/spanien/barcelona/forum/10663.aspx/spanien/barcelona/forum/10663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-22 12:30
den närkingska älgen

Mot Villarreal funkade trebackslinjen jättebra. Tycker det var lite naivt av Pep att testa den igår i och för sig, han hade bara kunnat ge Alves hans vanliga position. Men man måste ju också ha en riktig högerytter om man spelar med både Cesc och Messi i anfallet.

Problemet är att om man ger Alves höggerytterrollen så tror han nog att han inte behöver jobba hem någonting, utan ligger bara väldigt långt upp i banan. Spelar han högerback vet han att han måste sköta det defensiva men han springer fortfarande upp för att det ligger i hans ´natur att vara offensiv.

Så jag tycker vi bör spela med en fyrbackslinjen nästa vecka men man kan samtidigt inte klandra Pep för mycket då det som sagt funkade mycket bra mot Villarreal.
Barcelona Mascherano
2011-09-22 12:18
Red kan ni inte spärra Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas! ?? Han skapar bara problem här inne. Många här inne som inte gillar han direkt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-22 12:14
Tycker inte man ska vara alltför besviken över matchen igår. Vi kom i första halvlek inte ens nära vår högstanivå. Mycket slarv. väldigt liten rörelse och ett försvar som har stora problem med Valencias mittfältare och anfallare. I andra efter byterna, runt 60-65, så blir det bättre och vi dominerar matchen helt och borde nog kunnat sätta någon chans på slutet vilket hade lett till en seger. Å andra sidan hade Valencia också mycket chanser att sätta 3-1 så vi ska nog inte klaga.

På tal om Valencia, vilken match de gör. Det här laget är riktigt bra och håller man den här formen så kan man kriga om titeln i år. Jag har aldrig sett Barca under Pep bli så utrullade som man blev vissa delar av första halvlek. Man har ett riktigt bra passningsspel och snabba spelare i offensiven vilket gör att det går riktigt fort i omställningarna. I första halvlek var man klart bättre men mot Barca, om man gör en riktigt bra halvlek, så måste man leda med minst två mål till andra då Barca i stort sett alltid tar över då det andra laget tröttnar och brukar då göra minst ett mål i andra halvlek, något vi gjorde igår.

Nu till spelareomdömmen. Tyckte inte många spelare gjorde det så bra i första halvlek. Sett till hela matchen var Mascherano var bästa backen, flera brytningar i sista sekunden och säkert spel, men han hade nog behövt lite hjälp på högerkanten. Xavi styr som vanligt och gör en riktigt bra andra halvlek, det är han som lyfter laget. Busquets gör en godkänd insats som vanligt men är rätt anonym. Keita gör ingen dålig match men jag tror det hade varit bättre att starta med Thiago. Pedro gör det mycket bättre än han gjort sina senaste starter, och gör även ett mål som alltid. Cesc gör mål igen, vilken form han är i. Messi gör inte en av sina bättre matcher men gör trots det två fantastiska assister och är nära att få en tredje. Det bevisar argentinarens otroligt höga lägstanivå.

För att summera tycker jag 2-2 var rättvist sett till hela matchen. Och med tanke på Real Madrids poängtapp så var det inte så farligt. Jag väljer att vara nöjd med att vi trots tuffare spelschema än Real ligger före dem och att vi inte släppte Valencia för långt ifrån oss vilket hade hänt om vi förlorat. Förr eller senare kommer Valencia tappa poäng och då tar vi över serieledningen. Jag är nöjd med hur liga situationen ser ut just nu.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-22 12:09
Thiago - Next no.1

Jävligt kul för ligan men segt för oss. Nu är det ju långt kvar, jag tror vi vinner. Jag är positivt överraskad av Valencia och tror att de nog kan hänga med ett tag i alla fall. Det vore roligt. Frågetecknet är väl i och för sig hur beroende de är av Soldado? Om han går sönder eller får en rejäl svacka kan det nog gå utför rätt snabbt. Tror att Valencia hänger med till kanske februari/mars, sedan har nog Barca och Real ryckt. Men det är ju längre än i fjol i alla fall. Athletico är jag mer tveksam till. De har ju bara gjort offensiva förstärkningar som förvisso är väldigt bra, men försvaret känns rätt tunt. De kommer nog slåss med Sevilla (och VIllareal om de skärper till sig snart) om den fjärde CL-platsen, men inte kunna utmana Valencia om tredjeplatsen. Tror även att de inte riktigt räcker till mot Sevilla utan slutar femma eller sexa, EL-kvalitet har de ju.

Lite annat från igår;

Jävlar vad Cesc växer. Kunde inte föreställa mig att han skulle vara så här bra. Han och Messi hittar varandra överallt hela tiden. Viktigt.

Hoppas att Pique kommer in och styr upp försvaret på lördag. Det behövs. Det och en fyrbackslinje.

Tror det är nyttigt för Pep att få lite kritik nu. Trebackslinjen kan ju inte ens de mest partiska tidningarna i Barcelona försvara.

Jag saknar Alexis Sanchez och hans förmåga att slå sin back i en-mot-en situationer jättemycket. Hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

Falcao!

Alla ni som hyllar Messis lägstanivå, jag håller med er till 100%. Han gör ingen bra match igår. Men står ändå för två assist av högsta kvalitet. Så jävla bra. Ensam om det i världen. Jämför med Ronaldos insats igår när han var dålig. Slog några frisparkar åt helvete och gestikulerade, annars anonym.
Barcelona Katalano
2011-09-22 11:58
Ja messi är galet bra. att han trots en halvdan insats spelmessigt lyckas med 2 avgörande assister. Samma sak i andra matchen mot Marängerna i Supercupen. Han är en spelare som gör skillnad helt enkelt.

Fattar inte hur han kunde missa friläget i andra halvlek igår. Var så säker på att det var mål där när Messi fick läget.
Hutch
2011-09-22 11:46
Messis lägstanivå är enorm. När Ronaldo har en dålig dag gör han inget rätt, Messi var absolut inte en frisk fläkt igår men slår ändå två assist, han ökar på poängskörden. Man såg att han inte var nöjd med sin insats igår, han slarvade en del. Hur många assist har han gjort denna säsong redan?

Enorm fotbollspelare.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-09-22 11:40
Det är lite insane att Messi gör en överlag ganska medioker insats igår men ändå slår han två assists som VÄLDIGT få spelare i världen kan göra när dom är på sin topp. Lägg även till framspelningen till Villa på slutet. Sjukt, sjukt spelare!!
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-09-22 11:08
Riktigt roligt för ligan det här! Vem kunde tro att efter fyra omgånar har Betis chans att gå upp i ledning. Tror och hoppas att Valencia faktiskt kan vara med riktigt, riktigt länge. De kan nog göra en Napoli lik förra året. Athletico tror jag också kan vara med där uppe, men de kanske är för beroende av Falcao? Malaga tror jag däremot inte kommer hålla lika länge. De kommer få kämpa om EL.
Barcelona Rodriiguees
2011-09-22 11:07
Gio style Co. sign. Är less på att han klankar ner på varenda person härinne.
Postat via SvenskaFans-appen
Hutch
2011-09-22 11:03
Pedro och Villa visar alltid för lite av den varan. De har inte förmågan att kunna göra en gubbe, så fort de får bollen skall den passas till närmsta Barça-spelare. Pedro är ju rätt teknisk och snabb, men tar sällan chansen att avancera förbi någon med boll.

Måste lyfta fram Banega från igår. Vilken match han gör, vårat mittfält hade stora bekymmer med honom. Fin match från han och Mathieu.
Barcelona Katalano
2011-09-22 10:47
Jag tycker att Adriano gjorde ett riktigt bra jobb framåt igår. Kul att se en ytter som utmanar igen. Tycker både Pedro och Villa har visat för lite av den delen på slutet. Visst slog han bort nån boll men han skapade ändå lite oro, och Valencias förvarare skönk sedan med ner i planen för att de inte vågade gå på när han hade boll och avancerade i banan.
Barcelona Gio Style
2011-09-22 10:42
Andreas....

Det var väl ganska onödigt. Han vet nog hur man stavar till den meningen. Han tänkte väl på ett sätt och skrev på ett annat, släpp lite på douche-attityden nu.
No need for that boys. Håll forumet på en bra nivå oss barcabröder emellan.
Barcelona Rodriiguees
2011-09-22 10:25
Andreas - LAS vegas blablabla Tror du att du är någon form utav borgmästare här inne eller? Killen ställde en fråga som en vanlig människa. Om du ska svara kan du fan svara med en trevlig ton och sluta tro att du är en jävla expert. Avgå för helvete.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-09-22 09:40
Fan om Iniesta och pique hade varit spelklara under dessa två svåra matcher..nu får vi troligtvis se Piqué lira mot A.Madrid. SAKNAR Iniesta på mittfältet. Hoppas Alexis blir hel fortare än väntat.
Barcelona g23s
2011-09-22 09:29
Hade varit intressant och se Sanchez i den rollen som Adriano fick igår.
Något nytt om skadan, eller kan vi räkna med 6 veckor till i runda slängar?
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-22 04:49
"vem har bad dig att svara på min fråga ?????"

Kom tillbaka och skriv på svenska så man förstår.
Man får lov att applådera, du stavar sämre än min 3 åriga systerdotter.

Omedelbart i säng nu, du får inte komma för sent till skolan.

PS. Spelet släpps 21 oktober, visst var jag väldigt snäll nu som gav dig ett svar på denna ytterst svåra fråga? (Igen)
Barcelona Siempre Barça
2011-09-22 03:26
andreas

AndreD - R.I.P. Andy Whitfield
2011-09-22 02:51
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-09-22 02:50
Siempre Barca;
Demot kommer nästnästa fredag, och spelet två veckor efter det =) D.vs en månad ungefär; mest rykten dock.

basaric;

Nja, jag rankar Messi som världens bästa avslutare
2011-09-22 02:49
Siempre Barça

Svårare än så är det inte, står rätt klart och tydligt i länken högst upp.

Barcelona Siempre Barça
2011-09-22 02:44
har FM12 kommit ut? eller när kommer den ut??????????
2011-09-22 01:57
Kan inte hylla den här killen nog men alltså herregud, Cesc Fabregas!

Börjar älska den pojken snart!

Ps. No homo.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-22 01:45
För övrigt var väl Xavi också helt jävla fantastisk idag. Valencia pressade högt, men han höll tag i trådarna på det centrala mittfältet och höll ihop oss väldigt bra.

Varje gång det blev tight och man trodde att han skulle tappa bollen lyckades han att hitta en medspelare. Mittfältarnas mittfältare.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-22 01:41
God is a five letter word - Messi

Pedrido är kanske världens bästa avslutare, det som gör honom bättre än dom flesta är att han är lika säker med båda fötterna.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-09-22 01:38
OFFTOPIC:

Alla här inne analyserar matchen, rätt och fel hit och dit. Men jag satte på FM11, och lirade med mitt Napoli som jag vunnit trippeln med två år i rad..
och ja för att komma till saken;

Pedro: Hur bra är inte killens avslut? Rankar hans avslut bland top 10 iallfall, när han har en bra dag sitter ALLT. FM ger honom 14 i Avslut.

Och nu mina kära Barcabröder kommer det komiska
Carvalho: Mittback, kan väll säkert göra mål på något friläge. FM ger honom 13 i Avslut.. HUR FAN TÄNKER DEM?! Man blir ju fan deprimerad, vad äre för Madridistas som gett statsen?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-22 01:26
För att försvara Guardiola lite.

Han säger själv att han satte Mascherano på den kanten där Mathieu och Alba skulle husera, men om vi ska vara ärliga så fick Mascherano sällan hjälp från någon mittfältare.

Vårat presspel är extremt långsamt för tillfället och Messi kan inte fortsätta gå och förvänta sig att andra ska löpa åt honom när det är dags att pressa.

Jag håller med dock att vi kunde ha bytt till 4-3-3 mycket snabbare. Till och med efter 20-30 minuter.

Varför gör inte Villa mål?
Coach pep-
2011-09-22 01:22
Poängtappet och missräkningarna i uppställningen från Peps sida ikväll kompenseras av den härliga fotbollsmatchen i sig. Underhållning är vad fotboll handlar om i slutändan, som Guardiola sade på en presskonferens. Går inte säga annat än att Valencia - Barcelona är Spaniens bästa fotbollsmatch. Underhållning till max varje gång. Även om försvarsspelet är under kritik hittills denna säsong och det finns många frågetecken så blir man glad av att se sådana fantastiska fotbollsmatcher som som i kväll. Det är därför spansk fotboll är bäst.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-22 01:12
Éluc

Ja, det är mycket möjligt att dom gör det,dock så tror jag att dom vinner imorgon hemma mot Zaragoza och då har dom tagit full pott vilket är oerhört starkt med tanke på att tillhörde segundan förra året. Tror även att dom har stor chans att ta tre poäng nästa omgång mot svaga Getafe. Jag hopas på Betis succé i år.
Barcelona Éluc
2011-09-22 01:07
basaric

Tror nog att Betis sakta men säkert komma börja tappa placeringar i tabellen, men Valencia och Atlético och kanske även Málaga kan nog fortsätta att kriga i toppen ett bra tag till, förhoppningsvis ändå in till våren.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-22 01:03
Casillas senaste kommentarer om att Madrid är världens bästa lag är så patetiska, hahaha. Som vanligt en madridspelare som uttalat sig om hur jävla bra dom är och att Barcas tid är över osv.

Visa det på plan kapten Casillas, med din attityd lär era småungar vara ännu värre. Vinnare på förtid? Eller förlorare när det väl gäller?
Annons: