/spanien/barcelona/forum/10667.aspx/spanien/barcelona/forum/10667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-09-24 17:20
Hetfield

Silva och Villa är två helt olika spelare. vi har redan kreativa spelare, vi behövde en målskytt.

Angående Kun så håller jag med, vi borde gått all in för honom istället för Alexis - oavsett priset. Så fruktansvärt bra är han.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-24 17:19
Kun är en anfallare. Sanchez är en winger. Vi behövde en winger, därför köpte vi Sanchez.
Barcelona Hyder
2011-09-24 17:18
Hetfield

"Endast" i den bemärkelsen att Alexis har egenskaper som är som klippt och skurna för en plats på kanten i Barcelona. Samtidigt var det många stora klubbar som ryckte i honom och om man ska tro på Alexis och Udinese så bjöd exempelvis City mer pengar men chilenaren ville endast komma till oss. Med tanke på att det snackades om 45milj euro plus mindre klausuler så är 26milj rena reapriset.

Killen är alltså född 88 och har inte ens fyllt 23 ännu, det är från och med förra säsongen och framåt som han förhoppningsvis blommar ut ordentligt. Om man har lite koll på hur prisskiftningarna ser ut i dagens fotbollsvärld så kan man samtidigt förstå att 26milj minus i likvida medel inte är speciellt mycket. Vi pratar alltså om en marknad där Carroll köptes för 40milj euro och Torres för upp emot 52 milj.

Kan du åtminstone förstå resonemanget med att Silva är som bäst centralt, bakom anfallslinjen och inte som ytter? Det är väll "the bottom line" om man ser till hur du känner för att vi, så att säga, inte köpte honom. Angående Kun är det ju i princip samma resonemang.
Barcelona Shanghai - Pepe vs John Cena
2011-09-24 17:17
Den där "Hetfield" vill ha Agüero, Cavani, Silva, Götze och jag vet inte vem mer. Seriöst när det spekulerades om att Barca vill köpa Sanchez så börja du dregla.
Barcelona Hetfield
2011-09-24 17:17
Heywood

Jag hade sett Silva på vänsterkanten, då kunde Iniesta och Silva skifta väldigt mycket under matchens gång beroende på motståndet. Iniesta drar ut på kanten och Silva flyttar in centralt, och vice versa. Det hade gett oss en oerhört varietet, La Masia massproducerar kvicka yttrar.

Dessutom är jag ytterst tveksam om Kun hade kostat så mycket ifall både Barcelona och Kun var ivriga, då hade man inte behövt köpa ut honom.

Shanghai - Pepe vs John Cena

Jag ville inte spoila för dig, men du vet väl att WWE är fejk?
Barcelona Blaugrana91
2011-09-24 17:12
Barcelona Blaugrana91
2011-09-24 17:12
Hetfield

Och närmare €65 Miljoner för Aguero vore bättre?

Jag hade också gärna sett Kun i Barca, men hans pris var alldeles för högt för både Barca och Real.

Och Sanchez har potential att bli en världsspelare. Tycker det är lite dåligt av dig att kalla honom en "one hit wonder", han har inlett sin tid i Barca mycket bra, bara synd att han åkte på en skada. Men jag tror han kommer bli en bra värvning.

Hans pris €26 Miljoner+€11 Miljoner är ett bra pris om man ser till andra värvningar som görs.

Ja Villa kostade mer än Silva, men Villas spelartyp var vi mer i behov av än Silvas.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-24 17:10
Jösses... det spelar nog ingen roll vad Sanchez kommer göra framöver, Hetfield kommer fortfarande oja sig över att vi inte köpte Kun för nästan dubbla priset.

Och ang. Silva så spelar ju inte han och Villa på samma position så det där snacket om att vi köpte honom istället känns bara allmänt konstigt. Vi köpte väl Cesc istället då - även om det fortfarande känns konstigt att säga så, då Silva aldrig har varit ett alternativ.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-24 17:09
Hetfield.

Var hade du placerat Silva i laget? Hur objektivt och brett jag än försöker att se på det - så ser jag en spelare som vi utnyttjar endast hälften av hans fulla kapacitet. Samma sak gällde Özil. Vi värvade inte honom för att vi hade redan Iniesta i laget.

Agüero hade kostat oss för mycket. 65-75 miljoner hade han kostat. Var hade vi fått de pengarna ifrån?

Barcelona hade kontakt med Agúero, Rossi och Sanchez. I slutändan blev det Sanchez. Hans profil plus hans pris blev det som avgjorde.
Barcelona Hetfield
2011-09-24 17:02
"Endast"? Hur är 26 miljoner + 11 miljoner i klausuler "endast"? Det är smått äckligt att betala sådana summor för en one-hit-wonder som gjorde en bra säsong.

För det andra så kostade Villa mer än Silva (jag har för mig det), så det är snarare idiotiskt att lägga sådana summor på Villa som är äldre än Silva.
Barcelona Hyder
2011-09-24 16:49
Med tanke på att vi endast betalade 26milj euro plus klausler om 11milj för Alexis förstår jag inte hur man kan ifrågasätta just den värvningen. Speciellt med tanke på att han tillför väldigt mycket med sina spetsegenskaper. Han är snabb, ettrig, målfarlig och kan göra saker på egen hand. Dessutom är hans försvarsspel utomordentligt bra för att vara en offensiv ytter. I mina ögon är han som klippt och skuren för Barcelona. Kun är mer lik Villa i sin spelstil än vad han är en ytter, vilket han hade agerat som hos oss.

Angående Silva så är han helt makalöst bra just nu. Mycket på grund av att han får spela precis bakom anfallet för att styra spelet själv. Han är inte fast ute på en kant i City. Det hade han varit hos oss. Det är väll ganska logiskt varför varken Silva eller Kun blev köpta av oss. Att sedan City kommer och erbjuder massor av pengar till Atl.Madrid och Valencia gör ju inte saken mindre logisk. Självklart är det bättre för klubbarna i Spanien att sälja till utomstående istället för att göra ligakonkurrenterna starkare. Det är inte så att vi simmar i euros.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-24 16:48
Hetfield.

Vad skulle vi med Silva till? Han skulle inte tillföra särskilt mycket till vårat spel. Han skulle inte spela som han gör i City hos oss.
Barcelona tarrak
2011-09-24 16:41
Angående Kun så sa Florentino Peréz att han skulle kostat €90 miljoner för Real att köpa loss. Riktigt vad de siffrorna baseras på förstår jag inte, då den rapporterade klausulen och skatter skulle landat runt €65 miljoner, men Florentino kan sin ekonomi så det borde ligga något i det. Antar att Atlético inte skulle vilja sälja för lägre pris till Barcelona heller, när det fanns utländska alternativ, så det är inte konstigt att man valde Alexis istället.
Barcelona el Raval
2011-09-24 16:36
Hetfeld

el s*it?

--

Vem bryr sig om Kun/Silva eller vem som helst. Vi köpte Cesc, som har överträffat allas förväntningar, inklusive mina. Cesc for president!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-24 16:32
varför skulle vi köpa kun som är en striker som sällan jobbar hem när vi istället använder våra yttrar som jobbar mycket defensivt och inte gör jättemånga mål?
Profilen som Sanchez passar in på exakt typ...

kun är en bättre spelare, men för mig är det som att säga "varför köpte vi inte evra istället för adriano". för att dom inte används på samma sätt.

jag hade också velat se aguero före alexis men man måste anpassa spelarköp efter taktik...tycker det är rätt obvious.

och torres har målat igen! nice.
Barcelona Hetfield
2011-09-24 16:26
Jag såg nyss passningen från Silva. Alltså seriöst, vilken lirare! Fyfan, jag kommer aldrig släppa faktumet att vi köpte el s*it istället för Silva.

Sanchez istället för Kun. Ja, Barcelonas värvningspolicy är inte direkt klockrent.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-24 16:22
Det ska inte gå att svettas sådär och han rodnar ju inte ens
Barcelona Blaugrana91
2011-09-24 16:03
För den som är intresserad så sänds den årliga "La Asamblea del Barça" just nu på MD TV.
Man ska väl bland annat rösta om vi ska ha kvar QF eller inte.
Barcelona tarrak
2011-09-24 16:02
Bernie

På vilket sätt skulle det vara fejk? Det är från gårdagens presskonferens och upplagt av klubbens egen tv-kanal. Här är delar av pk:n från katalanska TV3.

Länk till Espanyols hemsida: http://www.rcdespanyol.com/espanyoltv/index.php?canal=1&idioma=1
Barcelona Bernie
2011-09-24 15:45
tarrak

Klart som fan det är fejk. Men roligt! :)
21S
2011-09-24 15:34
21S
2011-09-24 15:34
Haha, Silva är fan sjuk, vilken jävla spelare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-24 15:33
silva är så jävla elegant! vilken assist!
Barcelona Larsson1333
2011-09-24 15:32
Silva är magisk! Vilken framspelning till Milner
Postat via SvenskaFans-appen
Hutch
2011-09-24 15:30
Hysterisk video med Pandiani. Kemtvätt på den skjortan.

Barca Barca

Överhypad helt plötsligt efter en match? Hur resonerar du?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-24 15:30
hahaha what the fuck!? ser nästan fejk ut!
Barcelona NoGo™
2011-09-24 15:28
tarrak

Haha sjukaste!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-24 15:17
tarrak

Haha va i helvete...
Barcelona tarrak
2011-09-24 15:15
Rolig video hämtad från Puertan. Har nog aldrig sett någon svettas så mycket av att sitta still. Skulle inte vilja gå in i en närkamp med el Rifle efter att han sprungit några meter.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-24 15:13
Barca Barca

hahaha, timing!

Balotelli gör mål och den första han springer fram och kramar är Mancini, trots det som hänt mellan dom. snacka om att han kan kontrollera såna spelartyper.

silva i stolpen!
Annons: