/spanien/barcelona/forum/10674.aspx/spanien/barcelona/forum/10674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2011-09-23 20:29
Någon som vet om det finns någon köp option på Oriel Romeau ?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-23 20:07
Instämmer med föregående talare. Grande Afellay!
Atlético addeh
2011-09-23 19:57
Blev riktigt rörd av Afellays ord, oerhört stort sagt!
Barcelona Hetfield
2011-09-23 19:55
Villas Boas får gärna ta över efter Pep. Han är för bra och en gentleman för att passa in i Chelseas plastbygge.

Dessutom så är han väldigt stilig, det ska en tränare vara.
Barcelona Rambla~
2011-09-23 19:42
mariwani

Eh, jo det har du nog i och för sig rätt i med tanke på hur försvaret har sett ut emellanåt. :)
Barcelona Rambla~
2011-09-23 19:40
Frodo

Villa-Boas öser beröm över Romeu efter den senaste matchen. Han får även beröm i engelsk press och diverse forum. Tror du han får beröm av de svenska chelseafånen? Nej, här på SF ska de så klart såga honom.

Oh vad skönt det kommer att bli om Barca väljer att värva tillbaka honom, speciellt om han lyckats att slå igenom i PL. Jag kommer verkligen njuta. :P
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-23 19:32
Barcetia -Asexis7 Blev rörd på riktigt när jag läste det där, då känner man att det finns hopp. Har man klarat en sån sak klarar man fan en skada Anims Afellay!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-23 19:28
1.70-ligan Nej ingen Barca B ikväll
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-23 19:27
"I lost my father when I was six. My mother had to break her back to bring up her five children. So, being sidelined for a month or two is not what I would call bad luck."
Ibrahim Afellay

1.70-ligan

Dessvärre inte. Dom spelari morgon kl 6 mot Recreativo.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-23 19:17
Fin gest av Barca att komponera ihop denna filmen om Afellay. Stackarn... nu till något roligare - har Barca B match ikväll?
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-23 18:59
Frodo

inte bara Chelseas :-)
Barcelona Frodo
2011-09-23 17:57
Chelseas anglofiler förstår sig inte på fotboll. De ser hellre värdelösa betongmittfältare som springer runt som vilda höns och felpassar hela tiden istället för en ung Romeu som kan slå en ordentlig passning. Att de hatar honom bara för att han kommer från Barcelona känns mindre begåvat.
Barcelona Barca4eva
2011-09-23 17:51
Tagga! Första Camp Nou besöket för mig imorn!
Barcelona Hetfield
2011-09-23 17:29
Chelseafansen har ju redan bestämt sig att ogilla Romeu vad han än gör, bara för att han kommer från Barcelona.

Chelski och deras supportrar upphör aldrig att förvåna.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-09-23 17:25
1.70-ligan

Rätt roligt det där med Romeu, för om man tittar på Chelseas SF-redaktions spelarbetyg efter den matchen fick han en svag tvåa i betyg. "Klart sämsta Chelseaspelaren på plan" hette det.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-23 17:21
Uppsnappat från diverse medier:

* Cavani ska ha sagt att han är smickrad av Peps intresse för honom, men poängterar att han just nu endast fokuserar på att vinna med Napoli. Om han ska gå till Barca i framtiden får han diskutera det med sin nuvarande klubb... tja, det verkar i alla fall inte som om han inte kan tänka sig att gå hit. Hade för mig att han var Madridista. Men å andra sidan var ju Özil cúle...

* Oriol Romeu ser ut att starta för Chelsea i helgens ligamatch. Villas Boas blev blivit riktigt imponerad av honom mot Fulham i veckan och hyllar katalanen ganska rejält. Även La Masia fick sig lite cred på ett hörn. Kul!

* allt mer maränger börjar nu trötta på Mourinho.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-23 16:44
Adriano kan nog få en del speltid framöver - som ytteranfallare. Han har i princip allt som krävs för att spela där, utom ett skarpt målsinne. Tror och hoppas Pep spelar honom där före de i Barca B, med all respekt för dem.

Eller ja, Rafinha hoppas jag än mer på. Men som falsk ni då. För han är, som jag tidigare sagt, inte en ytter i mina ögon. Skulle kanske fungera där men knappast göra det bättre än Adriano.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-09-23 16:15
Tror ni adriano ska spela? Jag tycker att han är mycket bättre på offensiven än Abidal...skulle faktiskt gärna se puyol o abidal i mitten, känns på nåt sätt stabilare än puyol-masken
Barcelona mariwani
2011-09-23 16:11
Rambla~

Pique med försäsongsrempo platsar utan tvekan i försvaret sett till hur försvaret såg ut mot Valencia..
Barcelona B-Guden
2011-09-23 15:59
nån som her en video med Rafinhafrån i år eller förra året ?
Barcelona Rambla~
2011-09-23 15:49
Varför skulle Piqué starta när han fortfarande har försäsongstempo i kroppen?
Atlético addeh
2011-09-23 15:42
Cataloniaboy

Vi får väl se om det blir så i framtiden. :-)
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-23 15:11
Hoppas Puyi och Pique håller denna säsong till fullt och spelar som när dom tidigare spelat ihop, Poängtappet har berott på ofokuserat försvar...(och den förbannade trebackslinjen)
Barcelona Cataloniaboy
2011-09-23 15:09
Tack addeh! Det skulle vara kul om du var med någon gång, du har ju stor kunskap om spansk fotboll :-)
Atlético addeh
2011-09-23 15:09
Barcadinho.

Precis. Betis har inte inte materialet för att bli topp fyra. Möjligtvis att man kan nå en Europa League-plats, men då måste många bitar falla på plats och samtliga spelare fortsätta prestera som de gör just nu.

Men Betis har något på gång, det är en spännande lag med en skön mix av äldre rutinerade och unga talanger.

Rent spontant känns det som 5-6 lag kommer göra upp om Champions League-platserna, vilka är Barcelona, Real Madrid, Valencia, Atlético de Madrid, Málaga & möjligen Sevilla, som jag dock tror kommer få det svårt.

---

Piqué har som tur är inte varit borta särskilt länge, därför kommer han nog få spela från start imorgon - såvida han hinner få grönt ljus. Hoppas han och Puyol får spela tillsammans och att Mascherano förpassas till bänken och även tar med sig Keita dit.
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-09-23 15:06
Bernie Arbeloa, Higuain och Ronaldo vill inte värmda upp.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-23 15:05
Alves - Por Que?

Även om Pique får grönt ljus så tror jag faktiskt inte han kommer starta.
Det är nog större chans att man startar med Puyol - Mascherano som mittbackar och sen byta in Pique när det återstår 20 - 30 min.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-23 14:57
Skönt att Pique förmodligen får grönt ljus inför matchen imorgon. Hoppas Pep ställer upp med 4 backslinjen imorgon för mot ett taggat Atletico med Falcao i spetsen så kommer det inte fungera med 3 backslinjen. Hoppas Pique får hoppa in så vi till nästa match har ordinarie mittlås Pique-Puyi
Barcelona DaniAlves
2011-09-23 14:55
Det var någon i forumet som letade efter den här videon med pepe från deras match mot levante. Här är den för dig som letade
Atlético addeh
2011-09-23 14:48
Rafinha har alla egenskaper som krävs för att lyckas som ytterforward. Han jobbar alltid stenhårt, är bra på att utmana, bra passningsspelare & jobbar hela tiden för lagets bästa. Varför inte ge det en chans? Av yttrarna i B-laget ligger väl Kiko, som ändå har rutin från spel i högsta divisionen, närmast till hands.

Cataloniaboy

Jo då, de körde podcasten igår. Lär dyka upp senare under kvällen.
Annons: