/spanien/barcelona/forum/10632.aspx/spanien/barcelona/forum/10632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-09-28 18:37
Härliga nyheter att Alexis kommer tillbaka tidigare än väntat! Då lär vi ha både Iniesta och Alexis tillbaka efter landslagsuppehållet! :)

Gällande matchen ikväll så jag hoppas verkligen inte att Pep underskattar Bate genom att spela med en trebackslinje, vi ska spela bästa lag ikväll enligt mig.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-28 18:27
Om någon är sugen på fotboll och inte orkar vänta till 20.45 kan jag rekommendera Zenit St. Petersburg-Porto på som går på Viasat Fotboll nu. Rätt fartfylld och trevlig match faktiskt. Rätt bra tryck på publiken också. Står 1-1 efter en en knapp halvtimme. Har ni inte Viasat fotboll går det att hitta en stream i länktips.
Adrian // Barcelonistas
2011-09-28 17:31
Håller med där faktiskt, vi får inte underskatta Bate för vi brukar ha lite problem med dessa lag så här början av säsongen. Men jag tror endå vi vinner Bate ska inte kunna stå emot i 90 min.
Barcelona el Maestro!
2011-09-28 17:18
Barcadinho.//
Det är vad Rosell och Company påstår. Att Laporta har fifflat med siffror med mera.
Jag ser Laporta som oskyldig tills en domstol bevisar motsatsen.
Tills dess tror jag att det är bara en personlig vendetta det är frågan om.
Men det kan mycket väl också stämma. Vi får dock avvakta till processen är klar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-28 17:17
Pep, the creator.
Bra video!

Åh, vem har jag försökt lura på sistone.. saknar Oriol som bara den! Vet att det är fullt på mittfältet just nu i Barca och att Samper kanske blir ännu bättre på sikt, men Romeu var en av mina favoriter. Hade hoppats han skulle få gå igenom samma fas som Sergi Roberto i år... Nåja, önskar han all lycka i framtiden, vart den nu blir för hans del.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-28 17:14
Ingen ska vilas idag. Det är bortaplan i östeuropa där vi brukar ha svårt så jag vill se bästa laget och ingen underskattning. Tror det kan bli svårare än man förväntar sig, det blir nog ingen manita i alla fall. När vi möter Victoria och BATE på Camp Nou så kan man vila vissa spelare men nu i deras borg så blir det tufft. Går man in med rätt attityd och med ett bra tempo så borde vi vinna. Men spelar vi som mot Sociedad kan det bli förlust.

Valdés
Alves, Mascherano, Puyol, Abidal
Xavi, Busquets, Thiago
Villa/Pedro, Cesc, Messi

Även Keita kan gå in och starta då det kan bli en fysisk match. Xavi, Busquets, Cesc och Messi är givna på mittfältet och anfallet, sen går de andra två platserna till två av Thiago, Keita, Pedro och Villa. Backlinjen känns för mig rätt självklar, vill inte att Piqué går in och startar nu. I helgen är han nog redo.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-28 17:11
Sevärd video!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-28 17:03
Pep, the creator

håller med. han rör sig väldigt likt busquets, samma rörelsemönster. han verkar mer säker på sina tacklingar också men saknar passningsspelet.
men han verkar onekligen vara en matnyttig spelare, en sådan som jobbar för att stabilisera spelet och för att hjälpa andra. ska bli kul att se hur han kommer utvecklas under AVB.
Barcelona Pep, The Creator
2011-09-28 16:48
Förlåt glömde länk :P
Barcelona Pep, The Creator
2011-09-28 16:48
Nemen helt sjukt hur är det inte att Oriol Romeus stil är precis så lik Busquets.

Video från Oriol Rumeu vs Fulham.
ponta p
2011-09-28 16:38
C.A.K (Lyon)

Super snyggt! Dricker vackert.
Gunner - Kanouté
2011-09-28 16:31
Myrran

Haha, klockren.
Barcelona Hetfield
2011-09-28 16:12
Varför skulle Alves ge sina pengar till det?
Barcelona Myrran
2011-09-28 16:08
Bate player Rudik is apparently super excited to face Barça, because, "I've never met creatures from outer space before."

Haha dagens citat :D
Win
2011-09-28 16:08
"- Ja. Dani Alves alltså. Han kan inte tänka sig, att liksom hans lagkamrater gör, upplåta 1% (EN PROCENT!) av sin årslön till Barcelonas Veteransamfund, en inrättning som finns för att hjälpa före detta spelare som av olika anledningar har det tungt.
Så väldigt lågt."

Stämmer detta? Sjukt lågt av Alves
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-09-28 16:05
ponta p

Klock rent! (see what I did there?)
Barcelona Hetfield
2011-09-28 15:35
Cavani gick av igår, men han ska vara tillbaks till mötet mot Inter i helgen. Så det är inget att oroa sig för.

Napolis spelstil är ju väldigt krävande, tror att de är lite slitna.
2011-09-28 15:29
Var det inte Edison Cavani som gick sönder? Är rätt så nyfiken på hur länge han blir borta..
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-28 15:26
Edinson Hamsik, herregud!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-28 15:17
Svensk media gör det igen

Kolla längst ner i artikeln "Edison Hamsik"... Att dom inte ens kan en stjärnas namn är ju tjänstefel... Han heter Marek inte Edison som Cavani gör i förnamn
ponta p
2011-09-28 15:10
"Jag läser alla artiklar här inne om FC Barcelona, men borde man inte få göra ett svenska test innan man får börja skriva en artikel?"

Borde man inte lära sig att inte särskriva innan man klagar på någon annans svenska? En sjuk sköterska gjorde sitt svenska test som sedans gömdes i kassa skåp.
Barcelona Hetfield
2011-09-28 15:01
Jag hoppas att Pep luftar lite spelare, jag vill inte se t.ex: Messi få en onödig tackling i en sådan tuff match, deras spelare lär spela brutalt och springa en hel del.

En bra elva enligt mig: Valdes - Adriano - Abidal - Fontas - Maxwell - Busquets - Xavi - Thiago - Villa - Cesc - Pedro
Barcelona Thiago - Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-09-28 14:54
Herregud, Edinson Hamsik är skadad...
2011-09-28 14:21
Shanghai - You Can't See Me

Vinna ja. Krossa nej. De har ju halva laget skadat. Ännu värre än oss. Vi måste vinna, men gruppsegern avgörs nog på San Siro..
Barcelona Shanghai - You Can't See Me
2011-09-28 14:20
Idag hoppas jag att Barca spelar sitt spel och inte underskattar motståndet. Vi behöver poängen för Milan kommer att krossa Victoria.
Barcelona Capitan Puyi
2011-09-28 13:01
Hoppas verkligen Del Bosque roterar friskt och låter Xavi, Puyol och Pique sitta av. Vet inte ens om jag vill se Cesc spela men det är nog att begära för mycket att låta Spanien spela utan mittfält :P
2011-09-28 12:59
Nästa helg har jag för mig, så det är väl en ligaomgång nu i helgen och sedan är nästa två veckor senare..
Barcelona Capitan Puyi
2011-09-28 12:57
När är uppehållet då? Tror aldrig det har kommit lägligare.
Atlético addeh
2011-09-28 12:26
Härliga nyheter med Alexis. För första gången på jag vet inte hur länge känns det skönt att det snart är ett landslagsuppehåll. Både Andrés & Alexis bör vara spelklara åtminstone till matchen mot Sevilla i mitten av oktober.
2011-09-28 10:33
Lite kul faktiskt. Visst var det Marca (eller fan vet om det var AS, men det är ju samma grej) som photoshopade bort en back från Athletic Bilbao så att Alves verkade offside när man ville få vårat 1-1 från hemmamatchen i vintras bortdömt? Det är ju för fan helt sjukt, haha. För övrigt så vet man ju inte till 100% om Pep och Rosell verkligen hälsar på varande för att dom vill det. Minns från Zlatans år i klubben när det gick rykten om att Zlatan och Messi var ovänner, dagen efter kramades dom i säkert 10 sekunder på träningen. Lagom genomskinligt..
Annons: