/spanien/barcelona/forum/1066.aspx/spanien/barcelona/forum/1066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2016-03-02 21:44
Jäklar, Bayern påväg mot första hemmaförlusten denna säsong mot ligafemman Mainz, den trodde inte jag på.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-02 21:38
2-1 jaaaaaa Vamos Levante
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2016-03-02 21:37
[Carles Puyol 5]

De som är intresserade av Real Madrid kollar på Real Madrid. Du behöver inte uppdatera här inne.
2016-03-02 21:36
2-0 real med lite tur.
2016-03-02 21:32
Penaldo gör mål
Barcelona Vampíro
2016-03-02 21:25
[QUOTE=Junta Dimision]Bör utan tvekan vara med i Spaniens EM trupp i sommar! [/QUOTE] Bör utan tvekan starta i EM. Fast VdB är en nostalgiker så bli inte förvånad om Torres står där tillslut.
Barcelona Junta Dimision
2016-03-02 21:20
@Vampíro:
Bör utan tvekan vara med i Spaniens EM trupp i sommar!
Barcelona Vampíro
2016-03-02 21:18
Denna jävla Aduriz, vilken lirare!
Barcelona petersays
2016-03-02 21:11
Samme Kameni som alltid STORSPELADE mot oss när vi mötte Espanyol.
Vlom
2016-03-02 20:56
@enkos:

Jävlar, blev chockad när jag såg det självmålet (kolla på länktipset).
Barcelona enkos
2016-03-02 20:42
Vilket galet självmål av Malagas Kameni.
Vlom
2016-03-02 20:31
Intressanta matcher som spelas ikväll:

Celta Vigo vs, Villarreal: Klockan 20:00
Inter vs. Juventus: Klockan 20:45
West Ham vs. Tottenham: Klockan 20:45
Liverpool vs. Manchester City: Klockan 21:00
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-03-02 20:08
@Barcelonistas:

Barcelonistas

Måste du upprepa saker andra sagt 5 inlägg innan? Har varit bra diskussioner senaste dygnen, försök gärna häng med i det istället för att använda härskartekniker om du vet vad det är.

Barcelona the cameroonians
2016-03-02 19:33
[QUOTE=neymar JR]The camerooninas Precis vad jag har väntat på hela dagen, jag tackar. Så det naturliga nästa steget blir fotbolls arenan, har det funnits några alternativ uppe? Med neymar i klubben så borde dom kunna trissa upp siffrorna ytterligare... [/QUOTE] Ja, det finns en form av utslagning mellan de olika arkitekter som lämnat in förslag där ledare i klubben och representanter för Barcelona stad sitter och tar ut de som går vidare och får möjlighet att slipa på sina offerter etc. Jag har för mig så här på rak arm att det slutgiltiga valet sker i slutet av detta år. Dock måste ju ledningen få igenom budgeten via medlemmarnas generalförsamling innan de kan klubba beslutet. Det handlar troligtvis om vilken nivå skulden ligger på, den ska enligt ledningens egna ramar vara under €200 miljoner. I somras låg den som bekant på €328 miljoner. Angående Neymars dragningskraft för att höja budet från Nike så bör ju klubben först få igenom en förlängning med brassen innan han kan användas som leverage i en förhandling - men visst har du en poäng.
Barcelona Katalano
2016-03-02 19:15
@enkos:
Jag spyr väl aldrig ut hat. Jag menar att tidningarna med denna nyhet fortfarande bara är ute efter klick. Även om Gazzettan publicerar samma sak. Sensationsnyhet utan någon substans. Skulle de göra sig av med Zidane redan efter denna säsong skulle Perez hängas i huvudstaden :P Edit: Om inte tanken rean från början varit att Zidane bara ska vara interim manager tills sommaren, men då tror jag de hade gått ut med det tidigare. Skulle de gå ut med att de skickar ut Zidane utan att ge honom en ärlig chans så måste Zidane själv vara den som lämnar... Annars blir fansen för arga.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-02 19:15
Allegri i Real är något av det sista jag vill se. Helt galen taktiker. Nej fy behåll Zidane!
Barcelona enkos
2016-03-02 19:13
Även Sport.es skriver om nyheten ..
Barcelona enkos
2016-03-02 19:10
Katalano .
Du är ibland för snabb att spy ut hat. . Så ta det lugnt nästa gång :)
Barcelona enkos
2016-03-02 19:08
@Katalano:

Det är egentligen Gazzetta dello Sport som kom ut med den nyheten och b92 bara tog från dem.
Barcelona Katalano
2016-03-02 19:05
@enkos:

Haha, stor risk :D Roligaste jag läst iodag. Pajassajt som söker klick uppenbarligen.
Barcelona enkos
2016-03-02 19:02
Enligt b92.net har Perez ställt ultimatum till Zidane att vinna CL eller få sparken och ersätta honom med Alergi.
Barcelona neymar JR
2016-03-02 18:56
Petersays Nu kanske jag är lite väl partisk, men tror inte fotbollen kommer få en liknande kapten någon gång igen. Satan vilken fantastisk spelare/kapten/människa han var/är. Fair play=puyol
Barcelona neymar JR
2016-03-02 18:50
The camerooninas Precis vad jag har väntat på hela dagen, jag tackar. Så det naturliga nästa steget blir fotbolls arenan, har det funnits några alternativ uppe? Med neymar i klubben så borde dom kunna trissa upp siffrorna ytterligare...
Barcelona petersays
2016-03-02 18:48
Jag ser bara ett problem med att värva en mittback - och det är att hur vi än gör kommer vi aldrig få en ny Puyol. Helt otroligt hur mycket jag saknar att se hans pudelfrilla i försvarslinjen. Kommer vi nånsin ha en så stark lagkapten igen?
Barcelona the cameroonians
2016-03-02 18:39
@neymar JR:

Ja, nu är det klart hur basket/handbollsarenan ska se ut och vilka som ska bygga den. Lotten föll på en kombo mellan arkitektfirmorna HOK och TAC.

Arenan ska ju byggas på samma plats som Mini Estádi nu ligger och rymma 12000 åskådare. Byggstart 17/18 och klart till 19/20

När jag ändå skriver kan jag även tillägga att AS idag skrivit om det nya avtalet med NIKE och återberättar i princip det som jag skrivit tidigare och som florerat i diverse katalansk media;

Avtalet kan komma att värt €85 miljoner/år med ytterligare upp till €15 miljoner i bonusar beroende på framgångarna på plan. Avtalet är inte helt klart än, och en av frågorna som diskuteras är längden på detsamma. Däremot går ju det nuvarande avtalet ut sommaren 2018 och först då träder det nya i kraft. Idag får klubben €35 miljoner per år.

Notera att detta alltså är själva tröjtillverkaravtalet och inte tröjsponsoravtalet. Inget nytt om det sistnämnda sen sist, verkar ff som att Qatar är först på listan - tro det eller ej.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-02 18:39
Full back Adriano (31) has until 15 March to decide if he wants to renew his contract for another year. Player is likely to stay. [sport] Förlåt men... ÄR LUCHO HELT JÄVLA DUM I HUVET?! Bara en iqbefriad människa vill förlänga med avdankade Adriano.
Barcelona Davids3
2016-03-02 18:24
Rykten säger att Barca kikar på Lyons Samuel Umtiti, någon som vet mer om denna kameronare?
Barcelona Erik Satie
2016-03-02 16:51
@Vampíro:

Tycker ett poängtapp vore på sin plats. Märk väl att jag inte vill att de skall tappa poäng, men gör de det för det ändå något gott med sig. Och när är det bättre att tappa poäng än i 8-poängs försprång? Spelet (motivationen) har svajat den senaste tiden och de måste lära sig att allting inte kommer gratis!
Barcelona Xaviesta
2016-03-02 16:41
Vampiro Mycket goda nyheter om han bestämt sig för att stanna! #teamadriano4life
Barcelona Davids3
2016-03-02 16:33
Är det bara jag som får dåliga känningar inför morgondagens match?
Rayo ligger strax ovanför nedflyttningsgränsen och kommer antagligen kriga tills de hostar upp blod. Hoppas man inte är allt för avslappnad och trygg.
Annons: