/spanien/barcelona/forum/10614.aspx/spanien/barcelona/forum/10614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-10-03 22:28
B-Guden

Han dog i en hjärtattack 2007. Då vänsterback i Sevilla.
Barcelona B-Guden
2011-10-03 22:27
vad har hänt med Antonio Puerta. ??
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-03 22:25
Iniesta är tillbaka redan den här veckan enligt flera tidningar. Han börjar träna för fullt med laget vilken dag som helst. Den viktigaste av alla skulle jag påstå. Barcas underhållningsvärde sjunker enormt utan Iniesta tycker jag.

Däremot är Alexis en månad ifrån comebacken. Mindre roligt.
Atlético addeh
2011-10-03 22:15
Criff -Llourinho

Brothers från different mothers. :-)

Jag antar att vi helt enkelt tänkte i samma banor.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-10-03 22:14
addeh, Barca4eva
Tvillingar? :P
Atlético addeh
2011-10-03 22:08
Otroligt skönt med landslagsuppehåll. Känns konstigt att säga det, men det känns verkligen skönt. Välbehövligt om inte annat.

Hoppas Don Andrés är tillbaka redan mot Racing, eller i alla fall mot Plzen.
Barcelona Barca4eva
2011-10-03 21:50
Riktigt skönt med landslagsuppehåll...otroligt nog.

Dags för ett par comebacks snart.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-03 21:30
Någon här som kan rekommendera en bra sida att tippa på, med bra odds osv:) tack på förhand!
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-03 21:25
Jävligt kass helg ur läktarsynpunkt faktiskt. Dels har vi det här med Atletico och Puerta och dessutom sjöng Arsenals fans "det borde varit du, skjuten till döds i Angola, det borde varit du" till Adebayor under derbyt mellan Tottenham och Arsenal igår. Vidrigt det också.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-10-03 21:17
Hur fan kan man ens driva om det som hände med Antonio Puerta?
Riktiga idioter..
2011-10-03 20:59
Vidrigt av Atletico-fansen att håna Antonio Puerta. Misstänker att de kommer fortsätta med det när de möter Espanyol på hemmaplan också, angående Jarque.

Straffa med tomma läktare, det förtjänar dom.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-03 19:56
Denna Dougou verkar verkligen vara något för framtiden om han fortsätter utvecklas
Barcelona Frodo
2011-10-03 19:31
Målen från matchen mellan Barca Juvenil A mot Marseille från Nextgenseries.

2-0-målet är riktigt fint med samarbetet mellan Samper och Dongou. Även Dongous 4-0 mål är snyggt.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-03 19:28
LAM

Good post L.A.M.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-03 19:10
Så Puyol debuterade först som 21-åring? Då förstår man, men det hade på något sätt varit logiskt om Puyol hade spelat mest matcher. Han är två år äldre och lagets hjärta, har varit kapten 7 säsonger. Men när hans karriär är över ligger han antagligen tvåa efter Xavi då.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-03 18:34
Ligamatcher syftade jag på, glömde skriva det.
blandade ihop det lite, visste också att det hade gjorts en countdown tidigare...

Puyol är ju mittback och dom brukar debutera senare pga att dom behöver grövre fysik osv.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-03 18:33
Har Nina glömt att Rayo fick ett korrekt mål bortdömt i slutminuterna mot Zaragoza för några veckor sen? Jag vet att domaren verkligen var emot Zaragoza den här matchen mot Villarreal men när ska folk fatta att det jämnar ut sig varje säsong? När man får domslut med sig så skiter man i det och firar segern medan man om man får ett domslut emot sig gnäller på att man aldrig kan få en straff, eller alltid får rött kort eller alltid får mål bortdömda.

Börajar bli riktigt tröttsamt med allt det här domartjatet, och det i hela världen. När ett lag vinner är det aldrig de som spelar bra, det är domarens förtjänst. Det vinnande laget försvarar sig för att klaga exakt lika mycket på domaren nästa gång man förlorar och spela martyrer.

Det här är inte bara riktitat till Nina och Zaragoza utan alla lag. För de flesta lagen gnäller hela tiden och jag börjar bli jävligt trött på det.
Barcelona Frodo
2011-10-03 18:23
Xavi gick om Migueli förra säsongen. Xavi närmar sig 600 matcher snart. Xavi slog sig in i a-laget före Puyol. Xavi slog sig in när han var 18 och Puyol när han var 21, dvs ett år efter Xavi som är två år yngre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-03 18:18
elbraco

Var inte det förra säsongen? Har för mig att redaktionen gjorde en slags nedräkning så han borde gått om. Hur som helst så är det sjukt stort, helt klart en av de bästa genom tiderna, och då kan han fortfarande göra ett par säsonger till.

Förresten, är det inte lite konstigt att Xavi har spelat mer matcher än Puyol? Puyol måste ju ha debuterat tidigare medan han är back, och de brukar spela väldigt många matcher. Antar att hans skador senaste åren satt stopp för den "titeln".
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-03 18:15
Barcadinho

Jag såg som sagt bara första halvlek men jag tyckte Thiago gör en bra match av det jag såg. Om du menar att han helt ska lyfta laget så gjorde ju ingen spelare det igår, men Thiago var klart en av de bästa.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-03 18:14
om två matcher så är Xavi Barcelonas meste spelare tillsammans med backgiganten Migueli.

Migueli kallades tydligen också för Tarzan, likt el capitano.
2011-10-03 17:56
Haha, nej, en kompis fb-status faktiskt.

Tycker ni inte det är roligt att Borell hoppar på Kviborg vad han än säger? Han dumförklarar Kviborg precis varje gång han öppnar käften haha. Trots att jag verkligen ogillar Borell så gillade jag det här.

På tal om Borell, borde vara lag på att man ska länka hans artikel om första el clasicon mellan Pep och Mou, varje gång man nämner honom på Rambles.

Mourinhos storm, Början på slutet för Pep.... Det slutade 5-0 till Barcelona.
AndreD - Ànims Afellay
2011-10-03 17:42
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Haha, du läste det på fotbollskanalen va?
Barcelona Barcadinho.
2011-10-03 17:31
L.A.M Nr 10.

Jag tycker att Thiago var en i mängden igår. han slarvade rätt mycket och var osynlig långa stunder. Han var ok, mer el mindre.Jag menar mer om att lyfta laget och bli framåt.
Thiago hade några sådana matcher i våras mot Villarreal o Almeria. Han delade assister, gjorde mål, drev fram lagets spel osv. Det var inte precis så igår.
2011-10-03 17:23
Förutom Birro tycker jag att det här var mycket underhållande.

A Real fan in...

September: 'We're gonna win the treble!'
December: 'We're gonna win the double!'
March: 'We're gonna win the League!'
June: 'We've got 9 CL.
Grace/Wastelands
2011-10-03 17:19
Om det stämmer att Atleticos fans sjöng nidvisor om Antonio Puerta igår så kan hela laget dra åt helvete. Eller snarare klubben, supportrarna. Allting.
Barcelona Barca4eva
2011-10-03 17:15
Vad ska man säga om snubben? "Because you're worth it"?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-10-03 16:39
KD-ledare? Hur jävla uppmärksamhetskåt är det där äcklet?

Fyfan, gör Sverige en tjänst och drunkna.
AndreD - Ànims Afellay
2011-10-03 16:28
Haha det där om Birro gjorde verkligen min dag, om det är sant.

Hoppas de fotar han från Club Calcio nu också.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-03 16:22
Barcadinho

Där håller jag absolut med. Dock så tyckte jag Thiago var bäst på plan av det jag såg(första halvlek). Han speladr till vänster och fick mer utrymme för sina brassegéner, dvs dribbla och göra fina nummer. Det var kul att se och han känns rätt komplett när man tänker på att han kan vara en disiplinerad mittfältsmotor och samtidigt en teknisk playmaker.

Men i alla fall så tycker jag både Villa och Pedro gjorde en dålig match igår. Speciellt Pedro som jag inte såg på planen tills en bit in i första halvlek. Villa gjorde några bra aktioner men totalt så är han inte bra.
Annons: