/spanien/barcelona/forum/10645.aspx/spanien/barcelona/forum/10645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2012-03-11 14:04
@Sportkommentatorerna.com:

Jag skulle inte säga att det är magstarkt direkt. När domaren dömde felaktigt flera gånger mot Atletico Madrid (två helt felaktiga offsider i bra läge) var de flesta härinne överens om att Barcelona hade fått fördelar i den matchen.

Ser man däremot över hela säsongen så har domarna gett Real väldigt många fördelar, deras motståndare har fått konstiga utvisningar, Real har fått extremt billiga straffar och deras motståndare har förvägrats regelrätta straffar (som den igår).

Jag sa det igår och jag säger det igen, de två lag som oftast har domaren på sin sida i matcher i spanska ligan är Real och Barcelona, inget snack om det. De mindre lagen drabbas väldigt ofta och det är de som borde vara mest irriterade.

Mourinho har sagt att han skulle ha skämts över det sätt som Barcelona vann CL, om han är en ärlig och konsekvent man så bör han skämmas över sättet som Real vinner ligan i år. Han pratar väldigt ofta om domarna och alla misstag som de gör, om han är en ärlig och konsekvent man så klankade han ner på domaren och hans straffmiss igår. Om han nu är en ärlig man.
Barcelona Criff -Llourinho
2012-03-11 14:02
Sen är det väl så mycket mer som är ojämnt, gnäller Pique på domaren ska han bötas och undersökas.
Mourinho kan stå och vänta på domaren nere på parkeringen och skälla ut honom. Real spelarna skriker och klappar till domaren så fort dem förlorar. Gnäller i tidningar och annat.
Ändå gör inte spanska förbundet något.
Men gud förbjude om en Barcelona spelare skulle yttra sig.

Sen alla dessa extra målvakter som Real haft denna säsongen, 2 Ramos igår, 1 Higuain när han lekte målvakt mot Valenica tror jag det var.
Jag menar okej en gång att en domare kan missa, men 4-5 st utspritt över olika matcher så börjar man undra?
,Sami
2012-03-11 13:56
Real vinner ligan tack vare domaren. Grattis Real ni vinner ligan med fusk!
Real Betis Sportkommentatorerna.com
2012-03-11 13:53
Gonzalez_Barca
Det där köper jag rakt av, håller helt med.
2012-03-11 13:50
Sportkommentatorerna.com,
Haha kolla varenda domarinsats i Barcas matcher denna säsongen. Var det 12st stensäkra straffar som inte gått Barcas väg?
Sen tittar du på Reals straffar denna säsongen. Så ser du på ojämn domarnivå.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-11 13:50
Sportkommentatorerna.se

Jo du har delvis rätt, det är ju lite orättvist av oss (culés och maränger) att gnälla på domarna då vi i princip alltid får domslut med oss några gånger per säsong. Och ja vi har haft en del tveksamma matcher i cl där vi haft tur, MEN alla ser bara ena sidan av myntet och vägrar inse att vi även fått domsluten mot oss där. Som Abidals röda, ballacks hands, militos offside mål etc.

Varför alla gnäller nu på real är för att de haft 8-10 tveksamma domslut under hela säsongen, ända från Cristianos straff utanför straffområdet, men Messi får ingenting när han blir fälld på samma sätt innanför.
Eller när Mallorca får ett regelrätt mål bortdömt för offside..

Precis som Madrid och mourinho vägrade erkänna oss som vinnare av Champions leauge förra året tänker jag fan inte erkänna Madrid som årets ligavinnare. För att säga som svinet sa, jag skulle skämmas om jag vann den på liknande sätt.
2012-03-11 13:48
Criff -Llourinho
Lite då och då!? Wow, jag antar att man ser vad man vill se...
Jag kan inte på rak arm nämna någon match där Real Madrid inte haft domarna med sig (el Clasico undantaget då ni möter varandra och lagen därmed är ganska jämlika mot domarna) medan du kunde nämna EN hel match där Barca inte haft fördel av domarna.
Jag erkänner mig överbevisad inför denna otroliga skillnad.

Poängen var inte att Real inte får fördelar utan att Barca får (enligt mig) exakt lika mycket fördelar.
2012-03-11 13:41
Sportkommentatorerna.com,
Lite skillnad på att få domarfördelar i en enstaka match lite då & då, än att få det match efter match i typ 15 matcher i rad.
Då luktar det mer fisk.
Barca hade inte domarkåren på sin sida i Inter matchen. Nämn en match denna säsongen som Real haft domarkåren mot sig? Svårt va..
2012-03-11 13:34
s.eto
Är det inte lite väl magstarkt att ett Barcelonafan anklagar något annat lag för att ha fördelar från domarkåren?
Det är fullt möjligt att Real Madrid har mer fördel från domarna än Barca i år, men jämfört med alla andra lag i Europa så gynnas Barca något enormt.

Real Madrid och Barcelona & deras fans lever i en helt egen verklighet, totalt avskiljd från den verklighet som andra lag och deras fans lever i.
Ni som håller på dessa fantastiska föreningar borde fokusera mer på hur lyckligt gynnade ni är i stället för att tjafsa om vilken klubb som råkar få aningen mer fördelar av domarna eller vem som har de mest cyniska fuskarna.
Barcelona Nidhögg77
2012-03-11 13:25
Är det någon här som skulle kunna lägga upp Simon Banks krönika "6 fördömda män" från Aftonbladet? Man måste tydligen vara pluskund för att läsa den. Precis som många andra intressanta krönikor på Sportbladet.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-11 13:07
Ett öppet forum leder ofta till kalabalik och sämre nivå, särskilt direkt efter respektive lags matcher.
Det är en stor anledning till varför vårt forum anses ha sämre nivå.
(jag själv vet inte om det stämmer, eftersom jag inte läser andra forum).
Det går mycket energi på tjafs, medan andra forum nog kan diskutera vad de vill utan provokationer och löjliga inlägg utifrån.

LR har haft den här linjen under hela perioden som jag har varit aktiv här, alltså att försöka ha ett öppet forum. Men då får man ta det goda med det onda.
Jag försökte komma in hit igår kväll, men jag tappade lusten rätt snabbt. Mest bråk o tjafs.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-11 12:16
arsenal ska tydligen vara på väg att värva vertonghen från ajax. han var uppe och såg arsenals match mot milan och hälsade där på vermaelen också.

han har bara ett år kvar på kontraktet och har gått ut och sagt att han är redo för spel i större ligor och bättre lag och vill inte skriva ett nytt kontrakt med Ajax.

Gillar han starkt, en bra allround mittback med ett sjukt skott.
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-11 11:43
Tror att Bielsa mycket väl kan bli Peps ersättare om ett år eller två, det talar väl också för Javi Martinez? Jag hade välkomnat honom (och även i viss mån BIelsa) med öppna armar.
Atlético Forlaniii
2012-03-11 11:42
Lite grann om dagens match. Lycka Messi återigen har stor show?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-11 11:37
Har även en känsla av att ryktena kring Kolarov inte är tagna ur luften. Han, T.Silva och Javi Martinez är helt klar intressanta spelare. Vi får se om någon hamnar här tillslut
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-11 11:30
Tydligen rekar Barca utöver T. Silva också Javi Martinez. Inte helt osannolikt med tanke på hur versatil han är, och eftersom Athletic lär blöda lite spelare nu i sommar så kanske han inte är jättesugen på att stanna heller. Å andra sidan vet alla hur svårt det är att plocka spelare från baskerna. Hur som helst så lär han vara billigare än Silva och dessutom spelar han redan i spanska landslaget, känner till ligan samt kan det snabba passningsspelet efter Bielsas intåg i basklaget. Ja tack till martineZ, can i get a amen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2012-03-11 11:19
@Geronimo.:

Tack för att du belyser min poäng, det var snällt av dig.
Real Madrid Geronimo.
2012-03-11 11:18
Så patetiskt....
s.eto
2012-03-11 11:16
"Magen till uppgjord liga vet jag inte om det någonsin har funnits, inte ens Italien skulle ju kunna dupera en hel domarkår på samma sätt som Real Madrid gjort i år....

Makalöst att ingen reagerar starkt på detta... hur många matcher har Madrid spelat 11 mot 11 hemma på Santiago Bernabeu och är det inte märkligt att man inte har fått någon straff dömd emot sig på hela säsongen?

Jag såg iallafall 2 klara igår...

Bedrövligt helt enkelt.... "

Saxat från Athletic forumet. I stort sett alla vet att Real fått enormt mycket fördelar denna säsong. Fast dom själva inte ser det så ser resten av fotbollsvärlden det.
Barcelona DM1982
2012-03-11 10:59
@Sherko:

Jag håller med men tyvärr är det väldigt få maränger som kan komma hit och diskutera på en bra nivå. Det är mest provocerande inlägg som leder till pajkastning på en gång.
Real Madrid Sherko
2012-03-11 10:55
DM1982

Så länge diskussionerna hålls på en bra nivå tycker jag själv att det alltid är kul med diskussion med utomstående...
Barcelona DM1982
2012-03-11 10:47
@Sherko:

Kul och kul, det är jag inte helt säker på.

Ett öppet forum kräver ansvar, tyvärr var det inte många maränger som kunde ta sitt ansvar igår kväll. Att komma in hit och håna oss efter en extremt tveksam vinst känns lagom vuxet.

Jag förespråkar ett öppet forum men mer aktiva mods. Jag blev nickspärrad från Puertan på mycket tveksamma grunder, skulle påstå att det var felaktigt. Sevillia-red lägger en ip-spärr på mig när jag undrar om de kan presentera fakta om att Fabregas skulle ha kränkt Kanoutes religion.

Real Madrid Sherko
2012-03-11 10:37
Kul med öppet forum, hoppas moderatorerna är aktiva nu, det lär ju behövas förr eller senare.

Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-11 04:31
@Blaugrana91:

Hahah klockrent! Det är exakt så man känner om ligan denna säsongen, även om vi är bakom poängmässigt, så är vi ändå ett bättre lag än Real, och alla kan se detta.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-11 02:56
Grace/Wastelands

Ja, det håller jag med dig om. Men jag snackar om hans hela karriär och inte ett år. För mig är han utan tvekan världens bästa avslutare under 2000 talet (som barcetia skrev så räknas inte Messi)
Grace/Wastelands
2012-03-11 02:51
basaric - ?#AnimoElGuaje

världens bästa avslutare? Sen han kom till Barcelona kan jag nog komma på ett tiotal som är bättre.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-03-11 02:46
basaric

Leo är bättre :-P men han räknas inte så förstår vad du menar. Saknaden är enorm. Hans insatser var otroligt viktiga för vinsten förra året. De viktiga målen. Hemåtjobb. Ahh David, var är du när man behöver dig?
2012-03-11 02:45
Saknaden är enorm. Världens bästa avslutare, utan tvekan.
Real Madrid Mesudine Zizil - I Keep It Real!
2012-03-11 02:37
Depor var också grymma och underhållande, vill även slänga in Celta Vigo och Alexander Mostovoi i listan av lag/spelare man saknar.
2012-03-11 02:30
barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!

Nej nej.. han har hunnit att spela i Levante, Zaragoza och Betis innan flytten till Espanyol. Enligt mig så presterade han bäst under hans år i Betis.
Annons: