/spanien/barcelona/forum/10627.aspx/spanien/barcelona/forum/10627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sano97
2011-10-01 22:05
Neeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!! Vad händer SENSIE?!!!!!!!!!
Barcelona DM1982
2011-10-01 22:02
Det låter som om Interfansen kör ap-ljud när Napolis mörka kille har bollen. Kan ha fel men det låter så.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-01 22:01
Vad sysslar Nagatomo med? Han var klart först innan han skulle täcka ut bollen och ha sig, klart som fan att det smäller när man jagas av Maggio..
Barcelona Rambla~
2011-10-01 22:00
Heh, japanen blev ägd av Maggio :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 22:00
Piquenbauer

Isaac Cuenca återvände till Barca i somras efter ett års lån hos Sabadell. Han flyttas då upp till Barca B och har spelat med A-laget under försäsongen, där han enligt mig och många andra, var en av de som tog för sig allra mest. En, trots sin gänglighet, kvick och teknisk ytter som vågar och kan utmana... det är väl så jag skulle beskriva honom

Pep verkar onekligen se Cuenca som den förste att plocka från Barca B:s anfallssida och kanske finns det en framtid för honom i klubben. Även om det inte lär bli mer än en truppspelare med tanke på vilka spelare vi har och vilka ännu yngre som är på väg upp.

-----------------------------

0-2 Napoli!! Sjukt att vi slog dem med 5-0 men kryssade mot jävla Milan
Barcelona Rambla~
2011-10-01 21:59
Jaaaa goooool forza Napoli
elbraco - Bojan y Thiago
Hamsik!! härligt mål! vilken krigare.
Barcelona DM1982
Wow...Inters försvar är ju uselt. Men men...jag njuter. Gillar verkligen inte Inter.
Barcelona Sano97
2011-10-01 21:56
Fan domarn i Inter matchen förstör dagens fotboll med sina jävla onödiga blåsningar och varningar, dom där varningarna på obi(han är grym!) var helt felaktiga och de personer här på forumet som säger att cambiasso och lucio är gnälliga visar bara att ni är totalt fotbollsokuniga och att ni inte följer serie A så mycket att ni vet hur gryma de spelarna egentligen är, men nog om det för nu kommer en av mina personliga favoriter att lira, Sensei YUTO NAGATOMO!!!!!
Barcelona Rambla~
2011-10-01 21:56
Det är bara en tidsfråga innan Inter fixar en straff. Vi vet alla att det kommer att ske. :P
Barcelona Barca4eva
2011-10-01 21:46
Haha, Cesar borde nästan fått rött.
Barcelona Hetfield
2011-10-01 21:46
Haha, jag sitter och myser när jag ser Inter såhär. De får vanligtvis alla straffar och frisparkar med sig, när de inte får det idag och domaren går emot de så tjurar de.
Barcelona Rambla~
2011-10-01 21:43
Och Barca anklagas för att omringa domaren. Så där har Inter alltid hållt på och än värre blev det när Mourinho tog över. Hans ande vilar fortfarande på San Siro. De tål verkligen inte att endaste domslut går emot dem. Ett jävla skrikande och fäktande med armarna. Den där galningen Lucio ser ju ut som ett psycho, ser nästan ut som om han ska börja gråta varje gång han får ett domslut emot sig.
Barcelona Piquénbauer
2011-10-01 21:37
Sjukt dålig domare i Inter matchen. Men jag sitter mest och njuter av att se äckliga spelare som cambiasso och lucio grina. Synd att inte största gnällspiken av de alla snejder är med för det hade gjort min kväll. Någon som sett mer av cuenca som pep tagit upp till à- laget? Verkar lite spännande.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2011-10-01 21:33
Jag måste säga att det var långt utanför, minst en meter som förseelsen skedde. Usel straff men det blir lätt så när det dröjer länge innan killen får lägga straffen.

Inter-spelarna är på domaren och skriker på honom hela tiden? Undrar vem som lärde dem det?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 21:29
Campagnaro sätter returen! nice!

herrejävlar. Julio Cesar flippar ut! nästan så han ska ha rött. Inter kommer utan tvekan få ett rött till.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 21:28
jo, inte mycket men klart utanför.

Hamsik ska ta straffen.
Barcelona Barca4eva
Var det inte utanför straffområdet?
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
Inter får en felaktigt dömd straff emot sig och Obi åker ut. vilken chans för napoli!
Barcelona DM1982
2011-10-01 21:09
Rioja

Jag tycker det finns fler fördelar med att b-laget bara spelare divisionen under a-laget. Steget mellan b- och a-lag blir inte så stort, skillnaden blir större ju fler divisioner det skiljer. Det är även enklare att locka till sig bra unga spelare som först räknas spela i b-laget och sedan ta klivet upp, typ som Kiko.

Det vore inte förödande om b-laget åkte ner men det skulle vara väldigt onödigt.

Har även för mig att spelare i b-laget bara får vara med i fem matcher för a-laget om de spelar under segundan, sedan måste skrivas in i a-laget om de ska spela för dem. Är de i segundan så kan spelare som är under 25 år spela hur många matcher som helst för a-laget. Det betyder väldigt mycket, speciellt när a-lagsspelare skadar sig men även för att slussa in b-lagsspelare.
Barcelona Rioja
2011-10-01 20:58
Frodo

Det spelar ingen roll för talangutvecklingen om laget spelar i div 2 eller div 3. Pedro och Sergio Busquets spelade i b-laget när det låg i div 4, Iniesta, Puyol, Xavi, Guardiola och Valdes spelade i b-laget när det låg i div 3.

Den enda fördelen med att spela i div 2 är att spelarna kan stanna längre i b-laget och slussas in i a-laget senare men klubben tar inte fram fler talanger bara för att man huserar i en div högre.
Barcelona Piquénbauer
2011-10-01 20:56
Kommentatorn i Inter - Napoli matchen är ju helt hysterisk, bästa matchen han sett på flera år..

Tråkigt med Cesc men det ser ändå bra ut på skadefronten. Tror att det kommer se bättre ut efter landslagsuppehållet.
Barcelona Frodo
2011-10-01 20:53
Hetfield

Jag har alltid gillat De Rossi så jag kanske är färgad men jag tror att han hade varit ruskigt bra som pivote i Barca. Han är oerhört tekniskt begåvad och passningssäker så jag tror att det hade blivit bra. Jag är överraskad av hur mycket han har ryckt upp sig på pivotepositionen. De senaste säsongerna har han varit något nonchalant men nu gör han mer eller mindre allt rätt.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 20:52
Hetfield

Tror inte De Rossi hade nöjt sig med att slå en sidledspass till Xavi som Busquets ofta gör. De rossi är med allround.

Dessutom har han inte Busquets "bläckfiskskills". För Barca är Busi klart mycket bättre i min åsikt.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-01 20:45
Synd att Cavani inte är med. Vi vill ju se duktiga spelare.
Barcelona Hetfield
2011-10-01 20:45
Frodo & Rambla

På tal om De Rossi som pivote, tror ni att De Rossi hade passat i Barcelona som pivote? Lite kul att få höra vad ni tycker.

Det är inte realistiskt, men kul att spekulera.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-01 20:44
Pique och Puyol är uttagna, men inte säkert att de spelar. Landslagets läkare bör ta en extra titt på rapporterna om deras skador och rehab. Det kan lika gärna vara så att de inte tar risker med våra mittbackar. Det tror jag att de gör.
Barcelona Éluc
2011-10-01 20:42
Så då ska både Iniesta och Cesc vara tillgängliga för spel redan mot Racing direkt efter landslagsuppehållet. Sánchez väntas vara tillbaka redan mot Sevilla, om inte tidigare. Inte så farligt på skadefronten alltså.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-01 20:36
cesc4official Cesc Fàbregas Soler
Can't wait to start working on recovery, to be back as soon as possible. Luckily it's not serious. Keep u updated. Have a nice Saturday!

“He was going in for a cross and overstretched himself, he scored the goal but got hurt,” said Guardiola. ”But luckily it’s not too serious and he’ll be back once the international break is over.”
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 20:36
Frodo

Mycket möjligt och isåfall tycker jag klubben ska ta sig en rejäl funderare på om det är värt de extra pengarna tills nästa år. Å andra sidan gör typ alla storklubbar så, mer eller mindre. Men Barcas försäsong var ju extremt dålig och om det är som du spekulerar kring, att det är roten till alla skador vi får nu, finns risken att skadorna följer oss under hela säsongen. När ska man hinna bygga upp fysiken liksom..

Dock måste jag säga att jag tycker Pep gjorde rätt i att ge Copa America-lirarna exra vila. Det kommer vi ha igen fram mot vinter/våren.
Annons: