/spanien/barcelona/forum/10651.aspx/spanien/barcelona/forum/10651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thiago - Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-09-25 11:36
Någon som vet en bra statstink livescore etc app för iphone?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
2011-09-25 10:07
Rambla~//

Tack så mycket för länken. Det var hyggligt av dig!
Barcelona Sano97
2011-09-25 09:31
Jävligt skön seger igår grabbar, skönt också att villa gjorde mål igen, han måste vara i form den här säsongen!
Barcelona Rambla~
2011-09-25 09:01
Halvtidsanalys + 2:a halvek & Post-match av Barcelona - Atlético Madrid från Sky.
Barcelona Rambla~
2011-09-25 09:00
Pre-match + 1:a halvlek av Barcelona - Atlético Madrid från Sky.
Grace/Wastelands
2011-09-25 03:06
Matchens lirare är alltid Thiago. För det är Thiago. Det räcker så.

P.s

Jag har fortfarande inte släppt att Fabregas spelar i Barcelona. Blir glad varje gång jag ser honom i vår tröja. Helt stört.

AndreD - Ànims Afellay
2011-09-25 02:57
Oleguer Presas-King of Barcelona

Ronaldo? Nej fan han är ju för bra för Barca. Han får Messi att se ut som en sten med sina tap-ins och frisparkar i muren. Köp Cavani, Agüero, Silva, Götze, De Rossi och Marcelo vettja.
Barcelona A.Gaudi
2011-09-25 02:46
rojadirecta.es brukar vara bra. statistik vet jag ej.
Barcelona Cataloniaboy
2011-09-25 02:29
Någon som vet någon bra sida där de visar highligts från all internationell toppfotboll, PL, La Liga, Serie A och Bundesliga? Finns det även någon bra statistiksida?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-09-25 02:03
Tycker även att vi ska köpa Ronaldo, Aguero och Falcao.
Barcelona barca111
2011-09-25 01:54
aa
Barcelona Éluc
2011-09-25 01:42
Glöm inte att sälja Abidal och ersätta honom med Evra.
AndreD - Ànims Afellay
2011-09-25 01:39
Barcelona10Messi

Tycker vi ska köpa in Thiago Silva (som geniale Messidinho säger), Vidic, Terry, Pepe och Sakho. Sen kan vi ju bänka Puyol som är slut och Pique som är för dålig för att spela i en klubb som Barca.
Barcelona Messidinho_10
2011-09-25 01:09
Thiago SIlva
Barcelona Barcelona10Messi
2011-09-25 01:02
Vad tror ni vilka följande mittbackar kan köpas in?

Vertonghen (stavning?), Dominguez, Vermaelen är väl tre av mina "favoriter".. Sen finns ju Botia också som de flesta verkar vilja ha in, vi får se hur det blir med honom..
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-25 00:34
Matchens awards tack =)
Barcelona Barcadinho.
2011-09-25 00:31
Alves var mer defensiv idag än mot Valencia, i alla fall första halvleken. Så det var en mer försiktig tre backslinje. Dessutom fungerade vårt press spel helt perfekt. Det gav mindre utrymme för kontringar mot oss.

Imponerade att se hur Thiago jobbar i defensiven, riktigt bra. Den här lagom lättja attityden som han hade förut med att försvara är nästan borta nu. Han tacklar och knuffar när det behövs.
Atletico var en besvikelse. Så totalt lama. Men skönt för Barca - matchen har blivit en enkel match, knappt med fysik och kamp.

Domaren drog också ner sin gräns ordenligt. Han delade frisparkar för små kontakter för båda lagen. Lite irriterande eftersom man ska tåla lite närkamper.

Jag är glad för vinsten, men det säger inte så mycket än om framtiden. Jag vill se att laget kan vara mer stabilt på bortaplan. Man måste vinna mycket borta om man ska smaka på titlar.

Jag hoppas inte att vi nu klantar matchen mot Bate. Det är en mycket viktig match, eftersom ett kryss kan bli ett jäkla huvudvärk. Vi hade problem på bortaplan i många Cl matcher tidigare. Bate är ett lätt motstånd men allt kan hända. Matchen kommer att spelas i Minsk och inte på den vanliga arenan som Bate spelar. Deras hemma arena är för liten. Vi får hoppas att det hjälper oss.
Barcelona Essienesque
2011-09-25 00:25
In other news; Messi är nu 8 mål ifrån att ha gjort 200 officiella mål för Barcelona, stort.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-25 00:18
elbraco - Bojan y Thiago

Pinsamt, här har Barca kört över och haft show med Atletico och då väljer Aftonbladet att fokusera på något som har med Ztatyn att göra....Pinsamt som sagt.
Barcelona Rambla~
2011-09-25 00:15
DM1982

Kom igen nu, det är väl inte så konstigt att folk blir lite oroliga över 3-4-3 efter det som hände i Valencia under första halvlek. Jag själv var också orolig när jag såg startelvan, dock så häcklade jag inte Pep utan tyckte snarare att han kanske var lite övermodig.

Nu är det ju bevisat att 3-4-3 kräver en perfekt press av samtliga spelare och den ska så klart vara synkad. Dessutom är det nog tryggare ju fler passningsäkra mittfältare som startar (läs Keita vs Thiago som ett exempel:).
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-25 00:07
DM1982 och alla som diskuterar 3backslinjen:

Tror nyckelordet här är hemma-match, samt Thiago istället för Keita. När Thiago kom in mot Valencia såg vi mycket lugnare ut spelmässigt och därför drar jag slutsatsen att Keita bör ha spelat klart på en mittfältsposition i 3-4-3 samt att den endast bör spelas på hemmamatcher i ligan/cupen.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-25 00:05
Messi avgör med sina mål, men ändå matchens lirare lär vara Xavi. Som han styrde och ställde på mittfältet kunde haft 3+ assist och hans vändningar nej förfan han är helt sjuk.. Med hans spelstil så kommer han fortsätta i flera år till
Barcelona El Soap
2011-09-25 00:04
Titta och njut!
Barcelona DM1982
el Maestro! , elbraco - Bojan y Thiago

Det gnälldes en hel om Pep och hans trebackslinje härinne när startelvan kom upp.

Att köra tre backar mot Valencia bort var fail men på hemmaplan mot Atletico Madrid bör inte leda till upprörda känslor här inne.

Att köra tre backar borta mot Atletico Madrid känns nog inte heller rätt, de brukar ha ett helt annat spel mot oss på deras hemmaplan.
Barcelona L.A.M Nr 10
Alla spelare gör en bra insats. Dani Alves är mer defensiv än vanligt men sköter det bra, Mascherano gör inget misstag, Abidal tycker jag är en våra bästa spelare. Xavi, Cesc och Thiago lekte på mitten och Busquets kom ingen förbi. Messi gjorde exakt vad han ville. Villa gör mål igen. Pedro klagade jag lite på i halvtid men då menade jag mer i anfallsspelet. I försvarsspelet pressar han sönder motståndarna och är en stor anledning till att vi alltid fick tillbaka bollen så snabbt och kunde börja rulla.

Kort sagt, alla var bra. Detta var en perfekt laginsats. 5-0 mot Atlético Madrid. En poäng före Real trots mycket svårare spelschema. Livet leker som culé. Tack Barca och godnatt Barcabröder!
Barcelona Frodo
Xavi var matchens bästa spelare. Den dominans som han ger laget går inte att beskriva. Messi gör hattrick men jag har stört mig på hans lathet och nonchalans de två senaste matcherna. Han lunkar omkring och slår bort en massa onödiga bollar. Men det är okej, jag kan förlåta honom.:P
Barcelona Éluc
Alltså, en trebackslinje fungerar om en av yttrarna, i matchen mot Valencia var det Alves, jobbar hem helt och hållet när de anfaller och ger understöd på högerkanten. Framförallt där eftersom Puyol hade det väldigt svårt av förklarliga skäl när han ställdes ensam mot 2 Valencia-spelare. Det som hände var ju att Alves var stationerad uppe på sin kant (direktioner av Pep?) och hjälpte inte till i defensiven, vilket gjorde att vår högerkant blev otroligt sårbar, och var den enda kanten Valencia pressade sina kontringar på.
Barcelona Blaugrana80
10Messi: det är gnäll på Pep alltid inför och efter varje match.. Blir så trött på visa hycklare här inne.. Visst man ska ge Pep kritik ibland men det är alltid massa gnäll på vad Pep borde göra o inte göra..hade vi inte vunnit Ida så lovar jag dig att många här inne hade krävt att Pep avgår..
,Sami
2011-09-25 00:03
elbraco - Bojan y Thiago
förresten:
omgångens kalla: Falcao. rörde han bollen idag? Svar ja han rörde bollen när han fick bollen skjuten i ansiktet av Maxwell:)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-25 00:03
HAHAHA, kolla Aftonbladets hemsida.

i stora bokstäver: ZLATAN STÖRRE ÄN FABREGAS.

så jävla komiskt.
och i rubriken under; Real 5 - 2 Rayo.
Snyggt jobbat att inte ens få resultatet rätt, inkompetenta idioter.
Annons: