/spanien/barcelona/forum/10669.aspx/spanien/barcelona/forum/10669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-15 10:13
Jag har aldrig tyckt det är särskilt nödvändigt med en riktigt duktig andramålvakt då han ändå bara spelar 5-10 matcher per säsong. Pinto är en helt okej målvakt som höjer moralen i laget enormt och framförallt accepterar att han sitter på bänken 90 % av alla matcher på en säsong. Det sistnämnda är det inte många som gör, och därför är Pinto nästintill perfekt enligt mig.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-15 10:10
barcetia

... det är väl just fotarbetet som gör att han kanske inte är en ultimat målvakt för barca. Men vi gillar honom ändå!
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-15 09:53
addeh

En bättre andramålvat kan man inte få. Glöm inte att Pinto en gång varit La LIgas bästa målvakt.. Han spelar 7-8 matcher varje säsong och det är klart man tappar mycket om man inte får speltid. Det enda Pinto saknar för att stå i buren för t.ex Valencia/Villarreal är ett bra fotarbete.
Barcelona Piqué
2011-10-15 08:50
Gonzalez_Barca

Kan du översätta vad pinto säger i länken?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-15 00:13
Pinto må inte vara den stabilaste målvakten direkt men efter hans tal i våras så har han förevigt en plats i min culéhjärta. :)
,Sami
2011-10-15 00:12
Gonzalez_Barca
Tack så mycket min vän:)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-15 00:11
Länktips?
,Sami
2011-10-15 00:03
Gonzalez_Barca
Tja! Vad heter de där programmet de visar varje vecka. Massa roliga klipp är det. Kommer inte på namnet.
Atlético addeh
2011-10-15 00:00
barcetia

I min bok är inte Pinto synonymt med grym men på grund av personligheten har jag alltid gillat honom. Han är tveklöst en moralhöjare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-14 23:47
Chesney blandar och ger för mycket för att vara en bra målvakt. han har potential att bli riktigt bra men just nu är han snäppet över en medelmåtta enligt mig.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-14 23:25
Visst är polacken en bra målvakt, men herregud, 66%?! Thiago Silva fick 11% liksom. Sen undrar jag om det verkligen är rätt att köpa en sån ung målvakt. Är det inte bättre att satsa på en äldre räv som accepterar att vara nr 2 när Pinto drar? elller så satsar man på en som kan ta över om ett par år och då är såklar Sczechzny ett alternativ. Men att han skulle lämna sin förstapost I Arsenal för 6-7 år på bänken i barca känns högst osannolikt
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-14 23:16
1.70-ligan

Sczczzszscecny är faktist en bra målvakt, tror att kritiken mot honom härifrån forumet grundar sig på att alla här i princip hatar Arsenal. Ungefär samma som Real forumet där de vägrar inse att Busquets och Pedro är spelare av högsta klass.
2011-10-14 23:13
Sczechzny är ju Victor Valdés Jr, så det är ju inte så konstigt? Är det bara jag som tycker att han är en grym shotstopper?

addeh

Han är en grym andramålvakt. Hellre han än någon som Dudek.
Atlético addeh
2011-10-14 22:51
Finns väl ingen som tycker illa om personen Pinto, den är underbar. Fotbollsspelaren Pinto är däremot inte helt hundraprocentig, men det är en annan femma och som tur är behöver vi inte uppleva den allt för ofta.
Barcelona 1.70-ligan
Detta var smått chockerande siffror. Dessa spelare ser MD:s läsare helst i Barca nästa år. Kolla på Szczesny!

Neymar (Santos) 7%
Thiago Silva (Milan) 11%
Andrada (Lanús) 1%
Iturbe (Porto) 1%
Cavani (Nápoles) 2%
Oscar (Internacional) 1%
Jordi Alba (Valencia) 8%
Szczesny (Arsenal) 66%
Damiao (Internacional) 1%
Cahill (Bolton) 2%
Barcelona DM1982
Vad är oddset på att inge Barcelonaspelare blir skadad imorgon? Går nog knappt att spela på.
2011-10-14 22:36
Guardiola: "Pinto is one of the reason we are successful. He helps us be better and it's a privilege to have him with us."

Where are you, Pinto haters? Jose Manuel AWESOME!
Barcelona Hetfield
2011-10-14 22:00
Det är härligt att vi har fått tillbaks en hel del spelare, men jag vill samtidigt att vi inte kör ut på max för att riskera att slita ut de. Det vore typiskt.

En vinst och det skulle ge laget en boost.
Barcelona Smogen
2011-10-14 17:38
Tjenare, vi är ett gäng som åker ned nästa fredag för att se Barcelona-Sevilla. Tidigare vet jag att det har aldrig varit problem att få biljetter till en sådan match, trots att det är en ganska stor match. Men senaste tiden känns det som att Barcelona är populärare än någonsin, så min fråga är, tycker ni vi ska ta det säkra före det osäkra o köpa dyrare biljetter från en återförsäljare, eller vänta till sista dan o hoppas på att det finns då. De flesta biljetter släpps ju sista dygnet innan match...

Vet att det snackats en del om detta innan, men som sagt, barcelonas popularitet stiger ju hela tiden, vilket är kul, men gör det ju också svårare att få se matcherna på plats.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-14 17:15
Frodo

det är inte så mycket den kommentaren som irriterar mig utan Capellos försök till att verka hård. När Rooney är klasser bättre än sina anfallskollegor i landslaget så är det så enkelt att genomskåda Capellos försök till att verka tuff så att det blir löjligt. Sure, han kan ha sin tuffa attityd när laget vinner men med tanke på landslagets kräftgång så kanske han ska försöka vinna innan han börjar köra igång med sina utspel osv.

Han är beroende av Rooney och alla vet det...
AndreD - Ànims Afellay
2011-10-14 16:48
1.70-ligan

Arshavin var avstängd de två första :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-14 16:39
Löjligt att inte ta med Rooney. Det är 20 utespelare, reserven kan spela 3 första matcherna, se det som att gå till en match med 19 spelare. Det duger det också.

Adam Johnson, Walcott, Bent, Carrol, Lennon, Young lär klara av uppgiften tillräckligt bra i gruppspelet. Tycker det är tråkigt med 3 matcher, han ställde inte till med scen, accepterade kortet, ångrade sig, bad om ursäkt och gick ut lugn och fin. 1 eller 2 matcher hade räckt.

Hur som helst, spelarna jag nämnde, jämför med Mata, Silva, Pedro, Villa, Torres, Llorente, Cazorla. Vilken skillnad det är på trupperna. England verkar vara långt efter Spanien och mittfältet ska vi inte snacka om.

Iniesta, Xavi, Busquets, Cesc, Alonso, Thiago mot Carrick, Cleverly, Wilshere, Parker, Barry, Lampard, Gerrard. Det är klasskillnad.

Backlinjen? Där har England fördelen. Terry, Ferdinand, Smalling, Jones, Cole, Cahill, Richards och Baines är nog Europas bästa backuppsättning.

Målvakter? Spanien har minst 6-7 bättre målvakter än Hart.
Barcelona Frodo
2011-10-14 16:36
Jag läste artikeln om Rooneys avstängning på Aftobladet igår. Det roliga är att man kan se namnet på de största idioterna i kommentarsfältet nu och det som är förvånansvärt är hur mycket medhåll de får.

Den kommentar som fick näst flest likes var något liknande om att UEFA nu gjorde det lättare för Spanien. Den sortens idioti visar ju bara hur Sverige kryllar av korkade anglofiler som lever i en liten bubbla där de tror att de största nationerna i Europa är rädda för England.

Jag förstår inte vad gnället handlar om. Direkt rött kort brukar ge 3 matcher enligt UEFA. Att dessutom klaga på UEFA när FA gav Rooney 2 matchers avstängning för en simpel svordom känns meningslöst.
Barcelona Frodo
2011-10-14 16:28
elbraco

Vad ska Capello annars säga? Att Rooney har en given plats? Alla förstår att Rooney är given när hans anfallskonkurrenter heter Defoe, Carroll, Bent och så vidare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-14 16:16
tycker capello är fruktansvärt löjlig som säger att rooney måste kämpa för att ta en plats i laget. självklart måste han prestera men spelar han bara på samma nivå som han alltid håller så finns det ingen från england som petar honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-14 16:14
Han var avstängd de två första matcherna, men ändå, tur att han togs ut i truppen. Tre matcher är en skillnad då det faktiskt finns en risk att man åker ut efter det. Och nej, Engöand är verkligen inte så bra så man kan garantera gruppavancemang. Man hade ju svårt mot både Algeriet och Slovenien i Sydafrika och innan det var man inte med i EM. Man har inte imponerat på mig mot något motstång egentligen. Men tillbaks till topic så skulle inte jag ta med Rooney, han får nog ändå bara spela någon match och då han ändå allt som oftast underpresterar i England så skulle det inte vara någon större förlust ändå.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-14 15:22
klart Rooney åker med. Arshavin var ju avsängd de 3 första matcherna för Ryssland i EM 08. Tror inte Hiddink ångrar att han tog med honom ändå;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-14 15:14
Grejen är ju att tre matcher hade varit okej om EM-kvalet fortfarande höll på eller om det var i en liga. Nu när ett EM-slutspel väntar blir det förstås betydligt jobbigare. ´Det är ju otreoligt dumt av Rooney att sparka när han vet att han kan riskera avstängning i EM, men det är ändå väldigt hårt. Två matcher hade varit mer acceptabelt, och jag tycker också det bör gälla till nästa kvalmatcher, slutspelet är så unikt och viktigt och bör räknas för sig.

Men nu när han ändå är avstängd i hela gruppspelet så tycker jag Capello borde fundera på att ens ta med honom. Jag hade inte gjort det. Varför ska han ta upp en plats som någon annan hade kunnat ta och gjort det bra i. Det är inte ens säkert att Engöand tar sig vidare från gruppen, och det är inte så stor chans att det blir semifinal. Men Rooney är ju överlägset största stjärnan så jag har svårt att se Capello helt peta honom.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-14 14:27
Kul med Hospitalet i CDR, ett katalonien derby. Såg faktiskt Hospitalet spela när jag var nere och kollade på Barca förra säsongen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2011-10-14 14:00
Kul att möte hospitalet i CDR. Är inte de en samarbetsklubb för Barca?
Annons: