/spanien/barcelona/forum/10657.aspx/spanien/barcelona/forum/10657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Essienesque
2011-09-26 20:53
elbraco - Bojan y Thiago

Högst ironisk. 31 år är inte "gammal" och Abidal är verkligen inte ostabil. Han fick onödigt mycket skit efter Valencia matchen p.g.a. att Puyol var darrigare än någonsin och lämnade Abidal ensam med 2 spelar vid ett flertal tillfällen.
Barcelona Frodo
2011-09-26 20:42
Man får tänka på att Abidal har fått spela på flera olika positioner. Dels som vänsterback och mittback i 4-3-3 samt vänster mittback i 3-4-3. Många gånger har han utelämnats helt och hållet pga bristfällande hemjobb och press från övriga spelare. Därför har han varit med om ett par olyckliga incidenter. Enligt mig är han vår mest säkra back.

elbraco

Thiago Silva är inte fostrad i la masia. Men han är en ruggig lirare.:P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 20:35
Essienesque

ironisk?

oavsett om han är bra eller ej så kommer det inte fortsätta för evigt eftersom han är 31 år. Armero är inte bara jävligt bra, han kommer antagligen vara rätt billig och har utöver en bra defensiv som abidal även en grym offensiv.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-26 20:24
Abidal behöver bara träna upp sin fysik efter sjukdomen. Tycker han var mycket bättre innan men samtidigt tycker jag inte han varit dålig den här säsongen. Mot Real i supercupen på Camp Nou var han en av våra bästa spelare. Mot Vale´ncia var det inte riktigt hans dag med ett självmål och en misslyckad rensning. Mot Osasuna slog han dock två fina passningar som ledde till mål och mot Atlético var han stabil. Man får heller inte glömma att han i våras gör sin första match från start efter en cancersjukdom och dessutom i en CL-final men är helt felfri.
Barcelona Essienesque
2011-09-26 20:12
elbraco - Bojan y Thiago

Ja, Abidal har både blivit gammal och ostabil på 5 månader...
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 20:04
jävlar vad dom hoppade över Spaniendelen snabbt idag. Nämnde inte ens Athletics kräftgång...

nu kom jag på en spelare jag hade velat se i barca; pablo armero. Abidal är gammal och känns inte lika stabil som i våras då han var sjukt bra, en av europas bästa backar.
bakom honom - som renodlad vänsterback - har vi grimaldo som är typ 15-16.

vem hade kunnat vara bättre att ta hand om vänsterbackspositionen tills grimaldos övergångsfas till a-laget är komplett än armero?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-26 20:01
Jag skulle vilja ha Pepe. Vill ha en mördare i backlinjen som sparkar ner folk och sen sparkar dem igen när de ligger. För lite av den varan i dagens Barca.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-09-26 19:57
Rooney förblir nog endast en dröm, finns inte en chans att han lämnar PL och tror inte heller han lämnar United för nåt att annat lag i England. Han är som gjord för United trots det som hände under sommaren...
Hutch
2011-09-26 19:54
Det skadar heller inte att Rooney superdiggar Barça :P Han har ett flertal gånger visat att han verkligen beundrar Barcelona som fotbollslag. Han är en grovjobbare, lagspelare, framspelare, och målskytt i ett. Duktig kille.
Barcelona JohnGalt
2011-09-26 19:42
Bojan där istället för Villa och Messi hade gjort mål på sitt solo. Åtminstone kommit till avslut.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 19:03
Gago är ju en dröm annars. Hade petat Busquets rakt av.
Barcelona Éluc
2011-09-26 19:00
Hetfield

Håller fullständigt med. Hans arbetsförmåga och spelintelligens gör att han förmodligen skulle anpassa sig till vårt spel ganska snabbt och effektivt. Det enda negativa med Rooney är egentligen hans heta temperament, samt det han gjorde mot United i fjol. Dessa aspekter är dock något jag tror han med tiden lägger åt sidan och blir mognare både på och utanför plan.

Han är 25 år gammal just nu, och kanske kan han om 2-3 säsonger köpas in hit, även om jag finner det väldigt osannolikt, i alla fall i nuläget.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 18:58
isåfall är det givetvis BOJAN! ;)

ska fundera på saken :P
Barcelona Hetfield
2011-09-26 18:57
elbraco

Du får bara välja EN ;)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 18:50
Final squad against BATE Borisov: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Messi, Thiago, Mascherano, Keita, Sergio Busquets, Pedro, Maxwell, Adriano, Abidal, Fontàs, Cuenca and Dos Santos. #fcblive

där har du hela truppen.

Angående Ronaldo-diskussionen så är han en jävligt bra atlet och poängspelare men en av världens bästa FOTBOLLSspelare kommer han aldrig att bli. han har inte i närheten av samma spelintelligens som de allra största har/hade. dessutom - som någon annan skrev - så har han blivit sämre sen tiden i Man Utd.
visst, han kanske har bättre statistik och är mer effektiv men han kan fan inte ta sig förbi en spelare stillastående om hans hårvax liv hängde på det.

vilka talar man om som dom tre största fotbollsspelarna? Messi, maradona och pelé. Vad var alla tre gemensamt? fotbollsmagiker men sjuk känsla och bollkontroll blandat med en spelintelligens och förmågan att göra det där lilla extra. Något som Ronaldo inte är i närheten av att ha.

Å andra sidan tror jag varenda tränare skulle vilja ha Ronaldo i sitt lag (undantag man u och barca i min åsikt) och det säger väl rätt mycket om hur jävla bra han är också. men störst är han långt ifrån att bli.

Hetfield

vi har två världsklassbackar, puyol och pique, och eftersom puyol börjar komma till åren (även om jag hoppas att han får lira tills han är 45) så hade jag nog valt en världsklassback, och det hade nog fått bli antingen följsamma la masia-fostrade Silva eller en motsvarighet till krigaren Puyol (man vill ju helst inte ha två likadana backtyper och Pique och T.Silva känns ju rätt similiar...), typ...en yngre Lucio/Terry/vidic.
David Luiz kanske?

alternativt som du säger, en ung klassanfallare som kan ersätta Villa. Har inga namn dock.
edit: i dagsläget hade man ju inte bangat att byta Villa mot Falcao rakt av.
Barcelona Hetfield
2011-09-26 18:48
En lite kul fråga, om ni kunde ta in en spelare i laget, vemsomhelst, även om det är orealistiskt, vem skulle ni ta in?

Jag hade valt Rooney. Jag har tyckt i flera år att han är den ultimata Barcelonaspelare, inte nog med att han är komplett så har han faktiskt en fotbollshjärna.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-26 18:48
Shanghai - Pepe vs John Cena

Herregud jag hoppas du skämtar med den kommentaren...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-26 18:36
BB Barceloneta

Kan du skriva hela truppen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-26 18:33
Jag tror vi har glömt Iniesta. Fyfan vilken spelare. Enligt mig tvåa i världen. Xavi är världens absolut bästa spelmotor och otroligt viktig för Barcelona men Iniesta skapar magi på planen. Han gör det Messi gör och han gör det Xavi gör. Han är ett passningssgeni medan han kan dribbla av vem som helst på små ytor. Och i stora matcher kliver han fram och fullständigt dominerar. Xavi tycker jag är trea, sen är det jämnt, Ronaldo tar nog fjärde eller femteplatsen

Btw, kommer ni ihåg i vintras när folk tyckte Sneijder var världens bästa spelare? Sjukt, han hade en bra säsong och ett bra VM men var fortfarande inte i närheten av de absolut bästa. Nu är han väl knappt topp 30 med tanke på Inters form.
Barcelona Messidinho_10
2011-09-26 18:20
Älskar PES de är utklassar Fifa
,Sami
2011-09-26 18:14
Riktigt coolt. Kolla in länken. PES 2012 har gjort det riktigt bra. Ser så äkta ut.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-26 18:08
Fan vad kul att Cuenca får följa med till Champions league matchen mot BATE!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messidinho_10
2011-09-26 18:01
Kolla här han slaktade Atetico Madrid ensam!!
Hutch
2011-09-26 17:55
Shanghai

Hur definierar du överlägsen? Jag tänker direkt på att han i princip dominerar varje match när jag tänker 'överlägsen'. När Ronaldo har en dålig dag är han lika användbar som en enbent man i en rövsparkartävling. Det är ofta han tenderar att försvinna totalt ur matcherna nuförtiden. Och hans lägstanivå kan höjas så fruktansvärt mycket.

Jag börjar tro att detta är ett pågående skämt. Han är enligt mig, inte i närheten av Leo.
Barcelona Hetfield
2011-09-26 17:52
Från ingenstans? Han gör ju för det mesta "peta in" mål. Laget spelar ju för att servera C.Ronaldo, hur svårt är det då?

Lägg till alla straffar och frisparksförsök han får hela tiden.
Barcelona Messidinho_10
2011-09-26 17:51
Mår du bra lill grabben?
Barcelona Shanghai - Pepe vs John Cena
2011-09-26 17:48
Killar jag avskyr Cristiano, men när han får bollen så skapar han magi och petar in mål från ingenstans. Han är så magnifik totalt överlägsen idag. Skulle vilja säga att han är nästan bättre än vår Messi. Det är sanningen killen spelade i United och han smällde in över 30 mål på 2-3 säsonger. Han flyttar till antagonisterna och blir ännu värre galen på att göra mål. Vad ska han göra mer ?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-26 17:35
Sid Lowe sade någonting intressant förra veckan om uppställning 3-4-3:

"Med Guardiola handlar det inte om att underhålla, men att han har behovet av att ligga steget före alla andra. Han är väldigt medveten om att alla tittar på de och att alla försöker att hitta motmedel mot att stoppa de. Det är anledningen till att han vill att laget ska vara oförutsägbart"

3-4-3 kommer att bli svår att bemästra, men vi kan inte luta oss tillbaka på 4-3-3 varje år. 3-4-3 fungerar på hemmaplan, det är på bortaplan som vi kommer att få svårigheter att spela den. Och antagligen kommer vi att slopa den på bortaplan också. Speciellt efter Valencia-matchen.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-26 17:34
Shanghai - Pepe vs John Cena.

Ju, med det finns andra saker som har blivit bättre jämfört med tidigare.
Ta tex gräsmattan. Förut fanns det en del åkrar och gräsmattor med massa med vattenpolar överallt. Jag undrar hur CR eller Messi skulle hantera det.

Folk från Barcas håll klagade inför el clasico förra säsongen att Mou gav en order att inte klippa gräset. Gräset var alltså 3-3,5 cm istället för 2-2,5 som det brukar. Vilket lyx problem.

Eller det brutala spelet som fanns förut. Maradona gick sönder många gånger inte för små snälla tacklingar. Det var karate kids spel han fick emot sig många gånger

Eller all kunskap som finns idag om frysträningar, mediciner, kost. För var det lite massage och köra på (lite korstecken kanske för stöd från ovan).

Det är alltså nästan omöjligt att jämföra olika tider. Dagens spelare är mer kompletta men förutsättningarna som de har är lyxigare än tidigare.
Barcelona DM1982
2011-09-26 17:34
Shanghai - Pepe vs John Cena

Det är snarare så att man inte kan ta dig seriöst. Det är fullständigt uppenbart att du inte har någon som helst koll på hur försvararna spelade under Maradonas tid. Den misshandeln som han åkte på under matcherna finns inte längre, nu skyddas spelarna. Brutala försvarare som endast siktade in sig för att skada, det var Maradonas vardag både i Barcelona och i Napoli. Det har hänt enormt mycket för att skydda spelet och spelarna.

Maradona skulle utan problem fixa dagens spel, det är jag fullständigt övertygad om.
Annons: