/spanien/barcelona/forum/10617.aspx/spanien/barcelona/forum/10617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 20:27
el Maestro

Fan vilka goda nyheter, tack! :)

Rambla

Det är fullständigt idiotiskt att ta med Pique och Puyol direkt efter deras skador, när man redan har vunnit gruppen. Åtminstone att spela med dem
Grace/Wastelands
2011-10-01 20:20
elbraco - Bojan y Thiago

Man lär sig så länge man lever. Det finns fler små regler i språket än vad man tror, många som de allra flesta inte har någon aning om. Många av dessa regler är dock i största allmänhet inte så viktiga men all kunskap är väl bra förmodar jag.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 20:18
Det kan väl inte handla allt om skillnaden mellan Lucho och Eusebio...vi ska ha ett tillräckligt bra lag för att enkelt klara oss undan nedflyttning tycker man.

Grace/Wasteland

Där ser man, hade ingen aning om det. trodde det bara handlade om olika uttryck för samma sak men tack för klargörningen :)
Barcelona Rambla~
2011-10-01 20:14
Hur blir det med Cesc? Han får väl ändå åka till landslagsamlingen och visa upp sin skada? Det brukar de väl få göra? Jag gillar verkligen inte att Piqué och Puyol är uttagna. De har knappt kommit tillbaka i spel för klubblaget och ska ändå tvunget bli uttagna till kvalmatcher som egentligen inte betyder något. Varför kan inte del Bosque testa lite nya mittbackar? Victor Ruiz, Botia, Rodriguez (Atlético) för att nämna några spännande namn.
Barcelona el Maestro!
2011-10-01 20:06
Guardiola om Cesc skada:

“He was going in for a cross and overstretched himself, he scored the goal but got hurt. But luckily it’s not too serious and he’ll be back once the international break is over“.

Han räknar med att Cesc är tillbaka efter landslagsuppehållet.
Grace/Wastelands
2011-10-01 20:05
Granada känns vassa.
Barcelona Rambla~
2011-10-01 19:51
Thiago spelade knappt under hösten. De klarade sig riktigt bra utan honom.

Där var det slut och Barca B är nere på nedflyttningsplats nu. Se nu fan till att sparka ut Eusebio innan det är för sent.
Barcelona Rambla~
2011-10-01 19:50
Nu också Cesc skadad? Vi är verkligen inne i ett flyt nu. :(
Grace/Wastelands
2011-10-01 19:50
Thiago försvann.
Barcelona Rambla~
2011-10-01 19:48
Förlora mot nykomlingar på hemmaplan håller verkligen inte. Från topplag förra säsongen till nedflyttningskandidat på några omgångar in i den nya säsongen. Hur fan gick det till?
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 19:45
Grace

Menar ju det :P Men kanske är olika vart man bor. Samma ord kan ju ha mer än en innerbörd. Keligt är inte samma sak överallt i Sverige t.ex

... fan vad dålig Deulofeu har varit sedan han kom in. Tråkigt, men ändå fullt förståerligt i hans ålder. Man är ojämn då
Barcelona Rambla~
2011-10-01 19:43
Ge oss Lucho tillbaka till Barca B, sopan Eusebio är ju katastrof och han kommer att få oss nedflyttade om inte någon ansvarig snart kastar ut honom.
Grace/Wastelands
2011-10-01 19:41
Drygt betyder ALLTID mer än vad man säger. Knappt är alltid under det man säger.

Jag är knappt 180 cm lång, då jag är 177.

Jag är dock drygt 175 cm lång.

Så har vi rätt ut det. :)
Barcelona Rambla~
2011-10-01 19:41
elbraco

Han är visserligen ytter och inte högerback. Hade varit en bra värvning för Roma annars, säkert en billig sådan.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 19:34
1.70-ligan

tror det handlar om hur man tolkar själva uttrycket :p för mig är "drygt" synonymt med cirka. alla menar nog samma sak hur som helst! i ditt fall: ungefär tre veckor ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 19:33
Tello bränner sitt andra friläge... rundar målvakten men kommer ur vinkeln.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 19:30
För mig är "drygt tre veckor "definitivt mer än tre veckor och inte plus/minus några dagar. Då är det "ungefär tre veckor".
Kanske bara är pedant :P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 19:29
alexis har för övrigt åkt till chile med en fystränare så att han kan köra rehab samtidigt som han spenderar tid med sin familj. Pep säger också att han inte har tillstånd att spela med landslaget. hur fan skulle det gå till när han ändå är skadad?

trevligt att han får åka hem hur som helst.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 19:25
1.70-ligan

vad är problemet då :P det är ju drygt tre veckor, inte tre veckor på sekunden direkt. plus minus någon/några dagar. därav drygt.

galet att ingen har snott Schelotto från Atalanta förresten. riktigt bra högerback vad jag vet.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-01 19:23
Jättemiss av Barca B. Kiko och Tello hade varsitt läge

Reagerade på en sak ifrån "inför rapporten"... Cesc borta DRYGT tre veckor? Jag har bara hört tre veckor, inte att det skulle vara i underkant. Och Cesc själv är optimistisk.. Vart har ni fått det ifrån?
Barcelona DM1982
2011-10-01 19:15
Blir det kryss i Roma-matchen är det nog bye bye för Lucho.
Barcelona Rambla~
2011-10-01 19:07
J'vla linjedomare, kan en boll vara mer tydligt ute?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-01 19:04
Hetfield

Busquets teknik är ju riktigt bra men han hade gärna fått ta en bit av De Rossis fysik.

angående totti så menade jag mer långsiktigt sett. jag tror inte han har en plats i luchos projekt helt enkelt.
Barcelona B-Guden
2011-10-01 18:57
Ni som har koll på Barca B kan ni förklara lite vad händer med dom ?
Vilka har lämnat förutom Nolito Fontas Thiago Romeu ?
Vilka har kommit in förutom tello och kiko ?
Barcelona Rambla~
2011-10-01 18:53
Hetfield

Japp, de Rossi har smält in riktigt fint som en klassisk pivote. Jag gillar även högerbacken Rosi. Har grinta, helt okej teknik, bra lungor och brinner för Roma som egen produkt. Får en sådan spelare stort förtroende kan han bli riktigt bra. Han behöver väl bara förbättre sitt försvarspel men sådant kommer ju mer speltid han får. Istället för som tidigare hela tiden lånas ut till olika klubbar. Det känns som om Lucho har förtroende för grabben.
Barcelona Hetfield
2011-10-01 18:49
Totti har väl inte varit dålig idag? Han löper mycket och har serverat fint, även om han är gammal så är han fortfarande rena bollgeniet.

De Rossi är helt makalös som pivote. Om man kunde skapa en hybrid mellan De Rossis skott och teknik, blandat med Busquets positionsspel och lugn så hade fått den ultimata pivoten. Kul att laget har tagit till sig Luchos fotboll, det är kul att se La Masias fotboll spridas runt här och där.
Barcelona Rambla~
2011-10-01 18:47
Seriöst Eusebio, Sabadell är nykomlingar den här säsongen. Fan, nu är de nere på nedflyttningsplats. Katastrof om de åker ur.
Barcelona Rambla~
2011-10-01 18:46
elbraco

Till viss del håller jag med dig. Fast det gäller att hantera det smidigt och göra det långsiktligt. Totti är kult i Roma, honom tar man inte bara bort ur laget. Det gäller att fasa ut honom långsiktligt. Dessutom så bidrar han med mycket fortfarande, har även rutin i massor. Det gäller att skaffa en ersättare på hans position som matchas in försiktigt. Eric Lamela kanske?
Grace/Wastelands
2011-10-01 18:44
Sabadell 1-0... Suck..

Barca B går skit.
Grace/Wastelands
2011-10-01 18:43
Alltid haft otroligt svårt för spelare som gesitkulerar och ser så jävla sur ut hela tiden och som inte ens kan glädja sig med en medspelares mål när man är kapten.
Annons: