/spanien/barcelona/forum/10648.aspx/spanien/barcelona/forum/10648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 19:09
Sveriges grupp var svår men absolut inte omöjligt. Frankrike och England är båda rätt överskattade och även om Ukraina har hemmaplan så bör vi vinna där. Det räcker med kryss mot England och Frankrike och sedan en vinst mot hemmanationen så är vi troligen i kvartsfinal.
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 19:07
Postat via SvenskaFans-appen
barca löver
2011-12-02 19:07
nån som vill spela fifa ?
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-02 19:05
Barca4eva

Sverige har större chans att gå vidare än Danmark.
Nu ska du inte missförstå mig och tro att jag syftar på att Sverige är givna att gå vidare men Danmark är körda medan Sverige i alla fall har cirka 5-10% chans att gå vidare.
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 19:03
Capitan Puyi Snarare en tyst minut för Sverige :s
Postat via SvenskaFans-appen
2011-12-02 19:01
Det kommer bli sjukt mäktigt i Kiev den 10 Juni.

Hela arenan kommer vara gul och det kommer vara helt galen stämning, måtte jag få biljetter till matchen!
Barcelona Barcadinho.
2011-12-02 18:56
Spanien har hamnat i rätt ok grupp. Det skulle kunna vara värre.
Bra grupper i övrigt med många intressanta matcher.
Jag ser redan fram emot sommaren :-)
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-02 18:54
Jösses hoppas verkligen Frankrike har ett till flopp år. Oerhört svårt för Sverige det här. Men tror vi alla bör hålla en tyst minut för Danmark :P
2011-12-02 18:53
Holland, Portugal, Danmark, Tyskland
Polen, Ryssland, Tjeckien, Grekland
Spanien, Irland, Kroatien, Italien
Sverige, Ukraina, England, Frankrike

Grupperna!

Ganska svår grupp för Sverige.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-02 18:53
Fan vad snabb du är på att uppdatera då Andreas! :P
2011-12-02 18:52
Jävlar!! Holland-Tyskland-Portugal och danmark!
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-02 18:51
Fasen vilken pajas grupp :P
2011-12-02 18:47
Sverige med Frankrike och Ukraina!
Ukraina är det lag vi möter först.

Spanien med Irland och Kroatien.

Grupper som är klara:
Polen, Ryssland, Tjeckien, Grekland (Haha) [grupp a]
Holland, Portugal, Danmark, Tyskland (WOW) [grupp b]
2011-12-02 18:45
Be nu för att Sverige kommer i Grupp B med Holland och Danmark, gud vad roligt det vore!
2011-12-02 18:39
Sverige, Danmark, Spanien och England!

Kom igen nu :D
Barcelona Barça-MeTi
2011-12-02 18:12
allvarligt talat grabbar e så jävla trött på dem flesta här inne som snackar mer om real än barca för helvete denna forum är om barca inte real vem fan bryr sig om dem helt ärligt? håll er till barca förfan..grow up ..visca barca <3<3
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 17:28
Heffield

Du har rätt. Kände bara att jah behövde skriva av mig lite. Men inget mer Real nu, det är EM-lottning snart.

Man måste för det första säga att potterna är katastrofala. Visst att Polen och Ukraina är värdnationer men det ska inte gå ut över grupperna. Det kommer helt enkelt bli för ojämnt, vi kan få Tyskland, Spanien, Kroatien och Frankrike i en grupp men också Ukraina, Ryssland, Grekland och Irland. Det blir kanske lite roligare men tråkigt för de lag som kommer i dödens grupp, tänk att två i den sistnämnda gruppen ska gå vidare istället för två i den förstnämnda.

För Sveriges del så kommer det bli tufft hur tur man än har med lottningen. Får man två av de bättre lagen i de två första potterna så är det nästintill kört. Får man däremot någon av värdnationerna samt slipper Tyskland så har man större chans. I pott 4 så slipper jag helst Danmark och Frankrike. Danmark tror jag det skulle sluta med kross mot, så underskattade och bra är faktiskt Danmark. Det är klart man inte vill ha Frankrike, men jag tror vi skulle ha en chans mot dem.

Drömgrupp: Polen, England, Sverige, Irland/Tjeckien
Mardrömsgrupp: Spanien, Tyskland, Sverige, Danmark

I den första gruppen skulle man kunna komma 1:a med lite tur men också sluta sist. För att summera så kan det gå hur som helst för Sverige i EM, och mycket beror på lottningen.
Barcelona Hetfield
2011-12-02 17:18
Suck...Real Madrid och Real Madrid. Om alla skiter i Real Madrid, varför måste man läsa om de hela tiden i forumet?

Stör ni er på deras fans, så kan jag garantera att de stör sig på er. Det går åt båda hållen, sjunk inte till samma nivå.
Barcelonistas
2011-12-02 17:06
"Real Madrid-fans är verkligen sorgliga vid dessa tillfällen. De glömmer att man rånade Valencia på en straff och förmodligen två poäng för ett par veckor sedan. Man glömmer att Ronaldo filmar utanför straffområdet och får en straff mot Getafe vid ställningen 1-1(?). Barcelona hade kunnat få en straff mot Valencia, mot Sociedad och vid flera andra tillfällen. Ronaldo har väl gjort 6-7 straffmål i år och runt 20 i Realtröjan på bara två säsonger och några månader.

De tillfällen hatare alltid drar upp är matcherna mot Chelsea, Inter, Arsenal och Real Madrid i CL. Då glömmer man att vi fick en felaktig utvisning mot Chelsea samt skulle haft en straff i första mötet på Camp Nou. Man glömmer att vi fick ett felaktigt bortdömt mål mot Inter i slutminuterna, skulle haft en straff på San Siro där Inter också gör ett offsidemål. Mot Arsenal får vi ett mål bortdömt på Emirates Stadium och Van Persies röda kort är egentligen inget fel om man går efter regelboken. Mot Real Madrid orkar jag inte ens kommentera. Pep gör ett mordförsök på Dani Alves som troligen träffar, vilket som så är det rött kort. Ramos fick en match avstängning efter att ha sparkat ner Messi och knuffat till både Xavi och Puyol. Mot Manchester United gör Rooney ett offsidemål.

Finns sjukt mycket saker att ta upp. Jag tänker dock aldrig säga att domarna ger andra lag fördelar. Direkt efter match kan man vara arg över ett domslut men efter att man lugnat ner sig inser man förhoppningsvis att det är sådant som händer och att nästa gång kanske ens eget lag får något tveksamt till sin fördel istället. Sen är det ju hyckleri på hög nivå när man gnäller på att Piqué slipper extra avstängning men inte ens nämner Xabi Alonso. Det är solklart att den sistnämnda söker gult kort, dock gör han det smartare. Och man kan varken där eller i Piqués fall bevisa om det var medvetet, även om man vet att båda var. Men visst, om det är bättre att göra en ren tackling för att ta en varning så kan ju Piqué sparka av benet på någon nästa gång, så blir det inget snack. Jag tycker åtminstonde det är bättre att ta ett gult på en masking än göra en tackling som kan orsaka smärta eller i värsta fall( även om inte Alonsos var så hård) orsaka en skada."

Kunde fuck inte sagt det bättre själv.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-02 17:00
L.A.M Nr 10

Du förtjänar nobelpriset i litteratur för ditt inlägg. Klockrent beskrivet av hyckleriet från Madrid fansen (Jag vet att ni i puertan läser detta, så ta åt er).
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 16:40
Jag har haft respekt för Pélé men börjar tröttna på hans eviga tjat om att alla brassar är bättre än argentinare. Han är verkligen rädd för att inte ses som bäst genom tiderna, därför han försöker trycka ner Messi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 16:39
Jag har inga problem med att erkänna att Dani Alves, Busquets och nu på senare tid även Mascherano filmar en hel del. Jag bli verkligen arg när de gör det och blir knappot glad om vi får en frispark pga det. Jag stör mig dock på hur andra lags supportrar vänder bort blicken från sitt eget lag och ställer sig och anklagar Barca för allt möjligt. Man kan peka ut 2-3 spelare i varje topplag som filmar rätt ofta, och ännu fler som gör det någon gång ibland.
2011-12-02 16:32
Elbraco

Gillar den sista skarpt haha!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-02 16:25
Visst kan man gilla sitt lag så mycket och vill inte smutskasta en enda spelare, men om jag skulle plocka 2 spelare från Barca så är Busquets och Alves som filmar mest i dagens Barca även om den sistnämnde har förbättrat den delen.

Så det jag vill komma fram till är att hycklarna från Puertan snackar skit om oss medan dem har värre spelare som filmar. Så j'vla tragiskt att vissa vuxna människor beter sig så.

Sen har jag f*n tröttnat på anglofiler och dem som hatar Barca så mycket varje gång dem kommenterar på sportbladet får så mycket "likes" när dem skriver nåt negativt om Barca. Seriöst folk är så tvättade, så mycket avundsjuka har jag aldrig sett tidigare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-02 16:19
Barcaspelarna dopingtestades tydligen för någon dag sedan eftersom man spelar i CL (läs senaste Valenciaartikeln). Undrar när konspirationsteorierna kommer.

Maradonas svar på Pelés uttalande om att Neymar är bättre än Messi (Pelé är så jävla rädd för att inte vara bäst så att det är pinsamt) är rätt roliga att läsa;

"Maradona: "He got confused and didn't know what he was talking about ... I suggest next time he take the right pills before making any suggestions and that he should change his doctor."

Maradona (ex player): "It seems Pele took the wrong medication, Instead of taking his night pill, he took the morning pill."
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-02 16:07
L.A.M Nr 10

Bra skrivet. Alla storlag får fördelar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 15:58
Real Madrid-fans är verkligen sorgliga vid dessa tillfällen. De glömmer att man rånade Valencia på en straff och förmodligen två poäng för ett par veckor sedan. Man glömmer att Ronaldo filmar utanför straffområdet och får en straff mot Getafe vid ställningen 1-1(?). Barcelona hade kunnat få en straff mot Valencia, mot Sociedad och vid flera andra tillfällen. Ronaldo har väl gjort 6-7 straffmål i år och runt 20 i Realtröjan på bara två säsonger och några månader.

De tillfällen hatare alltid drar upp är matcherna mot Chelsea, Inter, Arsenal och Real Madrid i CL. Då glömmer man att vi fick en felaktig utvisning mot Chelsea samt skulle haft en straff i första mötet på Camp Nou. Man glömmer att vi fick ett felaktigt bortdömt mål mot Inter i slutminuterna, skulle haft en straff på San Siro där Inter också gör ett offsidemål. Mot Arsenal får vi ett mål bortdömt på Emirates Stadium och Van Persies röda kort är egentligen inget fel om man går efter regelboken. Mot Real Madrid orkar jag inte ens kommentera. Pep gör ett mordförsök på Dani Alves som troligen träffar, vilket som så är det rött kort. Ramos fick en match avstängning efter att ha sparkat ner Messi och knuffat till både Xavi och Puyol. Mot Manchester United gör Rooney ett offsidemål.

Finns sjukt mycket saker att ta upp. Jag tänker dock aldrig säga att domarna ger andra lag fördelar. Direkt efter match kan man vara arg över ett domslut men efter att man lugnat ner sig inser man förhoppningsvis att det är sådant som händer och att nästa gång kanske ens eget lag får något tveksamt till sin fördel istället. Sen är det ju hyckleri på hög nivå när man gnäller på att Piqué slipper extra avstängning men inte ens nämner Xabi Alonso. Det är solklart att den sistnämnda söker gult kort, dock gör han det smartare. Och man kan varken där eller i Piqués fall bevisa om det var medvetet, även om man vet att båda var. Men visst, om det är bättre att göra en ren tackling för att ta en varning så kan ju Piqué sparka av benet på någon nästa gång, så blir det inget snack. Jag tycker åtminstonde det är bättre att ta ett gult på en masking än göra en tackling som kan orsaka smärta eller i värsta fall( även om inte Alonsos var så hård) orsaka en skada.
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 15:43
Hetfield

Hörde "Hallelujah" i mina öron.

Thank you.
2011-12-02 15:40
Shit, inlägget skickades 3 gånger, sry.
2011-12-02 15:39
Malaga are preparing to sound out Barcelona on a loan of Barcelona B winger Gerard Deulofeu (17) in January. [el mundo deportivo]
Annons: