/spanien/barcelona/forum/10664.aspx/spanien/barcelona/forum/10664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-09-26 23:04
Grace

Varför inte säga det till personen ifråga istället för att förlöjliga ämnet? Det känns elitiskt att säga att alla spelar FM bara för att man diskuterar värvningar.

Men visst, vi kan prata om vad Messi äter eller så.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 22:56
okej, det framstod lite som om du generaliserade alla som diskuterade ämnet men då förstår jag.

och real betis torskade mot getafe. tur att man inte bettade på den!
Grace/Wastelands
2011-09-26 22:49
Men det jag kommenterade var inte del av den diskussionen utan en person som ville ha både Thiago Silva och Bale i sin startelva. Och då noterade jag först och främst att Bale varken platsar eller har en plats i spelsystemet och dessutom är överlägsen.

Sen poängterade jag att det där snarare var en drömelva än en del av den fråga Hetfield ställde förrut.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 22:48
fast nu är det ju inte drömelvor vi diskuterar utan snarare vilken spelare som man hade valt till laget som man tror hade kunnat bidra med något. visst, man kan säga aguero för att han hade gjort många mål och är jävligt bra eller så säger man en spelare som man tror hade behövts alá Armero och då är det inte värvningskåt-á-FM längre eller?

Tycker man det är fel att diskutera vilka spelare som kan behövas i truppen så borde man ju inte få prata om potentiella a-lagsspelare från Barca B heller med den logiken.

tycker det är jävligt löjligt med folk som försöker kliva upp på sina höga hästar så fort folk diskuterar värvningar genom att döma ut dom som "men-då-kan-väl-du-spela-FM-istället?"?

sure, det finns det uppenbara FM-gänget här inne också men visste man inte det så har man uppenbarligen missat något eller så väljer man helt enkelt att läsa det som är intressant.
Grace/Wastelands
2011-09-26 22:47
Thiago Silva är väl egentligen den enda spelaren som är absolut världsklass men som spelar i ett relativt mediokert lag och som hade kunnat byta upp sig.

Cue Milanistas som kommer in och hänvisar till hur många CL-titlar dom har.
Grace/Wastelands
2011-09-26 22:46
Ja, men det höll sig folk inte till.
Barcelona Hetfield
2011-09-26 22:44
Diskussionen var ju om man fick välja en spelare till laget, vem skulle man ta? Det var ju bara lite roligt att diskutera om vem man föredrar.

Alla fattar ju att Rooney är högst orealistisk.
Grace/Wastelands
2011-09-26 22:43
Och jag förstår inte ens syftet med drömelvor. jag hade kunnat lista 4 namn från typ 50-talet och säga, vad bra vi hade varit om vi hade haft dom spelarna. Ja, men so what? Det är inte direkt intressant. Om man är sådan lagd får man väl och gå spela FM eller något.
Barcelona Frodo
2011-09-26 22:40
Grace/Wastelands

"Jag får krupp på alla drömelvor folk håller på med."

Det är en äcklig trend här inne på forumet när man snackar om nya värvningar varje dag. Vi har ett ruskigt bra lag men ändå ska folk hålla på med sina drömvärvningar redan i september.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 22:40
grace/wastelands

tänkte lite för snabbt. man brukar ju säga att det är engelska spelare som är överskattade och därför läste jag det jag ville läsa.
Barcelona Hetfield
2011-09-26 22:39
elbraco

Det är skillnad mellan att vara engelsman och britt :P
Grace/Wastelands
2011-09-26 22:38
Men titta på fler matcher än just matcherna mot Inter. Seriöst. Han var bra förra hösten. Säg aldrig att han inte är överskattad snarare. För det är han. Han har haft ett par matcher då han har presterat absolut världsklass fotboll. Och annars är han en bra - väldidgt bra spelare. Seriöst. Man är nog en aning mer blåögd om man på allvar köper att Bale inte är överskattad. han har varit upp och ner i Spurs. Knappast deras mest tongivande spelare. Inte en chans. VdV och Modric har ju en jämnhet som Bale inte har. Han är dock väldigt rolig att titta på. Så vida dom inte zoomar in hans ansikte. Påminner om Anton Abele.

elbraco

... Wales ligger i Storbritannien. Därav är han väl ändå britt? Jag hoppas för din egen skull att du driver?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 22:37
Bale är sån jävla one trick pony så det finns inte.
peta och spring, peta och spring, peta och spring.

spelar dessutom vänsterytter.

Han är för övrigt walesare och inte britt :)
Barcelona Frodo
2011-09-26 22:37
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Pepe är inte den skarpaste kniven i lådan. Att han fått för sig att de slog oss i Supercupen är ännu mer bevis på det.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-09-26 22:36
Säg aldrig att bale är överskattad...... Du kan inte va så blåögd.. Han åt upp maicon å zanetti samtidigt. Inte många som gjort d,, tre gånger om
Postat via SvenskaFans-appen
2011-09-26 22:35
Haha tiago istället för iniesta på en mittfältsposition såklart;)
Grace/Wastelands
2011-09-26 22:35
Gareth Bale är usel som vänsterback. Han är vänsterytter. Och där är han fel typ av spelare för oss. Han är bra att utmana på utsidan och på att slå inlägg. Hans teknik på små ytor är inte direkt skitbra. Han behöver ytor och passar bra i ett kontringsspel.

Så nej, han hade varit helt medioker i Barcelonas spelsystem och har dessutom ingen naturlig position. Ytter i anfallet är en för offensiv utgångsposition för honom.

Dessutom dyr då han är britt och otroligt överskattad generellt.

R.E.M. god bless them

Det där laget är ju sämre än vårt lag just nu då Bale som ytterback är en större försämring än Thiago Silva som mittback är en förstärkning.

Jag får krupp på alla drömelvor folk håller på med.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-26 22:34
Cuule Tror inte Bale skulle göra sig så bra i Barca, känns som en typisk brittisk sparka spring lirare med nedsatt bollkänsla, möjligtvis som offensiv ytterback då
2011-09-26 22:34
Valdes, alves thiago silva pique bale, iniesta sergio iniesta, messi pedro cesc..... De laget hade vunnit allt,, fast det gör vi ju redan:)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-26 22:31
"We have already demonstrated in the two Supercopa games that it is not impossible to beat Barcelona," Säger Pepe.

Minns jag fel eller förlorade Barca nån av matcherna? :) Vet inte om Levantes färger har förvirrat honom osv. men tydligen vet han inte vad han pratar om. 2-2 och 3-2 för Barca och här snackar mentalt försvagade Pepe precis som om de vann både matcherna.

Det han inte tänker på är att de har endast vunnit 1 av 11 senaste el clasicomatcherna om jag minns rätt.
Atlético addeh
2011-09-26 22:29
Rooney? Det vattnas faktiskt inte alls i munnen på mig när jag tänker mig honom i en blåröd tröja. Kun hade varit den stora drömmen. Bara tanken av vad han och Messi hade kunnat uträtta på planen gör att jag får kåtrysningar.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-09-26 22:28
Vad sägs om Gareth Bale ???
kan spela som vänsterback oxå ju :D

och är dessutom ganska ung
Barcelona Hetfield
2011-09-26 22:27
Rooney hade ju en väldigt otacksam roll i Man U när C.Ronaldo spelade där. Han existerade ju mer eller mindre så att C.Ronaldo skulle få ytor och få göra mål.

Jag skulle inte bortse Rooney som en ytter, de vann ju trots allt CL med Rooney på en kant.
Barcelona Decinho
2011-09-26 22:25
Håller med comprende, Rami är min drömvärvning till Barca!
Barcelona Shanghai - Pepe vs John Cena
2011-09-26 22:22
Om jag skulle välja en spelare så skulle det vara Victor Ruíz en stor favorit som jag gillar. Han och Piqué yummi yummi. :)
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-09-26 22:18
Njuuuuut !!!

Barcelona comprende
2011-09-26 22:07
Finns bara en spelare jag vill ha till Barcelona, och som jag ser som en möjlig värvning. Är Rami (Valencia), en Vidic med spelsinne !
Grace/Wastelands
2011-09-26 22:05
Grimaldo. Nu.

Barcelona Frodo
2011-09-26 22:03
Rooney är knappast känd för att vara en klinisk anfallare. När han spelade till vänster och fick jobba hem extremt mycket (under Cristianos tid i United) så gjorde han ganska få mål. Nu spelar han som en klassisk nummer 10 bakom en djupledslöpande Chicharito vilket är hans bästa position då han kan agera både målskytt och kreatör. Han hade varit rätt medioker på kanten och varit hälften av den han spelare han är idag.

1.70-ligan

Jag brukar inte drömma om värvningar men Thiago Silva är undantaget. Ett mittbackspar med Pique och Silva hade varit vackert att skåda.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-26 22:02
I nuläget är Thiago Silva den spelare jag helst ser i Barca, by far. Tycker inte ännu en megastjärna till offensiven behövs..
Annons: