/spanien/barcelona/forum/10695.aspx/spanien/barcelona/forum/10695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-09-23 14:48
Rafinha har alla egenskaper som krävs för att lyckas som ytterforward. Han jobbar alltid stenhårt, är bra på att utmana, bra passningsspelare & jobbar hela tiden för lagets bästa. Varför inte ge det en chans? Av yttrarna i B-laget ligger väl Kiko, som ändå har rutin från spel i högsta divisionen, närmast till hands.

Cataloniaboy

Jo då, de körde podcasten igår. Lär dyka upp senare under kvällen.
Barcelona Cataloniaboy
2011-09-23 14:39
Skulle inte Spanien-sidan har en radiosändning idag precis som förra?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bernie
2011-09-23 14:35
Thiago

Fattade inte vad som hände i klippet?
Barcelona barca111
2011-09-23 14:03
Vem har barca flyttat upp ifrån b-laget i afelays frånvaro?
Barcelona Barcash
2011-09-23 13:15
Barca4eva

Tack för tipset :)
Barcelona Barcadinho.
2011-09-23 12:50
Jag tror inte heller att Betis hamnar i topp 4 i slutändan. Någonstans i mitten blir det till slut. De har inte spelmaterialet som krävs för toppen.
Lite tur med skador, positiv inställning osv påverkar resultaten, men till slut krävs det också kvalitet, eftersom ligan är lång.
Däremot kan man lyckas skrälla i mer korta turneringar som CdR eller så.
Oavsett så är det kul för ligan och för Betis.

Måste också skriva att jag njuter av stämningen och publiken som finns i många arenor i la liga. Många gamla men bra arenor där publiken sitter nära gräsmattan och trycker på (inte som i Italien där det är massa med springbanor). Betis, Osasuna, Racing med flera. Bra tryck på läktarna.
Det är så det ska vara när man tittar på fotboll.

stackars Afellay - vad finns det mer att säga. Jäkla otur.
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-09-23 12:50
Lata Real spelare...
Barcelona Hetfield
2011-09-23 11:57
Jag hoppas verkligen att man säljer Afellay till sommar och köper in en spelare som verkligen bidrar, jag vill inte ha en till Ezquerro i laget.

Eller så kan man flytta upp Sergi Roberto och låta honom få spela med grabbarna.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-23 11:31
Lam nr 10

Jo men det är fortfarande inte dem som är i störst behov av vila.. Tycker jag. Men visst, roterar man mellan att spela ett klassiskt tremanna-anfall och med två falska nior kan man ha nytta av Rafinha. Man ska heller inte glömma att Messi är fantastisk som ytter och jag har inget emot att spela han där ibland. Det kan vara värt det, för Rafinha är nog den från barca B som skulle bidraga med absolut mest kvaliteer.

Sen vore det episkt att se bröderna Alcantara på plan tillsammans.
Barcelona Abbe.
2011-09-23 11:27
Rambla

Nykomlingar går i regel alltid bra i början då man spelar med så mycket inspiration. Det är väl ungefär nu de lagen också börjar dala. Det ska bli intressant, som du säger, att se utvecklingen av Betis och se hur länge till de orkar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-23 11:23
På samma sätt som man nu petar en av yttrarna och spelar med Cesc och Messi kan man starta med Rafa brevid någon av de två. Man kan spela med fyra mittfältare, det har man visat förut. Det finns så många olika alternativ och formationer i dagens Barcelona så även om vi har två yttar skadade så skulle det gå bra att flytta upp Rafa.

Tycker han borde få träna med A-laget och göra några inhopp, kanske starta någon eller ett par matcher, tills Alexis är tillbaka. Vi har endast fyra anfallare och Rafa är en av de bästa i Barca B, som trots allt spelar i Segundan. Jag tror han är redo för Primieran nu faktiskt.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-23 10:37
1.70-ligan

Tänkte också på det. Rafa är offensiv mittfältare/falsk nia, inte en ytter. Vi borde flytta upp någon av Tello, Cuenca eller Deulofeu..
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-23 10:29
Rafinha är ju en falsk nia, vilket gör att han inte är särskilt användbar för A-laget nu, trots alla skador. Vi behöver ju en ytter! Det är synd att han inte kan spela där, för annars hade han varit perfekt att ge lite speltid i la liga nu. Tror han blivit bra nog att klara av och utvecklas yterliggare av det. Av det han visat hittills i år i segundan känns han mer redo än någon annan offensiv spelare i barca B. Men om sagt, fel position
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-23 10:26
Rambla~

Hoppas de faller pladask så snabbt som möjligt och hamnar sist samt tappar allt självförtroende..
Barcelona Rambla~
2011-09-23 10:24
Visst har Betis överraskat och varit bra och det är jättkul men igår såg det ut som de har fått betala ett högt pris för det. De såg riktigt färdiga ut på slutet. Har bensinen redan tagit slut? De blev pressade av ett Zaragoza som själva tills nu har haft det tungt. Om några omgångar får vi se om de orkar i samma takt. Jag tvivlar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-23 10:11
Real Betis är ju sjukt bra. Ledde igår med 4-1 tills man fick en utvisning. Man kommer troligen inte kriga i toppen men det är alltid kul med överraskningar.
Barcelona Katalano
2011-09-23 09:19
Ja Rafa har ju bra form nu också. Skulle vara roligt att se hur han står sig i La liga just nu.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-23 08:26
Riktigt tråkigt att Afellay blev skadad och ~6 månader gör det endast värre :(
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-23 08:09
Cesc kommer ju nu i framtiden enbart spela anfallare tror jag. Men ändå, med honom kommer vi bara ha fyra anfallare i flera veckor till. Tror inte det håller. En som borde flyttas upp är väl Rafa, tror han skulle klara sig relativt bra i Primieran. Han skulle naturligtvis pendla mellan A och B-laget då.

Som tur är har vi i alla fall snart alla backar tillbaka så problemen där är lösta. Om några veckor är Iniesta tillbaka vilket kommer höja vårt mittfält enormt. Sen är det bara att vänta på att Alexis blir kvitt sin skada, vilket i och för sig kommer dröja ett tag.
Barcelona Rambla~
2011-09-23 07:54
Seriöst, kan vi ha mer oflyt med skador? Okej, vi var relativt skonade från allvarliga skador förra säsongen även om vissa spelare hade sina skavanker. Fast nu när vi väl får skador på spelare så PANG Alexis borta i 2 månader, sen Iniesta 1 månad och nu Afellay i 6 månader! Alltid så långvariga skador på våra spelare. Kolla Alexis tex, vanligtvis så brukar alla andra lags spelares baksidor ge typ 3-4 veckors frånvaro. Hans är minst 8 veckor.

Jag lider verkligen med Afellay, en sån förbannad otur den grabben har haft under inledningen av den här säsongen.

Nu måste väl ändå Pep flytta upp någon från Barca B? Cuenca? Deulofeu känns alldeles för ung och grön ännu.
Barcelona Barca4eva
2011-09-23 07:33
Barcash, det borde du nog fråga i Milans forum. Ifall du inte har gjort det än :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcash
2011-09-23 01:30
Tjena grabbar!

Har tänkt åka ner till Milano för o se Barca spela den 23:e november. Men är inte riktigt säker på vart man ska köpa biljetter ifrån och när ska jag göra det. Ska jag köpa de nu eller ska jag vänta? Tack på förhand..
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-09-23 00:30
Blaugrana91

ne men bra för klubben att dem behåller. Det behöver vi jag lovar !!

råkade ha caps lock !
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-09-23 00:30
Blaugrana91

ne men bra för klubben att dem behåller. Det behöver vi jag lovar !!

råkade ha caps lock !
Barcelona Blaugrana91
2011-09-22 23:34
Haha 4-3 nu!!
Barcelona Blaugrana91
2011-09-22 23:24
Rött kort för Betis målvakt.

4-2nu, kanske blir lite spänning ändå?
Atlético addeh
2011-09-22 23:23
Hetfield

Naturligtvis är inte Betis någon kandidat för en topplacering när slutet nalkas i vår, men det är extremt kul att ett lag som förra säsongen spelade i Segundan leder efter fyra spelare omgångar. Att de dessutom gjort det riktigt bra och bland annat tagit en rejält skalp borta mot Athletic ökar ju bara chanserna för en bra tabellplacering till slut.

Betis har ett underskattat lag. Få stora stjärnor, men ett ihopspelt lag och en skön mix mellan mer rutinerade rävar och talangfulla spelare. Jag tror de lyckas hålla sig kvar utan problem, tror de slutar på övre halvan.
Grace/Wastelands
2011-09-22 23:22
Om Afellay är borta 6 månader, så är han tillbaka tidigt typ i februari? Räkna då med ett par månaders matchning för formen, typ april, sen har vi maj och säsongen är slut. Beroende på hur bra han ser ut när han kommer tilbaka så avögr det nog om Barcelona värvar nytt sommaren som kommer eller ej. Sjukt oturligt för honom och högst olägligt för alla inblandade. Men har mycket svårt att se hur han skall kunna vända detta när han redan nu när han fått spela haft svårt att imponera eller ens synas på plan. Jobbigt läge.
AndreD - R.I.P. Andy Whitfield
2011-09-22 23:17
BB-Barceloneta

Snart ett år i klubben och du har inte lärt dig stava hans namn än?
Barcelona Barcelona10Messi
2011-09-22 23:11
Det tror jag med tyvärr. Kommer bli svårt för Afellay att ta en plats i Barcelonas trupp när han väl kommer tillbaka. Fan va trist! Ville att han skulle lyckas för han besitter stort potential men det ville sig tydligen inte.. Dock behöver vi inte dra några slutsatser redan nu men det känns svart...
Annons: