/spanien/barcelona/forum/10680.aspx/spanien/barcelona/forum/10680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-09-22 00:30
Att spela med Cesc som anfallare har både positiva och negativa effekter. Hans djupledslöpningar och målfarlighet centralt är positivt. Det negativa är att man bara har en ytter som hjälper sin ytterback medan den andra ytterbacken inte får nåt understöd alls pga Cesc flytande roll. Spelet blir för oordnat när laget inte har boll och den kollektiva pressen blir sämre.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-22 00:30
Cesc = 7 matcher 5 mål
Cristiano = 7 Matcher 5 mål

Sen så har Cesc även gjort många fler assist än Cristiano och mot svårare motståndare.. Underbar värvning! :D
,Sami
2011-09-22 00:29
God is a five letter word - Messi
CO-SIGN
Atlético addeh
2011-09-22 00:28
Rambla

Håller helt med dig där, kändes som Pep var dåligt påläst. Finns ingen logik alls i att ställa upp som han gjorde.

Mot Atlético vill jag se att samtliga försvarare är på tå direkt från start, och Busquets som pivoté hela matchen. Falcao lär ju göra mål i vilket fall är jag rädd för, med tanke på den formen han har.
Barcelona Rambla~
2011-09-22 00:25
Alla snackar vi om högerkanten. Låt oss analysera lite. Varje gång vi möter Valencia under Pep så spelar de med Alba och Mathieu framför. Borde inte Pep ha lärt sig detta vid det här laget? Hur fan kommer han då på idén att spela med 3 backar och lämna Mascherano helt ensam där ute? Till följd att Puyi måste ta steget ut för att ge understöd vilket ger stora hål i mitten.

Spela med trebackslinje och bara försvara sig med Mascherano ute på kanten är fan självmord. Speciellt när Alves inte fattade att han skulle hjälpa till i hemjobbet. Nej, istället stog han i offsidepostion i andra änden av planen när de ställde om. Puyol spelade ut bollen på kanten till fel adress, vips kom omställningen och fransmannen tog sina älgakliv förbi Mascherano och slog in bollen mot straffpunkten som var helt öde.

Vansinne!
Atlético addeh
2011-09-22 00:23
Rambla

Deras presspel var bra, och många stunder också deras passningsspel. Sedan som du nämner, deras omställningar, framför allt på vänsterkanten.

Det jag mest imponerats av på sistone när det gäller Valencia är deras försvarsspel som sett väldigt stabilt ut, så även ikväll. Målen vi gjorde kom till via individuella prestationer, ingenting annat. Med ett bra försvarsspel når man långt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
Dagens

+:

- Ces Fabregas; Årets värvning någon? Killen kan ju inte missa frilägen, och hans djupledslöpningar och sättet han passar bollen på är simply amazing.

- Mascherano; En mittback behövs i sommar, Thiago Silva? Sakho? Hummels? Ja någon bra som kan sakta men säkert ta över efter Puyol, men vilken spelare det här är alltså. Han har anpassat sig till en helt ny position så snabbt, och effektiv är han också. Världens bästa glidtacklingar?

- Adriano; Vilket inhopp! Jag blev förbannad och skrek: Varför tar du in Chris Brown, Guardiola?! Men jävlar vilken speed han visar upp, Alba var ju ute och köpte korv varje gång, älskar hans inlägg också.

- Thiago; Samma som ovan, fixade till lite av vårt spel, hans pass till Messi var magisk.

-:

- 3-4-3; Det funkar på FIFA, det funkar ibland på FM11, det funkar mot sämre lag på Camp Nou. Det funkar inte annars Guardiola! SKÄRP DIG

- Dani Alves som högerytter; Borde lära sig lite av Adriano. Va lite mer direkt förfan, står och tänker och vrider och vänder, gör som "svensken" Mathieu, hans inlägg är ju i princip skott, stenhårda... får någon en fot på det så är det mål.

- Keita; Jag var arg när han fick spela mer än Yayá Toure, jag är arg när han får spela mer än andra nu. BORT MED HONOM; Bayern är intresserade!

- David Villa;

Ja, vad ska man säga. Har varit min favoritanfallare sen 2006, har alltid hyllat honom och kallat han för världens bästa avslutare, tror dock fortfarande han hade mått bra av att få spela centralt ibland, även när Messi är på plan. Idag tillexempel så är Messi väldigt ofta på högerytter positionen, och att Fabregas som är offensiv mitt ska få spela centralt istället för Villa är lite sisådär Pep, kom igen...

- Tillägsminuterna + straffsituationer;

Valencia maskar, får ett rött kort.. ändå blåser han av med en halvminut kvar. Whatever it is you're smokin' I want some of that säger jag bara, hur fan tänker han där? Sedan är det MINST en straff för Messi, tänker på den i slutminuterna, NÄR BLEV MESSIS LÅR/BEN BOLLEN? Miguel är ju inte ens NÄÄÄÄÄRA bollen, men bra domarn' High five på din fina prestation

Dagens jag vet inte vart jag ska placera honom:

- Lionel Messi; Världsbäst när han vill, världsbäst när han inte vill. Idag var en match när han är världsbäst, men ändå inte gör någon hopp-och-hej match, killen levererar varje match, han kommer inte förbi mycket, han gör inte mål på ett underbart läge, han slår felpass och passar för löst? Men ändå är det två assister. Världsbäst.
Barcelona zakiz
DM1982

Mycket bra skrivet, kunde inte sagt det bättre.
Det är även nyttigt att i början av säsongen inse att man kanske måste göra saker annorlunda inför framtiden för att lyckas vara så framgångsrika som vi varit/är.

Vi kommer verkligen slåss om alla titlar i år det är inget snack om saken. Hoppas bara grabbarna är lika hungriga som dom var förra året!
Barcelona Smogen
2011-09-22 00:21
Enda som gör mig mer förbannad just nu är den där jävla Gilette reklamen högst upp på denna sidan som börjar snacka i tid o otid. hata!
Atlético addeh
2011-09-22 00:21
"Real Madrid spelade oavgjort mot Racing Santander. Då kunde Barcelona göra ett ryck - men det blev bara 2-2 mot Valencia. "

Fotbollskanalen får ändå ta och ge sig. De ser Valencia som ett blåbärsgäng där tre poäng är en självklarhet. Börjar bli larvigt. Spelar Los Ché som idag kommer Real Madrid få det extremt tufft på Mestalla senare i höst, speciellt.
Barcelona Rambla~
2011-09-22 00:20
Abbe.

Ah okej. För snack då alltså.
Barcelona Rambla~
addeh

Seriöst, vad hade de i kväll förutom några omställningar på högerkanten som vi faktiskt bjöd på? Jag är övertygad om att de kommer att dala. Vänta bara tills vi har kommit i gång ordentligt med CL också.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Rambla

Alba var ju fly förbannad på linjedomaren, så om han inte sa något själv kan det ha varit för fördröjandet av spelet?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-22 00:19
Rambla~

Precis som alla kvinnor så prata hon för mycket tills domaren visa röda kortet.
Barcelona Abbe.
2011-09-22 00:19
Rambla

Jag har fått höra nu i efterhand att han förolämpade fjärdedomaren (alternativt någon av de andra assisterande).
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-09-22 00:18
Första halveken var de som straffade oss och den där förbannade högerkanten! Dom sprang förbi Mash gång på gång..
Barcelona Rambla~
2011-09-22 00:18
Varför blev Jessica Alba utvisad?
Barcelona Hyder
2011-09-22 00:17
The bottom line är att det finns vissa matcher under en säsong som man som Barça-supporter kan räkna med ett poängtapp. Valencia på Mestalla är en av de matcherna. Soldado hade lika bra kunnat göra 3-1 men missade otroligt nog ett helt öppet mål. Messí kunde fått straff men så blev det inte. Jag var på förhand nöjd med en poäng och är det nu också. Självklart hoppas man på mer men om man samtidigt tror att det är en "walk in the park" att hämta hem 3 poäng från Mestalla så har man inte riktigt koll på hur pass bra dem är eller hur svårspelad en sådan bortamatch är.
Atlético addeh
2011-09-22 00:17
Rambla

Jag sätter emot stenhårt. Vad jag grundar det på? Valencias bredd, och spets. De visade idag vad de är kapabla till, och bredden är det absolut inget fel på. Att spelare som Tino Costa, Parejo, Jonas, Piatti & Aduriz inte får starta tyder på klass och enorm konkurrens. Dessutom fanns Topal på skadelistan, en spelare jag håller högre än Albelda nowadays.

För första gången på många år ser Valencias försvar riktigt bra ut också. Guaita är en spännande ung målvakt som har en hög lägstanivå. Dessutom verkar ju Rami-Ruiz komplettera varandra helt utomordentligt.

Jag är helt övertygad om att Valencia är på allvar. Det räcker troligtvis inte till någon ligatitel, men de är inte helt väck redan om tio omgångar.
Barcelona Rambla~
2011-09-22 00:16
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Visst är det kul att ligan ser ut att leva lite så här i början. Betis i topp i morgon kanske? Vem tror på allvar att de är med hela vägen, räck upp en hand.

Tyvärr, men Madrid kommer att köra över Valencia. Är nästan helt säker på det. Madrids problem är inte mot de "starka" lagen, utan mot småklubbarna på bortaplan. De taggar till när det behövs. De verkar också ha gått ner i en formsvacka för tillfället. Inte så konstigt kanske då de såg till att vara formtoppade under försäsongen och Supercopan. Det får de betala för nu. Fast de är snart tillbaka igen.
Barcelona Larsson1333
Rambla

Det behövs ju inte mycket egentligen, en snabb vrickning bara och sen farten, farten har ju absolut Pedro!

Men det jag eftersöker är att det måste hotas lite mer och där hoppas jag verkligen Sanchez kan briljera
Barcelona den närkingska älgen
Fan vad segt det känns att ha spelat 2-2 borta mot Valencia, något som ändå är helt okej. Jag tror att källan till besvikelsen är att vi hade chansen att rycka från Real kombinerat med att vi redan tappat onödiga poäng mot Sociedad borta. Med facit i hand och sett över hela matchen ska vi vara glada som får med oss 1 poäng idag, även om Villas miss i sista minuten kommer att ge mig mardrömmar fram tills nästa match. Källan till vår stundtals bedrövliga match är enligt mig dessa;

1. Laguttagning. Pep i alla ära men någon jävla ordning får det ju vara. Valencia borta är tillsammans med Atlethic Bilbao den tuffaste bortamatchen efter El Clasico under liga. Pep väljer att spela med en trebackslinje bestående av en skadebenägen lagkapten, en mittfältare och en vänsterback mot Valencias vindsnabba offensiv, klart som faan att det blir kaos. Att han dessutom inte ser att Alves är malplacerad med ett utgångsläge så högt upp i banan och korrigerar det först i paus är ju obegripligt. Man såg ju vilken kant Valencias mål kom till från, så att säga. Det blev mycket bättre efter paus när Alves var back på riktigt, hans offensiva kvaliteter kommer dessutom fram bättre när han fyller på bakifrån. Jag skrev häromdagen när vi debatterade spelsystem att 3-4-3 bara skall användas som nödåtgärd, och jag har inte direkt ändrat uppfattning nu.

2. Byeten. Varför i hela friden plockar man in Villa och plockar ut Pedro när Pedrito var på gång? Vad är anledningen? Villa var totalt iskall och jag börjar fan ge upp hoppet. Alexis tar hans startplats när han är tillbaka efter skada. Jag förstod inte vad Adriano skulle in och göra som högerytter, men han överraskade mig positivt. Fan vad allround han är.

3. De individuella prestationerna. Enkelt. För många spelare levererade inte som de brukar göra idag. Dit kan man nästan räkna alla utom Mascherano, Pedro och Thiago i sitt inhopp. Messi gör två kalasassist men är på tok för osynlig matchen igenom. Xavi var bara bra sista kvarten och vad fan backarna sysslade överlag står skrivet i stjärnorna.

Om man ska dra något positivt utifrån detta är det att nu har Pep fått ett kvitto på att 3-4-3 inte håller i viktiga matcher mot kvicka motståndare, och att det kunde varit värre, vi är fortfarande föra Real.

Nya tag på lördag, 3 poäng där är ett måste.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-22 00:15
Kom ihåg att vi fick 2-2 på Mestalla 08/09, samma säsong vann vi som ni minns trippeln. Så sluta vara så kräsna och missnöjda över dagens resultat!
Grace/Wastelands
2011-09-22 00:14
Jag minns tiden då man faktiskt var rätt nöjd med oavgjort mot Valencia borta. Det var ju först när Pep kom in och vi blev helt störtbra som vinst både borta och hemma mot alla topplag var att förvänta sig varje säsong. Nu fick vi 2-2 i en match Valencia gör det väldigt bra i, vi har fortfarande inte riktigt satt standardne och vi saknar fortfarande Piqué, Iniesta, Sanchez och framförallt formen.

Generellt saknar jag lite av tiden då La Liga var lite mer jämnt och tajt och mystiskt. Nu är det två lag som ska vinna allt. Tappar dom poäng är det rubriker om avgångar och skandaler. Nej, ge mig en jämn liga som det var när jag började glo på La Liga, tidigt 00-tal.
Culé - Messi
Fan att Alexis är skadad... Börjar bli lite trött på Villa nu. Varför lägger Pep in Villa som underpresterar mot Valencia? Och varför spela med 3-backslinje på MESTALLA? Måste passa på å hylla Banega, grym var han ikväll.

God natt!
Hutch
Det är la självklart att man ska vara nöjd efter en sådan här match? Valencia hade lägen att göra både 3 och 4 - 1. De straffades oss nästan med sina sylvassa kontringar. Lite besviken på vissa enskilda spelare dock, även domaren som blåser innan.
Barcelona Blaugrana80
Man blir så trött på den här forumet.. Det är gnäll här inne varje gång Barca spelar.. Visa här inne är bara pinsama.. Pep är inte felfri, Barca kan inte spela bra varje match! ska det vara så svårt att förstå.. Jag är otroligt nöjd med en poäng.. Det folk här inne glömmer att det är Valencia vi möter på bortaplan
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-22 00:13
Siempre Barça

Tror inte Eto'o kommer släppa sin 4 miljoner lön/veckan han får i Ryssland.. (vem skulle? :P)
Barcelona Barça-MeTi
Allvarligt grabbar va fan e ert problem? Ni kan väll förfan inte alltid förvänta att Barca ska vinna mot allt o alla? Även de bästa laget kan spela halvbra fotboll och förlora eler spela oavgjort så va fan va glada me 2-2 kunde förfan slutat 4-2 til valencia. självklart vill ja att Barca alltid ska vinna men osalgbara e dem inte o det vet ni alla sen e det såna borta matcher som mot Valencia, Atletico Madrid, Atletic Bilbao, Sevilla, Osasuna, Sporting Gijon, Mallorca, Villarreal, Real Madrid har alltid varit lite svårare för Barca specielt i början av säsongen. så chilla grabbar istället för o bråka o gnälla han e sämst han e hit han e dit visst Messi var inte som han bruka vara men även han kan ha en dålig dag..o den jävla trebackslinjen e katastrof ibland o mot såna svåra borta matcher e det idiotisk o testa men men som sagt Pep e trännaren o han vet bäst.. varför ja mest älskar barca är för att dem altid kämpar o ger aldrig upp, sov gott me er nu för valencia lär förlora poäng borta mot sevilla för dem har alltid haft svårt mot dem;)..Visca Barcaaa <3
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Rambla

Klart de inte håller i längden, dock är det kul att ha en svår bortamatch då och då. Och jag längtar redan till Valencia - Madrid. Så som Madrid spelar nu kan nog Espanyol skaka dom också om ett par veckor.
Annons: