/spanien/barcelona/forum/10675.aspx/spanien/barcelona/forum/10675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-24 12:40
Samper ska ju vara en djupt liggande spelfördelare, jag tror han kan ta över efter Busquets. JDS tror jag inte kommer flyttas upp till A-laget men han är väl en Xavi-typ, men jag tycker han klarar pivote ganska bra.

Om Oriol gör succé i Chelsea så kan man ju inte blunda för det, då måste man köpa tillbaks honom. Jag tror dock inte vi har jättestort behov av honom, jag menar Masken är bara 27 och jag tror han trivs och vill stanna i Barca rätt länge. Busquets kommer väl vara ordinarie tio år till. Det är riktigt tuff konkurrens på den positionen.
Barcelona Nesto
2011-09-24 12:34
L.A.M NR 10

Chelsea köpte oriol för 5 och vi kan köpa tillbaka honom för 10 m € första säsongen och 15 m € den andra säsongen.

Om 2 kan oriol skulle oriol nog kunna ta över mascheranos plats.
Samper och jds är Väl inte en renodlad defensiv mittfältare även om de skulle hantera den positionen bra.
Atlético addeh
2011-09-24 12:31
Hetfield

Cesc spelar som anfallare för att han är helt fantastisk där och det är en ultimat position för honom. Dessutom får han bättre samspel med Messi om han får röra sig i en friare roll högre upp i plan.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-24 12:28
L.A.M Nr 10

Jo, det hade varit bra om Pep spelat Fontas mer i sådan matcher. Just nästa helg tror jag att han vill spela in Pique och Puyol så att de kommer i matchform, fan vet om han vågar chansa i champions under veckan som kommer. Men som du säger, 5 andra går före. Det ger ju indikationer på att Pep inte riktigt litar på honom..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-24 12:18
Nästa helg möter vi Sporting Gijón och det blir ett perfekt tillfälle för Fontàs att få 90 minuter. Man måste ha tålamod med honom, även om han inte gör det jättebra mot Sociedad så tror jag han kan bli en bra mittback i Barca om han bara får chansen. Just nu prioriterar Pep fem spelare före honom, varav två inte ens är riktiga mittbackar.
Barcelona Hetfield
2011-09-24 12:18
Cesc spelar ju som anfallare för att Villa är helt usel just nu. Jag skulle inte ens lita på Villa när det gäller att vakta hunden eller klippa gräsmattan.

När allt är som det ska så lär Cesc rotera med Iniesta och Xavi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-24 12:14
Cesc har varit ett så bra köp för att han fått spela anfallare. Han får en mer fri roll likt Messi och enligt mig är han bättre där. Hade han spelat mittfältare så hade troligen Thiago inte startar någn match hittils. Jag hoppas Pep fortsätter spela Fàbregas i anfallet för det har varit ett genidrag hittils.

Annars håller jag med Hetfield om Mascherano. Vår trupp kanske inte innehåller så många spelare men väldigt många kan spela på flera positioner, vilket gör att vi nästan aldrig får riktig kris. Det var nog därför vi köpte spelare som Masken, Adriano och Cesc, för att de kan spela på flera platser.
2011-09-24 12:11
Att köpa en mittback hade ju varit lite onödigt, tyckte att pengarna i somras användes helt rätt. Tveksam till om Fontas verkligen håller på den allra högsta nivån dock Jag gillar honom verkligen, men det har trots allt sett sådär ut de gånger han har fått spela. Det känns ju egentligen märkligt att vi ska spela med en mittfältare eller vänsterback (och ibland båda två) före en naturlig mittback i försvaret. Det sänder väl signalerna att Pep inte litar på Fontas till 100%. Tror nog att han säljs av när Bartra eller Muniesa är redo att ta klivet upp.
Barcelona Hetfield
2011-09-24 12:08
Jag ser fortfarande Cesc som Iniestas direkta ersättare just nu. Sen så spelar Cesc som en "anfallare" pga. att Villa är så usel.

Så alla "Åh, vad händer med Thiago" var helt löjliga och obefogade tankar.
Atlético addeh
2011-09-24 12:04
Hetfield

Jag vet inte om du missat det helt, men Cesc har inte spelat i Iniestas roll ännu, så det har väl inte spelat något större roll. Thiago eller Keita har tagit Don Andrés plats när han varit skadad. Ja, frånsett matchen mot Milan då Fábregas direkt ersatte honom, men då gjorde han inget större väsen av sig.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-24 12:04
With duo of Pique and Puyol, Barcelona have lost only one of the 61 liga games in which they agreed in the starting XI. [sport] #fcblive

Det säger allt, Hoppas Pique får 10-20min så han kan spela nästa match.
Barcelona Hetfield
2011-09-24 11:58
Jag tror att Pep valde att inte köpa en mittback för att t.ex: Mascherano ska få speltid. Han vill att spelarna ska vara så flexibla och mångsidiga som möjligt.

Folk satt och gnällde på Cesc, men det är återigen en fingertoppskänsla av Pep och Rosell att pricka in så rätt. Tänk om Iniesta hade gått sönder och vi hade haft Thiago som direkt ersättare, jag hade skitit på mig. Thiago är duktig, men han är inte redo för den rollen, med Cesc är jag helt bekväm.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-24 11:56
Tycker faktiskt inte det behövs en mittback. Piqué brukar inte vara skadad så mycket och vi får hoppas han håller sig relativt skadefri i år också. Sen kommer ju Puyol troligen vara borta men där finns Abidal och Masken som backups. Masken tycker jag nästan man kan räkna som mittback numera. Men Pep måste ge Fontás chansen oftare, i alla fall på Camp Nou mot lite lättare motstånd. Han kan inte vara i truppen men knappt spela på hela säsongen.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-24 11:46
Hutch

Pique kommer nog hoppa in i slutet av matchen, han får säkert 20-25 minuter.
Grace/Wastelands
2011-09-24 11:43
Det är ändå Peps fel. Han hade kunnat och borde köpt en till mittback i sommar. Han visste mycket väl att Puyol var skadad och dessutom börjar bli gammal. Att han dessutom inte ger Fontás chansen någonsin är ju givetvis inte heller bra.

Men det är fruktansvärt naivt att gå runt på endast två mittbackar och sedan använda sig av mittfältare. Om detta blir kostsamt i slutet av säsongen får nog Pep ta på sig det. Men nu borde det väl lösa sig när Piqué är tillbaka.

Förövrigt var det väl till viss/stor del Puyols fatala misstag att lämna straffområdet i samarbete med Alves sjuktligt höga utgångsposition som fick Abidal att se ut att vara dålig. Han blev den enda spelaren kvar i straffområdet, då är det rätt svårt vad man ska välja. Första spelaren eller andra spelaren. Oavsett blir man typ överspelad.
2011-09-24 11:30
Lennon är ju lika mycket träben som den där Walcott. Oerhört överskattade.

Pique friskförklarad!
Hutch
2011-09-24 10:30
barcetia

Jag fick lite huvudvärk av den där anglofilen du delade en konversation med. Han bedömer alltså två spelare som han aldrig sett spela? Jag hänger inte riktigt med här....fick han sin hjärna i ett flingpaket?

L.A.M Nr 10

Verkligen inte likt oss. Som man längtar tills Pique entrar planen tillsammans med Puyol. Två världsbackar, istället för att behöva flytta ner pivotes. Hoppar Pique in ikväll tro?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-24 08:46
Förresten, har ni tänkt på att alla tävlingsmatcher vi inte vunnit den här säsongen, fyra stycken, har slutat 2-2. Mot Real i supercupen, mot Sociedad på Anoeta, mot Milan i CL och nu senast mot Valencia. Lägg till storvinster mot Villarreal och Osasuna samt 3-2 mot Real i returmötet så är det inget problem med målskyttet vi har direkt. Det är försvaret som darrar rejält.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-24 08:37
Barcadinho

Hela försvaret har ju inte varit lika bra som vanligt, man ska nog inte bara skylla på Abidal. Busquets och Mascherano som mittbackspar funkar inte och mot Valencia jobbade Alves nästan aldrig hem. Tycker Abidal inte varit sämre än resten av försvaret förutom i onsdags då det verkligen inte var hans kväll. Längtar tills vi får se Puyol och Piqué tillsamans igen, förhoppningsvis kan Piqué göra ett inhopp imorgon och starta nästa match.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-24 08:16
Sitter med morgonkaffet och läser tidningen. En kort artikel i DN som kan ge en liten eftertanke. (DN har f ö blivit mycket bättre på att följa europeisk fotboll).

Hittills i alla stora ligor.
Lagen - toppar - United, City o Bayern.
Lagen - floppar - Inter, Real. O Marseille.
Spelarna - toppar - Silva, Gomez, Ashley Young.
Spelarna - floppar - Lampard, Forlan och nu kommer överraskningen eller bomben, Abidal.

Argument - Ger Barcas försvarskris ett ansikte. Usel mot Valencia, då han var den största säkerhetsrisken i defensiven.

Jag håller faktiskt med. Lagets sämsta försvardel hittills. Usel också mot Milan (inte bara hörnan i slutet, utan överlag). Chansar mycket med sitt spel, hänger inte med ibland, många slarv.
Lite överraskning att han finns med i topp tre flopparna. Vi får hoppas på att han hittar tillbaka till en bättre form. Jag tro det.
Barcelona Barca4eva
2011-09-24 08:14
Det blir nog en magisk kväll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-24 03:59
Villas-Boas öser ju beröm över Barcelona och Guardiola varje gång ämnet kommer på tal. Han verkar ju också ha en förkärlek till La Masia.

:)

Kan nog bli en sån där lång, jobbig och underbar match i morgon om Barcelona inleder lite svajigt och Atletico tar ledningen.
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-09-24 01:37
Då åker man om några timmar, kommer att bli min första barca-match på plats!
Extremt taggad!

Tråkigt däremot att sanchez är skadad, och ännu tråkigare att personliga favoriten iniesta inte heller spelar...
Å andra sidan har Pique hunnit bli frisk.

Ontopic: Man kan ju bara älska Villas-Boas inlevelse under matcherna
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-24 01:18
Frodo
Lite offtopic men med tanke på det där du sa om Chelsea fansen är jag bara tvungen att skriva detta:

Haha hade en debatt med en anglofil på ett annat forum där jag påstod att La Liga > EPL osv sen kom hans otroligt smarta påhopp.

"lennon is 10x the player Navas or Perotti will ever be" sen frågade jag honom vad han baserar det på så kom det vanliga Stoke argumentet. Sen säger han i samma post att han inte kollar på La Liga, oc aldrig sett varken Navas eller Perotti spela men ändå är han säker på att sparka-spring Lennon är 10x bättre.

"Just because I don't watch La Liga, it doesn't mean I don't know who the players are. "

Haha alla anglofiler är helt otroliga. Inte bara Chelseas :-P
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-09-24 00:06
Rafa alcantara - flytta upp ??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2011-09-23 23:03
1.70-ligan

Haha tänkte också på det när ja såg de klippet för länge sen. Lägg märke till spelaren i motståndarlaget sec 0.26 t o m tröstar Muniesa, fin gest för att vara motståndare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-23 22:21
En kort video på när Muniesa visades ut i sin debut mot Osasuna. En match som jag för övrigt såg på plats... en väldigt hård utvisning och extra grymt med tanke på vem man visade u. Men titta på hur Valdes, Etoo , Xavi och co. tar emot och tröstar Muniesa när han lämnar planen med svansen mellan benen.. En liten men stor gest som säkert betydde jättemycket för honom
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-23 21:58
Är det inte anmärkningsvärt att Muniesa hela tiden tränar med A-laget under sin rehabilitering? Vad har Pep för planer för honom och rankas han högre än Bartra? Det låter konstigt, men annars är det väldigt roligt att han får så mycket tid med de stora grabbarna. Han besitter ju en ofantlig potential och det är kanske den Pep vill åt.

En annan sak om Muniesa, skulle inte han bara vara borta i tre veckor för typ.. 6 veckor sedan?
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-23 21:39
Dreggel..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-23 21:18
Frodo

Busquets kommer antagligen vara ordinarie i tio år till men efter det tror jag Samper ta över. Han ses som en av de största talangerna i La Masía just nu och har som du säger bara egentligen Gustavo framför sig. JDS tycker jag är alldeles för bra för Segundan och att han med sina 21 år inte har bytt klubb än trots att han vet att han inte kommer bli startelvematerial är för mig en gåta. Gustavo vet jag knappt någonting om.
Annons: