/spanien/barcelona/forum/10642.aspx/spanien/barcelona/forum/10642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-27 13:50
Intressant duell mellan Mourinho och de Boer i kväll när Ajax möter Real Madrid på Bernabeu.

Frank de Boer som spelade i Barcelona 1998 till 2003 var tränad under José Mourinho när han var assisterande tränare för Barcelona under slutet av 90-talet och år 2000.

Notering: Mourinho är ju avstängd. Haha. Inga kramar för de två i kväll alltså.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-27 13:50
SF-appen är ju så jävla dålig.
forumet är helt buggat, uppdaterade nyss och fick fram diskussionen om ronaldo som var typ igår och tre sidor tillbaka. uppdaterade igen och då kom diskussionen om abidal säker/icke säker som också var flera sidor sen.
och varenda gång den faktiskt är aktuell så gäller det bara för dom typ fyra högsta inläggen, sen hoppar den över massa och så får man läsa jättegamla inlägg.
dessutom kan man inte läsa artiklar om dom inte är under "löpsedlar", "senaste" eller "favoriter".

suck...
Barcelona II Barça II
2011-09-27 13:47
Haha, jag förstår Hleb faktiskt. Klubben har behandlat han väldigt orättvist, nästan pinsamt.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-27 13:34
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Finns ju ingen som vill betala för honom. Låt honom hållas, hans kontrakt borde väl gå ut snart. Vad skulle dom med honom till från början egentligen?
Barcelona Essienesque
2011-09-27 13:28
Haha, jävla bitter Hleb är.
2011-09-27 13:26
elbraco.

Haha! Han är så långt in i frysboxen att jag nästan förstår honom.. :-)

Han får gärna hålla på sin gamla klubb. Däremot förstår jag inte varför man väljer att låna ut Hleb varje jävla säsong. Sälj honom bara.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-27 13:21
Alexander Hleb (barca player on loan): "I will support BATE ... I like it more! than Barca"

Hleb: "I'm sure the coaching staff of BATE has studied Barça in depth and found the tactical system that can give a good result. " # fcblive

Hleb:"I think BATE will play a great game. Barcelona doesn't have so much confidence playing outside." # fcblive

Hahaha, Hleb är för go...
2011-09-27 13:08
Varför står du inte ut med Valencia?
Barcelona Hetfield
2011-09-27 12:52
Villarreal har inget att göra i CL, de ska bara åka ut. Jag hoppas även att Chelsea slår ut Valencia, står inte ut med de.

Napoli kommer jag att heja på, sen är det ju givet att Barcelona är min favorit.
Barcelona Hetfield
2011-09-27 12:51
Grace

Det är kanske lättare att inte kommentera om man tycker att ämnet är ointressant, annars så kan man ju få intrycket att personen är en douchebag/besserwisser.

Eller?
Barcelona Mascherano
2011-09-27 12:41
Grace/Wastelands
Gäsp
2011-09-27 12:02
Tror verkligen att Bayern-City blir en sjuk match. Är säker på att City inte vill förlora efter krysset hemma mot Napoli och kanske har det i bakhuvudet när de går ut på planen i kväll. Bayern lär ju mala på som fan framåt i alla fall, det är ju det dom är bäst på och det lär väl bölja fram och tillbaka som det alltid gör när tyska lag spelar. Tror vi kan få se en del mål ockå, 2-2 känns rätt så rimligt då båda lagen är rätt målglada.

Villareal har nog inte en chans mot Napoli. De har väl knappt gjort något rätt såhär i säsongsinledningen? Jävligt intressant grupp den där grupp A. Minst ett riktigt bra lag ryker ju av City, Napoli och Bayern. Känns som att det kan gå exakt hur som helst.

Dinamo har inget att hämta mot Lyon som har sett riktigt vassa ut såhär i inledningen. Det är klart att du kan tippa dom, men det är en jävla chansning, jag hade inte gjort det. Dock var det helt okej odds på Zagreb, kanske värt att chansa om du bara lirar säkra annars?
Barcelona Katalano
2011-09-27 11:28
¡Barca! - Crèma Catalana

På Lyons hemmaplan har inte Dinamo Zagreb något att hämta. Lyon vinner den matchen ganska enkelt tror jag.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-09-27 11:25
Någon som tror att dinamo Zagreb kan skrälla mot Lyon? Funderar på att tippa på dom, ganska bra odds och dom spelade rätt så bra mot Real sist.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2011-09-27 11:14
den närkingska älgen

Jag tror liksom Hutch att Bayern-City blir en riktigt tempofylld tillställning. En underhållande match som jag absolut kommer att titta på. Jag tror på oavgjort resultat med några mål åt vardera håll. City är lite pressat efter förlusten i första omgången och viker inte ner sig så lätt nu.

Inter kommer att torska borta mot CSKA. De har alldeles för dålig form för att kunna utmana i den matchen.

Jag tror Napoli vinner mot villareal. De har börjat säsongen bra medan Villareal har svårt att prestera på normal nivå.
Hutch
2011-09-27 11:07
Bayern - City lär ju bli en match med ett sjuhelvetes högt tempo, det är känslan man får. City kommer att få det stentufft, Bayern är i toppform och på Allianz vill man inte torska. Det Bayern kommer att se se upp med är när City får kontringslägen där de offensiva pjäserna kommer hota.

En annan batalj är ju Napoli - Villarreal på San Paolo.
2011-09-27 10:56
1.70-ligan

Smart tänkt där med ökad popularitet. Det kanske hade varit något att satsa på de brittiska öarna så att man slipper lägga matcher 12.00 så att asienmarknaden skall få sitt. Jag vet inte riktigt om han klarar av att anpassa sig till spelet, England är ju rätt så rakt på och mycket fysik, här måste man ju vara rätt spelskicklig också. Jag har sett några matcher med Cahill såhär i säsongsupptakten men jag tycker inte att han har varit något vidare bra än så länge. Kanske blir så när man spelar i ett lag som verkligen inte har presterat..
2011-09-27 10:38
Tankar om CL ikväll förresten? Tror att det kan bli rätt intressant på Allianz Arena, Bayern München mot City. Kan nog gå lite hur som helst egentligen, annars så ska det bli kul att slänga ett öga på Marängerna och se om de har skärpt till sig jämfört med de tidigare ligaomgångarna. Sen ska ju Inter iväg och försöka styra upp Europaspelet mot CSKA-Moska borta, lättare sagt än gjort. Dessutom lär det vara okej drag i Neapel när Napoli tar emot VIllareal. Intressant kväll allt som allt. Tankar?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-27 10:29
den närkingska älgen

Jo men det var ju rätt dött i övrigt här så. Och sen, oavsett sanningshalten i ryktena, tycker jag det är lite spännande att en engelsman nämns om en potentiell spelare i barca. Det hör inte till vanligheterna nuförtiden... Hur skulle han klara av att anpassa sig till spelet, maten, kulturen osv, som är annolunda mot vad han vuxit upp med? Och skulle en ev transfer öka barcas popularitet på brittiska öarna? Personligen tror klubben rent ekonmiskt hade tjänat på att ha lite fler nationaliteter i truppen, på sikt.

Visst finns det saker att diskutera.
2011-09-27 09:53
1.70-ligan

Hoppas att det inte stämmer, tror inte att han skulle tillföra särskilt mycket. Puyol och Pique kommer ju att spela när det hettar till på riktigt och annars gör ju Mascherano ett bra jobb som ersättare. Lika bra att fortsätta med det och plocka upp någon ur akademin alternativt ge Fontas fler chanser. Ska vi ha in en mittback till så är det nog lika bra att vänta till nästa sommar och sedan plocka in typ Thiago Silva. Känns lite onödigt att spekulera i alla värvningar nu när våra ordniarie mittbackar just blivit friska..
Barcelona mariwani
2011-09-27 09:38
skön text på fotbollskanalen om Xavis syn på madrid

http://www.fotbollskanalen.se/1.2299863/2011/09/27/xavi_real_madrid_ar_ett_egoistiskt_lag

Grace/Wastelands
2011-09-27 09:30
Hetfield

Tja. ungefär lika intressant som ditt ämne men jag har tyvärr väldigt lite information om hans kost.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-27 09:25
Cahill ryktas till barca igen...återkomande rykten ligger det ibland nån sanning i. Säger inte att det behöver göra det i detta, men det kan göra det. Jag hoppas i alla fall att om barca ska värva i vinter ska det vara en back. Ibi är snart tillbaka igen då och alexis/iniesta är tillbaka och förhoppningsvis fortfarande hela
Barcelona Deulofeu
2011-09-27 09:20
Konstigt jag tappade kontakten med nätet sortry för trippelpost men visst är det härligt om vårt mittbackspar kommer åter.Synd bara om Mascherano han har varit fantastisk.

Kanske dags för honom att vila.
Barcelona Deulofeu
2011-09-27 09:00
Äntligen lutar det åt att Puyul och Pique spelar borta mot Bate.

De har inte spelat ihop sedan de sista minuterna i championsleague finalen.Detta borde väl betyda att Anfallet blir vårt gamla hederliga MVP och vårt tikitaka mittfält.Thiago borde vara spelare nummer 12.

Dags för Messi att öppna målkontot i championsleague och Pedro och Villa att späda på detsamma.
Barcelona Deulofeu

De har inte spelat ihop sedan de sista minuterna i championsleague finalen.Detta borde väl betyda att Anfallet blir vårt gamla hederliga MVP och vårt tikitaka mittfält.Thiago borde vara spelare nummer 12.

Dags för Messi att öppna målkontot i championsleague och Pedro och Villa att späda på detsamma.
Barcelona Deulofeu

Barcelona B-Guden
2011-09-27 08:02
Thiago - Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!

Om jag ser nån försöker jämföra nån annans brilians med Ronaldinhos så kommer jag gråta för den personen måste va helt hjärndöd det finns ingen spelare som hade sån teknik kunde göra vad han ville med bollen som Ronaldinho, det han gjorde är han bäst på, ni kan leta tillbaks till vikingatiden och inte hitta nån som kunde briljera på plan med sån teknik som ronaldinho
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-27 05:58
Det är det gamla vanliga argumenten som Pepe säger. Hur kan man säga att Barcelona inte är världens bästa lag och inte har världens bästa spelare när man nästan alltid spelar ut Real och de andra lagen? Om Barca kan göra en medioker spelare som Messi(det är bevisat eftersom han suger i Argentina) till att vinna guldbollen måste man väl vara ett extremt bra lag?

Och Real Madrid är såklart världens bästa lag, har världens bästa spelare och världens bästa tränare. Det måste ske något fel eftersom man aldrig vinner någonting stort.
BARCA-més que un club
2011-09-27 01:19
Thiago-next no 1

HAHAHA R10 SLÅR CRISTIANO I ALLA LÄGEN

man kan inte jämföra han med en gråtande spelare ju kolla på tekninken som ronaldinho har fyfan slår allt.

Annons: