/spanien/barcelona/forum/10677.aspx/spanien/barcelona/forum/10677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-22 20:06
Håller med Hetfield där, tror vi skulle bli ännu bättre med en lång spelare i vår anfallstrupp. Efterlyste det redan förra sommaren. Sen behöver det inte vara en startman, men att ha en lång anfallare av god klass som kan hoppa in, eller starta emellanåt, hade gett Barca helt andra möjligheter, framförallt vid inlägg osv.
Ska en anfallare ersätta Villa (eller nån annan) på sikt hoppas jag Pep försöker sig på en över 180cm igen. Att man är lång betyder ju inte per automatik att man är orörlig och divig bara för att Zlatan var det.
Barcelona Frodo
2011-09-22 20:06
Hetfield

Jag stör mig på samma sak med Alves. Han kan ju fortfarande slå in bollen via marken? Nu överstegsfintar han tills någon tar bollen ifrån honom eller så passar han bakåt och förstör anfallet. Varje match dör flera anfall pga hans nonchalans eller obeslutsamhet när han har bollen i bra läge.
Barcelona Hetfield
2011-09-22 20:01
En sak som stör mig med Alves är att när han får ett läge att slå in bollen in i boxen så ska han alltid passa bakåt.

Om man hade någon som kunde göra mål med huvudet så hade man fått mer variation.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-22 20:01
mariwani
Barcelona Frodo
2011-09-22 19:59
Att spela med trebackslinje mot Villarreal var mer naturligt. De spelar väldigt centrerat utan yttrar sedan Cazorla lämnat. Dessutom fyller inte deras ytterbackar på särskilt mycket.

Valencia har dock de senaste åren spelat med både Mathieu och Alba på vänsterkanten mot oss. Att gå till deras hemmaplan och lira med trebackslinje mot deras giftiga kanter var oerhört naivt av Pep.

Dessutom kan man inte spela en trebackslinje med Puyol. Han är alldeles för dålig med fötterna för det spelsystemet som kräver spelskickliga mittbackar. Pique, Abidal och Mascherano hade klarat av det men nu lät Valencia Puyol sköta uppspelen vilket hämmade laget.
Barcelona mariwani
2011-09-22 19:55
Någon som hittar en bra stream på espanyol matchen så får ni gärna dela med er av den grabbar!!
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-22 19:49
Hovås IF

Köp först och främst via hemsidan så slipper du avgifter till agenturer osv. Dock är och blir många platser abbonerade av säsongskortsinnehavare men de brukar bli tillgängliga ju närmre inpå matchen man kommer. Kolla länken!
Barcelona Katalano
2011-09-22 19:39
FC Barcelona #10

Ser ut som Chicharito.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-22 19:06
Pep är en envis på gott och ont. Han har säkert lagt märke till samma sak som alla vi andra har märkt. Valencia hade många farliga anfall, särskilt på deras vänsterkant (precis samma kant som Alves ska vara).

Men han resonerade kanske så - det brukar ta en kvart tills laget kommer igång. Sånt har vi sett i tidigare matcher när Barca möte högpress som Valencia drog igår.
Det tar tid för laget att hitta de rätta kombinationer när vi möter en högpress. Nästan alltid är det trögt med mycket slarv i början, även med fyra man där back.
Pep trodde förmodligen att matchbilden i början av matchen var ungefär som det brukar vara, med 4 eller 3 backslinje.

Problemet var att vi bjöd Valencia en totalt öppen kant. Det är klart att med Alves nere så skulle man få det lite säkrare.

Det komiska för min del var att jag satt och tänkte för mig själv redan efter några minuter - om vi bara håller nolla första kvarten blir det kanske bra.
Målet kom efter 12 min, så det blev inte som jag hoppades på.

Men Pep är envis - han letar fullständigt på sina ursprungliga idéer och han blir nästan förvånad när det inte funkar.

Som sagt - på gott och ont. Hans envishet är en enorm fördel i många andra situationer.
Barcelona MQUC
2011-09-22 19:00
Hetfield // My bad...

men känns det inte skumt att Laporta låter sin son flytta till england och spela för Arsenal? när han verkligen har fördömt sånt tidigare.
Barcelona Hovås IF
2011-09-22 18:58
Ska gå på match i Barcelona i vår och ska börja kika på biljetter. Vad får man betala för lång och kortsidan? Kan man köpa direkt via nätet eller ska man köpa via agenter?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-09-22 18:56
MQUC

Laporta kunde inte ens bli omvald, han hade redan suttit i maxtiden.
Barcelona MQUC
2011-09-22 18:53
Blaugrana91

Årets mest förvånande läsning!

Antingen måste modern ha ensam vårdnad eller så känner sig Laporta sviken att han inte blev omvald och vill inte att hans son ska försöka ta en plats i blaugrana.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-22 18:51
Barca Barca

Messi kanon? En av hans sämsta matcher den här säsongen, trots sina två assist. Kom sällan förbi sin motståndare och slog mycket fel pass, det var helt enkelt inte hans kväll. De bästa enligt mig var Cesc, Adriano med sitt grymma inhopp och även Xavi gör en bra match. Mascherano var den bästa backen och räddade oss många gånger. Annars håller jag med om kalkonerna.
Barcelona Barca Barca
2011-09-22 18:31
Som många säger här inne så gjorde Pep ett misstag som t o m 12 åriga FM nördar hade insett redan efter 20 min i matchen. I en trebackslinje så måste man ha MINST en yttermittfältare som jobbar hem, det ända alternativet va Alves men tydligen hade Pep klistrar honom med silvertejp uppe vid hörnflaggan. Ne, men seriöst Alves skall inte vara någon ytteranfallare, han gör sig som bäst när han får börja långt ner i banan o springa genom motståndarens backlinje. Sen börjar det bli irriterande också att just alves ska dalta så mycket med boll. Finns massa situationer där han bara behöver bomba in bollen i straffområdet/ mot mål, men nej, det ska skottfintas mist 10 gånger per match.

Sen måste jag nämna en viktig grej, hade Villa satt sitt friläge hade vi antagligen suttit och hyllat Pep att han lyckades med att vända matchen trots en fatalt taktisk misslyckande i första. Och i ärlighetens namn, hade vi spelat vårat 4-3-3 så hade vi antagligen vunnit matchen.

Kanonerna: Thiago, Messi, Cesc

Kalkonerna: Peps taktik, Abidal (vad har hänt med den mannen ? ) Villa och hans miss
Barcelona Blaugrana91
2011-09-22 18:15
Laporta är nog inte så glad nu.
Barcelona Hetfield
2011-09-22 18:01
Jag tror att det är Nani.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-22 17:57
Vem är detta? :p

Tacksam för förslag..
Barcelona el Maestro!
2011-09-22 17:34
tarrak:
Jag förstår din resonemang om trebacklinjen men jag måste säga att Pep tar en stor risk när han ställer upp med en trebacklinje mot ett så bra lag som Valencia. Valencia på deras hemmaplan, som dessutom är i form.

Visst kan Pep lära sig något värdefull av det men risken han tog var övermäktigt. Jag satt och hoppades på under matchen att han skulle be Alves att gå tillbaka till fyrbackslinjen i första halvleken. Nu hoppas jag att han väljer det noga vid nästa gång.
Ska säga at trebacklijen går säkert att vinna mot många lag men inte mot alla. Framför allt inte mot starka lag.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-22 17:25
Betis kan gå upp i serieledning om man slår Zaragoza hemma i kväll. Vad tror ni, fixar dom det?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-09-22 17:23
Andreas

Wow vilken kille du är. Du har lyckats bråka med typ alla på detta forumet. Hoppas verkligen itne du har den sjukt dryga attityden i verkliga livet som du verkar ha här.

Moget att du fortsätter med din dryga attityd och kallar folk för rabiessmittade hundar. Ja du, du kan gärna gå. Det hade varit bäst för alla om du slutade att komma in här.
Barcelona Rodriiguees
2011-09-22 17:10
Andreas Är jag och andra härinne hundar nu?
Postat via SvenskaFans-appen
Hutch
2011-09-22 17:07
Det är det jag sagt. Sedan ankomsten till Barcelona har Villa fruktansvärd oskärpa framför mål. Han kan slå till med de mest sjuka målen, men han sumpar alltför ofta solklara målchanser nuförtiden. Och så springer han offside hela tiden, så rutinerad som han är ska han hålla sig kyligare. Jag vet inte, han blir äldre och sämre antagligen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-09-22 17:01
Om man ska vara ärlig så var det faktist okej med Kryss, hade inte Valencia och Soldado haft otur så kunde det stå minst 3-1 i halvtid. Det jag mest var irriterad över var Villa, asså jag fattar inte hur man kan missa där? Det finns inte en enda match där han inte springer offside minst 10 gånger, det finns inte en enda match där han inte bränner minst två till tre mål , mot Osasuna senast så kommer han fri mot målvakten men missar, visst det blev mål sen men det var ju självmål. Igår är han precis framför målet och så skjuter han RAKT PÅ????? Han missa säkert med flit och jag hoppas att Pep klistrar fast honom på bänken tills han börjar skärpa sig, kolla på Pedro tex, jag älskar hans avslut och kolla bara på hans avslut från igår.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-22 16:45
Mangi.

Bättre än att han experimenterar även fall jag själv tror att 3-4-3 är mycket bättre på Camp Nou än på bortaplan. På Camp Nou är det större ytor och att motståndarna oftast ställer sig på egen planhalva.

Guardiola experimenterar för att vi kan alltid luta oss tillbaka till 4-3-3. Men utan experiment så kommer vi att bli sönderlästa. Vi blev det med Rijkaard.

Guardiola har åtminstone hållt uppe motivationen i alla dessa år genom att förändra saker och ting varje säsong. 3-4-3 kommer att hyllas när den funkar och sågas när den inte funkar.
Barcelona Mangi
2011-09-22 16:34
Mina farhågar med vår uttökade trupp börjar sakta men säkert besannas!! Jag har väldigt svårt att förstå varför Guardiola överhuvudtaget skulle använda sig av en 3-5-3 uppställning, framförallt då vi har fullgoda ersätta för Iniesta i Cesc och Thiago!! Vi har legat på en hög nivå i ca. 3år nu med samma system, varför skulle vi helt plötsligt byta?!!!

Nu känns det som att Guardiola många alternativ och därför kan experimentera på ett helt annat sätt!!

Vad tycker ni andra?
Barcelona Gabriel
2011-09-22 16:21
Hetfield

Men det är för mig skillnad att komma från en klubb till en rival, från att säga att man är stor anhänger till rivalen. Luis Enrique hävdade aldrig att han var en stor madridista så det går inte att jämföra det med Cavani.

Det hade varit som att se Real Madrid köpa Arshavin. Men det är bara vad jag tycker, jag beundrar annars Cavani som spelare, men i mitt så stora blå-röda hjärta finner jag det svårt att vilja ge Cavani en plats i vår fina klubb just pga hans känslor för Madrid.
Peshmerge - AS9
2011-09-22 16:20
Kan någon skicka en länk där man ENDAST kan se lite av hur Fabregas spelade mot Valencia igår. Ett klipp endast på honom själv. För så grym och som han kämpade igår mot Valencia vill jag se lite igen av, men noga. Tacksam för svar!
Barcelona Hetfield
2011-09-22 16:18
Gabriel

Äh, Özil hade Barcelona som favoritlag, det spelar ingen roll. När de väl kommer i klubben och presterar så skiter man nog i vart han kommer ifrån (Enrique).
Barcelona Gabriel
2011-09-22 16:17
Hetfield

Har lite svårt för spelare som säger att dom är madridistas, åtminstone har jag för mig att han har sagt det.
Annons: