/spanien/barcelona/forum/10679.aspx/spanien/barcelona/forum/10679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-09-22 00:08
Seriöst, vad ska Messi göra för att få straff? Bli skjuten med ett gevär? Kommer ni ihåg den solklara straffen som han borde ha fått mot Bilbao? Då fick han inte heller straff. När var det senast han fick straff? Det är ju sån här bullshit som gör att många spelare börjar filma, dvs att man inte får regelrätta straffar. Kanske är det smartast att dyka som Di Maria eller Ronaldo för att få straffar i den här ligan.
Barcelona Rambla~
2011-09-22 00:08
Valencia håller i högst 10 omgångar till. Någon som sätter emot? :P
Barcelona Smogen
2011-09-22 00:07
CULEEEE- mrfaariis

hade vi vunnit mot Sociedad hade vi haft 2 poäng till
vunnit idag 2 poäng till
vi ligger 2 poäng före nu
det skulle sammanlagt blivit 6 poäng.

tycker nämligen båda poängtappen är extremt onödiga. Sociedad säger ju sig själv, och idag skulle Pep helt enkelt gett fan i att experimentera med att spela utan högerback.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
Alvés - Por Que?
co-sign
Grace/Wastelands
Ronaldinho10yElfenomeno9

Vi vet att du vill ha Hazard, Men vi har ju Afellay. Där har du Hazards framtid om han hade gått till Barcelona.

Barcelona Dani Alves=The King
2011-09-22 00:06
Villa är tyvär väldigt sällan kylig, en låg boll eller försöka få målvakten på backen innan man skjuter den högt och de hade vart mål..
Barcelona Rambla~
Messi var faktiskt oduglig i kväll ändå är det han som räddar poängen med sina framspelningar och han höll även på att avgöra matchen. Dock så slog han bort så många bollar. Visst, det kan jag leva med men det stör mig som fan när han bara står kvar stilla när han missat en svår passning. Han ska ju åtminstone ta sitt jobb och gå in i press så fort han blivit av med bollen. Det gjorde han inte i kväll.

Dock är det ju som vanligt svårt att kritisera honom. Även på en dålig dag för honom är han nästan alltid skillnaden.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Var är Madrids domarkommitté nu? Konstigt att blåsa av matchen så tidigt och konstigt att inte ge Messi minst en straff.

Men hur som helst, Barca får skylla på Pep och Pep kommer nog ta ansvaret för första halvlekens bedrövliga spel.

Angående domsluten, det jämnar ut sig i längden. Vill inte vara en madridista och tro att hela världen är mot oss och leva i en hjärntvättar-fantasi -värld skapad av Mourinho. Det kommer någon gång vi får en orättvis straff utav ingenting. Och då lär folk döma...
Hutch
Pique måste komma illa kvickt. Med ett mittbackslås bestående av Pique-Puyol kommer spelet att förbättras markant. Iniesta saknades också, hans tempoväxlingar är dödliga.

Nåja, som sagt, det kunde blivit värre.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Det jag vill ska hända nästa säsong är och sälja Villa och köpa in Hazard!
Barcelona Siempre Barça
2011-09-22 00:05
asså vi måste berömma cesc asså vilken spelare vi har köpt, killen gör mål varje match
Grace/Wastelands
Äh lägg av. Detta var en spanska La Liga match innan La Liga var ett dött race. Rolig match med två ansikten. Ett rättvist resultat som visserligen var ett onödigt sådant sett till vår idiotiska formation i första halvlek, Men vad fan. Valencia borta är näst svåraste bortamatchen på säsongen. Vad förväntar vi oss? 38 vinster av 38 möjliga?
,Sami
Tänk om David Villa hade gjort mål där på slutet fi fan!! Kan inte sluta tänka på det.
Culé - Messi
Hutch

Co-sign.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-09-22 00:04
Barca har fett svårt för att får straffar va är de med dommare och att inte ge Barca straffar ????
Barcelona Alvés - Por Que?
Förstår mig inte på er, vi fick 2-2 mot Ettan just ni i La liga som även är i bäst form, vi har alltid haft svårt på Mestalla. Förra året vann vi med 1-0 och dom hade flera lägen att göra mål i den matchen med.. Borta har vi svårt mot dom. Började ni kollade på Barcas matcher mot Valencia idag eller?
Barcelona Alvés - Por Que?
Förstår mig inte på er, vi fick 2-2 mot Ettan just ni i La liga som även är i bäst form, vi har alltid haft svårt på Mestalla. Förra året vann vi med 1-0 och dom hade flera lägen att göra mål i den matchen med.. Borta har vi svårt mot dom. Började ni kollade på Barcas matcher mot Valencia idag eller?
Barcelona Blaugrana91
2011-09-22 00:03
Är väl rätt nöjd ändå med ett kryss trots allt, men otroligt dåligt av Villa att missa där på slutet...Ska bara vara mål där.

Vi ryckte upp os i andra halvlek och det berodde på att vi började spela på någorlunda normalt sett igen, fattar inte hur Pep tänker i första halvlek när han väljer att spela en 3-backlinje på bortaplan...Som sagt det funkar mot lite sämre lag hemma på Camp Nou, men knappast på bortaplan mot Valencia...

Hur som helst gör Valencia en bra match, men jag är ganska säker på att vi hade vunnit om vi spelat med den vanliga formationen.

Valencia 1a i ligan, Malaga 2a, sen har vi Barcelona 4a samt Real Madrid 7a, La liga en tvålagsliga var det?...
Hutch
Jugador

Skylla och skylla...han ska göra mål på det läget han får...men det kanske du inte tycker.......
Barcelona Man1
Sjukt kräsna fans barca har. Nöjer sig inte med 1 poäng på Mestalla
Peshmerge - AS9
Alttså jag är så jävla arg. Så jag går rakt in på domaren bara. VAFAN HÅLLER HAN PÅ MED?!?! 4+ och han blåser av när tiden är 3.30?! Vad fan var det som var fel där? hade han glömt sin klocka hemma den där pajasen.
Hutch
2011-09-22 00:02
Det är la självklart att Messi ska ha kritik? Hur bra var han ikväll egentligen? Han bidrar med två assist visst, men annars så gör han en av sina sämsta matcher, misslyckades i 1 mot 1 och oskärpa framför mål.
Barcelona Jugador
2011-09-22 00:02
Starkt att klaga på Villa när laget inte ens förtjänade oavgjort idag. 2-3 är väl lite för mycket att fråga? Nötter.
Barcelona Deulofeu
2011-09-22 00:01
Jag minns inte när Messi fick straff senast...En grym match som vi borde vunnit.

En skopa smuts till Pep han tog ut fel lag.Laget som avslutade matchen borde ha startat bra inhopp av Thiago,Adriano.

En annan sak som stör mig är att alltid när Barca spelar blåser domaren långt innan matchen är slut.

Några spelare som spelar upp sig i andra är Alves på rätt plats grym,Mascherano med sin snabbhet i backlinjen och sin spelförståelse,det blev stabilare när Puyul gick ut.Messi gör en kass match men ändå två assist...

Tufft mot Atletico på lördag med Falcao men då är nog Pique tillbaka.

Måste bara säga att jag tycker Fabregas jobbade skjortan av sig och sprang och hade en hel del sköna dueller där han gick vinnande ur.Han vann nog mer boll än Keita.Thiago med sin speed och snabba bollbehandling skapade ett skönt friläge för Messi som borde resulterat.

Adriano kom runt på kanten till skillnad från Pedro som ändå hotade i djupled.

Som sagt en fantastisk match som Valencia dominerade i första och vi i andra.
Jag är ändå riktigt glad att vi inte torskar det osade katt rejält.Nu har vi avverkat en av de svåraste matcherna för säsongen borta.

Messi vann ändå matchen mot Soldado med två assist mot ett gult kort.

Nu ska jag se på The Mecanic på blueray.Statham är kung han levererar alltid.
Barcelona R.E.M. god bless them
Så länge vi e före real e ja nöjd.. Valencia kommr tappa poäng, va så säker på d... Mitt slutord blir, fan va skönt me Afrikanska mästerskapen iår så keita tappar sin eviga startplats
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
Jag var nöjd med kryss när Cesc kvitterade men efter alla chanser på slutet känns detta som ett rån. Det i kombination med att vi inte förmådde att rycka ifrån Real gör mig fruktansvärt arg och frustrerad
Grace/Wastelands
2011-09-22 00:00
Andreas-

Varför? Messi var bedrövlig idag. Trots sina assist. Han tappade typ allt. Han ska också ha skit.
Barcelona Hyder
Mycket konstigt av domaren att blåsa av matchen med en halvminut kvar samtidigt som Alba blivit utvisad tilläggstid och Guita maskat lite. Sedan kan man diskutera hur vida Messí skulle haft en eller två straffar med sig. Han var mäkta upprörd efter slutsignalen. Miguel var ju inte i närheten av bollen när han brottade ner argentinaren i slutminuterna.

I vilket fall som helst, att ta med sig en pinne från Mestalla är alltid bra. Det är inte dåligt, det är inte världsklass men det är befogat. Nu hade dem den första halvleken och vi den andra. Efter att vi gick över till ett rent 4-3-3 löste sig allt. I tuffa matcher kanske man inte borde spela med en trebacklinje, det är bra att Pep fick det på pappret nu och ändå ta med sig en poäng.

Messí hade ingen vidare bra dag men började blixtra till mot slutet och borde gjort mål när han kom fri. Två assist i världsklass dock.

Nu börjar jag bli seriöst trött på Villas oförmåga att göra mål när han får rena lägen. Det var ju nästan så att man redan skrek av glädje när Messí serverade honom en boll i ett perfekt läge i en perfekt vinkel. Förbättring krävs.

Tyckte att Adriano var riktigt bra som ytter när han hoppade in. Han utmanade och skapade en hel del oreda för backlinjen i Valencia. Han påminner mig lite om Alexis i sin spelstil när han kommer med bollen rakt mot försvaret på kanten.

Piqué behövs där bak. Hans stabilitet, uppspel, styrka och huvudspel är någonting som jag saknar i alla fall.
Barcelona Frodo
Varför blåser domaren av 30 sekunder innan trots ett rött kort på Alba som säkert tog 1,5 minut? Man förvånas ständigt av domarnas inkompetens i Spanien.

Villas och Alves nonchalans äcklar mig. De slår bort bollar och förstör harmonin i anfallsspelet.

Messi gjorde en bedrövlig match men gör ändå 2 assist. Jag vet inte om jag ska vara arg på honom eller inte.

Man saknar Iniesta. Där har vi en spelare som kan hålla i bollen trots en massiv press från motståndarna. De flesta spelarna sprang runt som vilda höns och spred bollarna lite här och där. Thiago styrde upp spelet en aning när han kom in.

Poängförlusten måste tillskrivas Pep. Trebackslinjen i första var katastrofal.
Barcelona XAVI6
Canaletes Ja hylla aldrig pep i den matchen!!!! Va inte ens inne på forumet. För det andra tryckte inte ens villareal på som valencia gjorde. Hycklare är du själv!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: