/spanien/barcelona/forum/10684.aspx/spanien/barcelona/forum/10684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zlatan-da man
1/28/2012 15:33
Årdret semi i facupen eller kvarts??
Jag älskar Liverpools publik får Alltid rysningar när dom sjunger.
Kommer aldrig glömma clfinalen mot Milan, dom lätmer än milans fans i pausen trots att dem under med 3-0.
Det var den ända fotbollsmatch jag har sett på plats.
Skulle inte byta det mot nåt
Barcelona Barca4eva
1/28/2012 15:31
Där sätter Liverpool 2-1.
Barcelona Blaugrana91
1/28/2012 15:25
Jaha Pedro skadad nu också...Vad fan är det frågan om?!
Barcelona Keite
1/28/2012 15:24
Va kaxig den här Rui Faria är...
Barcelona J.DosSantos
1/28/2012 15:07
!!ANTIMADRINISTA!!

Haha, ja. Varenda fotbollsälskare skulle dreggla över den uppställningen, som vi alltså kör med ett par nyckelspelare borta.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
1/28/2012 15:04
Valdes, abi, puyi, pique, dani, busi, thiago, xavi, Messi, cesc, cuenca. Det ska väll fungera?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona J.DosSantos
1/28/2012 15:02
1.70-ligan

Håller med. Inte värt att riskera något. Dessutom tycker jag att Cuenca/Adriano inte är så hemskt långt efter Alexis. Så de är helt klart dugliga ersättare.

Båda två, främst då kanske Cuenca, har ju visat att de kan göra mål också.
Barcelona 1.70-ligan
1/28/2012 15:00
Jag hoppas dock inte Alexis startar ikväll. Han är säkert väldigt nära comeback men det är bara onödigt att riskera nåt. Han behövs hel på onsdag
Barcelona J.DosSantos
1/28/2012 14:58
1.70 ligan

Inte så grymt allvarlig. Bör missa två matcher har jag för mig. Dock räknar man ju med att Alexis kan spela redan nu, så han är väl snart ihopläkt.
Barcelona 1.70-ligan
1/28/2012 14:51
Hur allvarlig är Pedros skada förresten?
Barcelona 1.70-ligan
1/28/2012 14:48
Det är en annan sak. Dock känns det som att det är Tello som är närmast till hands av anfallarna i Barca B efter att Cuenca flyttats upp. Och det med all rätt. Deulofeu må vara en större talang men har fortfarande mycket att fila på. Han varken borde eller förtjänar att tillhöra A-laget ett tag framöver.

Däremot hade det varit trevligt om Rafinha fick chansen lite också. Han känns mer redo, men spelar ju "tyvärr" inte på kanten
Barcelona Gonzalez_Barca
1/28/2012 14:45
1.70-ligan

Jag menar inte permanent uppflyttning, utan bara nu när vi har Pedro, Villa, Sanchez, Afellay och Iniesta (som kan lira på anfallet) skadade.
Barcelona 1.70-ligan
1/28/2012 14:40
Flytta upp Deulofeu?? Är det inte bättre att låta han vara kvar i Barca B, där han får någorlunda gott med speltid, och bara ge han chansen i À-laget när chans till speltid ges?
Barcelona L.A.M Nr 10
1/28/2012 14:39
Gonzalez_Barca

Verkar vara en muskelskada.
Barcelona L.A.M Nr 10
1/28/2012 14:38
J.DosSantos

Det här är verkligen världens chans för Barca B-spelarna att visa upp sig. Kanske inte idag men de kommer få hoppa in flera matcher, och några lär också starta någon gång.

Nu har vi ett väldigt tufft spelschema. Villarreal, dubbelmöte med Valencia och om inte så många veckor Atlético borta. Däremellan har jag för mig att vi tar emot Sociedad, det kan vara en match där många talanger får chansen.
Barcelona Gonzalez_Barca
1/28/2012 14:37
Så det blir: Messi - Cesc - Cuenca idag..

Dags att flytta upp Deulofeu eller Tello.

Och vafan är det med Pedro??
Barcelona J.DosSantos
1/28/2012 14:26
Affelay
Pedro
Iniesta
Alexis
Fontás

Riktigt tung skadelista just när säsongen kommit upp i tempo. Segt.

Å andra sidan är det väl kanske nu somliga B-spelare ska blomma ut som Thiago, Cuenca och Busquets gjort.

Håller inte med de kritiker som anser att man aldrig bör gå till Barcelona som ung då man inte får spela. Vi har en tunn trupp och efter drygt halva säsongen har spelare som Tello, JDS, Cuenca, Sergi Roberto, Montoya osv testats...
Barcelona Barca4eva
1/28/2012 14:12
För de som inte vet så spelar Liverpool mot Manchester United just nu i FA-cupen, drygt 20 minuter har spelats.

Leta streams i länktips om ni vill.
Barcelona kompol
1/28/2012 13:48
Pedro skadad
Barcelona Barcadinho.
1/28/2012 13:46
Nilmar är inte skadad, utan han avstår från matchen pga flytt till en ny klubb. Han spelade inte heller förra helgen mot Gijon för samma anledning, sägs det.
Men jag vet inte till vilken klubb. Kanske Roma el Tottenham.

Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
1/28/2012 13:21
Barcetia I vilket lag spelar dom annars? Juvenil A/B? Konstigt också, jag har aldrig hört talas om dessa talanger.
,Sami
1/28/2012 13:16
En riktig MARDRÖM!!
elbraco - Bojan y Thiago
1/28/2012 12:58
Alves Pique Mascherano Abidal
Xavi Busquets Thiago
Cuenca Messi Fabregas

denna elvan ska klara av att slå ett skadesargat Villarreal på bortaplan. Adriano skulle kunna peta Cuenca också.
Med all respekt för Villarreal så är deras försvar inte bra... ur CL med 0 poäng och på bottenplats i La Liga säger det mesta.

Tror inte man nog kan konstatera hur viktigt det är för oss att ubåtarnas viktigaste spelare Rossi och Nilmar är skadade. Det är dom som bär laget och skulle kunna hota med sylvassa kontringar. Nu är inte Borja & Cani och gänget ofarliga dom heller men dom har inte samma speed som den "dynamiska duon".

om något helt annat;
Barcastuff Kanoute (Sevilla): "I've never said Cesc said racist things. I've got to be honest, there's nothing about that and that's it." [bbc]
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
1/28/2012 12:48
Snälla Barca vinn idag. Inga fler poängtapp. Vi förtjänar verkligen inte ligga 5 poäng bakom Marängerna.

Jag blir så trött på alla skador. Vad är det som händer egentligen ? det känns som att alla har blivit skadade i vår trupp i år.
Barcelona NoGo™
1/28/2012 12:36
Pedro skadad! Perfekt! Nu får det vara nog med skador!

note: pedro's availability for next games will depend on evolution, alexis - shoulder injury - could play with painkillers #fcblive

Hoppas Pedrito kan vara tillbaka tills nästa match.
Barcelona L.A.M Nr 10
1/28/2012 11:43
Alexis tycker jag verkligen inte sa spela. Man ska inte riskera någonting.

Valdés;
Alves, Piqué, Mascherano, Abidal;
Xavi, Busquets, Thiago;
Messi, Cesc, Adriano:

Det är en bra elva. Låt Alexis vila.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
1/28/2012 11:18
Alexis travels with the team since Pedro is out injured. He's wearing a protection on his shoulder and could even play with an infiltration #fcblive
Barcelona den närkingska älgen
1/28/2012 11:18
Har vi värvat Arsenals fysteam eller vad är det som händer? Många muskelskador på kort tid är sannerligen inte ett bra tecken. Särskilt inte för spelare som är rätt beroende av sin fart som Pedro.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
1/28/2012 11:14
Vårt U17 lag var nyss i Qatar och spelade cup och två av spelarna har valts i top10 listan. Sandro Ramiréz kom trea och Alain Ebwelle kom etta.

3) Sandro Ramirez Castillo (Forward, Barcelona and Spain)

Spanish U-17s international. Front man with the ability to play out wide or down the middle. Technique comes natural to the boys of La Masia and it’s no different here. Skilful and knows how to generate space. What sets him apart is his decision making ability, – he made the right decisions 90% of the time here and was able to execute. With these attributes, and further development in the coming years, Sandro is definitely one for the future.

1) Alain Richard Ebwelle (Forward, Barcelona and Spain)

Electric, a player you want on the ball every time. Ebwelle is direct and exciting to watch. His control, touch, balance, skill, pace and technique all seem extremely natural. Very impressive close control and has immense acceleration to leave defenders trailing. Plays out wide or through the middle and was the best player on display in Qatar.

Keep an eye out for these guys in future, they may well be breaking into first teams around Europe and the world before you know it.
Barcelona L.A.M Nr 10
1/28/2012 11:03
Pedro skadad nu också. Muskelskada som vanligt. Vad är det med Barcelonas läkare den här säsongen?

1.70-ligan

Ja, nu när Pedrito är skadad så lär ju Adriano starta. Han gör alltid ett bra jobb, både som ytterback och ytteranfallare.

Alexis är med i truppen endast så att man kan ha 7 avbytare. Han kommer naturligtvis inte spela. Frågan är varför man inte bara kan ta med Pedro istället då det redan var bestämt. Betyder det att kanarierns skada är värre än chilenarens? Förhoppningsvis inte.

Annons: