/spanien/barcelona/forum/10629.aspx/spanien/barcelona/forum/10629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Ànims Afellay
2011-12-04 15:01
elbraco

Fortfarande full? ;)

Ray Hudson :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 15:00
Hetfield

Beror väl på hur Pedro spelar. Han har inte varit något vidare den här säsongen men om Pedro, Sánchez och Messi presterar ser jag ingen anledning att köpa en annan dyr anfallare. Och vem säger att vi måste ha en striker i startelvan? Vi har haft det med Pep hela tiden men varför måste vi fortsätta så? Lägg till alla talanger som kommer upp där både Deulofeu och Rafa är bra målgörare. Jag ser inget köp nödvändigt om inte någon av Alexis, Pedro och Messi underpresterar rejält.
Barcelona lellefs
2011-12-04 14:59
Kan man få be om lite bättre matchrapporter.... Att Zlatan spelade med oss förra säsongen och att vi har 43-0 hemma är ju bara lögner.. Snälla lägg lite fokus på era texter!!!! Reals sida är mkt bättre...

Gillar dock Kvällens Awards! Men det kom tydligen ingen efter levante matchen :/
Barcelona Hetfield
2011-12-04 14:55
Cavani är den bästa avslutaren i världen (bland alla strikers), han skulle passa i Barcelona. Lång, snabb, bra avslutare och han springer som en häst för laget.

Cavani är för mig den misslyckade försöket av Pep att få in en stor striker, Zlatan hade inte lungorna och viljan.

LAM

För 100:e gången, Sanchez är ingen striker och han är inte heller Villas ersättare. Han kommer snarare att peta Pedro framöver.

Henry (striker) - Villa (striker) - Cavani (striker)
Culé - Messi y Alexis
2011-12-04 14:47
,Sami

I landslaget är han ytter. Ja, jag tror han skulle platsa i Barca och ta över Villa när han slutar. Pedro och Alexis är inga direkt målgörare så Cavani skulle passa perfekt, enligt mig.

Cavani är jävligt snabb(snabbare än Villa), klinisk avslutare och bra på luften också. Och säkert mycket mer haha. :P

Tänk er denna trio: Alexis/ Pedro - Messi - Cavani

Orgasm..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 14:46
el Maestro

Cavani skulle bli oerhört dyr och det är lite onödigt när man redan har tre andra anfallare som kan starta. Messi gör mycket mål och det kommer nog även Pedro och Alexis göra.

Såklart kan man leta efter ännu en anfallare om någon underpresterar men jag tycker bara det är konstigt att köpa en spelare som ska ersätta Villa då man kan säga att Sánchez redan gjort det.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 14:44
Roy Hodgson kommenterar och är som vanligt i toppform. Även om ni har sett målen så borde ni se den här för han är så jävla klockren.

"Heavenly, bloody marvellous."

när cesc nickar in sitt mål tror jag han säger: "and its kissed in by those thick eyebrows" eller något liknande :P vem fan kommer på att säga något sånt? Mannen är ett geni!
,Sami
2011-12-04 14:39
Cavani är väl ingen ytter? skulle han platsa i Barca?
Barcelona el Maestro!
2011-12-04 14:35
L.A.M Nr 10:
Ja, men du måste också ha en renodlad anfallare i truppen. Det har vi inte om Villa inte ersätts. Barca har alltid haft minst en sådan.

Abbe.
Han tog sin chans när Afellay gick sönder. Ibland måste man ha tur.
Frågan är om Afellay kommer att vara kvar i nästa säsong? Jag tror inte det. Arsenal skulle passa honom.
Barcelona Abbe.
2011-12-04 14:35
el Maestro!

Precis som du säger; det finns inte plats för alla. Frågan är om Cuenca hade "breakat" om inte Afellay dragit på sig sin knäskada.
Barcelona el Maestro!
2011-12-04 14:32
En ny stjärnskott i varje säsong. Bara det är värd mycket.

Jag är imponerad av de yngre spelarna men många av dem kommer inte att få chans ändå. Alla kan inte få plats.

Hade inte Cesc återvänt i denna säsong hade det varit försent för honom. Han värderade situationen bra, antagligen med hjälp av vännerna inifrån. Han kom hem i rätt tid.
Atlético addeh
2011-12-04 14:29
Man ska väl inte tro på allt som skrivs, men det känns onekligen inte som en omöjlighet att det redan nu är mer eller mindre klart att Bartra flyttas upp inför nästa säsong. Hur stor kärlek för klubben han än har så måste kärleken för sporten någonstans vara större, och han vill nog inte vara fast i B-laget för evigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 14:29
el Maestro

Ja men Villa har ju mestadels spelat som ytter under sin tid i Barcelona. När han lämnar består anfallet troligen av Alexis, Messi och Pedro, med talanger som Cuenca och Rafa på bänken.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-04 14:28
Vilka fantastiska nyheter gällande Bartra! Hoppas nu bar han får speltid och inte hamnar i samma sits som Fontas. Men Bartra har de egenskaper som en barcaback ska ha. Snabbheten, passningsfoten, viljan och brytningarna...samt ett jävligt stort Barcahjärta :)
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-04 14:27
Inga awards efter gårdagens match? Uppskattas!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 14:27
Bara det inte blir samma sak med Bartra som med Fontás, att han sitter för mycket på bänken. Jag tror dock Bartra är en större talang och förhoppningsvis får han Peps förtroende. Fontás bör lånas ut.
Barcelona el Maestro!
2011-12-04 14:25
L.A.M Nr 10

Alexis är i första hand en ytter.
2011-12-04 14:24
Barça-MeTi

yes, det blev alltså 3-2 med handikapp.
2011-12-04 14:23
Barcelona B centre back Marc Bartra (20), whose renewal will be finalized tomorrow, will be promoted to the first team next season. [sport]
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 14:20
Ibrahimovic (Milan): "For the Ballon d'Or, I'll vote for Messi. He has shown he's the strongest, I hope he continues like this" [tf1 via ff

Härligt att Bartra (som jag tycker är lik Dani Alves till utseendet) blir a-lagsspelare nästa säsong. Skeppa iväg Fontas på lån nu bara, så kan han bli nästa Botia.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-04 14:19
el Maestro

Läste också den artikeln.
Jag hade helt klart valt Cavani före Neymar. Tänker inte sticka under stol med att uruguayanen är en av mina favoriter och det vore en dröm att se "Napolis" Cavani i Barca... dvs en lika glödhet Cavani på Camp Nou

Huruvida det vore möjligt att få vet jag inte men om Cavani tänker lämna Italien någon dag, hade jag inte direkt protesterat ifall barca är där och hugger. Även om jag gillar Villa har jag inget emot om klubben gör sig av med honom medans man fortfarande kan få stora pengar för honom, just för att kunna finansiera en ersättare. Därför kanske det är bättre att han lämnar inom 1-2 år än 3-4.. men vi får se!

Med Cavani skulle vårt anfall bli ännu mer farligt oberäkneligt. Med världens kanske bästa huvudspelare på planen skulle våra yttrar på allvar kunna hota med sina inlägg. Vi skulle även kunna bli farligare de gånger vi ställer om snabbt.
Det pirrar lite i magen av tanken att se denna fantastiska spelare tillsammans med Messi, Alexis, Cesc och de andra offensiva pjäserna. I några år framöver hade det kunnat bli perfekt - sen kan ett problem uppstå när Deulofeu/Rafinha är redo att slå sig in. Jag vill absolut se dessa herrar lyckas i Barca, samtidigt som jag hoppas Pedro/Cuenca kan vara kvar...Men det kanske löser sig med tiden. Att åtminstone tre av dessa fyra herrar har en framtid i Barca tror jag inte är alls omöjligt.

Culé - Messi y Alexis
2011-12-04 14:14
Här, för er som vill se highlights och allt från matchen igår.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 14:12
el Maestro

Alexis Sánchez?
Barcelona Xavi#6
2011-12-04 14:08
Barça-MeTi

ja, De vann med 2 bollar så 3-2 blir det på ditt tipp då du har fått in den isf.
Barcelona Myrran
2011-12-04 14:03
Barcelona B centre back Marc Bartra (20), whose renewal will be finalized tomorrow, will be promoted to the first team next season. [sport]

Fontas påväg ut på lån/köpoption nästa år ?
Barcelona Barça-MeTi
2011-12-04 13:57
grabbar om man har satsat handikap -1 på atletico vinner man då om den slutade 3-1 ?
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-04 13:53
Såg de tre sista minuterna på Atleticos match. Värt!
Barcelona Abbe.
2011-12-04 13:48
... Och där kom ett tröstmål genom Piti. 3-1.
Barcelona el Maestro!
2011-12-04 13:47
Edinson Cavani säger följande om sin framtid:

“I really like English football as well as Italian, but I am also a fan of Spanish football”. There are more spaces there and it’s great for a striker who likes to move around on the pitch. Spain is ideal for me and I’d be very happy to play there.”

Frågan är vem av Cavani eller Neymar ska Barca satsa på när Villa lämnar.
Jag röstar för Neymar som är yngre och som enligt mig har större potential än Cavani .
Jag hoppas att Rosell redan har lagt upp planer om vem som ska ersättta Villa.
Barcelona Abbe.
2011-12-04 13:47
3-0, Salvio.
Annons: