/spanien/barcelona/forum/10668.aspx/spanien/barcelona/forum/10668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-09-22 02:50
Siempre Barca;
Demot kommer nästnästa fredag, och spelet två veckor efter det =) D.vs en månad ungefär; mest rykten dock.

basaric;

Nja, jag rankar Messi som världens bästa avslutare
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-22 02:49
Siempre Barça

Svårare än så är det inte, står rätt klart och tydligt i länken högst upp.

Barcelona Siempre Barça
2011-09-22 02:44
har FM12 kommit ut? eller när kommer den ut??????????
2011-09-22 01:57
Kan inte hylla den här killen nog men alltså herregud, Cesc Fabregas!

Börjar älska den pojken snart!

Ps. No homo.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-22 01:45
För övrigt var väl Xavi också helt jävla fantastisk idag. Valencia pressade högt, men han höll tag i trådarna på det centrala mittfältet och höll ihop oss väldigt bra.

Varje gång det blev tight och man trodde att han skulle tappa bollen lyckades han att hitta en medspelare. Mittfältarnas mittfältare.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-22 01:41
God is a five letter word - Messi

Pedrido är kanske världens bästa avslutare, det som gör honom bättre än dom flesta är att han är lika säker med båda fötterna.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-09-22 01:38
OFFTOPIC:

Alla här inne analyserar matchen, rätt och fel hit och dit. Men jag satte på FM11, och lirade med mitt Napoli som jag vunnit trippeln med två år i rad..
och ja för att komma till saken;

Pedro: Hur bra är inte killens avslut? Rankar hans avslut bland top 10 iallfall, när han har en bra dag sitter ALLT. FM ger honom 14 i Avslut.

Och nu mina kära Barcabröder kommer det komiska
Carvalho: Mittback, kan väll säkert göra mål på något friläge. FM ger honom 13 i Avslut.. HUR FAN TÄNKER DEM?! Man blir ju fan deprimerad, vad äre för Madridistas som gett statsen?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-22 01:26
För att försvara Guardiola lite.

Han säger själv att han satte Mascherano på den kanten där Mathieu och Alba skulle husera, men om vi ska vara ärliga så fick Mascherano sällan hjälp från någon mittfältare.

Vårat presspel är extremt långsamt för tillfället och Messi kan inte fortsätta gå och förvänta sig att andra ska löpa åt honom när det är dags att pressa.

Jag håller med dock att vi kunde ha bytt till 4-3-3 mycket snabbare. Till och med efter 20-30 minuter.

Varför gör inte Villa mål?
Coach pep-
2011-09-22 01:22
Poängtappet och missräkningarna i uppställningen från Peps sida ikväll kompenseras av den härliga fotbollsmatchen i sig. Underhållning är vad fotboll handlar om i slutändan, som Guardiola sade på en presskonferens. Går inte säga annat än att Valencia - Barcelona är Spaniens bästa fotbollsmatch. Underhållning till max varje gång. Även om försvarsspelet är under kritik hittills denna säsong och det finns många frågetecken så blir man glad av att se sådana fantastiska fotbollsmatcher som som i kväll. Det är därför spansk fotboll är bäst.
2011-09-22 01:12
Éluc

Ja, det är mycket möjligt att dom gör det,dock så tror jag att dom vinner imorgon hemma mot Zaragoza och då har dom tagit full pott vilket är oerhört starkt med tanke på att tillhörde segundan förra året. Tror även att dom har stor chans att ta tre poäng nästa omgång mot svaga Getafe. Jag hopas på Betis succé i år.
Barcelona Éluc
2011-09-22 01:07
basaric

Tror nog att Betis sakta men säkert komma börja tappa placeringar i tabellen, men Valencia och Atlético och kanske även Málaga kan nog fortsätta att kriga i toppen ett bra tag till, förhoppningsvis ändå in till våren.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-22 01:03
Casillas senaste kommentarer om att Madrid är världens bästa lag är så patetiska, hahaha. Som vanligt en madridspelare som uttalat sig om hur jävla bra dom är och att Barcas tid är över osv.

Visa det på plan kapten Casillas, med din attityd lär era småungar vara ännu värre. Vinnare på förtid? Eller förlorare när det väl gäller?
2011-09-22 01:03
1. Valencia
2. Malaga
3. Real Betis (med en match mindre spelad)

1. Manchester United
2. Manchester City
3. Chelsea
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-09-22 01:00
frodo

Ja han är tillbaka då :)
Barcelona Frodo
2011-09-22 00:51
Är Pique tillbaka mot Atletico? Med tanke på att Falcao gör mål på löpande band hade det varit skönt med Pique där bak.
Barcelona Canaletes
2011-09-22 00:49
Vart kan man se La Liga målen? Tex från Atlético Madrid-Sporting Gijón.
Youtube funkar men kvalitén på sistone suger qk
,Sami
2011-09-22 00:49
Adriano ser ju livrädd ut haha. Härlig bild:)
2011-09-22 00:45
Klart man är frustrerad med hur Pep ställer upp, men jag tycker inte att det är en katastrof att kryssa borta mot Spaniens bästa lag just nu.

Vi får inte heller glömma bort att vi saknar underbara Iniesta, Pique och Sanchez. Inga skitspelare direkt.. Puyol klassar jag fotfarande som frånvarande med tanke på att han inte ställts på prov dom senaste månaderna.
Culé - Messi
2011-09-22 00:41
Zubizarreta, Barcelona's sports director, was run over by a car with three bags and suffered the impact in one of his ankles [@canalbarca via @camilievano]
Barcelona Christoffer
2011-09-22 00:40
Känns lite bittersweet efter matchen idag, med tanke på hur det såg ut i första halvleken så är jag ändå nöjd med resultatet. Kunde faktiskt stått 4 - 1 det är bara ren tur som höll oss kvar i matchen. förstår dock inte varför Pep envisades med att spela med 3 backslinje hela första halvleken, han skulle ändrat det mycket tidigare. Så fort som vi började spela med vårt 4-3-3 formation så blev allt mycket bättre!

Jävligt synd att Villa inte sätter sitt läge i slutet. 2 - 2 borta mot Valencia med dom förutsättningarna som det ändå blev så är jag nöjd, är faktiskt inget dåligt lag vi möter!
Barcelona A.Gaudi
2011-09-22 00:39
Man får hoppas att guardiola tänker över situationen på mitten med att ha både busquets och keita på planen samtidigt. Det fungerar verkligen inte mot kvalitativa lag.

I liknande situation framöver och pep väljer att vila någon anfallare hoppas jag att han plockar in Thiago/Afellay istället för att ha keita på planen, spelet blir så fruktansvärt trubbigt.

Annars håller jag med många härinne. det kändes lite bittert på slutet att inte vinna, men Valencia hade minst lika många målchanser i första halvlek och borde ha gjort en fyra mål medan vi inte skapade någonting. Så 2-2 känns rättvist, vardera lag hade en halvlek var.
Barcelona Éluc
2011-09-22 00:36
Det ska ju tilläggas att vi endast är 2 poäng efter Valencia i nuläget, som dessutom har en svår bortamatch mot Sevilla tlll helgen. Det är dock grymt intressant att Betis imorgon mycket väl kan gå upp i ensam serieledning med hela 4 poäng för Barca och 5 före Real. Underbar öppning för sett till ligans välmående.

Måste dock passa på att hylla Mascherano som gör en oerhört bra match defensivt, och hade bara det skottet gått in hade det varit en perfekt insats av honom. Cesc, ja vad säger man? 4 mål på lika många ligamatcher och är tio gånger kyligare framför mål än vad Villa varit på 1 år. Vansinnigt bra värvning, och låt oss hoppas att han får vara skadefri denna säsong.
Barcelona Rambla~
2011-09-22 00:33
Gårdagens Revista de la liga.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Rambla

Pep hoppades nog på att Alba och Mathieu skulle bli mer defensiva ifall Alves stannade högt upp på plan. En taktik som Mourinho körde med sitt Inter mot oss med Eto'o alltid högst upp på Alves kant. Då vågade inte Alves inte sticka upp.

Det som stör mig är att Pep faktiskt kunde byta till 4-4-3 direkt i mitten av första. Nu väntade han till pausen och det kostade oss nog minst ett mål. Hur som helst, en poäng är bra men med tanke på sista 20 minuterna så känns det ändå lite bittert.
Var hos en kompis och såg matchen och har inte analyserat speciellt mycket pga öl-intag :) men..

Vi gör en brutalt dålig första halvlek, under all kritik faktiskt och vi ska vara glada att inte Valencia gjorde både 3-1 och 4-1.

Vi har lite otur vid målen men sånt händer.

I andra (När Keita) går ut så får vi gång de Barca man är van vid att se.
Bra rull, skapar mycket chanser men bollen vill inte in.

Villa gör ju allting rätt vid avslutet i princip, kunde vara lite mer kraft men målvakten gör ju en fantastiskt enhandsräddning trots allt.

Nej, vi var inte värda att vinna denna match.
2-2 är rättvist och jag är mycket nöjd även om det svider lite med tanke på chanserna i slutet.

Ps. Graceland, ditt Villa-hat börjar bli lite jobbigt :P

Vamos Barca!
Barcelona Rambla~
2011-09-22 00:32
addeh

Jag minns matchen på Camp Nou när de ledde med 1-0 i halvlek. Då hade också Mathieu framför Alba på sin vänsterkant. Han borde ha läst av det där Pep vid det här laget kan man tycka. Det är direkt dåligt att inte sätta stopp för det. Fast som vanligt så litar han för mycket på det egna lagets förmåga att de ska hålla bollen under hela matchen och problemen inte kommer att uppstå. Han verkar hoppas på det i alla fall. Vanligtvis så spelar de inte med båda till vänster i den uppställningen, det är nästan alltid bara mot oss.
Barcelona Frodo
2011-09-22 00:30
Att spela med Cesc som anfallare har både positiva och negativa effekter. Hans djupledslöpningar och målfarlighet centralt är positivt. Det negativa är att man bara har en ytter som hjälper sin ytterback medan den andra ytterbacken inte får nåt understöd alls pga Cesc flytande roll. Spelet blir för oordnat när laget inte har boll och den kollektiva pressen blir sämre.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-22 00:30
Cesc = 7 matcher 5 mål
Cristiano = 7 Matcher 5 mål

Sen så har Cesc även gjort många fler assist än Cristiano och mot svårare motståndare.. Underbar värvning! :D
,Sami
2011-09-22 00:29
God is a five letter word - Messi
CO-SIGN
Atlético addeh
2011-09-22 00:28
Rambla

Håller helt med dig där, kändes som Pep var dåligt påläst. Finns ingen logik alls i att ställa upp som han gjorde.

Mot Atlético vill jag se att samtliga försvarare är på tå direkt från start, och Busquets som pivoté hela matchen. Falcao lär ju göra mål i vilket fall är jag rädd för, med tanke på den formen han har.
Annons: