/spanien/barcelona/forum/10610.aspx/spanien/barcelona/forum/10610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-10-04 16:46
Just att han värvades så billigt gör väl att hela affären inte känns helt olönsam ändå. Visst, han har väl inte tillfört varken till eller från sedan han kom, men med tanke på pengarna han värvades för har vi å andra sidan inte förlorat särskilt mycket heller.

Håller dock med dig Hetfield, när vi fick in ett bud på någon i somras för omkring €8M borde vi sålt honom.
Barcelona Hetfield
2011-10-04 16:38
Fast man måste tänka på att han kostade 3 miljoner, det är småpengar jämfört med hur Barcelona har slängt pengar hit och dit på tveksamma värvningar.

Jag hoppas att Afellay frisknar, men jag kan inte släppa varför man inte sålde honom när man fick ett bra bud, man lär inte få samma bud mer. Nåja.
Atlético addeh
2011-10-04 16:36
Jag har alltid sett Afellay som lite av en "panikvärvning" då vi hade det väldigt tunt på yttrar i vintras. Därför kommer hans skada kunna bli väldigt kostsam, då han som flera är inne på inte lär vara särskilt het ute på marknaden för andra klubbar.

"Min far dog när jag var liten, så en knäskada skulle inte jag kalla otur."

Skön inställning ändå.
Barcelona B-Guden
2011-10-04 16:28
En fråga bara, är det någon som vet hur man kan följa ronaldinho nu ?
Spelar han ens eller är det bänken hela tiden ?
Barcelona B-Guden
2011-10-04 15:44
Thiago en mi corazón!

på en träning
Thiago en mi corazón!
2011-10-04 15:35
Jag har missat detta men när blev Fabregas skadad?
Barcelona Deulofeu
2011-10-04 15:23
Jag stör mig dock på att han är så klen och har dålig kondis. Han ramlar aldrig och spelar alltid ; )på riktigt alltså.

Tur att verkligheten är bättre och inte tvärt om som i Ronaldo fallet( passande ordval...)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-04 15:16
Deulofeu

På de tidigare Fifa har inte Messi varit så där överdrivet bra. Tycker överlag inte playmakers och de som dribblar mycket är så bra, man vinner mest på styrka och snabbhet vilket gör att Ronaldo blivit nästan omänskligt bra. Men det kanske bara det är för mig det är så.
Barcelona Hetfield
2011-10-04 14:59
Man måste tycka synd om Afellay. Han kommer till Barcelona för att bli en världsstjärna, och det slutar med att han blir bänkad och får en knäskada. Det lär ta 1 år för honom att återhämta sig, sen om läkarna har rätt så ska han vara fullständigt återställd om 2 år.

Om 2 år är Afellay 27 år och har dragits med en knäskada, dessutom lär Barcelona ha köpt ännu en anfallare tills dess. Man hade chansen att sälja honom redan i år, Juventus ville ju lägga runt 15 miljoner på honom. Han lär inte vara särskilt attraktiv för marknaden om 2 år när han har haft en knäskada.
Barcelona Deulofeu
2011-10-04 14:54
Mch ; ) jag läste precis samma sak det roliga med det påståendet är ju att de går fram till honom när han ska lägga frispark, det är enda chansen att hinna med honom...

Jag åker till Barca nästa fredag och det vore kul att se Andres hoppa in för då är det livat på Camp Nou vill jag lova.

Ska även klämma in matchen på söndagen med b-laget ; ) Startar inte Deulofeu ska jag springa ned till Eusebio och sätta på honom handbojor!

Jag ogillar landslagsuppehåll något fruktansvär men i detta fallet var det så välbehövligt at man helt enkelt får leva med det.Skönt att fifa kommit...Messi har i början av säsong två 95 i statte och är äckligt bra ; )
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-04 14:37
Skönt att Don Andrés är tillbaka! Bra också att det sker precis innan landslagsuppehållet, så får han lång tid på sig att träna upp sig för kanske ett inhopp mot Racing? Skadeproblemen har varit jobbiga men förmodligen kan det ljusna en aning nu. Abidal ska ju kunna spela nästa match, och även Cesc bör vara bara någon vecka ifrån el alta medica.

Nu återstår Alexis och Afellay. Alexis tror jag tyvärr det kan dröja ett tag innan vi får se han i riktig form igen. För även om han kanske får grönt ljus i slutet av oktober så har han varit borta i nästan två månader, och det tar ett tag att träna upp konditionen, musklerna osv. Jag förväntar mig att se hans gamla jag i mitten/slutet av november.
Barcelona Mch
2011-10-04 14:31
"When we play in the Champions League, it sometimes happens that opponents come up to me when I prepare to take a free kick and ask me whether I want to exchange jerseys after the game."

Spelare vet att när Messi lägger skorna på hyllan så kommer de att inneha en fotbollslegends tröja.
Barcelona Riiio!!
2011-10-04 14:26
Afellays skada känns likadan som Ronaldo's (den riktiga). Han hade ju också pajjat knäet men sen kom han tillbaka och spelade bra. Däremot tror jag att OM nu afellay under de första 2 åren vrickar till knäet lite grann bara så kommer det bli katastrof igen. Det va ju det Ronaldo gjorde. Minns att han låg nere och tog sig för knäet både i Milan och Inter tröjan =)

Jävligt synd är det i alla fall, vilken spelare skadan än drabbar
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-04 14:12
Andres är grön, fan vad snabbt det gick!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-04 13:38
underbara nyheter gållande Iniests! Nu hoppas man bara att Marcas rapporter om att Alexis har en månad kvar i sjuktstugan är felaktiga... Det börjar alla fall ljusna på skadefronten. Skönt!

Lider dock med Afellay. 6 månader tills han kan spela och två år tills han är helt återställd! Usch
Atlético addeh
2011-10-04 12:59
Iniesta friskförklarad, helt underbara nyheter. Känns skönt att han med flera inte åker iväg på landslagsuppehåll och riskerar skador.
Barcelona Abbe.
2011-10-04 12:55
Goda nyheter! Andrés Iniesta har fått el alta medica. Skönt att han står över landslagsmatcherna så han inte riskerar att få bakslag direkt.

Frodo

Håller med helt och hållet.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-04 12:51
Riktigt lamt av Atletico tycker jag. Vafan, om något sådant händer är det ju ut och slå på stora trumman och ta avstånd från allt och verkligen säga ifrån. Tycker klubbarna inte riktigt tar sitt ansvar i situationerna med apljud och nu med Puertaincidenten. Ut och ta avstånd från de som står bakom, för fan. Det är inte svårare än så. Detsamma gäller ju det som hände i England med Adebayor i helgen. Ingen från Arsenal har varit ute och tagit avstånd. Även det är så jävla dåligt.
Barcelona Frodo
2011-10-04 11:43
Abbe.

Jag tycker att fler klubbar borde fördöma tråkigheterna som sker på arenorna runt om i Spanien. Klubbarna, och inte enbart media, kan exempelvis uppmana fansen att lägga av med apljud som man får höra emellanåt i Spanien.
Barcelona Abbe.
2011-10-04 11:31
Pressmeddelande från Atletico de Madrid angående skandalen på läktaren mot Sevilla:

" Från Atlético de Madrid stödjer vi respekt inom fotbollen och vi hoppas att liknande incidenter aldrig kommer att upprepas, varken på vår eller i någon annan fotbollsarena.”

"[...] hoppas att liknande incidenter aldrig kommer att upprepas"? Det är inte tillräckligt. Atlético de Madrid har ett ansvar att bekämpa detta problem på läktaren nu. Man kan inte enbart hoppas att de idioter som yttrat sig om Puerta under matchen mot Sevilla helt plötsligt ska bete sig mänskligt.
Barcelona Frodo
2011-10-04 10:15
Di Maria övar på sin fallteknik. Det är inte konstigt att han är världens näst bästa filmare efter Cristiano.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-04 02:23
Beskrivningen passade mer in på FM faktiskt :)

Tycker man bara ska spela matcher på FIFA, köpa, sälja och allt det där kan man ta på FM. Själv är jag en gammal FM-narkoman och slutade spela för 3-4 år sen. Minns Championship manager 98, då fick man sälja korv och dricka osv.

Nu ser man taktiken i 3D osv, ren lyx och börjar jag spela nu så kan man säga adjö till min examen mm. hahaha. Men avundas er som spelar det fortfarande. :D
Barcelona El Nino Maravilla
2011-10-04 02:07
Påtal om FIFA 12, är det någon mer än mig som kör online? Isåfall vilken division är det ni högst kommit upp till, själv är jag på div 3.

Tror inte mod har något emot lite fifa snack såhär sent på kvällen :)
Barcelona Blaugrana91
2011-10-04 01:59
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Fifa 12 sa jag ju. :P
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-04 01:28
Pratar du FM eller FIFA nu?
Barcelona Blaugrana91
2011-10-03 23:59
Ordem e Progresso

Haha!

På tal om Fifa 12, gillar det verkligen, är lätt den bästa av alla Fifa-spelen hittils.
Men har hänt en del "udda" saker för mig. :P

T.ex..
Real lägger ett bud på Xavi (!) för €98 MIljoner, jag nekar såklart, Real kommer med ett nytt bud och då på €108 MIljoner jag nekar igen, Real ger sig dock inte och lägger ett nytt bud och då på €113 Miljoner, jag nekar igen och då fattar dem äntligen och drar sig ur...

En annan knäpp grej som hände var att Messi gick ut och sa att han ville lämna klubben omgående, fick direkt ett bud från Man City på €143 Miljoner, nekade såklart, tvingade kvar Messi och nu stortrivs han. :P

En sista komisk grej som hände var att Getafe tydligen blev uppköpt av någon rik ägare från mellanöstern och försöker nu bygga ett "monsterlag", sen dess har dem köpt Soldado, samt lagt bud på både Torres och Villa.

LIte OT jag vet, men lite knäppa grejer, men samtidigt kul att karriärläget känns lite mer levande, på dem förgående spelen har det varit så trist.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-03 23:41
Ordem e Progresso

Hahaha!
Barcelona Ordem e Progresso
2011-10-03 23:38
Off-topic, men, det känns inte som om Málaga är helt stabila på FIFA 12...
Barcelona Essienesque
2011-10-03 23:37
Inte alls förvånad över att Afellay inte kommer vara 100 % på ett väldigt bra tag. En rejäl knäskada kan man missa en säsong på och sedan inte vara helt återställd nästa år, men i alla fall kunna spela sig tillbaka. Säsongen 12-13 är väl den Afellay kommer vara helt återställd till.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-03 23:37
Undra vart Marca fått informationen om att Sanchez skulle bli borta en månad till? För ingen sån information har kommit från Barcelona, varken Sport eller MD nämner något om att han skulle vara borta ytterliggare en månad till. Så som sagt undrar vart pajastidningen Marca"hittat" den informationen?

I Sport och MD kan man läsa att Sanchez själv säger att han känner sig bättre och att han kan vara tillbaka snart. Snart är inte om en månad.
Annons: