/spanien/barcelona/forum/1068.aspx/spanien/barcelona/forum/1068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-04 13:16
Kollar på andra halvleken.

Jag fullkomligen älskar att Suarez styr spelarna när laget Pressar. Han pekar åt var Messi ska pressa och säger till de andra att stänga spelarna. Man får varm känsla i magen när spelarna som Messi, Neymar, Busi följer orderna.

Man blir också glad för Mathiue som har gått från klarhet till klarhet senaste 8 matcher. Laget behöver det.

Barcelona Barcaholic
2016-03-04 13:06
Reymar En enklare fråga, vad tyder på att Samper kan ens bli hälften så bra som Busquets? I princip varje gång Samper fått chansen har han svikit en medan Busquets imponerade för varje gång Guardiola ersatte honom för Yaya.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2016-03-04 13:06
@Liunil Masse:

Ja man kan ju inte sätta dem åt sidan i en straffläggning heller antar jag med tanke på alternativen. Jag håller Iniesta och Ter Stegen framför både Neymar och Suarez i en straffläggning, men sen vet jag inte vem mer förutom Messi som bör vara bland de 5 uttagna. Nån som har koll på hur Rakitic och Arda är på straffar?
Barcelona enkos
2016-03-04 13:05
Flest mål under månaden : 48 Zara (januari) 47 Messi (mars ) 45 Zara (november)  43 Di Stefano (oktober)  42 Messi (januari)  41 Cesar (oktober).  Mars månad är alltså Messis favorit månad och med tanke på att den precis börjat kommer han säkert upp i 60 mål.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-04 13:02
Messi är bättre på frisparkar än på straffar. Wtf alltså haha.
Barcelona enkos
2016-03-04 13:01
Pique säger att man ville att Mascherano skulle ta straffen mot Rayo igår men att Masken inte hade mod för det och tackade nej. Mascherano har aldrig gjort mål för Barca och därför ville spelarna att han tar den.
Barcelona Erik Satie
2016-03-04 12:49
20 mål på 16 matcher är Messi bästa start NÅGONSIN på ett kalenderår.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-04 12:45
Tänk ett möjligt scenario där vi möter Bayern i CL och det går till straffläggning. Hur fan vinner vi det med spelare som missar fler straffar än vad de sätter? Tre utav världens bästa spelare och alla är usla på straffar. Något så enkelt är det enda dom suger på, helt otroligt egentligen.
Barcelona Reymar
2016-03-04 12:41
Kröjff

Självklart är Busquets en väldigt viktig spelare i vårt lag men att han skulle kunna bli tidernas dyraste värvning är ju något som lät lockande och som är något sällsynt för en defensiv spelare. Varför skulle Samper inte kunna bli minst lika bra som Busquets? För inte trodde du att en spinkig och mager Busi skulle bli bäst i världen på sin position.

Sen att du drar slutsatsen att mitt nick skulle vara en förkortning av Real och Neymar är bland de fånigaste jag läst! Jag hoppas att du vet att du vet vad Rey betyder? Din sista mening tar jag som provokation och gjorde mig så spyfärdig att jag nästan spydde på min blåröda tröja som jag nu bär och inte är jag den personen som försvann efter Clasico vinsten för att senare spy galla på Lucho. Hmmm helvit hjärta passar nog bättre på dig efter allt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-04 12:34
@El Tridente:

Vad säger dem?

Någon som kan tolka lite snabbt.

Vi vill också förstå :-(
Barcelona Barcadinho.
2016-03-04 11:26
Busquets har ännu större betydelse än bara det sportliga. Han är född i Barcelona, han är andra generation Busquets i klubben, han är La Masia produkt, han är allt vad vi "romantiker" önskar jämt av fotbollen i allmänheten, klubb känsla o identitet.
Han är våra framtids kapten.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2016-03-04 11:16
@El Tridente:

För den som inte kan spanska, vad säger spelarna till varandra? Ser ju onekligen irriterat ut.... Ronaldo bitter för att realfansen vill ha vår Neymar mer än CR ...? :)
Barcelona Kröjff
2016-03-04 11:00
@Reymar:
Reymar Den person som helt uppriktigt inte begriper sig på Sergio Busquets helt oersättliga storhet, förstår inte fotboll i allmänhet och sportens finstilta finess i synnerhet. Eller också är han/hon så pass införstådd, att hen inser att Busquets inte så sällan kan visa sig vara skillnaden mellan vinst och förlust i avgörande skeden under en å annan match, på samma sätt som Messi. Men snarare i spelet utan boll än med; och båda behövs! I ditt fall rör det sig kanske om en kombination. För visst är det väl så att du vill ha bort Sergio Busquets från FC Barcelona, i försämringssyfte? Och samtidigt önskar se Neymar JR i Real Madrid? Något säger mig nämligen att ditt nick är en förkortning av Real respektive Neymar. Och att du av hela ditt helvita hjärta hoppas att brassen fortsätter på den inslagna vägen och framhärdar i att ta felbeslut, även när det väl kommer till kontraktsskrivande...
Barcelona El Tridente
2016-03-04 10:49

Det är bra att se hur Ronaldo sänker sitt lag istället för att lyfta upp det.

Barcelona Mdawg
2016-03-04 10:20
@socccerfan1:

Var han?
Barcelona neymar JR
2016-03-04 10:18
Finns inga ursäkter, det är bara att trumma på. Laget är bra förberedda och vet vad som gäller. Dem kan spela matcher varannan dag utan att gnälla.
Vlom
2016-03-04 10:07
Vi kommer att spela tre raka ligamatcher som börjar 16:00, en tid som nog kommer rubba rytmen för våra spelare tyvärr....
Barcelona Andresito
2016-03-04 09:33
En positiv nyhet för laget och samtidigt en negativ nyhet för oss. Matchen mot Eibar på söndag avslutar den otroligt långa perioden med två matcher i veckan. Det blir en välbehövlig 5-dagarsvila framförallt för Messi och Suárez med tanke på att Neymar är avstängd i helgen. Efter vilan blir det en mjukstart med Getafe på hemmaplan och därefter blir det full fart med Arsenal, Villarreal, tuffa kvalmatcher med landslagen, El Clasico och förhoppningsvis ytterligare CL-matcher därefter. Så se till att vila huvudet och hjärtat nästa vecka. Vi går in i slutspurten av säsongen och det är då kampen om titlarna avgörs. Det lär utan tvekan bli ett och annat spänningsmoment. Visca!
Vlom
2016-03-04 08:58
Mathieu var strålande igår kväll.

Onekligen så kan man ej låta bli att förundras över vissa människor på Les Rambles som urinerar på Mathieu & Mascherano vecka ut och vecka in. Det är en sak att delta ut befogad kritik i en match, men något helt annat att kasta ur sig skit utan någon som helst anledning.

Mascherano har varit med oss sedan 2010. Han var från början en DM men omskolades senare till att vara mittback hos oss och resten är historia. Mathieu köptes in för att vara en stabil truppspelare och gör det med bravur när Piqué/Masche behöver vila.
Barcelona neymar JR
2016-03-04 08:05
Hur kan inte domaren se offsiden på busken? Haha vad fan, hur svårt är det?!? Istället får rayo ytterligare en utvisning och straff emot sig. Första utvisningen var ju solklar, en idiotisk tackling. Hatten av för rayos publik som stöttade laget trots resultatet under hela matchen.
Barcelona Mdawg
2016-03-04 07:47
@Lionel "Rey" Messi:

Ingen idé att ta upp rekord som endast handlar om ligor då detta är ett rekord som sträcker sig inom alla tävlingar.

Alla tävlingsmatcher topp 5 ligor:
43 - Juventus (2011-2012)
40 - Nottingham Forest (1977-1978)
36 - AC Milan (1990-1991)
35 - FC Barcelona (2015-Present)
34 - Real Madrid (1989)

Vad som är väldigt intressant är att Barcelonas rekord håller sig fastän de spelat på alla de stora scenerna. Bästa ligan, CWC, UCL bl a. Med riktigt tufft schema dessutom. Otroligt imponerande, bara fortsätta tugga på!
Barcelona neymar JR
2016-03-04 07:19
Några grejer angående matchen. 1: Gillade hur alla andra tog intiativ så fort chans gav och inte bara passade MSN. Matheiu ska inte behöva ursäkta sig när han skjuter från ett bra läge. 2: Straffen, det där gillar jag inte alls från suarez. Han snodde straffen, messi&neymar skulle hitta på något finurligt. Bra att han missade hoppas han aldrig skjuter en igen! Jag skiter fullständigt i skytteligan. Roberto skall spela högerback varje match!
Barcelona LeoMessi
2016-03-04 06:34
Koeman92 Har du inte förstått det än? Varför tror du att Valencia förlorade så jävla många matcher? För att samla självförtroende och vips så var dom vidare i Europa league ;)
Barcelona koeman92
2016-03-04 06:31
@rANDOMhERO:

Eh.. Va? På vilket sätt får man mer självförtroende av att förlora?
Barcelona Barcelonistas
2016-03-04 06:27
Z_Z - det rekordet som Bukarest har gäller det bara ligan för dom då? Elr är det som Barca att det gäller alla turneringar som ställer upp i? Arsenal hade också nått rekord men deras gäller bara i ligan.
Barcelona Z_Z
2016-03-04 05:37
@Lionel "Rey" Messi:

Om vi ser till de största ligorna, annars har ju Steaua B över 100 i rad.
Barcelona Xaviesta
2016-03-04 04:40
AndreD Att du inte fattar att han var sarkastisk där är bra mycket dummare. Yes. Sarkastisk. Ironi är en helt annan grej.
Barcelona AndreD
2016-03-04 04:10
@LeoMessi:

Du var ironisk va? För det där kan vara det dummaste jag någonsin hört.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-03-04 01:11
[QUOTE=Barcelonistas]Nu har vi 35 raka matcher utan förlust vilket är helt otroligt. Samtidigt så bryr jag mig inte så jättemycket om det här rekordet det viktigaste är att plocka hem alla tre titlarna i år. Men visst vore det roligt att även slå Nottingham Forest rekord samt Juventus rekord på 42 raka matcher utan förlust. [/QUOTE] Milan har rekordet på 58 matcher utan förlust.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-04 00:22
Eibar borta 6/3 4 pm Getafe hemma 12/3 Arsenal hemma 16/3 Villarreal borta 20/3 RealMadrid hemma 2/4
Annons: