/spanien/barcelona/forum/10647.aspx/spanien/barcelona/forum/10647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KeLLeFeNi
2011-11-08 01:47
då var matchen Milan - Barca den 23:e bokad! :D synd att man får se laget på bortaplan, men blir nog roligt ändo
Barcelona Senor Grande Pep
2011-11-08 00:15
Jag vill se thiago ist för xavi faktiskt, vill inte låta kaxig men tror inte L'Hospitalitet kommer att ställa till problem

Edit: Okej thiago är inte tillgängligt ju, glömde det...
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-08 00:08
Det var ju bra :) Då har vi betydligt mer spelare att laborera med.

Pinto (CDR är ju hans time to shine)
Maxwell-Fontas-Pique-Adriano
-----------Busquets-------------
--------Xavi---Espinosa--------
------------Rafinha--------------
----Deulofeu---------Villa------

Den elvan tycker jag låter spännande. Särskilt Deulofeu och Rafinha som jag både hoppas och tror kan få spela! Espinosa är nog mer en personlig förhoppning men visst vore det kul. Är det nån gång han ska få chansen är det väl nu när vi möter ett så enkelt lag och så många i både A-och B-lag är och ska iväg på landslagsuppdrag. Jag tror inte direkt vi skulle förlora med han på planen. Särskilt inte om Xavi spelar brevid -Xavi som ändå inte ska med landslaget sen.. hoppas att finns Espinosa med i truppen alla fall!

Maxwell kan spela högerback om det behövs. Han är behöver speltid. För att inte tala om Villa, som verkligen behöver matchen nu för att få känna på nätet igen.

Sen finns det ju fler spelare som vore kul att se. Sergi Gomes och JDS t.ex. Kanske ska även värvningen Kiko få lite speltid, bara för att :P
Barcelona Blaugrana91
2011-11-07 23:55
1.70-ligan

Jodå dem är tillgängliga, dem åker först på torsdag. :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-07 23:52
Blaugrana91

Är spelarna från Spanska landslaget tillgängliga? Trodde de hade landslagssamling också, eller åker de senare?
Barcelona Blaugrana91
2011-11-07 23:43
Sitter och funderar på hur vi ska ställa upp laget på onsdag?
Messi, Masken, Alves, Adriano samt Alexis har ju redan åkt iväg med sina respektive landslag.
Sen har ju Cuenca, Thiago, Bartra och Motoya för att nämna några blivit uppkallade till U21.

Så till matchen har vi följande tillgängliga Xavi, Iniesta, Busquets, Cesc, Pique, Puyol, Valdes, Villa, Keita, Abidal och Maxwell (?). Samt en hel del spelare från Barca B.

Jag hoppas man ställer upp något i den här stilen, även om jag inte tror det.

Valdes
Puyol-Pique-Fontas-Abidal/Maxwell
Xavi-Busquets-Iniesta
Deulofeu-Cesc-Villa

Kan tyckas lite väl stark med tanke på motståndet, men lika bra att försöka säkra avancemnaget på en gång.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-07 23:26
Pedro kommer alltid vara jävligt farlig framför mål, inte för att han har bäst avslut, snabbaste spelaren, smartast framför mål utan för att han är en av de mest kvicktänkta spelarna på planen.

Killen löper alltid rätt i viktiga matcher, applicerar ton av press och stänker dit de allra viktigaste målen.

Det finns bara en Pedrito.
AndreD - Ànims Afellay
2011-11-07 23:11
DivineNerd

Herregud förstår inte folk skämt?
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-07 22:14
addeh

Håller med dig om att toppklubbarna bakom Barca och Real skulle dra störst nytta av en bantning. Det hade kunnat innebära rätt så mycket för deras del. Lite mer pengar i kassan och lite mindre slitna spelare - hanteras det på rätt sätt kan man göra något riktigt bra utav det. Det hade nog inte bara givit resultat för spelet i ligan utan även i Europa.

Bottenlagen hade kanske inte dragit lika stor nytta av det och det är möjligt att klyftan hade blivit större ned till dem. Men jag hade nästan föredragit det. Skrälla kan de göra ändå

Atlético addeh
2011-11-07 22:04
1.70

Ser man till toppskiktet så tror jag det utan tvekan skulle bli jämnare om ligan bantades ned till 18 lag. Klubbar som Valencia, Atlético & Sevilla hade dragit mest nytta av något sådant. Däremot tror jag inte det hade blivit någon större skillnad när det gäller bottenlagen. Nästan samtliga klubbar sitter på tokigt höga skulder och det krävs en shejk á la Málaga för att styra upp en mindre klubb på nolltid.

Lagen strax under toppduon har enligt mig spets att utmana, men inte bredden. Med färre lag, vilket innebär färre matcher, hade nog flera lag varit med och tampats om titlar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-07 22:00
Barcadinho

Bra skrivet. Det finns många saker att ta hänsyn till. Men ur ett rent sportsligt perspektiv, och för La ligas framtid, vore det nog bra att minska primeran med några lag.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-11-07 21:41
Väldigt, väldigt sent men senast jag skrev här så skrev jag att Zlatan kan göra saker med en fotboll som varken Messi eller Ronaldo klarar av, genast var det någon som svarade: Det Zlatan gör med en fotboll gör Messi med en Apelsin, sedan var det någon som frågade vad Zlatan kan göra med en boll som inte Messi och Ronaldo kan. Så här har ni:
http://www.youtube.com/watch?v=68moKgy4ulg
Och alla minns väl klacken mot Italien?
Barcelona Barcadinho.
2011-11-07 21:35
Det finns en till fördel med att minska antal lag i ligan. Den här idén kom upp till diskussioner för ett par år sen. Jag tror att det var strax innan vm. Många lag har ett jätte jobbigt spelschema med många matcher. Och det handlar inte bara om Barca o Real utan också lagen som spelar i EL. Det skulle vara en avlastning för dessa lag om ligan skulle bestå av 18 lag. Det är fyra matcher färre.

Man har också pratat om, precis för samma anledning, att göra CdR till en direkt knockout turnering. Alltså, bara en match och inte ett dubbelmöte som det är nu för lag från första divisionen. Kanske en rimlig lösning i 16.e och 8.e delfinal. Känns rätt överdrivet att t ex behöva möta Hospitalet två gånger, kan man tänka sig.

Men det är pengar som styr mycket - det finns många aktörer som vill mjölka kossorna så mycket som det bara går. Flera matcher innebär mer pengar för vissa.
AndreD - Ànims Afellay
2011-11-07 21:13
Nvm...
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-07 20:14
Det skall även tilläggas att fotbollsgalan blir sämre och sämre för varje år.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-07 20:13
1.70-ligan

Jag tror att det är en ekonomisk fråga. De sämre lagen är ju så bedrövligt jävla fattiga så det är ju tokigt. Med lite större budget tror jag inte att de hade börjat utmana på sikt, såklart. Men det är nog ändå den rätta vägen att gå för att jämna ut kvaliteten på ligan. Att banta den tror jag inte kommer att ge märkvärd effekt, särskilt när så många lag är jämbördiga på den nedre halvan (var det inte så att de 11 sista lagen i tabellen kunde åka ur inför sista omgången?). Det som behövs är att Barca och Real får börja dela med sig av tv-intäkterna, det är ju där klubben hämtar sina primära inkomster.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-11-07 20:13
Zlatan blev precis hånad av lotta schelin, så flott va dt..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-07 19:56
Rosell menar på att man bör banta antal lag i La Liga för att den ska bli jämnare igen. Tycker faktiskt inte det är en dum idé. Det skulle höja kvalitén bland de lag som spelar där eftersom de skulle få bättre förutsättningar. Det finns faktiskt ett par skitlag som man skulle kunna vara utan - om de andra lagen lyfte pga det.

Sen kanske ändå Barca och Real ändå bör dela med sig lite av sin summa, men det är ändå en bra idé att banta antal lag tror jag. Vi har ju lite samma debatt i Sverige och jag tror det skulle vara bra här också, men lyftet skulle kunna bli ännu större i Spanien. Om rätt klubbar blir kvar. Vad anser ni?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-07 19:54
Dill - Busquets

jag saknar också Pedro och hans konstanta löpningar och äckligt effektiva avslut i straffområdet. När han är i form är han en av världens bästa avslutare, tyvärr var det ett tag sen vi fick se det...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-07 19:51
Barcelonistas

Men det är ju just det, vi är långt ifrån så bra som vi var i de där matcherna. Problemet är att vi inte kommit uppi normal nivå förutom några matcher den här säsongen. Man kan inte gå på gamla meriter och se vem som har mest potential att spela jättebra fotboll. Just nu spelar Barcelona långt ifrån sin fulla potential och med det här spelet vinner vi inte El Clasico.
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-11-07 19:30
Fan, när man ser den där videon börjar man ju undra när han ska börja bli vass framför mål igen...
Barcelona Blaugrana91
2011-11-07 19:10
Barca4eva

Precis, Sevilla t.ex. spelar ultradefensivt mot oss, med 10 spelare i eget straffområde men när dem möter Real blottar dem upp enorma ytor som Real inte är sena att utnyttja.
Jag köper inte heller folks argument att Real inte har lika mycket boll som oss och att det är därför lagen inte spelar lika fegt, Real är i princip alltid det bollförande laget mot sämre lag, så varför försvarar sig inte lagen på samma sätt mot Real som mot oss?

Och spelar inte storlagen offensivt så verkar dem inte vilja spela alls då dem möter Real, ofta verkar dem inte bry sig, iinte alls samma kämparglöd som när samma lag möter oss.
Förhoppningsvis får vi se en skillnad i år.
Barcelonistas
2011-11-07 19:05
L.A.M Nr 10

Visst har Real Madrid kört över dom flesta lagen i ligan. Men faktum är att dom fortfarande inte ställts mot ett bra motstånd, så jag tycker inte man ska dra allt för stora slutsatser än. Det var ett liknande scenario föra säsongen där Real Madrid gick som tåget i både Cl och ligan. Innan Barcelona matchen hade inte Real Madrid ställts mot något riktigt kvalificerat motstånd.

Ett formtoppat Real Madrid lyckades inte slå ett matchotränat Barcelona på 2 matcher. Att kalla Real Madrid för världens bästa lag är helt absurt och befängt då dom inte är i närheten av samma kvalite och dominans som Barcelona.

Jag vill verkligen se om Real Madrid kan dominera matcher på samma sätt som oss. Tvivlar ganska starkt på det.

Barcelona 4-0 Bayern Munchen

Barcelona 5-0 Real Madrid

Barcelona 3-1/2-0 Man United

Barcelona 4-1/3-1 Arsenal

Real Madrid 2-6 Barcelona

Jag har inte missat en enda match av dessa, och jag kan säga er att ingen är i närheten av våran topp form. Den fotbolls supporter som kollar på dessa matcher kommer inte tro sina ögon. En helt annan dimension av fotboll som jag är glad att få uppleva.
Barcelona Hetfield
2011-11-07 18:46
Grabbar och tjejer..kan vi sluta bråka och enas om att Sanchez är bäst?
Barcelona Barca4eva
2011-11-07 18:44
Blaugrana91

Storlagen i Spanien spelar också offensivt mot Real och de flesta vet vad som händer.

Not saying that it's wrong but...
Barcelona Blaugrana91
2011-11-07 18:36
elbraco - Bojan y Thiago

Så är vi där igen, du säger dem vunnit med stora siffror, men snälla vilka lag har dem mött?

Betis, Rayo, Espanyol, Malaga...
Samtliga av dessa lag har också försökt spela offensivt mot Real, klart dem åker på storstryk då.

Lag som Levante och Racing har spelat defensivt och i dessa matcher tappade Real poäng.

Så som sagt jag tycker verkligen man överdriver deras prestationer.

"och i Reals fall så kommer dom inte direkt gå från att spela 7-1 mot Osasuna till att spela 1-1 mot ett bättre lag, typ Villarreal."

Hmm och hur kan du veta det?

Real slog Zaragoza med 6-0 på bortaplan för att någon vecka senare förlora mot Levante samt tappa poäng mot Racing. Så vore väl inte omöjligt?

Ja Lyon slog ut Real för några år sen, men Lyon är knappast lika bra som dem var för ett par år sedan, dem gick ju för tusan till semi i CL, det skulle dem inte klara idag. Och Real slog även Lyon stort förra säsongen dem möttes, så knappast något nytt just för den här säsongen...

elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-07 18:28
Hetfield

tack. ska börja avsluta varje inlägg med det ;)

SANCH3Z FOR PRESIDENT.
Barcelona Capitan Puyi
2011-11-07 18:24
Synd bara att de kör på Facebooks princip om att man bara kan gilla och inte ogilla Snart kommer vi väll kunna puffa varandra.

Om man ska ge detta någon praktiskt användning så borde man ha en mätare på varandra. Ju mer ogilla du får desto lägre kommer din mätare att vara och alla kan se det. Förhoppningsvis så kan detta få folk att tänka två gånger innan de postar ett inlägg som är jobbigt att läsa eller bara onödigt.

Har sett det systemet i andra forum och det funkar rätt så bra.
Barcelona Hetfield
2011-11-07 18:17
elbraco

Om du känner att du behöver få tummen upp så skriv typ "REAL MADRID SUGER" eller "MESSI ÄGER", nått sånt. Då får du garanterat tummen upp.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-07 18:05
Blaugrana91

jag tycker inte det är så överdrivet.
visst, det är inte United eller Milan dom har mött men å andra sidan har dom vunnit med stora siffror. Jag själv hade varit nöjd om vi vann med 7-1 oavsett motstånd eller hur många spelare dom har på plan, och i Reals fall så kommer dom inte direkt gå från att spela 7-1 mot Osasuna till att spela 1-1 mot ett bättre lag, typ Villarreal.

Och på tal om att dom mötte Lyon; för ett par år sedan var det just Lyon som slog ut Real ur Champions League. I år fick Lyon storstryk. Nuff said?

fan, den här tummen upp grejen ger mig prestationsångest...
Annons: