city vinsten och valencia och granada matcherna. Kmr ja kunna kolla mot sevilla? Vi får se...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-11-04 12:19
Turisten

Malaga hemma kommer Paco starta
Barcelona Barcadinho.
2016-11-04 12:12
Iniesta70

Aldrig roligt att förlora o inte kul att veckans huvudnummer blir en besvikelse, men roligare o mer spännande om det är flera lag som slås om titeln.
Slut med de här matcher som man knappt bli glad för, för att det år så självklart o lätt. Vägen lika viktig som målet...
2016-11-04 11:25
Barcelona are being investigated on charges of fraud after the club's failed project in installing a columbarium at the Camp Nou. [MARCA]
Barcelona lapulgatomica
2016-11-04 10:30
Gio Style Spelar du FIFA? Tror jag mötte dig i FUT nyss, jag har ett La Liga-lag. Heter du FC Visca? Bra spelat isåfall:)
Barcelona Kröjff
2016-11-04 09:48
Thierry Henry Mitt inlägg var inte en replik till ditt, specifikt. Även om det delvis väckte dom tankar jag gav uttryck för. Och inte heller var det ämnat som en förutsägelse om våra chanser, vid ett eventuellt möte med Juventus över två hela matcher. Nu när jag läste ditt nya inlägg igen. fick jag gå in på nytt och rätta mig själv, i så mening att ditt inlägg inte heller synes vara direkt riktat till mig. Så det kan bli ibland..
Barcelona Turisten
2016-11-04 09:39
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Att han kommer vilja nollställa sig inför matchen mot Real råder nog inga tvivel om. Frågan är bara om han tar det gula mot Sevilla eller mot Malaga (och missar Sociedad).
Barcelona Thierry Henry
2016-11-04 08:05
@Kröjff:

Det är ingen dom har en villfarelse att Barca automatiskt "pekar" på våren. Alla har sina formtoppen och formdippar under en säsong. När under säsongerna dom sker och hur långa dom är varierar. Så även för Barca. Man kan med lätthet konstatera att vi inte kommer spela mycket sämre än såhär denna säsong. Folk verkar ha det här som måttstock för hur det kommer se ut hela säsongen. Det är många av våra nyckelspelare som inte presterar som dom sk och spelet klockar inte PGa det. När. Vi når formen så kommer det dock vara annorlunda. Och. Juventus lär knappast kunna stå i vår väg i ett dubbelmöte i ett sånt scenario.
Barcelona Thierry Henry
2016-11-04 07:58
@Gio Style:

Jag ser skillnaden. Ändrar inte min uppfattning för det. 1 match eller 2. Juventus hade åkt på pisk om vi är i form.
Barcelona S.Eto'o
2016-11-03 23:39
Tränarstaben borde säga åt Suarez att ta gult kort mot Valencia för att missa granada matchen.... nu riskerar han missa antingen Malaga hemma, sociedad borta eller Real Madrid och Suarez kommer behövas i dem matcherna.
Barcelona Gio Style
2016-11-03 21:36
@Thierry Henry:

"Dubbelmöte mot Juventus är lika med självmord"
- De är inte ett dugg bättre än när vi mötte dem i FINALEN.

Ser du skillnaden? :)
Barcelona zigazaga
2016-11-03 21:17
Aduriz gör 5 mål mot belgiska Genk (!) 3 av målen var på straff..Haha Inte en vanlig dag på jobbet kan man väl säga..
Barcelona Iniesta70
2016-11-03 20:12
Hallå så här mellan matcherna!
Det här är ingen analys , det här är inget "fiske" efter en debatt , det här är helt enkelt en medelålderssyn på att vara ett Barca fan. Okej , övre medelåldern om vi ska va petiga.

Min vecka bygger ofta på ett mål , oftast helgen som för dom flesta , och helst en hyfsat viktig Barca match som huvudmål.
Små delmål på vägen , slut av arbetsdagen , få barnen i säng , sista hundpromenaden.
Ja, ni vet hur det är , när allt är tyst i huset så kan man lägga sig och mysa framför brasan med sin bättre hälft.........Nix , då ska diskmaskinen tömmas , tvätten hängas upp , räkningar betalas ....säga åt dottern att för tjugonde gången att " tomten ser och hör om man inte lyssnar på mamma och pappa, , GÅ OCH LÄGG DIG!!!
Nåja, i lördags så var jag redo för match! Granada hemma , mums , bara att njuta och dagen flöt på i vanlig takt , förutom att jag alltid är lite gladare matchdag , hjälper till lite mer utan muttrande och stönande , har helt enkelt en match att se fram emot . Allt känns lite lättare matchdag helt enkelt.

Efter matchen , hmm , inte lika glad , okej , jag skrev ett inlägg om det .
Låt oss gå vidare.
Nästa match redan på tisdag mot självaste Pep!
Nu skulle City få igen efter halvfarts misären mot Granada! Nu hade grabbarna samlat kraft!
Jobbade hela dagen , gick ut med hundarna i höstrusket med ett leende på läpparna, tom gav min bättre hälft en spontan komplimang och hängde upp tvätten nynnandes på Champions leauge hymnen.

Gick till kylskåpet för att välja rätt öl ...de flesta sorter har jag genom vidskepelse
valt bort ,blev nån jag inte ens kan stava till....

Efter matchen var jag brutalt besviken ...skrev väl något inlägg i affekt med en hyfsat barnvänlig vokabulär.

Okej , nu är det torsdag kväll och matchen mot Sevilla närmar sig.
Den är nog viktigare än vad folk tror.
Utan att egentligen ta till nån form av domedagsprofetia så blir det tufft att vinna ligan vid förlust.
Om de andra två topplagen gör vad de ska så har vi tre lag framför oss , ja, tre!
Och inga skitlag. Ganska jämna svårslagna lag.
Vi måste vinna de flesta av våra matcher i ligan , att de här lagen , alla tre , ska få formsvackor på ett par matcher i rad samtidigt , nja , verkar ju orimligt.
Dom lär ju ta poäng av varandra , ja , men nån av dom kanske vinner den matchen.
Att ha ett lag med några poängs marginal framför sig är en sak , men tre , utan att vi i stort sett får tappa några poäng det blir en sann utmaning , även för oss .

Nu är ju jag en född optimist , även om det inte alltid verkar som det så tror jag på vårt lag " til the fat lady Sings"

Hemma hos mig så kommer det laddas lördag kväll!
Jag kommer tvinga på barnen sina barcatröjor.
Min bättre hälft ska få sätta på sig sin "magiska " Ronaldinho tröja som hon satte på sig första gången vid under läge mot Arsenal i Champions finalen.
Precis, " magisk" för hur gick det , jo , tröjan på , Henke in ....resten är historia!

Underskatta inte skrockfullhet ......
Själv har jag inga Barca tröjor att sätta på mig längre , alla har vid nåt tillfälle bringat oss otur , så min samling samlar damm i garderoben.

Men däremot så kommer jag sitta med min öl jag inte kan stava till , på den enda platsen i soffan som inte är " jinxad" , utan mina barca tröjor...

Så jag drar mitt strå till stacken!

Hoppas grabbarna drar sina strån till stacken på lördag!
För kan en stressad kommunalanställd lägga ner så mycket tid och passion på match dag så borde väl ett gäng miljonärer kunna....eller...?

Nu kör vi!!!
Barcelona Blaugrana91
2016-11-03 16:37
[QUOTE=Blaugrana91]Enligt källor till MD (dvs ledningen) så ska Pique vara inställd på att spela mot Sevilla på söndag, är dock Enrique samt klubbens läkarteam som har det slutgiltiga beslutet. Kan ju bara hoppas att det stämmer. [/QUOTE] Hmm Sport hävdar motsatsen... Pique and Alba will not be recovering in time for the game against Sevilla [sport] #fcblive
Barcelona Iniesta70
2016-11-03 16:25
Angående S Robertos "indianare" mot City så tror jag kort och gott att det var ett försök till lite konstruktivt spel som helt enkelt gick fel.
Han var helt enkelt trött på att spela Ter Stegen och sen få tillbaka den efter ett varv i backlinjen.
S Busques var så chockad över ett sånt intiativ så han var helt enkelt inte beredd.

Vår lägsta nivå är på tok för låg just nu , den måste höjas!
Vi var bedrövliga under en period förra våren , både i ligan och Champions , så höst vår verkar inte spela nån roll.
Jag ligger gärna efter ett par poäng inför april så länge jag får vår jagande pressande vargflockas mentalitet tillbaka i laget i form av press spel över hela banan , helst synkat utan några hängande huvuden som vandrar omkring vi
bolltapp.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-11-03 16:00
Tror Suarez tar ett gult kort mot Sevilla (antingen frivilligt eller ofrivilligt) Bara att nollställa han till El clasico, Så Turisten räkna inte med att få se Suarez, Tyvärr.
Barcelona Turisten
2016-11-03 14:07
@Z_Z:

Ok, tack för svar! Hoppas att han inte gör något dumt då. Vore ju trist om man missade att se Suarez mot Malaga.
Barcelona Z_Z
2016-11-03 13:40
@Turisten:

Det är bara Suarez som riskerar en avstängning mot Malaga vid gult.
Barcelona Blaugrana91
2016-11-03 13:21
Enligt källor till MD (dvs ledningen) så ska Pique vara inställd på att spela mot Sevilla på söndag, är dock Enrique samt klubbens läkarteam som har det slutgiltiga beslutet. Kan ju bara hoppas att det stämmer.
Barcelona Turisten
2016-11-03 11:29
Hej! Ska se matchen mot Malaga på mäktiga Nou Camp den 19e november. Jag undrar om ni vet vilka spelare som riskerar eventuell avstängning i den matchen om det blir gula kort mot Sevilla. Tack på förhand!
Barcelona Kröjff
2016-11-03 10:22
Den där uppfattningen att Barcelona "peakar" på våren, fick sig en rejäl knäck redan förra året. Så jag förstår ärligt talat inte riktigt dessa resonemang som vanemässigt vilar på den föreställningen. I all synnerhet inte i en liga där varje tappad poäng på hösten, mycket väl kan visa sig vara ödesdiger när det drar ihop sig till slutspurt; som sträcker sig över månader och inte någon vecka eller så. Jag tror helt enkelt lika lite som Lenny Romario, att man som ett kollektiv med skador och alla andra faktorer av individuell karaktär, så som att vissa spelare måste kämpa om en plats i laget året runt i en fullt medvetet konkurrensutsatt situation, med uttänkt träningsupplägg kan se till att prestera som mest vid en tidpunkt som följaktligen inte kan beskrivas i dagar, utan årstider. Tillfälligheter ska inte underskattas under resans gång. Tanken slår mig att Barcelonas beroende av MSN, kanske är en förklaring till varför just den lagdelen inte är konkurrensutsatt på samma sätt som de andra. Dessa spelare tillåts emellanåt gå på halvfart, utan riskera att bli utbytta för det. Men hamnar hela laget under press på grund av för många poängtapp så sätts även dessa spelare under stor stress och blir slitna med tiden. Det var väl det som hände förra våren?
Barcelona Thierry Henry
2016-11-03 09:29
@Shanghai:

Dom är inte ett dugg bättre än när vi mötte dom i finalen för något år sedan. Dom har snarare blivit sämre. Om våra spelare peakar formen lagom till våren så kommer vi promenera över Juventus utan att förta oss nämnvärt. Vår form ser inte bra ut just nu. Men det gjorde den inte på hösten under Luchos första säsong heller. Sen vände allt på våren. Precis som det gjorde för Real förra säsongen. Sålänge. Vi håller avståndet till första platsen inom 5 poängs radie samt är kvar i alla cuper så kan jag inte bry mig mindre om hur våran form ser ut i dagsläget. Såpass Hög är högsta nivå att när vi är i form så kommer inget annat lag vara i närheten av oss. Förhoppningsvis är detta en säsong där form dippen och formtoppen sker vid precis rätt tidpunkter på säsongen. Nuvarande form kommer aldrig hålla i sig resten av säsongen. Att sitta och frukta ett eventuellt möte med Juve i februari mars finns det inga belägg för. Juve har även dom haft problem denna säsong och vi är ett bättre lag än dom när vi hittar formen. Är MSN i form hade inte ens Gud kunnat stoppa oss från att göra mål under 90 minuter. Än mindre under 180 minuter.
Barcelona neymar JR
2016-11-03 08:16
Verkar vara arteta som provocerade Messi efter matchen, aja en förlorare som fick chansen att träffa en legend.
Annons: